Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Druhá strana mince
Zrovna tohle by ale nejspíš šlo upravit, když už to je na jiném prototypu. Jen by Praha musela tlačit a ne jen být ráda, že Škodovka něco pošle.DJ LA DÉFENSE píše:Prostor se mi taky vůbec nelíbí, ale to už jiný asi nebude, ale ta tramvaj je skutečně to nejlepší co tady máme, i přes všechny zápory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Re: Druhá strana mince
Prostor se mi taky vůbec nelíbí, ale to už jiný asi nebude, ale ta tramvaj je skutečně to nejlepší co tady máme, i přes všechny zápory.XSC píše:Problém není ani tak v tom, že je tam málo místa, jako spíš v nevhodném řešení toho prostoru. Stojící lidi se drbou kolenama se sedícíma, k pohodě nepřispívá ani zahnutí tyčí. Přitom jednoduché řešení existuje, jak bylo vidět na fotce ze zkoušek v Bratislavě.
Re: Druhá strana mince
Problém není ani tak v tom, že je tam málo místa, jako spíš v nevhodném řešení toho prostoru. Stojící lidi se drbou kolenama se sedícíma, k pohodě nepřispívá ani zahnutí tyčí. Přitom jednoduché řešení existuje, jak bylo vidět na fotce ze zkoušek v Bratislavě.Jabberwocky píše:A co se týče problému "málo místa" - prostor je v článkových vozech prostě členěn jinak než u "stodoly" à la T3. Je opravdu nutné nastupovat zadními dveřmi, za jízdy se přesunout k předním a vystupovat jimi? Nebo do vozu prostě nastoupit, nikam neběhat a vystoupit opět dveřmi, co mám nejblíž?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Druhá strana mince
Abych řekl, mně to občas přijde, že 14T vyvolává víc kritiky, než si zaslouží, a že RT6 je naopak objektem nekritického zbožnění. To je ten vůz opravdu tak superskvělý? Tak proč nejezdí? A proč ho výrobce nedokázal prodat? Nebo proč se nová tramvaj pro Prahu nestavěla podle tohoto vzoru, když ve všech parametrech vyhovuje víc než 14T? Opravdu je za vším jen a jen korupce a temné čachry? A není to třeba takhle? Výrobce nedokázal prodat svou práci, a proto zkrachoval. RT6 se moc nepovedla, a proto stojí. I kdyby se rekonstruovala, bude to víceméně prostřední vůz, a tak si objednáme jiný prostřední vůz, jehož výrobce alespoň existuje a je s to dodat víc než čtyři prototypy. A strkat peníze do zprovoznění něčeho, čeho budou stejně pořád jen čtyři kusy, je hloupost.
Já nevím, jsem laik a tramvajím nerozumím, ale z toho, co jsem viděl v zahraničí (Berlín, Postupim, Mnichov, Řím) mi přijde, že 14T celkem nijak nezaostává. V Mnichově taky mají spoustu zatáček a k tomu pevné podvozky, a přitom jsou tam tramvaje tichoučké. Nepůjde spíš o údržbu svršku než o hlasitost vozu? A co se týče problému "málo místa" - prostor je v článkových vozech prostě členěn jinak než u "stodoly" à la T3. Je opravdu nutné nastupovat zadními dveřmi, za jízdy se přesunout k předním a vystupovat jimi? Nebo do vozu prostě nastoupit, nikam neběhat a vystoupit opět dveřmi, co mám nejblíž?
Někoho může iritovat design, ale to je věc subjektivní - mně se třeba právě 14T po designové stránce velice líbí.
Já nevím, jsem laik a tramvajím nerozumím, ale z toho, co jsem viděl v zahraničí (Berlín, Postupim, Mnichov, Řím) mi přijde, že 14T celkem nijak nezaostává. V Mnichově taky mají spoustu zatáček a k tomu pevné podvozky, a přitom jsou tam tramvaje tichoučké. Nepůjde spíš o údržbu svršku než o hlasitost vozu? A co se týče problému "málo místa" - prostor je v článkových vozech prostě členěn jinak než u "stodoly" à la T3. Je opravdu nutné nastupovat zadními dveřmi, za jízdy se přesunout k předním a vystupovat jimi? Nebo do vozu prostě nastoupit, nikam neběhat a vystoupit opět dveřmi, co mám nejblíž?
Někoho může iritovat design, ale to je věc subjektivní - mně se třeba právě 14T po designové stránce velice líbí.
- Venca
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24.4.2004 23:42
- Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doufám
14T už líp dopadla, je schválená jako typ, takže i kdyby už nevyjela, což si v žádném případě nepřeju, tak je na tom furt líp než RT6.Honzík píše:že dopadne lépe jak RT6N, protože jinak nevím co bychom dělali. No asi wany.
Dovolím si částečně nesouhlasit,na špatných tratích jako jsou třeba Motol-Sídl.Řepy z vlastních zkušeností musím říct že propadlé panely vyrovnává 14t mnohem lépe než ostatní tramvaje a například trať do Modřan tramvaj 14t v 60km/h vůbec nekmitá,s T3,T6 tam v rychlosti 40-50km/h lítáš z jedný strany na druhou...Marek B. píše:Možná, že T3 opalují zadek, ale mám v nich nejlepší pocit jízdy. Alespoň většinou: Nevržou, neskřípou, nedrncají, projíždějí úseky v horším stavu výrazně lépe, než taková 14T. Nechápu, jak se mohl vývoj odpružení podvozků a skříně zhoršovat místo zlepšovat.
Horší je to u 14t s hlučností podvozků a nájezdama do ostrejch oblouků...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Musím uznat že moderní vozy opravdu vyřeší bezedomovceDJ LA DÉFENSE píše:Těžko se zhoršil. Jenže mě zase víc vadí: nášlapy (když s tim jede tele, tak to je fakt jízdečka), větší hluk je uvnitř, kolikrát do nich táhne přes rozlamovačky, v létě v nich bejvá průvan, a ty opalovaný zadky a nohy mi taky vaděj. Jinak opět se ochladilo, a ve vozech už máme první smraďochy, o víkendu, když jsem jel na zápas, tak v 9 hrozně smrděl "el grande vágus" a když jsem na NNŽ, požádal řidiče, zda by s tím nemohl něco udělat, tak mi řekl, že neví co, že on ho necítí a bylo vymalováno... Takže ho tam nechal...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Těžko se zhoršil. Jenže mě zase víc vadí: nášlapy (když s tim jede tele, tak to je fakt jízdečka), větší hluk je uvnitř, kolikrát do nich táhne přes rozlamovačky, v létě v nich bejvá průvan, a ty opalovaný zadky a nohy mi taky vaděj. Jinak opět se ochladilo, a ve vozech už máme první smraďochy, o víkendu, když jsem jel na zápas, tak v 9 hrozně smrděl "el grande vágus" a když jsem na NNŽ, požádal řidiče, zda by s tím nemohl něco udělat, tak mi řekl, že neví co, že on ho necítí a bylo vymalováno... Takže ho tam nechal...Marek B. píše:Možná, že T3 opalují zadek, ale mám v nich nejlepší pocit jízdy. Alespoň většinou: Nevržou, neskřípou, nedrncají, projíždějí úseky v horším stavu výrazně lépe, než taková 14T. Nechápu, jak se mohl vývoj odpružení podvozků a skříně zhoršovat místo zlepšovat.
Možná, že T3 opalují zadek, ale mám v nich nejlepší pocit jízdy. Alespoň většinou: Nevržou, neskřípou, nedrncají, projíždějí úseky v horším stavu výrazně lépe, než taková 14T. Nechápu, jak se mohl vývoj odpružení podvozků a skříně zhoršovat místo zlepšovat.DJ LA DÉFENSE píše:Mě T3 teda už silně vadí, včera mi to zase vopalovalo zadek... A v kačenách bejvá naopak občas zima, ale třeba jsme měl pouze pech...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)