Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6764
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
15T4 neznám, ale určitě se žádná "provozní rezerva" nevztahuje na vozy s klimou. Logicky je vztažena k nízkopodlažnosti.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2669
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
BTW: Co je pravdy na tom, že 15T4 nevyjedou všechny kvůli provozní rezervě? Pokud je třeba rezervy na NP garantované spoje, to nemůže zastat výhradně starší 15T?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6764
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Třeba že 1 ks má i 10-násobný výkon než mobilní klimatizace domu, je to v drážním provedení a opravdu to nestačí jen dovézt z Alzy...fricoolinek2 píše: ↑01.7.2025 0:12Upřímně jsem se bál toho, že se bude hrát na to, že už to "nemá cenu", protože se blíží do půlky plánované 30 leté životnosti nebo tak něco.
Nebo se operuje se 40 lety?
Ale co je na tom tak drahý že to stojí 500x tolik, co mobilní klimatizace domu...?
Spíš mě překvapuje jak umlčeli Marvanovou. Nebo je to zase jen z dalších balónků...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2669
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Upřímně jsem se bál toho, že se bude hrát na to, že už to "nemá cenu", protože se blíží do půlky plánované 30 leté životnosti nebo tak něco.
Nebo se operuje se 40 lety?
Ale co je na tom tak drahý že to stojí 500x tolik, co mobilní klimatizace domu...?
Nebo se operuje se 40 lety?
Ale co je na tom tak drahý že to stojí 500x tolik, co mobilní klimatizace domu...?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4504
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Vedra rozhodla. Praha se opět pokusí doklimatizovat tramvaje Škoda 15T, cena už nevadí
https://zdopravy.cz/vedra-rozhodla-prah ... ty-249966/
https://zdopravy.cz/vedra-rozhodla-prah ... ty-249966/
Škoda si v roce 2019 montáž klimatizace do svých tramvají 15T nacenila na 434 milionů, tedy 3,5 milionu korun za tramvaj. To je obdobná cena, kterou DPP v tendru předpokládá i nyní.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
fricoolinek2: Tak podle mě Škoda najela na styl ČKD... T3 taky neměla problém mít od metru po sovětský rozchod
15T má taky v Rize větší

15T má taky v Rize větší
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2669
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A tedy se ani nikdy nezvažovalo nějaké propagační jezdění s lidmi? I třeba na nějaké speciální, teréně nenáročné lince atp.?
Nebo jinak - nenabíhala výroba od 9201 značně opožděně nebo byl přímo záměr "nezačít 9201 ani svařovat", dokud nebude jistota, že 9200 nebude totální průšvih?
Tak přinejměnším je tam ten rozchod, že jo. Nicméně 28T Konya byla ForCity Classic s úplně jiným rozložením délky článků.9001 píše: ↑23.6.2025 21:13fricoolinek2: Podle některých zdrojů je 52T "sestrou" bratislavské verze, která zase vychází z tramvají do Turecka. Jenom proběhly úpravy, aby vyhověla VŘ pro Prahu. Takže narozdíl od 15T, která byla prvné svého druhu, tak tady Škoda toho měla poměrně hodně vymyšleného.
Jinde zase někdo psal, že je výrazně překopaná oproti Bratislavě... Možná Demon bude vědět bližší info![]()
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 23.6.2025 23:10, celkem upraveno 1 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
fricoolinek2: Podle některých zdrojů je 52T "sestrou" bratislavské verze, která zase vychází z tramvají do Turecka
. Jenom proběhly úpravy, aby vyhověla VŘ pro Prahu. Takže narozdíl od 15T, která byla prvné svého druhu, tak tady Škoda toho měla poměrně hodně vymyšleného.
Jinde zase někdo psal, že je výrazně překopaná oproti Bratislavě... Možná Demon bude vědět bližší info

Jinde zase někdo psal, že je výrazně překopaná oproti Bratislavě... Možná Demon bude vědět bližší info

- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6764
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
9200 byl pouze funkční vzorek, ani ne prototyp z ověřovací série, proto se do ostrého provozu nedostal a následně byl zlikvidován...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2669
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Zpětně a ve chvíli, kdy je již vše známo - proč mezi roll-outem a prvními jízdami s cestujícím uběhly 2 roky? Co vlastně bránilo tomu, aby třeba 9200 jezdila propagačně s lidmi v Praze už někdy kolem půlky roku 2009? Lze říct, že stačilo jen o trochu více chtít a mohlo to být jinak - i s tím praktickým aspektek, že by se v praxi ukázalo, jaký typ sedaček je nejlepší?
Koukám, že i Astře to trvalo jen asi 10 měsíců (vyrobení 06/97, jízdy v Ostravě 04/98). 14T asi nemá cenu srovnávat, vzhledem k příbuznosti s Astrou a Vektrou, a u 52T pomohla příbuznost s bratislavskými vozy? Nicméně u nich koukám, že u ní složení na koleje v BA a první zkušebky s kaštanstvem byly dělilo 70 dní.
Koukám, že i Astře to trvalo jen asi 10 měsíců (vyrobení 06/97, jízdy v Ostravě 04/98). 14T asi nemá cenu srovnávat, vzhledem k příbuznosti s Astrou a Vektrou, a u 52T pomohla příbuznost s bratislavskými vozy? Nicméně u nich koukám, že u ní složení na koleje v BA a první zkušebky s kaštanstvem byly dělilo 70 dní.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2669
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
No vida, co se člověk nedoví. 

- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6764
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ani PrTky nemají takovou představivost jako Wikipedie.
Žádné takové oficiální rozdělení podtypů 15T neexistuje.
Žádné takové oficiální rozdělení podtypů 15T neexistuje.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2669
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Zajímavé, že jsem byl posednout myšlenkou, že to bude ns PrTkách na stránce věnované faceliftované 15T.... která ovšem (dosud) neexsituje a tím má představivost skončila. 

- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2669
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ví se, proč 15T4 dostala právě číslo "4" a jsou tedy nějaké 15T1 (9200?), 15T2 a 15T3, minimálně v dokumentaci ŠT?