Stránka 1 z 238
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 08.5.2025 9:20
od von Špilberk
Může tam 9080, protože má nějaké úpravy a signalizaci přehřátí brzdových odporníků.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 07.5.2025 22:47
od fricoolinek2
KT8N mohou zase normálně(?) jezdit na Barrandov? Min. v pondělí večer jsem viděl jednu na d-12.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 20.1.2025 22:16
od Karosák
9001 píše: ↑14.9.2024 16:32
Demon: A pak je tu železniční Vectron, který má pro jistotu 4 ptg
Ale ten jich má více z důvodu odlišných vstupů různých napájecích soustav a konstrukčních parametrů TV, jako třeba šířka lišt, která se v různých zemích může lišit (v závislosti na používané klikatosti, povoleném vyosení troleje v obloucích nebo odlišném přítlaku lišt). Záleží na verzi "výbavy" pro konkrétní země, do kterých je třeba zajíždět. Ty ptg se liší různými sběracími hlavicemi a pro různá proudová zatížení vyplývající z odlišných napájecích soustav, apod.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 20.1.2025 11:38
od ZXS91
V sobotu poprvé s cestujícími vyjela #9107.
rr9107-19-prazskeho_povstani-20250118.jpg
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 15.9.2024 19:10
od Petrpes
Ale tam to má souvislost s napájecíma soustavama, na kterých to umí jezdit...
Přitom eso umělo obě na oba PTG

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 14.9.2024 16:32
od 9001
Demon: A pak je tu železniční Vectron, který má pro jistotu 4 ptg

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 12.9.2024 22:41
od demon
Mhr1 píše: ↑12.9.2024 19:21
Reaguji na Karosáka. Bratislavské 30T jsou obousměrné a mají jen jeden pantograf nad druhým článkem. Když jedou zpět, tak vlastně nad čtvrtým. A je to úplně jedno, zda-li je pantograf otočen kloubem dopředu (poloha shodná s jednosměrnými vozy 29T) nabo dozadu, když jedou stanovištěm B dopředu. Takže v principu to s jedním pantografem jde, ale zjevně ne u všech typů.
Nemyslim si že by tu kdokoliv psal něco o tom, že by to s jednim pantografem nešlo, spíš tu padlo, že dva jsou výhodnější.
Reálně je jedno jestli je pantograf nad druhým nebo čtvrtým článkem, podstatné je to, aby byl nad podvozkem, což u 29/30T splněno je.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 12.9.2024 19:21
od Mhr1
Reaguji na Karosáka. Bratislavské 30T jsou obousměrné a mají jen jeden pantograf nad druhým článkem. Když jedou zpět, tak vlastně nad čtvrtým. A je to úplně jedno, zda-li je pantograf otočen kloubem dopředu (poloha shodná s jednosměrnými vozy 29T) nabo dozadu, když jedou stanovištěm B dopředu. Takže v principu to s jedním pantografem jde, ale zjevně ne u všech typů.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 16.8.2024 12:47
od von Špilberk
U linek 35 a 39 je to vlepkou povoleno. U 27 a 34 není.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 16.8.2024 9:49
od pawel
Na 27 nebo 34 jsem ještě jízdu na zadní ptg neviděl, u linek 35, 39 a v minulosti třeba X-C je to běžnou praxí. Dokáže někdo vysvětlit, proč?
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 14.8.2024 23:23
od Karosák
To rozhodně nutné nebylo! Ani předpisově, neb při zpětném pohybu není třeba měnit stanoviště, stačí právě pouze jedním tlačítkem přetáhnout řízení a nic není třeba vypínat.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 14.8.2024 9:47
od P_V
Karosák píše: ↑13.8.2024 23:32
Nevýhodou je jen ta nutnost přehazování, vypínání a verglování s odpojovači, což je ale pouze pražské specifikum, které snad už zvolna vymírá. Nikoliv nutnost vyvolaná konstrukcí vozu. Samotné přetažení řízení je úplně stejné na pražské KTN jako na třeba wrocławské 19T - prostě se přejde na druhou stranu a tam se zmáčkne tlačítko a okamžitě je možné jet!
Njn, loni při průjezdu s obecenstvem Zvonařkou KT8 2x restart. Bylo to nutné, nebylo to nutné...
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 14.8.2024 7:56
od MKzB
Karosák:
PTG nemusí být nutně v ose podvozku, ale lišta PTG víceméně ano. Je třeba rozlišovat, že starý nůžkový PRG má lištu uprostřed, ale poloPTG ji má na straně. Pochybuji, že by si mimopražské DP lámaly hlavu s osou podvozku při umístěním poloPTG na T3. Posunutí PTG proti ose podvozku do cca 50 cm vidím jako určitou toleranci, případně se to dá kompenzovat o pár cm delší lištou PTG.
Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 14.8.2024 7:28
od Petrpes
Modernizace pražských KT mohla být daleko více dotažená... Starý jsem měl raději.
Nejhorší je jezdit se změnou stanoviště. Kabina má 2 zámky, kličku a klíč. Dveře překáží sedačce, je-li dále. 2 odpojovače. Na častou změnu stanoviště je toho neúměrně moc.
Divím se, že tomu nenechali PTG na šňůru, jako mají wany. A samozřejmě retro krémový lak

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P
Napsal: 13.8.2024 23:32
od Karosák
Na KTN nemůže být ptg uprostřed, neboť vzdálenost otočných čepů vnitřních podvozků je natolik velká, že by se ptg v ostřejších obloucích vyosil zcela mimo trolej.
Na 14T by ptg mohl být nad kterýmkoli podvozkem (uprostřed nosných článků), na 15T pouze na předním, nebo zadním čele (na kloub ho nedáš, stejně jako na té kachně). Ptg prostě musí být vždy v ose středu podvozku (s rozvorem hádám max 3 metry, což odpovídá 2np vozům), aby co nejvěrněji kopíroval osu koleje a vychyloval se co možná nejméně. A pokud je ten střed podvozku pod kloubem, nebo blízko něj, standardní smeták nad něj většinou umístit moc nelze.
2 ptg nevidím jako nevýhodu, ba naopak. Nevýhodou je jen ta nutnost přehazování, vypínání a verglování s odpojovači, což je ale pouze pražské specifikum, které snad už zvolna vymírá. Nikoliv nutnost vyvolaná konstrukcí vozu. Samotné přetažení řízení je úplně stejné na pražské KTN jako na třeba wrocławské 19T - prostě se přejde na druhou stranu a tam se zmáčkne tlačítko a okamžitě je možné jet!