Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 17.8.2015 11:06

Na 3/275 (alias 26/275) jsou dnes vozy 8236+8237 a mají jako první vozy typu T3R.P krásnou digitální pořadovku :!: :D
275.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 17.8.2015 2:12

Tak se nám zase jednou podnik "vyznamenal". Celý den se nejezdilo po Mostě Legií a kromě 9 jezdila i 22 ve výluce a to přes Staroměstskou.
Na zastávkách sice byla pověšena žlutá A4 se zprávou že je vyloučen provoz kvůli TRIPrague od 5:00 do 24:00, ale pouze česky. Je mi jasné, že někdo řekne, že to česky stačí, ale na Malostranském náměstí bylo po poledni v obou směrech snad po stovce (obě zastávky totálně obsazené) čekajících cestujících na linku 22. A i pozdě večer tam byli čekající turisté na 22. Volal jsem na dispečink, že by bylo vhodné přelepit červeně nejedoucí linku, když to celý den nepojede. Ale jako obvykle NIC.
TO ZASE BYLA REKLAMA PRO DP !!! =D> =D> =D>

Filip

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Filip » 16.8.2015 16:01

MM-Mikulovsky píše:
thriller2 píše:U DPP v sobotu nepracují? Nebo jak si vysvětlit, že zase na zastávkách ukazují všechno špatně?
nemyslel jsem si, že to někdy řeknu, ale čert vem chyby v tzv. čočkách na zastávkových označnících zobrazujících čísla přes zastávku jedoucích linek (a případně jejich další směr jízdy na následujícím větvení). Většína cestujících totiž stejně význam uvedeného nezná.

Při současné výluce TT přes Masarykovo nádraží jsem však narazil na jiný mnohem podstatnější nedostatek - l.55 a 58 běžně přes Masaryčku nejezdící dostaly dočasně obousměrně zastávku Senovážné nám., kde také nyní zastavují BUS l.505 a 511, které mají místo Nam.Republiky garantovaný přestup s TRAM, které místo přes něj jezdí z/na Lazarskou po l.53 (přes Staroměstskou), na své další mimořádné zastávce - DC na Nábř.Kpt.Jaroše / ZC na Strosmayerově nám. - 505 tam má přesunut garantovaný přestup s TRAM 51 (a 511 s TRAM 54 + 56), ale #-o "vtip" je v tom, že TRAM 51 se tam běžně i nyní má potkat s l.53, ale ve VJŘ l.53 není ani čárka, že se tam nyní čeká i na BUS 505, který místo 51 jezdí na/z Nam.Republiky Z:arrow: když se 53 tam podaří přijet před l.51, tak klidně její (53) řidič s "čistým svědomým" odjede před příjezdem BUS 505 = bez umožnění přestoupení lidí z něj :!:

Tak za bezvýlukového stavu na zastávce Nábřeží Kapitána Jaroše NENÍ garantovaný přestup mezi 51 a 53. Tudíž předpokládám, že ani teď tam není garantovaný přestup. Čili garantovaný přestup pouze mezi 505 a 51

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.8.2015 14:18

thriller2 píše:U DPP v sobotu nepracují? Nebo jak si vysvětlit, že zase na zastávkách ukazují všechno špatně?
nemyslel jsem si, že to někdy řeknu, ale čert vem chyby v tzv. čočkách na zastávkových označnících zobrazujících čísla přes zastávku jedoucích linek (a případně jejich další směr jízdy na následujícím větvení). Většína cestujících totiž stejně význam uvedeného nezná.

Při současné výluce TT přes Masarykovo nádraží jsem však narazil na jiný mnohem podstatnější nedostatek - l.55 a 58 běžně přes Masaryčku nejezdící dostaly dočasně obousměrně zastávku Senovážné nám., kde také nyní zastavují BUS l.505 a 511, které mají místo Nam.Republiky garantovaný přestup s TRAM, které místo přes něj jezdí z/na Lazarskou po l.53 (přes Staroměstskou), na své další mimořádné zastávce - DC na Nábř.Kpt.Jaroše / ZC na Strosmayerově nám. - 505 tam má přesunut garantovaný přestup s TRAM 51 (a 511 s TRAM 54 + 56), ale #-o "vtip" je v tom, že TRAM 51 se tam běžně i nyní má potkat s l.53, ale ve VJŘ l.53 není ani čárka, že se tam nyní čeká i na BUS 505, který místo 51 jezdí na/z Nam.Republiky Z:arrow: když se 53 tam podaří přijet před l.51, tak klidně její (53) řidič s "čistým svědomým" odjede před příjezdem BUS 505 = bez umožnění přestoupení lidí z něj :!:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od thriller2 » 15.8.2015 15:58

U DPP v sobotu nepracují? Nebo jak si vysvětlit, že zase na zastávkách ukazují všechno špatně?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 13.8.2015 8:06

G: Tady musím souhlasit s Von... Každá zastávka i v sebevětší :zadnice někoho přitáhne, protože to na ní má blíž než na jinou...

Krásná ukázka Vozovna Strašnice 2x + Pod Vinicí/Nad Primaskou. Věřím, že udělat zastávku na Starostrašnické, tak tam bude obrat...
Dubečská sice na znamení, ale v okolí je poměrně slušná zastávba, která byla zvyklá chodit na Radošovickou nebo Na Padesátem, ale proč bych to dělal, když mám zastávku u nosu...
To samé vozovna Kobylisy... Proč budu chodit do smyčky, když to mám kratší před křižovatkou... Sice to jsou jednotky kusů, ale i pro ty tam musíš zastavit...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 13.8.2015 7:18

gab: To jste se probudil opravdu brzo. Pak hold některé věci nedávají smysl. :roll: :roll: (JŘ se občas mění, třeba o prázdninách nebo výlukách)
A představou, že když je někde zastávka na znamení, tak tam nikdo není, trpí jen dvě skupiny lidí: 1. lidi, co tam nikdy nebyli a 2. pracovníci ROPIDu.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 12.8.2015 19:59

Filip píše:Ať si to dispečeři vyřídí s tvůrci jízdních řádů, proč večer musí být 3 a 17 na cca stejný čas DC v Březiněveské a netahají do toho řidiče.
Kdy? Koukám do zastávkových PD a nic nevidím? Jinak co s tím jako dispečeři? Od čeho je odd. jízdních řádů?
Jinak pokud Vám vadí druhá zastávka voz. Kobylisy DC tak já něčemu nerozumím. Jaká tam je frekvence? Nakolik to proboha vůz s DVC zdrží?
Jaký je rozdíl zda 3 drbne 17 (nebo obráceně) Kvůli druhé vozovně nebo kvůli pomalé babičce na Líbeznické? Mimo to jsou obě na znamení, pak už nechápu vůbec nic. U 3 si prosaďte čidlo na výjezdu ze smyčky a je to.

dejvk
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 08.8.2012 11:39

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od dejvk » 12.8.2015 17:23

24: "Změna trasy linky - linka je odkloněna ze zastávky Masarykovo nádraží přes zastávky Náměstí Republiky a Strossmayerovo náměstí"
Na Vltavské DC je taky z výlukové trasy přes most jen škrtlá, i když tam pravidelně nejezdí. Tak se nám ta trasa nějak zpravidelňuje, ještě teď s Plzeňskou... Tohle je to řešení, jak se zmiňovalo, že od září už se určitě převlíkat nebude? :?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 01.8.2015 21:14

MM: Jenže to jsme u klesajici kvality řidičů... Bohužel se musí jet podle toho netupějšiho článku...

Von: Ted si to vystihl... Proč jsou odbory v Německu/Francii tak silné? Když předák řekne STÁVKA tak se nehne ani kolo... Tady se nejdřív předáci pohádají mezi sebou a pak jim stávku stihne zdržet i Kalousek...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.8.2015 10:25

von Špilberk píše:........
A v druhé etapě někdo vymyslel, že se musí zdůvodňovat zpoždění přes minutu.
.........
Sjíždění l.3 a l.17 na Březiněveské je taky problém ROPIDu, protože právě tento skvělý tým odborníků určuje odjezdy z konečných. A místo, aby se starali o hladký průjezd, tak u vozovny vymysleli další zastávku, takže pravděpodobnost, že na Březiněveskou přijede l.17 pozdě a bude zdržovat l.3 nebo dokonce l.3 stihne vyjet a pak naopak l.3 zdržuje l.17, je ještě větší.
Takže systém sice nedokáže odstraňovat problémy v provozu, ale obdivuhodně dokáže přidělávat další. Heslo dne: nudíš se v kanceláři :?: Vyrob problém, a pak si dělej statistiku problému. :zadnice
1.) Narozdíl od první etapy nikdo na tuto předem nevaroval a skutečně tato nasrala nejen mne, ale hromadu dalších kolegů - jen jaksi většina si zanadává na IPP/ve vozovně/po směně u piva, ale ve skutečnosti "drží hubu a krok" :!:

2.) =D> =D> + běda tomu, jestli si dovolíš na ten problém upozornit :!: Přitom během kurzu jsem byl 2x na tzv. CDéčku - jedenkrát během toho i na oddělení jízdních řádů a tehdy (prý) platilo, že v odůvodněných případech DPP mohl ROPIDu vrátit jeho požadavek JŘ z důvodu nesmyslu v něm. Žel toto asi již nějaký čas neplatí - v opačném případě by DPP snad zajistil plnění svých povinností zaměstnavatele a vytvořil podmínky pro včasné plnění úkolů svými zaměstnanci = nenaplánoval by na stejný/podobný čas do mnoha zastávek počet spojů, který se tam naráz nevleze (a pak poměrně dlouhou dobu žádný) :!:
Vykládá se opravdu, že za toto zase opět může ROPID - respektive ještě jeho nedávné (mnoho let) "dočasné" vedení, které se při plánování JŘ MHD nesmyslně inspirovalo "velkou" železnicí, na které se na přestupních bodech při dostatečném počtu nástupišť v praxi dokáží spoje sjet naráz a umožnit vzájemný přestup cestujících. PEVNĚ VĚŘÍM, ŽE OD DNEŠNÍHO DNE ODPOVĚDNÁ OSOBA ZA KONCEPCI PID, ZAČNE SVÉ PŮSOBENÍ V ROPIDu ZRUŠENÍM TOHOTO NESMYSLU, KTERÝ MÁ ZA NÁSLEDEK TZV. VLÁČKOVÁNÍ (PŘEPRAVU HROMADNOU) V ÚSECÍCH TT SPOLEČNÝCH PRO VÍCE LINEK A PAK NÁSLEDUJÍCÍ DLOUHÉ PAUZY PŘED DALŠÍMI "SHLUKY" SPOJŮ -opakovaně se tu nadávalo, že (např. přes Letnou) při 12ti až 15ti minutovém intervalu (večer/víkend) jednotlivých linek projede dle JŘ i cca 6 linek "naráz" za 3 až 5 minut a pak se i násobek toho času musí čekat na další spoj, byť člověku je jedno, který přijede, protože on potřebuje jen po první rozvětvení linek (např. z Letné na Štrossmayerovo nám.) = vyhovoval by mu skutečný rovnoměrný proklad spojů v jejich společném úseku :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 01.8.2015 8:01

9001 píše:a nebo snad jsou vyjmenované konečné, kde se tohle nemusí dělat?
V předpisech samozřejmě ne, ale "zvykové právo" dokonce tolerovalo i předjetí. Je to docela zajímavá ukázka toho, jak systém "funguje":
Na Kubáni a Černokostelecké byl pevný cyklus SSZ, všichni to věděli, a nejen že se nehlásilo zpoždění přes minutu, ale řidiči nebyli nikde popotahováni, když vyjeli o 10 sekund dřív, protože zrovna bylo na čočkách volno. V první etapě se objevilo varování (i písemné na nástěnce ve výpravně), že předjetí už není tolerováno. A to mnoho a mnoho měsíců před tím, než byla na Černokostelecké konečně instalována hen ta preference. Na Kubáni ale není preference dodnes. A v druhé etapě někdo vymyslel, že se musí zdůvodňovat zpoždění přes minutu.
Čili: systém sice nedokáže odstranit příčinu a zajistit bezproblémový výjezd z konečné, zvládá jen dělání nesmyslné statistiky. :prase

Jen trošku na obranu dispečinku: na Školení 2 byla informace, že se tak děje na přání ROPIDu. Tedy klasické kolečko blbosti: ROPID s tím otravuje dispečink a dispečink pak řidiče. I když mám pocit, že to přestalo, protože jsem už dlouho neslyšel o nikom, komu by volali. Ale oficiálně to nikdo nezrušil.
Sjíždění l.3 a l.17 na Březiněveské je taky problém ROPIDu, protože právě tento skvělý tým odborníků určuje odjezdy z konečných. A místo, aby se starali o hladký průjezd, tak u vozovny vymysleli další zastávku, takže pravděpodobnost, že na Březiněveskou přijede l.17 pozdě a bude zdržovat l.3 nebo dokonce l.3 stihne vyjet a pak naopak l.3 zdržuje l.17, je ještě větší.
Takže systém sice nedokáže odstraňovat problémy v provozu, ale obdivuhodně dokáže přidělávat další. Heslo dne: nudíš se v kanceláři :?: Vyrob problém, a pak si dělej statistiku problému. :zadnice
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 01.8.2015 10:57, celkem upraveno 1 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.8.2015 1:15

9001 píše:.......... Bohužel další důkaz, že OO kryjí ty největší idioty v řadách DP... :roll:
Naštěstí (alespoň "moje") OO, narozdíl od tebe, nebere zřetel na chybnou formu (včetně pravopisných chyb), ale na relevantnost/pravdivost obsahu :!:

PS: Oni totiž alespoň někteří "představitelé" OO (ve skutečnosti více méně rovnocení kolegové v DP) přiznávají, že v (svém) mládí jednali velmi obdobně jako jednám já.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.8.2015 1:05

Petrpes píše:Např. v tom co není tak jak říkáš :D
To máš těžký, když věříš úmyslným dezinformacím vypouštěným asi PDT (či jinými zainteresovanými pracovníky DPP) - např. ohledně mého posledního sporu s PDT jsem slyšel několik "fám".
"Nejvtipnější" byla fáma, že jsem PDT "seřval" do vysílačky za jeho odmítnutí řešit "věc" nesouvisející s dopravou - #-o zablokování (porouchaným vozidlem viditelně založeným za pravým zadním kolem dlažbou/kamením - viz příložené foto 1) jediného souběžného pruhu IAD s vyvýšeným TRAM pásem se zpěvněným zákrytem asi neznamená hrozbu (viz příložené foto 2) zakázané podélné jízdy IAD po zvýšeném/sníženém TRAM pásu proti vozovce :!:
Vtipnost uvedené fámy je ve skutečnosti, že po mém několika měsíčním návratu do práce (zejména po mé léčbě zlomeniny ruky) jsem slyšel hlášení PDT cca obsahu: "upozorňujeme řidiče linek ...., že mezi zastávkami Ostrčilovo náměstí a Albertov budou vedle TT, pro opravu závady vodovodu, v jízdním pruhu pro IAD prováděny výkopové práce, do půl hodiny bude vyvšena v místě OR20, DO TÉ DOBY NAŘIZUJI V MÍSTĚ OBEZŘETNOU JÍZDU PRO VÝSKYT IAD NA TT" - V DANÉM MÍSTĚ (viz 3. přiložené foto) JE TT V ÚROVNI VOZOVKY A NIJAK OD NÍ NENÍ ODDĚLENA = IAD BĚŽNĚ MÁ PRÁVO PO TT OBJÍŽDĚT PŘEKÁŽKU :!:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 01.8.2015 0:18

Filip: Kvůli 30 sekundám bych opravdu neřval :wink:

Navíc podstat problému je v reakci MM... Živě si dokážu představit jak ta komunikace probíhala a vzhledem k tomu jak se tu projevuje a vyžaduje doslovné plnění předpisů, tak musí MM počítat, že to bude očekáváno i od něj. Tady ho porušil a nebo snad jsou vyjmenované konečné, kde se tohle nemusí dělat?

MM: Ted si potvrdil moji představu o tom jak to probíhalo... Já nic, to někdo jiný...

Proč bych psal stížnost? Vím jak by vypadala odpověd ;-). Zastávka je pro jednu soupravu, do 179s spoj jede "včas". Navíc MHD jezdím hlavně v PD :wink: . O víkendu díky ROPIDu nemám chut ani náladu ji využívat...

Bohužel další důkaz, že OO kryjí ty největší idioty v řadách DP... :roll:

Odpovědět