Ale my všichni dobře víme, že v Praze když se chce (jednou za uherský rok), tak je to svátek (protože je to vždy okořeněno něčím, co stojí za to). "Jen tak" kvůli nějakým orientacím se ale rozhodně chtít nebude.Damir Holas píše:Proč by bylo pozdě? Záleží jen na vůli... Prostě by se nakoupila sada jinak barevných BUSE panelů pro nízkopodlažky a jejich stávající panely by se využily třeba pro další T3R.P nebo tak něco... Stačí jen chtítJakub píše:Nápad by to určitě nebyl k zahození, ale na to už je pozdě.
KT8D5 a KT8D5.RN2P
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Ono by toho šlo udělat ,ale chybí chuť.
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Proč by bylo pozdě? Záleží jen na vůli... Prostě by se nakoupila sada jinak barevných BUSE panelů pro nízkopodlažky a jejich stávající panely by se využily třeba pro další T3R.P nebo tak něco... Stačí jen chtítJakub píše:Nápad by to určitě nebyl k zahození, ale na to už je pozdě.
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Nápad by to určitě nebyl k zahození, ale na to už je pozdě.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Kdysi jsem slyšel docela dobrý nápad na odlišení nízkopodlažních vozidel. Je to jednoduché a nebude to stát ani korunu navíc. http://www.buse.cz/www_2005/ram_vne_cz.htm - co takhle u nízkopodlažek dávat jinačí barvu transparentů?
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Modrý čtvereček lze rozeznat tak na 60 - 70 m, co je na něm napsáno uvidí člověk až když je od něho TRAM vzdálena tak 10 - 15 m. Lepší by bylo, kdyby se za přední sklo umisťoval velký čitelný piktogram ( podobně, jako se např. v roce 2004 umisťovalo logo mistrovství světa v ledním hokeji ).[/quote]
Nebo třeba jako bylo dříve na vozech S jako samoobslužný, mohl by tam být tento pitkogram. Jo a můžo poprpdit o foto toho loga na tej tramvaji ???
Nebo třeba jako bylo dříve na vozech S jako samoobslužný, mohl by tam být tento pitkogram. Jo a můžo poprpdit o foto toho loga na tej tramvaji ???
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
No právě ,o to mi šlo ,že to není moc viditelné.Absolut píše:Modrý čtereček vidí na uvedené vzdálenosti osoba se zcela zdravým ostřížím zrakem. Ne všichni pohybově postižení tuto podmínku splňují.
Teď nevím jestli jsem to četl nebo jsem to jen slyšel ,že osoby méně pohyblivý mají nastupovat předními dveřmi ,aby na ně řidič viděl. Pak se nemůžeš divit ,že čekají u prvních dveří. Podle mě ,kdyby bylo z dálky vidět ,že ta tramvaj má nízký prostředek tak si ty lidi stačí přejít dál.Jakub píše:Co dodat? Že někteří lidé se nikdy nepoučí, a zvláště ti v Praze asi opravdu nikdy. Problém s jakousi "mánií", že tramvaj má jen jedny dveře, a to ty přední už se tu řešil několikrát, ani v tomhle se většina lidí nepoučila, asi je to pozůstatek po průvodčích (projevuje se u starších lidí), ale zvláštní je, že těmito neduhami trpí jen Praha.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Modrý čtereček vidí na uvedené vzdálenosti osoba se zcela zdravým ostřížím zrakem. Ne všichni pohybově postižení tuto podmínku splňují.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Modrý čtvereček lze rozeznat tak na 60 - 70 m, co je na něm napsáno uvidí člověk až když je od něho TRAM vzdálena tak 10 - 15 m. Lepší by bylo, kdyby se za přední sklo umisťoval velký čitelný piktogram ( podobně, jako se např. v roce 2004 umisťovalo logo mistrovství světa v ledním hokeji ).cwapa píše:Tohle by bylo úplně super. Tohle se přehlídnout už nedá.P_V píše:Dovolil jsem si navrhnout výraznější úpravu nátěru čela za použití fotky z prtek. Tvar mračítkových oblouků by ještě chtěl vytunit. Nicméně, na rozdíl od wany, ty dvojité světlomety tomu dodávají šmrnc.
a zároveň jsem shledal že paint.net je už docela použitelný, ovšem v různých drobnostech má ještě co dohánět...Na jakou vzdálenost je tato nálepka vidět?DavidD píše:Jako jednoznační rozlišení považuji ozančení nizkopodlážního vozidla nálepku invalidní vozík na čele každého vozu.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Tohle by bylo úplně super. Tohle se přehlídnout už nedá.P_V píše:Dovolil jsem si navrhnout výraznější úpravu nátěru čela za použití fotky z prtek. Tvar mračítkových oblouků by ještě chtěl vytunit. Nicméně, na rozdíl od wany, ty dvojité světlomety tomu dodávají šmrnc.
a zároveň jsem shledal že paint.net je už docela použitelný, ovšem v různých drobnostech má ještě co dohánět...
Na jakou vzdálenost je tato nálepka vidět?DavidD píše:Jako jednoznační rozlišení považuji ozančení nizkopodlážního vozidla nálepku invalidní vozík na čele každého vozu.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Moc pěkné, P_V. To logo DPP je fešácké, ovšem současně tu vystává problém s umístěním ev.č. Ty jsi ho umístil (z pohledu řidiče tramvaje) pod levý dolní roh čelní skla. Nevím, nevím, zda by se tam při zachování standarních rozměrů písma vůbec vešlo, asi by se hodilo logo DPP výrazně zmenšit a posunout ho do dolní části klínu a ev. č. (pochopitelně vyvedené černě) umístit na místo původního velkého loga DPP...P_V píše:Dovolil jsem si navrhnout výraznější úpravu nátěru čela za použití fotky z prtek. Tvar mračítkových oblouků by ještě chtěl vytunit. Nicméně, na rozdíl od wany, ty dvojité světlomety tomu dodávají šmrnc.
a zároveň jsem shledal že paint.net je už docela použitelný, ovšem v různých drobnostech má ještě co dohánět...
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Co dodat? Že někteří lidé se nikdy nepoučí, a zvláště ti v Praze asi opravdu nikdy. Problém s jakousi "mánií", že tramvaj má jen jedny dveře, a to ty přední už se tu řešil několikrát, ani v tomhle se většina lidí nepoučila, asi je to pozůstatek po průvodčích (projevuje se u starších lidí), ale zvláštní je, že těmito neduhami trpí jen Praha. Všude jinde nemohoucí lidé vědí, kam mají jít a cestující nastupují, kudy to jde a tramvaj je tak rovnoměrně zaplněna. Další samostatnou věcí (ale na dlouho) je také chování k těm věcem a to nejen k samotným vozům. Z vlastní zkušenosti vím, že tohle je ryze pražská záležitost. A pravda je, že v tomto "extrému" by ani obrovská letáková akce či jiná reklama nezabrala.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Jako jednoznační rozlišení považuji ozančení nizkopodlážního vozidla nálepku invalidní vozík na čele každého vozu. BUSE panely či plenty rozhodně cestující nezajímají a ani si toho nevšimnou. Pravda je, že si nevšimnou ani té nálepky. Viděl jsem případ na Petřinách, když se stařenka v 8251 pajdala do schodů u řidiče a on jí upozornil, že ve uprostřed je to nizkopodlážní, tak odpověděla: že již 30 let nastupuje předníma dveřma a že jí to nezajímá. Tak jsem pochopil, že i kdyby jste tu tramvaj nastříkali na růžovo a přes celou napsali nízkopodlážní vůz, tak si toho tadle stařenka nevšimne a nejen ona. A že by zabrala kampaň? Kde pak!! Na letné je kolem tunelu Blanka po celém plotu napsáno, že se tu staví tunel pro auto, pro lepší život v Praze..atd. a když jsem před týdnem stál v tramvají v zácpě na letné, tak si dvě stařenky vyprávěli jak se tu staví nové metro a že je to absolutně k níčemu, přitom měli ten nápis tunel Blanka cca 20m od sebe a ještě na něj koukali z okna Co víc dodatfricoolinek2 píše:Nejhůře se ovšem od nízkých kačen rozlišuje 9030. bo má BUSE, a kvůli této jedinečné kachně nelze použít panelů BUSE, jako stoprocentně spolehlivého rozlišovacího znaku...Jakub píše:Ale po několika jízdách by si i veřejnost mohla všimnout toho, že není vepředu vidět černo (ochrana a část podvozku), ale plech laděný do barvy vozu.
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Dovolil jsem si navrhnout výraznější úpravu nátěru čela za použití fotky z prtek. Tvar mračítkových oblouků by ještě chtěl vytunit. Nicméně, na rozdíl od wany, ty dvojité světlomety tomu dodávají šmrnc.
a zároveň jsem shledal že paint.net je už docela použitelný, ovšem v různých drobnostech má ještě co dohánět...
a zároveň jsem shledal že paint.net je už docela použitelný, ovšem v různých drobnostech má ještě co dohánět...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: KT8D5.RN2P (Částečně nízkopodlažní vůz)
Nejhůře se ovšem od nízkých kačen rozlišuje 9030. bo má BUSE, a kvůli této jedinečné kachně nelze použít panelů BUSE, jako stoprocentně spolehlivého rozlišovacího znaku...Jakub píše:Ale po několika jízdách by si i veřejnost mohla všimnout toho, že není vepředu vidět černo (ochrana a část podvozku), ale plech laděný do barvy vozu.