Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?
Z té fotky to vypadá na Tramtrain a ne na klasickou tramvaj. Sám píšete, že je o 180 mm širší, takže se dá očekávat, že v ní bude víc prostoru. Nevím, jaké mají v Německu normy na nápravové tlaky a jestli vozidlo Tramtrain musí splnit normu pro klasickou tramvaj nebo může mít tyto tlaky vyšší.Smurfx píše:Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. ....
...Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze....
Pravdou ale také je, že např. nové tramvaje pro Brémy a Drážďany mají opět otočné podvozky, což je v případě Brém na úkor snížení nízkopodlažnosti ze 100% na cca 50 - 60% (dle mého názoru plně postačuje) - zmíněná nová tram pro Brémy je velmi podobná typu Superior od Inekonu. V případě Drážďan podíl np zůstal +- stejný.
Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci. Asi to tady pořádně nečtete, když se pořád musí opakovat dokola že za vnitřní uspořádání si může Praha sama, a že žádná zahraniční tramvaj Vámi citovaná by v pražském provozu neobstála a nesplnila by požadavky na nápravové tlaky, výkon a brzdy. Až budou prachy na pořádné tratě a na údržbu, tak se ty zahraniční megabrusy budou moct klidně koupit. Praha si z politických důvodů vybrala Škodu a z ekonomických důvodů levnější koncepci s neotočnými podvozky, přitom Inekon nabízel (na papíru) mnohem lepší řešení s typem Superior, ten je ale zase o něco dražší.Smurfx píše:Přesně tak . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.
14T a 16T je prostě tramka stavěná pro naše podmínky podle určitého zadání, a musí tam být (jako všude) určitý kompromis. Jestli se Vám to nelíbí, tak běžte vyměnit Taranta, ale pochybuji že vůbec víte co takové řízení projektu obnáší. Byl bych hodně zvědavý na výsledek Vaší práce...
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
V zahraničí je neotočnost podvozků daň za to, že je tramvaj 100% nízkopodlažní (u škodovky máme totéž, ale s velkým schodem, to samé měly tramvaje před 10! lety například ve Frankfurtu). Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. Dnes se na západě od této příliš drahé a ke kolejím nešetrné konstrukci spíš upouští (i když západní tramvaje, příklad ten Frankfurt, měly aktivní natáčení krajních článků, tramvaj se pěkně vlnila a nenarážela do zatáček jako naše 14T . Nově projektované německé tramvaje jsou podobné 14T, ale s otočnými podvozky, nižší podlahou a samozřejmě normálním řešením vnitřního prostoru.Jabberwocky píše: Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?
Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze, jinak je ale asi nejlepší, kterou jsem kdy jel, a to po všech stránkách. Výkon motorů je stejný jako u 16T, je o 2 tuny lehčí (i když je o metr delší a širší, takže škodovka asi neumí udělat dostatečně lehkou tramvaj), 100% nízkopodlažní, také 2 nesené články.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 16.1.2007 0:27, celkem upraveno 2 x.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Což to já bych taky měl řešení, které by zahrnovalo lokomotivu, ale nevím, co by na to říkal třeba notorický stěžovač (a pojídač termixů) I.am.good :-) Obzvlášť kdyby mašina byla ze škodovky ;-)Quetzalcoatl píše:Pro Jabberwockyho: napadá mě upravený Ringhoffer, ale to asi není to, co chcete slyšet.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Ne, kvůli pískovačům. A taky kvůli snížení obsaditelnosti. Ono se to tu omílá pořád dokola a mě by zajímalo, jestli z toho je cesta ven:Smurfx píše:Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?
14T měla mít všechny hnané podvozky a dynamiku, která by jí umožnila provoz v Praze. Výsledné řešení tedy jsou tři podvozky a dva nesené články. Jelikož tři podvozky jsou méně než čtyři, musí být obsaditelnost vozu uměle snížena tím, že se v něm udělá méně místa. Já nevím, ale má někdo nápad, jak z toho kruhu ven? Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.I.am.good píše:No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednat Tak maj dát Škodovce nůž na krk a donutit jí udělat něco pořádně, nemusí to mít hnusnej porše dizajn, ale mohlo by to být účelnější.