slimman píše:Vlakotramvaj obecně musí být nějak upravena i pro provoz na železnici, tedy splňovat některé normy (např. tuhost skříně, profil kola). Zpětně ale musí být i schopná provozu ve městě. Vlakotramvaje by měly taky zvládat více napěťových soustav, být vícesystémové (aspoň tedy dvou-, např. 600Vss a 750V nebo 3kV, případně i střídavé). Teď přesně nevím , jak je to v Chemnitzu, ale tam bude nejspíš napájení stejné jak ve městě, tak mimo.
Co jsem viděl, tak v drtivé většině jezdí tramvaje v Chemnitzu jenom ve městské zástavbě, na krajích města mají "rychlodráhu", něco jako u nás Modřany, ale rovnou. Pokud ale musí mít vyšší tuhost skříně, tak by měly být i težší ne? Jak je možné, že Variobahn je delší, širší, vyšší, stejně výkonný, ale o dvě tuny lehčí než pražská 14T.
slimman píše:Jenže ono "máme tramvaj jen s jedním schodem, což nikde jinde nemaj" (viz. hnací články) se lépe mediálně prezentuje
Kdyby ale ten schod byl od škodovky normálně vysoký...

Ale tak vysoký schod je podle mě záměr. Pro důchodce je pohled na ně odstrašující a do hnaných článků je tak ani nenapadne se štverat.