Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 27.3.2012 20:15
a tebe to nějak ohrožuje?thriller2 píše:To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..
Jediné fórum, které je v úpadku!
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=14&t=1231
a tebe to nějak ohrožuje?thriller2 píše:To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..
To zřejmě zodpovídá předchozí dotaz: byl to test letových vlastností.thriller2 píše:To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..
Jak vidno, neporadil si, proto bych ten TZoffset nakázal natvrdo, když už jste mi nedovolili komponentní timestamppiskvorrr píše: S tím TZoffsetem bych byl opatrný - proč to neposlat v UTC? Konzument ať si sám poradí...
O tom, proč přesně je v tramvaji GPS, nevím. V každém případě právě z GPS například vylézá čas v UTC, takže pokud má počítač ukazovat lokální čas, musí si ho do něj nějak přelouskat, ergo musí mít v sobě správně nakonfigurované (a správně naprogramované) časové pásmo.gabuliatko píše:Měl jsem pocit, že MATRA funguje tak, že zprávy musí býti odesílány s přesným časem a proto se do všech vozů instalovala GPS za účelem zjištění přesného času? Mám špatné informace?
Posílání UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset je šíleně dlouhý řetězec, který se musí složitě parsovat. UNIXový čas je jedno 32-bitové číslo.P_V píše:Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset…
piskvorrr píše:(jinak 2038 bude průser, právě kvůli 32bitovému času v toustovačích a jiných embedded zařízeních (SSZ?); o tom žádná)
Ha, flamewar o Víře Pravé a já u toho nejsem? S tím TZoffsetem bych byl opatrný - proč to neposlat v UTC? Konzument ať si sám poradí, v jakém je časovém pásmu (hlavně kvůli podzimnímu přechodu, na jaře to IMHO tolik nevadí, tam není dvakrát "stejný" lokální čas, byť s jiným TZ offsetem)P_V píše:Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset a je to betonové, nerozhází mě ani změna pravidel pro letní čas.XSC píše:Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.
Takže počkáme do 1.4.2012?Oskar píše:Tak ještě drobné vysvětlení. UNIXové operační systémy měří a synchronizují takzvaný unixový čas, což je zhruba řečeno počet sekund, které uplynuly od 0:00:00 1.1.1970 UTC. Tento čas běží stále a zcela nezávisle na zavádění letního času a podobných zhůvěřilostech.
Je starostí systémové knihovny toto číslo převést na místní čas a vzít při tom v potaz, jaké časové pásmo aktuálně platí. A právě v téhle knihovně je chyba, která způsobila, že na CEST se přejde až 1.4. v 0:00:00. To, jestli se čas zasynchronizoval, nebo ne, by nemělo hrát roli. Počítačové systémy jsou stavěné na to, aby změnu času provedly v daný čas samy.
Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset a je to betonové, nerozhází mě ani změna pravidel pro letní čas.XSC píše:Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.
Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.P_V píše:Přenášel bych nějaké YYYYMMDDhhmmss, aby nehrozila špatná interpretace. Takže nejpozději při příjmu nějakého datagramu by se ta bota od interní časomíry napravila.