KT8D5 a KT8D5.RN2P
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
DavidD: Souhlasím.
Ostatní: Nápad s větším rozměrem piktogramu naní zlý. Já ho třeba nevidim vůbec (ale to je v totu chvíli nepodstatné, já do schodů vyjdu). Ten nátěr s logem DP je moc hezký, ale to o evidenčním čísle níže je taky pravda. změna barvy BUSE - to bych ráda věděla, na jakou. Osobně jsem dnes viděla nafotce BUSE z Olomouce, kerý je oranžový a je tvořen pouze LED diodami, takže stále svítí. To by se mi pro Prahu líbilo. A propo: dá se třeba u Alstoma rozsvítit BUSE i ve dne, aniž by svítila celá tramvaj jako v noci (vnitřní světla, obrysovky...)
Díky.
Ostatní: Nápad s větším rozměrem piktogramu naní zlý. Já ho třeba nevidim vůbec (ale to je v totu chvíli nepodstatné, já do schodů vyjdu). Ten nátěr s logem DP je moc hezký, ale to o evidenčním čísle níže je taky pravda. změna barvy BUSE - to bych ráda věděla, na jakou. Osobně jsem dnes viděla nafotce BUSE z Olomouce, kerý je oranžový a je tvořen pouze LED diodami, takže stále svítí. To by se mi pro Prahu líbilo. A propo: dá se třeba u Alstoma rozsvítit BUSE i ve dne, aniž by svítila celá tramvaj jako v noci (vnitřní světla, obrysovky...)
Díky.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Jiná barva BUSE jde? Já jsem na techniku menší antitalent, ale myslel jsem, že tam je jenom jedna barva, no jak koukám, tak neni... bylo by zajímavý, kdyby to bylo třeba modrý (příklad, ne nápad) .. jinak s větou, že NP kačka je nejhezčí tram v Praze, s tebou naprosto souhlasim ......Pavel PS píše: A nápad s jinou barvou BUSE se mi docela zamlouvá, na číslo přece kouká každý.
Jo a doufám, že na NP kačenku mi nikdo šahat nebude, pro mě je to nejhezčí tramvaj v Praze
Mimoto, Poršetru pozná na dálku každej, teda pokud nemá víc dioptrií, ale tak to jde i po zvuku a kachnu a t3r.plf od normálních kachen a t3.. neni zas tak složitý poznat, přece jenom nikdy se nemůžete dívat na tram ze zastávky přímo zepředu a tak přece musíte vidět aspoň na jeden bok tramvaje a to poznáte jestli to je NP nebo ne... Takže bych v tom velkej problém .. (ale tadle část nebyla na tebe Pavle PS)
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Bych to přirovnal tlačítkům dveří. Dokud nebyly T3R.P, tak pokud přijela nějaká tramvaj s DVC, tak cestující jen tupě čekali než jim někdo otevře. Od dob co se masově rozjely reka, tak už tento efekt pomalu opadá a cestující si zvykli mačkat tlačítka. Dokud budou po dvou vozech na lince nizkopodlahy nedá se uvažovat o nějakém zažití cestujícíma. To přijde až bude v provozu kolem poloviny vozového parku nizkopodlažek.
- Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Kdo trochu chce a pochopí, že NP vozy jsou pro něj k usnadnění pohybu a ne pro parádu DP, tak NP tramvaj si myslím (po relativně krátkém tréninku) pozná a kdo ne, tak akorát škoda práce, se snažit aby NP poznal, páč by nereagoval ani na to, kdyby tram zastavila, řidič vystoupil a pravil: "Paní támhle ty druhé dveře jsou bez schodů, tam se vám bude lépe nastupovat. Přeju Vám příjemnou cestu". Zvyky holt nezměníme, lhostejnost a arogenci taky ne.
Spíš jsem nepochopil, když stará paní, která očividně měla s chůzí problém, nastoupila do wany středníma dveřma, a i když bylo v NP části místo, sápala se po vnitřních schodech nahoru do přední části vozu.
Modrý symbol vozíčkáře je docela zřetelné a mezinárodně zažité označení, tak co vymýšlet něco jiného? Třeba o trochu větší rozměry? A nápad s jinou barvou BUSE se mi docela zamlouvá, na číslo přece kouká každý.
Jo a doufám, že na NP kačenku mi nikdo šahat nebude, pro mě je to nejhezčí tramvaj v Praze
Spíš jsem nepochopil, když stará paní, která očividně měla s chůzí problém, nastoupila do wany středníma dveřma, a i když bylo v NP části místo, sápala se po vnitřních schodech nahoru do přední části vozu.
Modrý symbol vozíčkáře je docela zřetelné a mezinárodně zažité označení, tak co vymýšlet něco jiného? Třeba o trochu větší rozměry? A nápad s jinou barvou BUSE se mi docela zamlouvá, na číslo přece kouká každý.
Jo a doufám, že na NP kačenku mi nikdo šahat nebude, pro mě je to nejhezčí tramvaj v Praze
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Jak kteří ,ale jak jsem již jednom příspěvku psal ,až ti bude o 30 let víc ,vlastně za víc ,protože ty půjdeš do důchodu za 40 let ,tak si vzpomeň na svá slova.MKzB píše:Důchodce má největší pilno, tak přece nebude čekat na nějaký NP garant.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
To zcela určitě ano, avšak nejsem si jistý, že to k něčemu povede, když jsou dnes lidi tak "slepí" a nekoukají kolem sebeTonda Ježek píše:No to je sice hezký, ale jak tím vyřešíš nízkopodlažní vozy na negarantovaných spojích? O těch běžný cestující dopředu neví, že pojedou a pak se musí někdy zdlouhavě přesouvat k nízkopodlažní části nebo se s námahou škrábat do schodů, i když to vůbec není potřeba. Asi by to opravdu chtělo nějaké výrazné označení na vozech.fibou píše: To máš zaručeně pravdu. Ale lidi by se mohli naučit jednu maličkost. Když už na tu zastávku přijdou, tak se do toho JŘ podívají a zjistí, jestli jim v dohledné době, která by jim vyhovovala, nepřijede NP spoj. A pokud ano, ulehčí tím především sami sobě, že se nebudou muset namáhavě šplhat do schodů. Ale co naděláme
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
A co jak nám DP sliboval na DOD 2007 ty displeje na zastávky, na kterých bude, co a za jak dlouho pojede? (ty modré) Kdyby se to provázalo s DORIS, dokázalo by to napsat i to, zda bude spoj nízkopodlažní či ne, kauza obrazovky ale bohužel vyšumněla do "příštích let", které se mimo DP označuje také jako NIKDY či za hodně dlouho.fibou píše:To máš zaručeně pravdu. Ale lidi by se mohli naučit jednu maličkost. Když už na tu zastávku přijdou, tak se do toho JŘ podívají a zjistí, jestli jim v dohledné době, která by jim vyhovovala, nepřijede NP spoj. A pokud ano, ulehčí tím především sami sobě, že se nebudou muset namáhavě šplhat do schodů. Ale co nadělámeFořtík píše:Nechci nikoho omlouvat, je to jak říkáš - jízdní řád na té zastávce je právě od toho, aby se dala taková informace zjistit. Ael na druhou stranu - vezmu to třeba podle sebe. Když si vyloženě nehledám spojení na míru, abych se od někud dostal někam v čase který potřebuji, tak se v tom JŘ tolik neshlížím. Prostě přijdu na zastávku a něčím odjedu. A je to úplně fuk, jestli je to 3, 17, 16 atd. A myslím si, že u ostatních lidí je to podobné. Třeba maminky s kočárky jedoucí od Kobylis na Bulovku prostě vědí, jaká čísla tam jedou a tím prvním, co přijede odjedou. A fakt, že třeba hned minutu poté jede spoj, který je nízkopodlažní je zcela nepodstatný...
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Důchodce má největší pilno, tak přece nebude čekat na nějaký NP garant.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
No to je sice hezký, ale jak tím vyřešíš nízkopodlažní vozy na negarantovaných spojích? O těch běžný cestující dopředu neví, že pojedou a pak se musí někdy zdlouhavě přesouvat k nízkopodlažní části nebo se s námahou škrábat do schodů, i když to vůbec není potřeba. Asi by to opravdu chtělo nějaké výrazné označení na vozech.fibou píše: To máš zaručeně pravdu. Ale lidi by se mohli naučit jednu maličkost. Když už na tu zastávku přijdou, tak se do toho JŘ podívají a zjistí, jestli jim v dohledné době, která by jim vyhovovala, nepřijede NP spoj. A pokud ano, ulehčí tím především sami sobě, že se nebudou muset namáhavě šplhat do schodů. Ale co naděláme
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 18.5.2008 19:46, celkem upraveno 1 x.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
To máš zaručeně pravdu. Ale lidi by se mohli naučit jednu maličkost. Když už na tu zastávku přijdou, tak se do toho JŘ podívají a zjistí, jestli jim v dohledné době, která by jim vyhovovala, nepřijede NP spoj. A pokud ano, ulehčí tím především sami sobě, že se nebudou muset namáhavě šplhat do schodů. Ale co nadělámeFořtík píše:Nechci nikoho omlouvat, je to jak říkáš - jízdní řád na té zastávce je právě od toho, aby se dala taková informace zjistit. Ael na druhou stranu - vezmu to třeba podle sebe. Když si vyloženě nehledám spojení na míru, abych se od někud dostal někam v čase který potřebuji, tak se v tom JŘ tolik neshlížím. Prostě přijdu na zastávku a něčím odjedu. A je to úplně fuk, jestli je to 3, 17, 16 atd. A myslím si, že u ostatních lidí je to podobné. Třeba maminky s kočárky jedoucí od Kobylis na Bulovku prostě vědí, jaká čísla tam jedou a tím prvním, co přijede odjedou. A fakt, že třeba hned minutu poté jede spoj, který je nízkopodlažní je zcela nepodstatný...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Nechci nikoho omlouvat, je to jak říkáš - jízdní řád na té zastávce je právě od toho, aby se dala taková informace zjistit. Ael na druhou stranu - vezmu to třeba podle sebe. Když si vyloženě nehledám spojení na míru, abych se od někud dostal někam v čase který potřebuji, tak se v tom JŘ tolik neshlížím. Prostě přijdu na zastávku a něčím odjedu. A je to úplně fuk, jestli je to 3, 17, 16 atd. A myslím si, že u ostatních lidí je to podobné. Třeba maminky s kočárky jedoucí od Kobylis na Bulovku prostě vědí, jaká čísla tam jedou a tím prvním, co přijede odjedou. A fakt, že třeba hned minutu poté jede spoj, který je nízkopodlažní je zcela nepodstatný...
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
To nebylo myšleno zle, ale když člověk jede garantovaným NP spojem přes celou Prahu a na každé 2. - 5. zastávce se do předních schodů zprominutím sápe nějaký starší člověk (já vím, že on za to nemůže, že se nemůže špatně hýbat, ale když nemůže, proč stoupá do schodů, když proboha nemusí), tak si člověk říká, že něco je špatně. A to něco je v lidech. U negarantovaného spoje to pochopím, ale u garant.... Od čeho jsou tedy v tom JŘ tyto spoje značené? Aby se vyplýtvalo inkoustem za tučné písmo a znak vozíčku? Ale no tak...cwapa píše:Ale ale chlapče ,promiň ,že tě tak oslovuji ,ale mám staršího syna než jsi ty tak se snad nebudeš zlobit ,až ti bude o 30 roku víc ( možná i dřív ) tak jsi vzpomeň co jsi psal. Ono na každého dojde a nikdo nemládne.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Ale ale chlapče ,promiň ,že tě tak oslovuji ,ale mám staršího syna než jsi ty tak se snad nebudeš zlobit ,až ti bude o 30 roku víc ( možná i dřív ) tak jsi vzpomeň co jsi psal. Ono na každého dojde a nikdo nemládne.fibou píše:Ale myslím, že tohle řešit je skoro nanic, když si lidi neumí přečíst v JŘ, že přijede GARANTOVANÝ NP spoj a stejně lezou předními dveřmi, tak je snad všechno stracené. Oni možná ti nemohoucí tím lezením do schodů trénujou fyzičku, když by totiž nešplhali do schodů, možná by se pak pohybovali ještě hůř. Třeba jim to radí doktoři
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
A barva jednoho článku či dveří by při CVR nevzala za své?PvvS píše:Spis nez upravy cela, ktery vezmou za svy pri prvni CVR, by bylo lepsi nejak barevneji odlisit budto cely stredni clanek, nebo alespon dvere. Nekde na netu jsem videl dokonce stersni nastavbu s vyraznou barnou , jako vyznacni Np clanku. Pripadne tom NP clanku byly zcela jine dvere (vuz skladaci, Np cast vyklopny).
Jiného typu dveří si obyčejný kaštan nevšimne vůbec, a pokud už ano, tak stejně až v momentě, kdy je vlak v zastávce, čili pozdě. To už si možná všimne dříve piktogramu. A navíc, pokud by vůz měl dva typy dveří, ihned by se stala náročnější údržba --> byl by v tom totiž časem bordel (neříkám že by to nešlo, ale je to zbytečná komplikace)
Ale myslím, že tohle řešit je skoro nanic, když si lidi neumí přečíst v JŘ, že přijede GARANTOVANÝ NP spoj a stejně lezou předními dveřmi, tak je snad všechno stracené. Oni možná ti nemohoucí tím lezením do schodů trénujou fyzičku, když by totiž nešplhali do schodů, možná by se pak pohybovali ještě hůř. Třeba jim to radí doktoři
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Spis nez upravy cela, ktery vezmou za svy pri prvni CVR, by bylo lepsi nejak barevneji odlisit budto cely stredni clanek, nebo alespon dvere. Nekde na netu jsem videl dokonce stersni nastavbu s vyraznou barnou , jako vyznacni Np clanku. Pripadne tom NP clanku byly zcela jine dvere (vuz skladaci, Np cast vyklopny).