Což to já bych taky měl řešení, které by zahrnovalo lokomotivu, ale nevím, co by na to říkal třeba notorický stěžovač (a pojídač termixů) I.am.good :-) Obzvlášť kdyby mašina byla ze škodovky ;-)Quetzalcoatl píše:Pro Jabberwockyho: napadá mě upravený Ringhoffer, ale to asi není to, co chcete slyšet.
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Ne, kvůli pískovačům. A taky kvůli snížení obsaditelnosti. Ono se to tu omílá pořád dokola a mě by zajímalo, jestli z toho je cesta ven:Smurfx píše:Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?
14T měla mít všechny hnané podvozky a dynamiku, která by jí umožnila provoz v Praze. Výsledné řešení tedy jsou tři podvozky a dva nesené články. Jelikož tři podvozky jsou méně než čtyři, musí být obsaditelnost vozu uměle snížena tím, že se v něm udělá méně místa. Já nevím, ale má někdo nápad, jak z toho kruhu ven? Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Přesně takI.am.good píše:No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednatTak maj dát Škodovce nůž na krk a donutit jí udělat něco pořádně, nemusí to mít hnusnej porše dizajn, ale mohlo by to být účelnější.

No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednatSmurfx píše:Rozhodně to není zprasený kus železničního šrotu. Je to to nejlepší, co Praha (a potažmo ČR) teď má (výkon, dynamika, elektronika, design). Ale po zkušenostech se svezením v mnoha zahraničních tramvajích musím objektivně říct, že ta tramvaj je v mnoha ohledech nedomyšlená, a to téměř výlučně po stránce řešení vnitřního prostoru a možná podvozků. Toť vše.


- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Rozhodně to není zprasený kus železničního šrotu. Je to to nejlepší, co Praha (a potažmo ČR) teď má (výkon, dynamika, elektronika, design). Ale po zkušenostech se svezením v mnoha zahraničních tramvajích musím objektivně říct, že ta tramvaj je v mnoha ohledech nedomyšlená, a to téměř výlučně po stránce řešení vnitřního prostoru a možná podvozků. Toť vše.I.am.good píše:Achjo. To bylo pojato všeobecně jako kritika vozu 14T. Takže máš-li ten názor, co nahoře, tak souhlasíš, že 14T je zprasenej, nedomyšlenej kus železnýho šrotu? Navíc to, že důchodci se derou předníma, to je problém DP, že není schopný pořádně informovat o výhodách např. npkachen apod. A jsme zase u toho - tenhle podnik stojí za prd a už aby to tu zkrachovalo
zrovna jsem dneska jel 14T a seděl jsem na příčných sedačkách. no a protože bylo celkem plno, skoro jsem si říkal, jestli by se v lichých článcích nedala udělat dobytčátková úprava - např. na jedné straně příčně sedačky, na druhé nic, jen nutný stupínek a nějaké to madlo kolem okna. taky by se tam dala dát "opěrátka" k pohodlnému stání, běžná např. v německu.
místa by bylo podstatně víc a taky by se větší množství cestujících koncentrovalo do lichých článků, kde je to žádoucí.
jinak doufám, že ostatní 911x se už zajíždějí a že časem expandují na vybranou linku, kde by mohly tvořit už kolem 1/3 pořadí...
místa by bylo podstatně víc a taky by se větší množství cestujících koncentrovalo do lichých článků, kde je to žádoucí.
jinak doufám, že ostatní 911x se už zajíždějí a že časem expandují na vybranou linku, kde by mohly tvořit už kolem 1/3 pořadí...
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Právě. On je rozdíl mezi teorií a praxí. S 14T jezdím velmi často (vždy si cestu zorganizuji tak, abych s ní jel) a i když je tramvaj plná k prasknutí, tak mnoho míst v článcích s podélným sezením je volná. Cestujícím se tam prostě nechce cpát a mnohdy ani nemají jak. Většinou je reálný počet sedících cestujících zhruba mezi 40-50 lidmi.radek31 píše:to není pravda, kdybys řekl 2xT3, tak souhlasím, ale sólo? to přeháníš
T3 má 23 míst k sezení a 87 k stání = 100 cestujících (je pravda, že v extrému by se tam možná těch 150 lidí narvalo)
14T má 69! míst k sezení, celkem 279 lidí - můj odhad je, že přes 200 cestujících odveze
K těm stáním: 279 stojících je opravdu troufalý odhad, zahrnující i stojící lidi v článcích s podélním sezením, což je směšné a v praxi nemožné. Ve dvou zbývajících článcích je vlivem 1,5 sedaček a také poměrně úzkému prostoru obsaditelnost také zredukována. V reálu (počítal sem to) se do každého z nesených článků vejde při určitém minimálním kulturním odstupu zhruba 40 lidí, a to už se potřeba vystoupit sedícího člověka na dvojsedačce rovná hotovému harakiri.
Takže máš pravdu, přehnal sem to. Nejdelší pražská tramvaj s papírově obrovskou obsaditelností má REÁLNOU obsadilelnost o trochu vyšší než 40 let stará 1xT3.

Naposledy upravil(a) Smurfx dne 15.1.2007 21:28, celkem upraveno 1 x.
Achjo. To bylo pojato všeobecně jako kritika vozu 14T. Takže máš-li ten názor, co nahoře, tak souhlasíš, že 14T je zprasenej, nedomyšlenej kus železnýho šrotu? Navíc to, že důchodci se derou předníma, to je problém DP, že není schopný pořádně informovat o výhodách např. npkachen apod. A jsme zase u toho - tenhle podnik stojí za prd a už aby to tu zkrachovaloradek31 píše:.. nechat nastupovat důchodce předníma (polovičníma) dveřma po 2 schodech do uzounké uličky je dementní nápad..

-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
to není pravda, kdybys řekl 2xT3, tak souhlasím, ale sólo? to přeháníšSmurfx píše:do celé tramvaje se vejde prakticky méně lidí, než do 1xT3 (z vlastní zkušenosti vím).
T3 má 23 míst k sezení a 87 k stání = 100 cestujících (je pravda, že v extrému by se tam možná těch 150 lidí narvalo)
14T má 69! míst k sezení, celkem 279 lidí - můj odhad je, že přes 200 cestujících odveze
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Ano, to je prima. Nechápu pražský systém co největšího matení cestujících bočními BUSE s pořadím. Přitom to je k ničemu (tedy mohou se za to vyhodit peníze, to je pozitivní8701 píše:Jen bych u pozornil na další chytrost Poláků a to že jim příjde zbytečné buse na pořadí linky a číslo vozovny. To se u pražské sestry T 14 vyskytuje nalevo i napravo.
Poláci jsou chytří a ví že to je ZBYTEČNÝ.
