Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr.Cross
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 05.11.2006 23:22

Příspěvek od Mr.Cross » 06.12.2006 23:10

Tak a je hotovo!,musim říct že na to že se to opravovalo na vozovně to vypadá moc dobře!
Zítra 7.12.2006 opět vyjíždí 9111 na linku 3! @3645 =D>
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Druhá strana mince

Příspěvek od XSC » 06.12.2006 17:40

DJ LA DÉFENSE píše:Prostor se mi taky vůbec nelíbí, ale to už jiný asi nebude, ale ta tramvaj je skutečně to nejlepší co tady máme, i přes všechny zápory.
Zrovna tohle by ale nejspíš šlo upravit, když už to je na jiném prototypu. Jen by Praha musela tlačit a ne jen být ráda, že Škodovka něco pošle.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Re: Druhá strana mince

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 06.12.2006 11:19

XSC píše:Problém není ani tak v tom, že je tam málo místa, jako spíš v nevhodném řešení toho prostoru. Stojící lidi se drbou kolenama se sedícíma, k pohodě nepřispívá ani zahnutí tyčí. Přitom jednoduché řešení existuje, jak bylo vidět na fotce ze zkoušek v Bratislavě.
Prostor se mi taky vůbec nelíbí, ale to už jiný asi nebude, ale ta tramvaj je skutečně to nejlepší co tady máme, i přes všechny zápory.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Druhá strana mince

Příspěvek od XSC » 06.12.2006 10:37

Jabberwocky píše:A co se týče problému "málo místa" - prostor je v článkových vozech prostě členěn jinak než u "stodoly" à la T3. Je opravdu nutné nastupovat zadními dveřmi, za jízdy se přesunout k předním a vystupovat jimi? Nebo do vozu prostě nastoupit, nikam neběhat a vystoupit opět dveřmi, co mám nejblíž?
Problém není ani tak v tom, že je tam málo místa, jako spíš v nevhodném řešení toho prostoru. Stojící lidi se drbou kolenama se sedícíma, k pohodě nepřispívá ani zahnutí tyčí. Přitom jednoduché řešení existuje, jak bylo vidět na fotce ze zkoušek v Bratislavě.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Druhá strana mince

Příspěvek od Jabberwocky » 06.12.2006 10:14

Abych řekl, mně to občas přijde, že 14T vyvolává víc kritiky, než si zaslouží, a že RT6 je naopak objektem nekritického zbožnění. To je ten vůz opravdu tak superskvělý? Tak proč nejezdí? A proč ho výrobce nedokázal prodat? Nebo proč se nová tramvaj pro Prahu nestavěla podle tohoto vzoru, když ve všech parametrech vyhovuje víc než 14T? Opravdu je za vším jen a jen korupce a temné čachry? A není to třeba takhle? Výrobce nedokázal prodat svou práci, a proto zkrachoval. RT6 se moc nepovedla, a proto stojí. I kdyby se rekonstruovala, bude to víceméně prostřední vůz, a tak si objednáme jiný prostřední vůz, jehož výrobce alespoň existuje a je s to dodat víc než čtyři prototypy. A strkat peníze do zprovoznění něčeho, čeho budou stejně pořád jen čtyři kusy, je hloupost.
Já nevím, jsem laik a tramvajím nerozumím, ale z toho, co jsem viděl v zahraničí (Berlín, Postupim, Mnichov, Řím) mi přijde, že 14T celkem nijak nezaostává. V Mnichově taky mají spoustu zatáček a k tomu pevné podvozky, a přitom jsou tam tramvaje tichoučké. Nepůjde spíš o údržbu svršku než o hlasitost vozu? A co se týče problému "málo místa" - prostor je v článkových vozech prostě členěn jinak než u "stodoly" à la T3. Je opravdu nutné nastupovat zadními dveřmi, za jízdy se přesunout k předním a vystupovat jimi? Nebo do vozu prostě nastoupit, nikam neběhat a vystoupit opět dveřmi, co mám nejblíž?
Někoho může iritovat design, ale to je věc subjektivní - mně se třeba právě 14T po designové stránce velice líbí.

Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 24.4.2004 23:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
Kontaktovat uživatele:

Re: Doufám

Příspěvek od Venca » 05.12.2006 23:17

Honzík píše:že dopadne lépe jak RT6N, protože jinak nevím co bychom dělali. No asi wany.
14T už líp dopadla, je schválená jako typ, takže i kdyby už nevyjela, což si v žádném případě nepřeju, tak je na tom furt líp než RT6. :lol:

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Doufám

Příspěvek od Honzík » 05.12.2006 22:22

že dopadne lépe jak RT6N, protože jinak nevím co bychom dělali. No asi wany.

Uživatelský avatar
Mr.Cross
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 05.11.2006 23:22

Příspěvek od Mr.Cross » 05.12.2006 21:13

Marek B. píše:Možná, že T3 opalují zadek, ale mám v nich nejlepší pocit jízdy. Alespoň většinou: Nevržou, neskřípou, nedrncají, projíždějí úseky v horším stavu výrazně lépe, než taková 14T. Nechápu, jak se mohl vývoj odpružení podvozků a skříně zhoršovat místo zlepšovat.
Dovolím si částečně nesouhlasit,na špatných tratích jako jsou třeba Motol-Sídl.Řepy z vlastních zkušeností musím říct že propadlé panely vyrovnává 14t mnohem lépe než ostatní tramvaje a například trať do Modřan tramvaj 14t v 60km/h vůbec nekmitá,s T3,T6 tam v rychlosti 40-50km/h lítáš z jedný strany na druhou...
Horší je to u 14t s hlučností podvozků a nájezdama do ostrejch oblouků... :(

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 05.12.2006 20:29

9001 píše:Musím uznat že moderní vozy opravdu vyřeší bezedomovce :lol: :lol: :lol:
No to byla už druhá myšlenka... 8-) v žádné souvislosti k novým vozům :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 05.12.2006 20:28

DJ LA DÉFENSE píše:Těžko se zhoršil. Jenže mě zase víc vadí: nášlapy (když s tim jede tele, tak to je fakt jízdečka), větší hluk je uvnitř, kolikrát do nich táhne přes rozlamovačky, v létě v nich bejvá průvan, a ty opalovaný zadky a nohy mi taky vaděj. Jinak opět se ochladilo, a ve vozech už máme první smraďochy, o víkendu, když jsem jel na zápas, tak v 9 hrozně smrděl "el grande vágus" a když jsem na NNŽ, požádal řidiče, zda by s tím nemohl něco udělat, tak mi řekl, že neví co, že on ho necítí a bylo vymalováno... Takže ho tam nechal... :(
Musím uznat že moderní vozy opravdu vyřeší bezedomovce :lol: :lol: :lol:

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 05.12.2006 20:21

Marek B. píše:Možná, že T3 opalují zadek, ale mám v nich nejlepší pocit jízdy. Alespoň většinou: Nevržou, neskřípou, nedrncají, projíždějí úseky v horším stavu výrazně lépe, než taková 14T. Nechápu, jak se mohl vývoj odpružení podvozků a skříně zhoršovat místo zlepšovat.
Těžko se zhoršil. Jenže mě zase víc vadí: nášlapy (když s tim jede tele, tak to je fakt jízdečka), větší hluk je uvnitř, kolikrát do nich táhne přes rozlamovačky, v létě v nich bejvá průvan, a ty opalovaný zadky a nohy mi taky vaděj. Jinak opět se ochladilo, a ve vozech už máme první smraďochy, o víkendu, když jsem jel na zápas, tak v 9 hrozně smrděl "el grande vágus" a když jsem na NNŽ, požádal řidiče, zda by s tím nemohl něco udělat, tak mi řekl, že neví co, že on ho necítí a bylo vymalováno... Takže ho tam nechal... :(

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 05.12.2006 20:18

Tak listopad fuč, Mikuláš pomalu taky... a tramvaje nikde :lol:

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 05.12.2006 20:01

DJ LA DÉFENSE píše:Mě T3 teda už silně vadí, včera mi to zase vopalovalo zadek... A v kačenách bejvá naopak občas zima, ale třeba jsme měl pouze pech...
Možná, že T3 opalují zadek, ale mám v nich nejlepší pocit jízdy. Alespoň většinou: Nevržou, neskřípou, nedrncají, projíždějí úseky v horším stavu výrazně lépe, než taková 14T. Nechápu, jak se mohl vývoj odpružení podvozků a skříně zhoršovat místo zlepšovat.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 05.12.2006 19:46

Vašek píše:14T 9113 dnes kolem 15:00 na Barrandově, poté zátah do vozovny Motol jako Zvláštní jízda. 8-)
Já ji potkal dneska jako Zvláštní (možná Zkušební) jízdu dnes cca v 18.15 v Lazarské.

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 05.12.2006 19:07

14T 9113 dnes kolem 15:00 na Barrandově, poté zátah do vozovny Motol jako Zvláštní jízda. 8-)

Odpovědět