Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.1.2007 21:33

Smurfx píše:Rozhodně to není zprasený kus železničního šrotu. Je to to nejlepší, co Praha (a potažmo ČR) teď má (výkon, dynamika, elektronika, design). Ale po zkušenostech se svezením v mnoha zahraničních tramvajích musím objektivně říct, že ta tramvaj je v mnoha ohledech nedomyšlená, a to téměř výlučně po stránce řešení vnitřního prostoru a možná podvozků. Toť vše.
No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednat :( Tak maj dát Škodovce nůž na krk a donutit jí udělat něco pořádně, nemusí to mít hnusnej porše dizajn, ale mohlo by to být účelnější. :(

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:26

I.am.good píše:Achjo. To bylo pojato všeobecně jako kritika vozu 14T. Takže máš-li ten názor, co nahoře, tak souhlasíš, že 14T je zprasenej, nedomyšlenej kus železnýho šrotu? Navíc to, že důchodci se derou předníma, to je problém DP, že není schopný pořádně informovat o výhodách např. npkachen apod. A jsme zase u toho - tenhle podnik stojí za prd a už aby to tu zkrachovalo :)
Rozhodně to není zprasený kus železničního šrotu. Je to to nejlepší, co Praha (a potažmo ČR) teď má (výkon, dynamika, elektronika, design). Ale po zkušenostech se svezením v mnoha zahraničních tramvajích musím objektivně říct, že ta tramvaj je v mnoha ohledech nedomyšlená, a to téměř výlučně po stránce řešení vnitřního prostoru a možná podvozků. Toť vše.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 15.1.2007 21:23

zrovna jsem dneska jel 14T a seděl jsem na příčných sedačkách. no a protože bylo celkem plno, skoro jsem si říkal, jestli by se v lichých článcích nedala udělat dobytčátková úprava - např. na jedné straně příčně sedačky, na druhé nic, jen nutný stupínek a nějaké to madlo kolem okna. taky by se tam dala dát "opěrátka" k pohodlnému stání, běžná např. v německu.
místa by bylo podstatně víc a taky by se větší množství cestujících koncentrovalo do lichých článků, kde je to žádoucí.

jinak doufám, že ostatní 911x se už zajíždějí a že časem expandují na vybranou linku, kde by mohly tvořit už kolem 1/3 pořadí...

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:23

radek31 píše:to není pravda, kdybys řekl 2xT3, tak souhlasím, ale sólo? to přeháníš
T3 má 23 míst k sezení a 87 k stání = 100 cestujících (je pravda, že v extrému by se tam možná těch 150 lidí narvalo)
14T má 69! míst k sezení, celkem 279 lidí - můj odhad je, že přes 200 cestujících odveze
Právě. On je rozdíl mezi teorií a praxí. S 14T jezdím velmi často (vždy si cestu zorganizuji tak, abych s ní jel) a i když je tramvaj plná k prasknutí, tak mnoho míst v článcích s podélným sezením je volná. Cestujícím se tam prostě nechce cpát a mnohdy ani nemají jak. Většinou je reálný počet sedících cestujících zhruba mezi 40-50 lidmi.

K těm stáním: 279 stojících je opravdu troufalý odhad, zahrnující i stojící lidi v článcích s podélním sezením, což je směšné a v praxi nemožné. Ve dvou zbývajících článcích je vlivem 1,5 sedaček a také poměrně úzkému prostoru obsaditelnost také zredukována. V reálu (počítal sem to) se do každého z nesených článků vejde při určitém minimálním kulturním odstupu zhruba 40 lidí, a to už se potřeba vystoupit sedícího člověka na dvojsedačce rovná hotovému harakiri.

Takže máš pravdu, přehnal sem to. Nejdelší pražská tramvaj s papírově obrovskou obsaditelností má REÁLNOU obsadilelnost o trochu vyšší než 40 let stará 1xT3. :D
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 15.1.2007 21:28, celkem upraveno 1 x.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.1.2007 21:23

radek31 píše:.. nechat nastupovat důchodce předníma (polovičníma) dveřma po 2 schodech do uzounké uličky je dementní nápad..
Achjo. To bylo pojato všeobecně jako kritika vozu 14T. Takže máš-li ten názor, co nahoře, tak souhlasíš, že 14T je zprasenej, nedomyšlenej kus železnýho šrotu? Navíc to, že důchodci se derou předníma, to je problém DP, že není schopný pořádně informovat o výhodách např. npkachen apod. A jsme zase u toho - tenhle podnik stojí za prd a už aby to tu zkrachovalo :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 15.1.2007 21:01

Smurfx píše:do celé tramvaje se vejde prakticky méně lidí, než do 1xT3 (z vlastní zkušenosti vím :) ).
to není pravda, kdybys řekl 2xT3, tak souhlasím, ale sólo? to přeháníš
T3 má 23 míst k sezení a 87 k stání = 100 cestujících (je pravda, že v extrému by se tam možná těch 150 lidí narvalo)
14T má 69! míst k sezení, celkem 279 lidí - můj odhad je, že přes 200 cestujících odveze

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:00

8701 píše:Jen bych u pozornil na další chytrost Poláků a to že jim příjde zbytečné buse na pořadí linky a číslo vozovny. To se u pražské sestry T 14 vyskytuje nalevo i napravo.
Poláci jsou chytří a ví že to je ZBYTEČNÝ. :lol:
Ano, to je prima. Nechápu pražský systém co největšího matení cestujících bočními BUSE s pořadím. Přitom to je k ničemu (tedy mohou se za to vyhodit peníze, to je pozitivní :) )

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 20:54

Proxy píše:Bohužel to vypadá, že interiér je řešen stejně špatně jako v Praze
Ježiši, ve té škodovce jsou konstruktéři opravdu chytří. Takže jediný pozitivum je, že se uprostřed nevyskytuje schod. Což je ale v konečném důsledku stejně jedno, protože se tam zase kvůli dementně úzké uličce vejde pouze 12 sedících lidí. To ty sedačky nemohli posunout k oknu? Ve finále je tedy 16T méně výkonná (bez hnaného středního článku), což by mělo vést k úspoře prostoru. U škodovky to ale, jak se zdá, neplatí a do celé tramvaje se vejde prakticky méně lidí, než do 1xT3 (z vlastní zkušenosti vím :) ). Aspoň že je ten střední článek nízkopodlažní, i když ze zmíněných důvodů je to skoro jedno.

S radkem31 ohledně předních dveří souhlasím. Když už Škodovka vyřešila tak hloupě přední článek, tak je lepší do něj kaštany zepředu nepouštět. Důchodci se naučí chodit dozadu do nízkopodlažní části a tam taky zůstanou.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 15.1.2007 19:21

I.am.good píše:Jo, ta kabina je super. Holt v Polsku jsou normální lidi, kteří uznají, že 1+0 pro řidiče je sice možná hezká věc, nicméně ubírá to odhadem 2-4 místa k sezení a několik míst k stání + první dveře jsou u zastávkového sloupku a ne 8 metrů od něj.
kdybys někdy řídil tramvaj s lidma tak pochopíš, že nechat nastupovat důchodce předníma (polovičníma) dveřma po 2 schodech do uzounké uličky je dementní nápad - dovedeš si představit jak se tam rvou s taškama na kolečkách? už i v KT je to velký problém a to navazuje pěkný prostor a ne ulička jako ve 14T
100x rychlejší je naučit je chodit do nízkopodlažní části
už se to tu řešilo tolikrát, ale někdo holt má selektivní paměť (i když musím uznat, že KM je na selektivní paměť ještě větší kabrňák než ty)

Uživatelský avatar
8701
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 07.8.2004 11:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 8701 » 15.1.2007 19:19

Jen bych u pozornil na další chytrost Poláků a to že jim příjde zbytečné buse na pořadí linky a číslo vozovny. To se u pražské sestry T 14 vyskytuje nalevo i napravo.
Poláci jsou chytří a ví že to je ZBYTEČNÝ. :lol:

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 15.1.2007 19:07

Jo, ta kabina je super. Holt v Polsku jsou normální lidi, kteří uznají, že 1+0 pro řidiče je sice možná hezká věc, nicméně ubírá to odhadem 2-4 místa k sezení a několik míst k stání + první dveře jsou u zastávkového sloupku a ne 8 metrů od něj.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 15.1.2007 18:23

Proxy píše:Bohužel to vypadá, že interiér je řešen stejně špatně jako v Praze.
Sakra, napadá mě, jak to teda bylo vyřesený v 06T pro Cagliary, která měla ta sedadla až u okna ?? Oproti podlaze tam byl ještě stupínek, ale pod sedadly bylo prázdno. Nebo ne ?

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 15.1.2007 17:08

Proxy píše:Bohužel to vypadá, že interiér je řešen stejně špatně jako v Praze.
http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/129/129136.jpg
http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/129/129134.jpg
Jedna změna tam ale je! Dveře kabiny řidiče se dají otevřít tak, že první dveře jsou jen pro něj. A nebo si je zavře tak, že se dá normálně dveřma vycházet ven. Podobný systém mají i pražské citybusy,

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2460
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 15.1.2007 16:44

Smurfx píše:BTW. jak je řešen střední článek? Je tam taky tak úzký průchod jako v pražském hnaném v 14T nebo to je díky absenci motorů lepší?
Bohužel to vypadá, že interiér je řešen stejně špatně jako v Praze.
http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/129/129136.jpg
http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/129/129134.jpg

a jedno videjko ze zkušebek: http://www.youtube.com/watch?v=W7ip0MG5S7o

technický výkres: http://www.trampolska.cba.pl/skoda_16T(2).JPG

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 12.1.2007 10:22

DJ LA DÉFENSE píše:V dnešní době na to už nejsou žádná pravidla...
Jsou na to pravidla, existuje cosi jako barevné schéma jak mají být vozidla natírána. Něco jiného je, že reklamní nátěry jsou vyjímka, ale jinak se podle schémat jede.

Odpovědět