KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 23.9.2023 21:00

P_V píše:
22.9.2023 16:58
Nejspíš tu příčinu zatím nikdo nezná a ani nezkoumal. Zákaz vyjde snáz než hledat, proč se to přehřívá. Ono to sice hořelo i v lokalitách, kterým žádný náročný kopec nepředchází, ale to třeba mohla být náhoda, že.
Příčina se samozřejmě zkoumá a pravděpodobně i zná a vzhledem k podmínkám za kterých k mimořádným událostem došlo, není jen jedna.
Ten zákaz je samozřejmě jen dočasný a se zachováním nebo demontáží přejezdu tak vůbec nesouvisí.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3165
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od kruťák » 23.9.2023 14:23

fricoolinek2 píše:
22.9.2023 15:45
BTW: Je toto přehřívání i důvodem toho, že se např. při napojování a demontáži "X" přejezdu nezvažovalo obracení na Kaliforňanovi, co by se např. umístil před zastávku Holyně?
Ne, důvodem je oprava TT Holyně po pojistné události (zaplavení). Viz https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/4400

Křížový přejezd se samozřejmě odstraní! Z jakého důvodu by tam měl strašit, když je pár set metrů před i za ním smyčka? Aby zbytečně opotřebovával sebe a tramvajová kola? :shock:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 22.9.2023 16:58

Nejspíš tu příčinu zatím nikdo nezná a ani nezkoumal. Zákaz vyjde snáz než hledat, proč se to přehřívá. Ono to sice hořelo i v lokalitách, kterým žádný náročný kopec nepředchází, ale to třeba mohla být náhoda, že.

Prý (podle zelených) v Holyni ta křížová výhybna zůstane, i když bude s tím zákazem už naprosto k ničemu. Dovoluji si odhadnout, že důvod je lhůta udržitelnosti 5 let od dotace EU, aby se nemusely € vracet.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.9.2023 15:45

No, nic moc. Takže prostě celkový nedostatek v samotné fyzické kontrukci skříní KT8, která není schopna zajistit odvětrávání motorů/výzbroje, ať už TV nebo Progressu?

A T6A5 s Barrandovem problém nemívaly?

BTW: Je toto přehřívání i důvodem toho, že se např. při napojování a demontáži "X" přejezdu nezvažovalo obracení na Kaliforňanovi, co by se např. umístil před zastávku Holyně?

A tento "X" přejezd bude sešrotován nebo se umístí někde do "depozitu", kde bude čekat na další využití?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Proxy » 20.9.2023 20:58

Od soboty 23. září 2023 mají KT8 zákaz vjezdu do úseku Hlubočepy - Slivenec kromě zkušebních jízd TK.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 19.9.2023 11:25

Trakční motor.

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od sajmon » 17.9.2023 15:56

Dnes kolem půl třetí odpoledne došlo k zadýmení kačeny 9055 v zastávce Nad Trojou. Patrně jen něco menšího, možná brzdič? Cca. o půl hodiny později jela vlastní silou směrem do kobyliské vozovny.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 06.9.2023 11:12

Ta výzbroj je imho vysušená svou vlastní teplotou velmi rychle, tak nevim jak by k tomu ještě víc mohly přispět ventilátory ženoucí dovnitř vzduch o vlhkosti 90%...
Edit: Tepelné čidlo řídí otáčky ventilátorů jen na RP, ale skutečně prvotně chrání především výkonovou elektroniku trakce, nikoliv brzdové odpory, navíc závada ventilace měniče rozpojí pouze jízdu, nikoliv ovšem brzdu, takže se bude upravovat...

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od JirkaR » 06.9.2023 9:32

Leda by ty ventilátory měly co nejrychleji sušit případně vlhnoucí výzbroj...?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 06.9.2023 6:21

P_V píše:
05.9.2023 15:26
Mmch v červnu Demon psal, že je jasné, že za to může zatečení, tak asi tedy ne, když se posílilo větrání...
Taky píše, že to trvalý ventilování nedává nejmenší smysl. pokud by byla výzbroj přehřátá, ventilátory budou v těch samých otáčkách, co jsou teď nonstop.
Všechna předchozí zahoření byla při nebo těsně po dešti při teplotách 5 - 19°C...

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od sajmon » 05.9.2023 19:12

demon píše:
05.9.2023 11:15
Mám za to, že tam jsou vždycky, přeci jen to dolů sypeš 3 minuty, za tu dobu se vždy v úseku nějaká objeví a taví to nahoru plnej knedlík, takže spotřeba je vždy větší než rekuperace.
Jenže vždycky, když vidím v zastávce Hlubočepy DC stát 15T nebo 14T (dobře, to poslední dobou úplně často ne) tak se z rezistorů linou mocné proudy žhnoucího vzduchu, takže předpokládám, že objem té energie spálené v rezistorech bude i přes rekuperaci dost velký. Otázka ovšem je, do jaké míry to může být tím, že šefci stále ze zvyku vymačkávají na sekci výhybku 0. Někdy to ale v zrcátku vidím i od své tramvaje a výhybku 0 nepoužívám.
Nicméně v tomhle posledním případě bych to spíš viděl na problém s vodou. Ten den dost hustě pršelo, jezdil jsem tam v tom čase taky a kolem světelné závory mezi Zlíchovem a Hlubočepy bylo dost vody a od podvozků to slušně stříkalo...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Karosák » 05.9.2023 16:34

Hlubočepy - K Barrandovu je dlouhý až až. Tam prostě potkáš něco nahoru vždycky. Dobře, vyjma noci. O tom, že to vždycky někdo spotřebuje nemám obavy. Ostatně to byl také důvodu osazení diodové sekce pod Geologickou dolů (a patrně i Trojská) v době, kdy ještě platilo používání tlačítka Výhybka 0. Protože 15T tím vyruší rekuperaci a dokud se nedá řadič do 0 a znovu nezadá brzda, pálí se to v záskoku a celý přínos rekuperace je k ničemu. A zrovna tady to bylo velké maření. Ale to je spíš otázka efektivity provozu. Na bezpečnost to nemá mít vliv, viz *.

Zatékání se řešilo v souvislosti s 9063, která ale zadýmila od svorkovnice v kloubu. Zlíchovské požáry byly naopak vždy zpod podlahy a hulilo se z těch větracích mřížek na bocích Z:idea:

*A opakovaní matka moudrosti, takže připomenu, že Z Geologické do Hlubočep musí cokoliv, co tam smí, být schopno při výpadku napájení sjet celý kopec (bo zastavení a výstup cestujících na estakádě je stav krajně nežádoucí) a i tak se uchladit/nepřehřát! Tzn. zdravý a krmený zrychlovač by to při nějaké optimální rychlostní oscilaci, která by vzešla z předchozího měření, byl také schopen běžně sjet. Ale nemá čím krmit větrník při výpadku, a zastavit je nežádoucí, takže zákaz, totéž T3M (důkaz jsme tu také měli =P~ ).
A proto mi hlava nebere, že normálně krmená, chlazená a nejspíš i spotřebovávaná kachna (to zní jak nabídka z Kauflandu :lol: ) pak na Zlíchově záhoří. Ten problém není o tom, že málo chladíme, protože to by při zkouškách neprošlo a nikdo by jim tam nedovolil provoz. Viz staré KT, kde teploty prostě přesahovaly přípustné meze i bez výpadku ventilace. Takže problém je jinde, netuším kde, nemám dostatek informací a nemůžu udělat závěr, ovšem z dosud zjištěného mi vychází, že trvalé funění ventilátorů (přestože byly dosud adekvátně ovládány teplotně) je prostě divadýlko.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 05.9.2023 15:26

Tady těch úseků moc není, Hlubočepy - K Barrandovu. Ve špičce se to jakž takž sejde, mimo špičku už moc ne.
Mmch v červnu Demon psal, že je jasné, že za to může zatečení, tak asi tedy ne, když se posílilo větrání...

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 7001 » 05.9.2023 12:17

Rekuperovaná energie se může spotřebovat v kterémkoliv úseku napájeném měnírnou.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od demon » 05.9.2023 11:15

P_V píše:
05.9.2023 7:11
Ale jen když tam nějaké jsou a to v příhodné pozici :) Tedy že když jedna vyjede z Geologické dolů, druhá současně vyjede z Hlubočep nahoru. Jinak se větší část propálí v tramvaji, různé rozjezdy trvají jen několik sekund a pak je spotřeba malá.
Mám za to, že tam jsou vždycky, přeci jen to dolů sypeš 3 minuty, za tu dobu se vždy v úseku nějaká objeví a taví to nahoru plnej knedlík, takže spotřeba je vždy větší než rekuperace.

Odpovědět