Stránka 6 z 324

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.8.2022 16:06
od trainzjohny
demon píše:
19.8.2022 11:07
Co je probůh zrovna na 14T moderního ? Vždyť wana je proti tomu totální moderna. 14T je konstrukčně I. polovina 19. století.
Pevný podvozky, podélný sezení, nevyvětratelnej a k cestujícím nepřátelskej interiér, hluk pohonů jak od Křižíka a stovky konstrukčních vad...
Tady je názorně vidět, že by šotouši měli do techniky kecat co možná nejmíň.
Cca všechno běžný člověk nevidí, pro cestující jsou to nový tramvaje, T3 je starý vrak. Když do 14T dáš klimu, naprostá většina cestujících to bude brát za dobrý moderní vozidlo, kdyžto wana bude stoletý vrak, tady je názorně vidět, jak by technici do toho měli kecat co možná nejmíň.

Opakovaně je v tomto počasí vidět, jak cestující raději nechají ujet T3 a svezou se 15T s klimou, protože to je tramvaj odpovídající dnešní době. Cestující zajímá komfort, počet sezení, jak si tam jde stoupnout a ne jaký má podvozky, konstrukční vady nebo problémový servis, protože to není jejich tramvaj, ale dopravní prostředek z bodu A do bodu B .

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.8.2022 11:12
od demon
Ústečák píše:
19.8.2022 7:38
Že se tramvaj neuchladí klimou v běžném provozu je tisíckrát opakovaný nesmysl, který spolehlivě vyvrátí byť jediná jízda takovou tramvají. Mám v telefonu iks fotek, kde po celém půlkole s 15T je venku 30 °C a uvnitř je příjemných pětadvacet. Navíc tím jezdím i jako kaštan - funguje to dobře.
Jo jo, už přes měsíc ten "tisíckrát opakovaný nesmysl" řešim.
Ta klima funguje tak bezvadně a bezproblémově, že jich vůbec není třetina mimo provoz, protože v letošních teplotách není schopná uchladit ani sama sebe. :roll:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.8.2022 11:07
od demon
fricoolinek2 píše:
18.8.2022 22:12
A pokud by se dala klima i do 14T (pokud by to šlo?), tak i ony, pokud se přimhouří očkem.
Co je probůh zrovna na 14T moderního ? Vždyť wana je proti tomu totální moderna. 14T je konstrukčně I. polovina 19. století.
Pevný podvozky, podélný sezení, nevyvětratelnej a k cestujícím nepřátelskej interiér, hluk pohonů jak od Křižíka a stovky konstrukčních vad...
Tady je názorně vidět, že by šotouši měli do techniky kecat co možná nejmíň.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.8.2022 11:02
od demon
9001 píše:
18.8.2022 13:32
To už je fakt bizár :D T3 vzor 1960 r.v. 2030 :D
Bizár je spíš to, že to mají šotouši potřebu stále řešit. #-o

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.8.2022 7:38
od Ústečák
Že se tramvaj neuchladí klimou v běžném provozu je tisíckrát opakovaný nesmysl, který spolehlivě vyvrátí byť jediná jízda takovou tramvají. Mám v telefonu iks fotek, kde po celém půlkole s 15T je venku 30 °C a uvnitř je příjemných pětadvacet. Navíc tím jezdím i jako kaštan - funguje to dobře. A to klima jede právě tak, aby se interiér nepřechlazoval. Není problém tam, když je přes třicet, udělat pod dvacet, ale takové nastavení by v běžném provozu samozřejmě nebylo žádoucí.

Já se, Bobiku, divím, že to tu taky opakuješ, vždyť tím taky musíš jezdit... :)

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 19.8.2022 6:12
od Bobik
9001 píše:
18.8.2022 21:02
Moderní vozový park má být 100% NP, s klimou a ne 3x repasovaná prolézačka...
Ale jistě, tak na to ovšem sežeň peníze (jak na pořízení, tak hlavně každoročně na provoz a údržbu). :D Ani státní tiskárna, ani evropská tiskárna peněz to nezachrání. :D Ba naopak. Ostatně sám ve financích děláš, takže výhody a nevýhody takového kvantitativního uvolňování (eufemismus pro tu tiskárnu peněz :D ), nebo kořeny inflace ti jsou známy. Ale jistě, dalo by se alespoň něco, ovšem na úkor něčeho jiného, ne však v situaci kdy požadavky mají prakticky všichni na všechno.

Navíc, přiznejme si, klima v tramvaji je vlastně taky taková kvadratura kruhu. Třeba v dálkovém busu, nebo vlaku, prosím, ale v tramvaji, která co chvíli někde staví a otvírá dveře - buď tam bude stejně vedro, protože se to neuchladí a akorát to bude zbytečně žrát bez valného efektu elektriku, nebo, aby tam bylo alespoň nějak chladněji a to věčné otvírání a vedro z venku tomu tolik nevadilo, tam bude lednice, což je zase o nastydnutí.

Jenže jak to vyvětrat, když díky nízký podlaze nejde výzbroj dát jinam, než na střechu, díky výzbroji na střeše do ní nelze udělat větrací díry, takže zbývají jen okna a díky bezpečnostním předpisům ty okna nejde ani udělat dostatečně velký, ani je pořádně otevřít, aby to větralo alespoň jimi.

Mimoto o doplnění klimy do alespoň všech 15T se jednalo. Několikrát. Vždycky to krachlo na neochotě města uvolnit peníze.
Takže ono je krásné říct, že v jednadvacátém století by přece.....jenže za co, soudruzi, za co.... :D

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 22:20
od mart337
Pánové, dohadujete se úplně zbytečně. Situace je zatím taková, jaká je. Za chvíli Vám tramvaje stejně zruší, protože nebude na proud.
Na lítačku nafasujete koloběžku, klimatizaci nebudete potřebovat, protože je otevřená, v zimě se zahřejete vlastním pohybem. Na nic jiného nebude!

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 22:12
od fricoolinek2
Přesně. Moderní tramvaji odpovídá 125(+1 ks) 15T4. Pokud se do nich dá klima, tak i zbývajících 124 ks 15T původní serie. A pokud by se dala klima i do 14T (pokud by to šlo?), tak i ony, pokud se přimhouří očkem.

Kachny i wany jsou beznadějně zastaralé krumply s 70-80% podílem značně vysoké podlahy.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 21:02
od 9001
MPL: A nejsou? Že to proženou lehkým FL fakt není inovace....

Moderní vozový park má být 100% NP, s klimou a ne 3x repasovaná prolézačka...

Navíc jsem zastáncem, že sola do pražského provozu jsou kravina...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 20:25
od Petrpes
Demon: To už je fakt bizár :D T3 vzor 1960 r.v. 2030 :D

To šotoušům nevysvětlíš 🤪🙈⚠️

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 17:34
od MPL
9001 píše:
18.8.2022 13:32
Demon: To už je fakt bizár :D T3 vzor 1960 r.v. 2030 :D
A já se tedy zeptám (možná naprosto blbě) znovu: fakt to jsou "stejný tramvaje" jako v roce 1960? Ano, vypadají velmi podobně, no a co? To opravdu všechno, co nevypadá každých X let jinak (i kdyby jediné, co se na nich změní bude právě a jenom ten vzhled) je naprosto špatně? Proč, proboha?

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 13:32
od 9001
Demon: To už je fakt bizár :D T3 vzor 1960 r.v. 2030 :D

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 6:30
od demon
fricoolinek2 píše:
18.8.2022 3:03
Co bude s těmi 333 dalšími, které budou na GO zralé do cca 10 let....
Nebudou zralé na GO do 10 let, ale tak do 25 let.
Dost času na to, přikoupit další.
fricoolinek2 píše:
18.8.2022 3:03
Dejme tomu, že 13 dalších tato wanizace také nemine.
Pořád tvým počtům nerozumím.
Proč 13 ?
fricoolinek2 píše:
18.8.2022 3:03
Ovšem pak stále budeme šul-nul, zatímco přubude Dědina, Libuš, možná Zdiby.....
V plánu je minimálně 30 + opce po roce 2025, nikde není řečeno že po roce 2030 to nemůže být dalších 150 vozů.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 3:03
od fricoolinek2
demon píše:
15.8.2022 22:58
fricoolinek2 píše:
15.8.2022 21:48
...což i tedy odpovídá dedikované životnosti 15-20 lety.
Teď úplně nevím, co mám z tvé dojmologie rozporovat dřív.
Nejstarší kusy mají 22 let a dál jezdí, průměrná doba do GO 25 let tak není problém.
Dojíždění kilometrů do prohlídek se plánuje s ohledem na kapacity a vzhledem k prodloužení proběhů oproti minulosti a rozložení prací na více kooperantů je provádění GO tempem 2-3 vozy měsíce určitě reálné.
Vozový park se bude rozhodně rozšiřovat, zapomínáš totiž na Kachny a připravovaný nákup nových vozů.
Ok, máme (měli jsme) tady nějakých 350 vozů T3R.P(/V). U 17 z nich je (přinejmenším) plánována wanizace. Co bude s těmi 333 dalšími, které budou na GO zralé do cca 10 let....

Dejme tomu, že 13 dalších tato wanizace také nemine.

Logicky/teoreticky by se měl zbylý počet nahradit 160ks 30M vozů. 10 z nich bychom mohli mít ze zbylých miškovických kachen. Zbývá tedy 150 ks.

Ovšem pak stále budeme šul-nul, zatímco přubude Dědina, Libuš, možná Zdiby.....

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 17.8.2022 15:23
od Bobik
MPL píše:
16.8.2022 17:53
No nevím, asi tedy nebudu "lidi"...
Tak nechtěl jsem přímo napsat nemyslící ovce, které nadšeně odhýkají kdejakou dostatečně "krásnou" myšlenku a které se pak hlasitě dožadují, aniž by se nad reálností a proveditelností onoho dokázali hlouběji zamyslet.
Zkrátka celý "problém" vznikl tak, že aktivisti ve vedení města si nejdřív dali a slavnostně vyhlásili "socialistické závazky" (viz 100% nízkopodlažnost do roku tuším 25), jenže pak jaksi narazili na realitu. A ty ovce, které to nadchlo, se toho teď dožadují. Jenže chtít po nich nějaké hlubší zamyšlení, například, že vždycky je to něco za něco (100% nízkopodlažnost versus jízdní vlastnosti, bezpečnost versus prakticky neotevíratelný okna atd..), je marné. Zkrátka nejde jim vysvětlit, že dobře větratelná tramvaj přirozenou cestou s výzbrojí na střeše a kvůli tomu, aby nějaký tydýt nemohl vystrčit hlavu ven tak s minimálně otvíratelnými okny, nebo tramvaj, kde si všichni budou moci sednout na pohodlné židle, aniž by se na ně někdo další mačkal, ale která zároveň bude houmlesprostá a čistá, ač si tam každý druhý přinese svačinu a to všechno pokud možno za jízdné zadarmo a bez zvyšování daní, je něco, jako kvadratura kruhu.