Stránka 515 z 518

Napsal: 16.1.2007 11:43
od Smurfx
demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi. Ono to na papíře vypadá celkem pěkně (viz nákres 16T), problém je s praxí.

Kolik má pražská 14T nápravové tlaky?
Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci
Recenzenti telefonů také žádný telefon nevyrobili, filmoví kritici také často žádný film nenatočili, ale svůj názor z pohledu obyčejného člověka říct mohou.

Napsal: 16.1.2007 11:42
od demon
7080 píše:S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat.
Jistě, s vnitřním prostorem se dá dost manipulovat, třeba se dají udělat širší parapety, nebo výzbroj přesunout do prostoru pro cestující. Obojí splní zadání - vyplnit prostor, nezvýšit hmotnost a tím splnit maximální nápravové tlaky.

Napsal: 16.1.2007 11:29
od Tom 11
demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale DP by mohl chtít jinou variantu uspořádání po Škodovce. Neříkejte mi, že tohle bylo to nejlepší z toho co bylo nabídnuto. S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat. Ale na druhou stranu chápu, že pokud bylo zadání obecné jako třeba maximální obsazenost pro sedící, tak to prostě výrobce vyřešil jak vyřešil.
Když to Škoda předložila DP,tak to prostě nemusel objednávat,když by to prostě jinak nešlo.Ale i přesto si to DP objednal,ale nemusel!

Ale je zase pravda,že pokud zadání bylo obecné,tak to tak prostě je.To potom je na Škodě,že to tak vyřešila.

Napsal: 16.1.2007 11:29
od Smurfx
slimman píše: To v Chemnitzu samozřejmě není klasická tramvaj, ale jak píše JaHu vlakotramvaj.
Jak se vlakotramvaj liší od standardní tramvaje? (tedy kromě větší šířky, která je v tomto případě možná nově rekonstruovanými tratěmi ve městě)

Napsal: 16.1.2007 10:59
od Jabberwocky
No, něco mi říká, že kdyby DP řekl škodovce: "Né, čičí, to je fuj, čičí, chci lepší tramvaj, nebo jdu ke konkurenci," tak by škodovka uměla ledacos.

Napsal: 16.1.2007 10:59
od 7080
demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale DP by mohl chtít jinou variantu uspořádání po Škodovce. Neříkejte mi, že tohle bylo to nejlepší z toho co bylo nabídnuto. S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat.
Ale na druhou stranu chápu, že pokud bylo zadání obecné jako třeba maximální obsazenost pro sedící, tak to prostě výrobce vyřešil jak vyřešil.

Napsal: 16.1.2007 10:47
od demon
Tom 11 píše:....Škoda vyrobila to,co si DP objednal!
Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !

Napsal: 16.1.2007 10:41
od Tom 11
Absolut píše:Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?

Jenže to je právě ono...

Všichni totiž hned všechno hází na Škodu,ale nikdo si neuvědomuje,že Škoda vyrobila to,co si DP objednal.Nemyslím jen tady na fóru,ale prostě i z řad cestujících a všichni hned,že Škoda je špatná,ale to,že za to může DP nikdo nevidí!

Třeba na DF na DPP.cz je několik desítek příspěvků,kteří kritizují Škodu...

A stejné to je i u metra,kdyby to DP neschválil,tak je to taky jiné,ale to bohužel mnoho lidí nepochopí!

Napsal: 16.1.2007 10:23
od Absolut
Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?

Napsal: 16.1.2007 10:19
od slimman
Jednou jsem četl rozhovor s jedním konstruktérem ze Škody a ten se divil, proč si Praha nenechala udělat hnací články stejně jako u typů 03T, 05T. Tedy vyšší podlaha a "normální" uspořádání sedadel za cenu dvou schodů.

To v Chemnitzu samozřejmě není klasická tramvaj, ale jak píše JaHu vlakotramvaj.

Napsal: 16.1.2007 8:41
od JaHu
Smurfx píše:Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. ....

...Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení :) . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze....
Z té fotky to vypadá na Tramtrain a ne na klasickou tramvaj. Sám píšete, že je o 180 mm širší, takže se dá očekávat, že v ní bude víc prostoru. Nevím, jaké mají v Německu normy na nápravové tlaky a jestli vozidlo Tramtrain musí splnit normu pro klasickou tramvaj nebo může mít tyto tlaky vyšší.

Pravdou ale také je, že např. nové tramvaje pro Brémy a Drážďany mají opět otočné podvozky, což je v případě Brém na úkor snížení nízkopodlažnosti ze 100% na cca 50 - 60% (dle mého názoru plně postačuje) - zmíněná nová tram pro Brémy je velmi podobná typu Superior od Inekonu. V případě Drážďan podíl np zůstal +- stejný.

Napsal: 16.1.2007 5:59
od Ondrys
Smurfx píše:Přesně tak :D . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.
Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci. Asi to tady pořádně nečtete, když se pořád musí opakovat dokola že za vnitřní uspořádání si může Praha sama, a že žádná zahraniční tramvaj Vámi citovaná by v pražském provozu neobstála a nesplnila by požadavky na nápravové tlaky, výkon a brzdy. Až budou prachy na pořádné tratě a na údržbu, tak se ty zahraniční megabrusy budou moct klidně koupit. Praha si z politických důvodů vybrala Škodu a z ekonomických důvodů levnější koncepci s neotočnými podvozky, přitom Inekon nabízel (na papíru) mnohem lepší řešení s typem Superior, ten je ale zase o něco dražší.


14T a 16T je prostě tramka stavěná pro naše podmínky podle určitého zadání, a musí tam být (jako všude) určitý kompromis. Jestli se Vám to nelíbí, tak běžte vyměnit Taranta, ale pochybuji že vůbec víte co takové řízení projektu obnáší. Byl bych hodně zvědavý na výsledek Vaší práce...

Napsal: 16.1.2007 0:13
od Smurfx
DavidD píše:No spíš kvuli otvírání, aby se vešly opěradla k oknu po otevření.
Neni to trochu divný přístup? Omezení cestujících jenom kvůli tomu, aby se jednou za čas dalo něco pohodlně otevřít. TO se určitě dalo vyřešit i jinak (výsuv, odklápění jednotlivých sedaček apod.)

Napsal: 15.1.2007 23:59
od Smurfx
Jabberwocky píše: Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?
V zahraničí je neotočnost podvozků daň za to, že je tramvaj 100% nízkopodlažní (u škodovky máme totéž, ale s velkým schodem, to samé měly tramvaje před 10! lety například ve Frankfurtu). Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. Dnes se na západě od této příliš drahé a ke kolejím nešetrné konstrukci spíš upouští (i když západní tramvaje, příklad ten Frankfurt, měly aktivní natáčení krajních článků, tramvaj se pěkně vlnila a nenarážela do zatáček jako naše 14T :). Nově projektované německé tramvaje jsou podobné 14T, ale s otočnými podvozky, nižší podlahou a samozřejmě normálním řešením vnitřního prostoru.

Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení :) . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze, jinak je ale asi nejlepší, kterou jsem kdy jel, a to po všech stránkách. Výkon motorů je stejný jako u 16T, je o 2 tuny lehčí (i když je o metr delší a širší, takže škodovka asi neumí udělat dostatečně lehkou tramvaj), 100% nízkopodlažní, také 2 nesené články.

Obrázek

Napsal: 15.1.2007 23:31
od DavidD
Smurfx píše:Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?
No spíš kvuli otvírání, aby se vešly opěradla k oknu po otevření.