Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Kerberos

Příspěvek od Kerberos » 14.9.2006 13:21

demon píše:O tom že by tramvaj brzdila kazdých 10 minut jinak píšeš jen ty, já ne! Tajemné mi to určitě nepřijde, ale do detailů tě zasvěcovat nesmím. Vidim že jsi fakt "odborník", takže se s tebou nebudu přít. :wink:
Možná nejsem zrovna odborník. Jestli sa ale koukneš do historie diskuse, tak si můžeš ověřit, že jsem měl poměrně dobré informace o tom, co se a proč se děje. Pokud jsem něco nevěděl přesně, tak to bylo u mého příspěvku taky otevřeně napsáno.
Do detailů mě zasvěcovat nemusíš, stejně je už buď viem nebo brzo vědět budu.

To chování tramvaje každých deset minut jinak si nenapsal?

K-M

Příspěvek od K-M » 14.9.2006 12:00

demon píše:To vidim ! Tak do toho nekafrej Všeználku ! Já ti zas nebudu kafrat do státní ekonomiky.
To nevysvětluje, rozpor že tys sám psal o brždění pokaždé jinak a o jakémsi zkoušení softvaré, což je evidentní nesmysl, jak potvrdil vývoj událostí.
Co hulíš, we?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6711
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 14.9.2006 11:43

K-M píše:Tomu nerozumim...
To vidim ! Tak do toho nekafrej Všeználku ! Já ti zas nebudu kafrat do státní ekonomiky.

K-M

Příspěvek od K-M » 14.9.2006 11:02

Tomu nerozumim, Demon jasně píše: 13/9 19,04
CIT: 3)jo, to je také možné - třeba nová verze softwaru

Bod 3) je správně ! Proto to také není možné rovnou hodit na řidiče, víš Káeme? Nejdřív si zjisti všechny okolnosti, pak teprve dělej závěry. Prostě když se ta tramvaj každých deset minut chová jinak (a přitom asi vždy správně), tak jsou ti předchozí znalosti terénu celkem k ničemu.

Démone, to je nesmysl, žádnej softvaré se nezkoušel, kdyby jo, tak nebude tramka za 3 dny v provozu. To by si nikdo fat nedovolil. U softvaré za 3 dny nezjistíš chybu, neodstraníš, neodzkoušíš a nezjistíš jestli se po odstranění neposralo něco jiného. To ne. Příšina se spolehlivě zjistila a odstranila do nemocnice, proto mohla tramka vyjet.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6711
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 14.9.2006 10:35

Kerberos píše:Myslim, ze bys mel jeste jednou zvazit vsechna fakta, mozna by ti to nepripadalo uz tak tajemne.
Tramvaj brzdila, furt stejne, ne kazdejch 10 minut jinak
O tom že by tramvaj brzdila kazdých 10 minut jinak píšeš jen ty, já ne! Tajemné mi to určitě nepřijde, ale do detailů tě zasvěcovat nesmím. Vidim že jsi fakt "odborník", takže se s tebou nebudu přít. :wink:

Kerberos

Příspěvek od Kerberos » 14.9.2006 7:54

demon:

Myslim, ze bys mel jeste jednou zvazit vsechna fakta, mozna by ti to nepripadalo uz tak tajemne.

Tramvaj brzdila, furt stejne, ne kazdejch 10 minut jinak
Brzdy jsou v nouzovce nebo záchrance zapojeny dratama bez pocitace, takze zadnej softwer
Zkrat nezkrat bylo to jedno
Nikdo nevidel skritky vystrkujici nakolky mimo koleje
Ani tramvaj netahli tri okridleni draci

Tak co bys este potreboval k zaveru, ze vozidlo to neni?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6711
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 14.9.2006 6:28

denee píše:Kdyby byl cas brzdit, jiste by si neslo nepamatovat, ze tramvaj nebrzdi...
Kolikrát jsi boural se čtyřicetitunovým vozidlem a prorazil při tom hlavou čelní sklo, aby jsi mohl pár hodin poté vyprávět všechny okolnosti novinářům ? Já to posoudit nedovedu. K ostatnímu se nemůžu vyjadřovat.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 14.9.2006 0:24

denee píše:- Zatim se mi zda, ze vetsina (hlavne sdelovaci prostredky), aniz by si zjistila okolnosti vinu hazela na tramvaj - viz treba clanek v idnes!
Média se nejspíše spokojila s prohlášením předsedy OSPEA, který po nehodě označil suveréně za viníka tramvaj a nějaké budoucí vyšetřování ho moc nezajímalo.

Ovšem když si přečtu na webu OSPEA článek o této nehodě nacházím zde rozpor. V prvním případě jde podle autora bezevší pochybnosti o selhání brzd a ve druhém případě (o pár řádků níž) už najednou není jasné, co se vlastně stalo.
1) Při zkoušce zkratem, která se provádí z maximální rychlosti, došlo k selhání brzd, neovladatelná tramvaj vykolejila a demolovala vše, co jí stálo v cestě.

2)Přestože se neví, co bylo příčinou nehody, druhá tramvaj ev. č. 9111 dnes byla vypravena na linku č. 3 s cestujícími. Nehodu šetří orgány policie.

denee

Příspěvek od denee » 14.9.2006 0:11

demon píše:Bod 3) je správně ! Proto to také není možné rovnou hodit na řidiče, víš Káeme? Nejdřív si zjisti všechny okolnosti, pak teprve dělej závěry.
- Zatim se mi zda, ze vetsina (hlavne sdelovaci prostredky), aniz by si zjistila okolnosti vinu hazela na tramvaj - viz treba clanek v idnes!
demon píše:Prostě když se ta tramvaj každých deset minut chová jinak (a přitom asi vždy správně), tak jsou ti předchozí znalosti terénu celkem k ničemu.
- Tramvaj musi brzdit stejne v jakekoliv verzi softveru.

- Ono se staci zamyslet nad slovy ridice - citace z idnes: Seběhlo se to strašně rychle. Dělali jsme zkoušku zkratem, měl jsem zabrzdit. Nevím, jestli selhaly brzdy. Nepamatuji si to. Najednou jsem byl mimo trať. Kdyby byl cas brzdit, jiste by si neslo nepamatovat, ze tramvaj nebrzdi...
- Tyhle zkousky jsou od toho, ze se neco zkousi, jestli to funguje, tj. je tady predpoklad, ze to fungovat nemusi - s tim se musi vzdy pocitat a brat na to ohled - dostatecna draha pro zastaveni atd.
- Podle jineho prispevku: Nebyl pouzit hribek - nouzova ci zachranna brzda - tady je take videt - nebyl cas.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 13.9.2006 19:22

Zdenek1 píše: Jaky je (byl) uhel pokracovani tramvaje s rovnym usekem?
Je to malinko vidět z mých fotek z mobilu, i když blbě, ale odhaduji max 5° :)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6711
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 13.9.2006 19:04

I.am.good píše:1) zkratovací zkouška se skutečně dělá tak, jak zde bylo již několikrát napsáno - nejdřív tramvaj jde do brzdy, pak teprve se zkratuje trolej .)
2)Nic tam vyznačené není, ale a)to snad vidíš, kde ti to zatáčí, b)řidič tam téměř denně dělal TBZ, takže by to tam měl znát jako svoje boty
3)jo, to je také možné - třeba nová verze softwaru :wink:
Bod 3) je správně ! Proto to také není možné rovnou hodit na řidiče, víš Káeme? Nejdřív si zjisti všechny okolnosti, pak teprve dělej závěry. Prostě když se ta tramvaj každých deset minut chová jinak (a přitom asi vždy správně), tak jsou ti předchozí znalosti terénu celkem k ničemu.
K-M píše:Demon: No tramvaj viníkem asi už nebude, tak Vyšší moc? No tomu by nevěřil asi vůbec nikdo. Kromě toho, vyšší moc nikdo nepojistí :-) :-)
Vyšší moc ? Proč ne !

Zdenek1

Příspěvek od Zdenek1 » 13.9.2006 18:16

Pokud se zkouska dela tak, ze tram nejprve jde do brzdy a pak se zkratuje a zaroven plati ze se zkatovalo v okamziku kdy tram opoustela koleje tak je nekde neco spatne.
A dle ceho se kratuje? Dle pokynu z vysilacky nebo dle info z mericich pristroju ze se rekuperuje? Nicmene predchozi odstavec naznacuje ze zkratovani by na pricinu vykolejeni nemelo mit vliv. Coz je jeste vice horsi nez kdyby melo vyloucime-li lidsky faktor.
Pokud ma tram zaznamove zarizeni tak musi byt jasne odkud se rozjizdela a kdy zacala brzdit.
Muj osobni zaver je ten, ze bud se zacalo pozde brzdit (lidsky faktor) nebo technicka pricina. Nic jineho mne nenapada.
Netusite nekdo v jake rychlosti je jeste sance, ze by se v tom oblouku udrzela? Jaky je (byl) uhel pokracovani tramvaje s rovnym usekem?

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 13.9.2006 15:39

Zdenek1 píše: Ridic se rozjel na 60km, toto oznamil do vysilacky a cekal az daji pokyn, ze je zkratovano. Chvilku se nic nedelo a pak ridic s hruzou zjistil, ze se blizi k oblouku...
Jsou na zkusebni trati vyznaceny vzdalenosti k oblouku? Nebo se odhaduje, kdy zacit brzdit?
Druha moznost je, ze se zkouselo neco extra (to by vysvetlovalo pritomnost gumokolniho vozidla z Plzne).
1) zkratovací zkouška se skutečně dělá tak, jak zde bylo již několikrát napsáno - nejdřív tramvaj jde do brzdy, pak teprve se zkratuje trolej .)
2)Nic tam vyznačené není, ale a)to snad vidíš, kde ti to zatáčí, b)řidič tam téměř denně dělal TBZ, takže by to tam měl znát jako svoje boty
3)jo, to je také možné - třeba nová verze softwaru :wink:

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 13.9.2006 15:35

demon píše:No však se nehádam, když to máš odkrokovaný... :wink: Jen mě překvapuje, že jsi se neozval, když jsem tvrdil, že na druhý straně končí hromadou písku, a ona přitom končí takhle....
Jsem to ani nějak nepostřehl.. :D Každopádně tam na konci rostou super ostružiny, minulý rok, když jsme tam byli s TI každou chvíli, tak jsem je tam chodil papat :D:D

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 13.9.2006 14:48

Zdenek1 píše:(...)
K-M: zkusebni trat neni dokola? To se couva a pak jede?
Ne, zkušební trať je cca 400m dlouhá rovná kolej. Viz:

Odpovědět