T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2637
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.3.2025 17:08

slimman píše:
29.3.2025 22:29
T6A5 z Prahy bez GO vypadají dost původně. :) Až na přečalouněné Fainsy.

https://www.youtube.com/watch?v=ATn-zdC ... uben%C3%BD
Nádhera. :D

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 322
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MKzB » 30.3.2025 9:03

Pouze souprava 1231+1232 prošla před zařazením GO s tímto tunningem.
Ostatní expražské T6A5 prošly pouze SP s přepólováním a generálkovaly se pouze podvozky.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 502
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od slimman » 29.3.2025 22:29

T6A5 z Prahy bez GO vypadají dost původně. :) Až na přečalouněné Fainsy.

https://www.youtube.com/watch?v=ATn-zdC ... uben%C3%BD

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2637
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.3.2025 16:28

Nicméně se divím, že se zrušily Fainsy. Ty mi vždycky přišly takový solidnější, bytelnější, jak ty autobusácký (tušim) C.I.E.B.y

No, opravdě vlastně člověka až překvapí, že se ten navlas stejnej typ sedaček dělá už tři dekády.

(předpokládám, že DPP jich do wan a KT8D5N nebere ze skladu, kdy jich má 15 let nasysleno tisíc, ale průběžně je objednává u výrobce/dodavatele).

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1404
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od PvvS » 27.3.2025 16:05

Protože nebylo s čím jezdit. Vždyť se i z nouze dodělávaly GO na KT8, který měly jít do šrotu. Viz 4 roky trvající GO 1701. Nakonec není ani nová výzbroj, jen se to doflikovalo do stavu, ať to jezdi.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4143
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od P_V » 27.3.2025 15:28

Čím to, že se jim vyplatí dělat vyšší stupeň opravy vysokopodlažního vozidla?

fricoolinek2: přitom to bylo v minulosti naopak, díky diverzní operaci Brňáků byly do Prahy dodávány tramvaje v brněnských barvách :D

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2637
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od fricoolinek2 » 27.3.2025 14:54

Nějak jsem to moc nesledoval, ale když to vidím, tak se člověk neubrání dojmu, že v hlavním bojovém stanu moravských nacionalistů se rozhodlo o tom, že na tom voze nesmí být ani zrnko po bývalém místu působiště. :shock:

https://www.youtube.com/watch?v=1V5a-36Zi_c

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3148
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od trainzjohny » 27.10.2023 6:54

9001 píše:
26.10.2023 18:50
Ústečák: Počkej, 8601 přece byla i v muzejní hale ;-)
Tam je 8702.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10247
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od 9001 » 26.10.2023 18:50

Ústečák: Počkej, 8601 přece byla i v muzejní hale ;-)

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Ústečák » 26.10.2023 14:36

Mně to přijde skvělý. Jednou je snaha 8601 dostat do původního stavu po vyrobení, tak je pěkné, že si s tím někdo dal práci a dotáhl to do detailu. Zrovna u T6 mi přijde zvukový projev jako důležitý poznávací prvek, a pokud máme zároveň ještě 8750, je to výjimečná šance ilustrovat vývoj typu v čase, což se i děje. =D>

T6 mají za mě jedinou, opravdu jedinou vadu na kráse, a to tu, že nejsou ve Střešovicích. :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6752
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 26.10.2023 11:06

V praxi tu změnu nejspíš nikdy nepoznáš, takže to za ten návrat k původnímu zvukovýmu projevu asi stálo.
Rozhodně to nelze brát za nějaké konstrukční zhoršení, což by odstranění rádia jednoznačně bylo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4143
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od P_V » 26.10.2023 10:56

Mno, nevím zda je správný krok, v zájmu muzejního purismu odstranit neviditelné konstrukční zlepšení vozidla, které musí být způsobilé provozu... To už by také měli vyndat rádiové stavění výhybek, to tam přeci také nebylo.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6752
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 25.10.2023 20:36

Trakční motory v rychlosti cca 30km/h dosahují svého maxima a aby bylo možné dál zvyšovat otáčky a tím rychlost vozu je třeba tzv. šuntovat - zeslabovat buzení, snižovat proud v budícím vinutí. S tím ale zároveň ubývá výkon a snižuje se točivý moment, takže v případě jízdy do dlouhého a prudkého kopce nastane pravý opak a tramvaj zpomaluje, takže je nutno opět odšuntovat a opět nabudit motor.
Původní řešení regulátoru na to ale nedokázalo zareagovat, takže se regulátor modifikoval o úpravu, která dokáže lépe řídit šuntování.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4143
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od P_V » 25.10.2023 11:49

Bylo by možné blíže popsati podstatu té zrušené úpravy?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6752
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 25.10.2023 6:28

fricoolinek2 píše:
25.10.2023 2:31
...u 8601 mi to spíše připomínalo KT8D5. Co to?
Odbarrandováno...

Odpovědět