Problém je ale v tom, že dost cestujících zajímá jenom číslo linky. A ten nápis "Služební jízda" registrujou jenom okrajově a domnívají se, že se jedná o normální název konečné. A když tam má i číslo linky, je jasné, jak cestující budou reagovat.KM píše:Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
Podbaby.
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
ad matus: mrknu se na to.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
To by tam pak ta orientace nemusela být vůbec. Totéž si myslí řidič dnešní ranní osmičky s vozem 7174, který na přátelské upozornění na špatnou orientaci (fakt jsem mu to říkal s úsměvem, opravdu jsem se dnes dobře vyspal) povídá: To přece ví každej že když jedu tudy že nejedu do Podbaby.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
To by tam pak ta orientace nemusela být vůbec. Totéž si myslí řidič dnešní ranní osmičky s vozem 7174, který na přátelské upozornění na špatnou orientaci (fakt jsem mu to říkal s úsměvem, opravdu jsem se dnes dobře vyspal) povídá: To přece ví každej že když jedu tudy že nejedu do Podbaby.
Krasa standardu kvality ISO a rovnez jinych norem, napr. smernic EU, napr. standardu rizeni ITIL a podobne spociva v tom, ze pouze definuji co je potreba hlidat, jake schemata se zvyknou uplatnovat a podobne. Nejedna se vsak o zadny konkretni rozpis presne implementace do toho-ktereho podniku. V principu, pokud si poradne vezmete ITIL, Prince2, ISO a dalsi smernice vetsina z nich je postavena na tom, ze je potreba procesy vytvaret nad existujicimi zvyklostmi a takovym zpusobem, ktery efektivne zajisti dosahnuti vysledku pri urcite urovni kontroly tohoto procesu a za dodrzeni nekterych konkretnich ukazatelu, ktere je pri danem typu procesu sledovat.KM píše:No... asi by se odpověď našla ve standardech kvality ISO. Tady se něco porušuje...
Takze, pokud je v nejakem predpisu, ze pri napisu Sluzebni jizda musi byt i cislo linky, rozhodne za to nemuze ani ISO, ani EU ani nikdo jiny, nez DP a clovek, ktery tento predpis vytvoril. Pokud mel duvod tam naridit zobrazovani linky musi byt schopen jej uvest a obhajit prakticky, nikoliv odvolavkou na nejakou smernici. Pokud vsak neni realny prakticky duvod protoze napr. od napsani prislusneho predpisu uz z nejakeho duvodu pominul, tak ISO a ITIL a podobne jine normy na to pamatuji a vyslovene narizuji delat pravidelne audity vnitrnich predpisu za ucelem odstranovani podobnych kostlivcu. Vzdy me to vsak pobavi, kdyz nekdo jako argument pro konkretni dotaz pouzije napr. ISO normy

Nápis služební jízda je takhle malý právě z toho důvodu, aby zůstalo zachováno zobrazení linky. Pokud např. pro závadu stahuješ nějakou soupravu z linky, musí zůstat označení linky viditelné, doplněné textem služební jízda (stejná kombinace jakou T3 se závadou, kde čelní orinetace také zůstává, případně KT8D5, kde nápis služební jízda na Pragotronu doplňuje číslo linky ve střešním budníku.
tak to je teda doopravdy absurdní. je vidět, že DP je v mnohém ještě stále v roce eins zwei... a jinak, v praxi naopak často vídám variatu s vyhozenými cedulemi z vnitřku + zad.čela T3, někdy i z předního. včera jsem pro změnu na evropské viděl d-1 s nulovým označením na čele a jinak všude.
tak to je teda doopravdy absurdní. je vidět, že DP je v mnohém ještě stále v roce eins zwei... a jinak, v praxi naopak často vídám variatu s vyhozenými cedulemi z vnitřku + zad.čela T3, někdy i z předního. včera jsem pro změnu na evropské viděl d-1 s nulovým označením na čele a jinak všude.
Označení vlaků
V NK se objevilo v souvislo s tím, že se mi nezdá vhodné označovat služební vlaky i číslem. Tedy 3 Služební jízda. Nevím proč tam není umístěno, Zkušební jízda, nebo trojúhelník a služební jízda.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
-Moje odpověď, já nevim zda to je fér, třeba určitě cizinec nechápe tento výraz, ale řídí se většinou podle linky. Pokud by to bylo alespoň invertní, tak by se to dalo ještě trochu pochopit, ale takhel je to skutečně zbytečné. Většina z řidičů neumí žbleptnout anglicky ani ň, až na čestné vyjímky, takže proč přidělávat cizinci práci.
Petr napsal:
Nápis služební jízda je takhle malý právě z toho důvodu, aby zůstalo zachováno zobrazení linky. Pokud např. pro závadu stahuješ nějakou soupravu z linky, musí zůstat označení linky viditelné, doplněné textem služební jízda (stejná kombinace jakou T3 se závadou, kde čelní orinetace také zůstává, případně KT8D5, kde nápis služební jízda na Pragotronu doplňuje číslo linky ve střešním budníku.
-Pokud se k tomu staví takto, tak skutečně Buse transparenty pro DP jsou vyhozené peníze oknem a stačí Vám pouze plastové cedule. Když už ta možnost je, tak proč přidělávat práci v orientaci, je to zbytečné navíc to není pracné naťukat kód a hned je každému jasno. Ne že by takhle nebylo, ale kolik lidí skočí na špek... Přijde mi to jako zbytečnost. Když už jsme pokročili.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
-Moje odpověď, já nevim zda to je fér, třeba určitě cizinec nechápe tento výraz, ale řídí se většinou podle linky. Pokud by to bylo alespoň invertní, tak by se to dalo ještě trochu pochopit, ale takhel je to skutečně zbytečné. Většina z řidičů neumí žbleptnout anglicky ani ň, až na čestné vyjímky, takže proč přidělávat cizinci práci.

Petr napsal:
Nápis služební jízda je takhle malý právě z toho důvodu, aby zůstalo zachováno zobrazení linky. Pokud např. pro závadu stahuješ nějakou soupravu z linky, musí zůstat označení linky viditelné, doplněné textem služební jízda (stejná kombinace jakou T3 se závadou, kde čelní orinetace také zůstává, případně KT8D5, kde nápis služební jízda na Pragotronu doplňuje číslo linky ve střešním budníku.
-Pokud se k tomu staví takto, tak skutečně Buse transparenty pro DP jsou vyhozené peníze oknem a stačí Vám pouze plastové cedule. Když už ta možnost je, tak proč přidělávat práci v orientaci, je to zbytečné navíc to není pracné naťukat kód a hned je každému jasno. Ne že by takhle nebylo, ale kolik lidí skočí na špek... Přijde mi to jako zbytečnost. Když už jsme pokročili.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Apex = DT 01Tombus píše:Kolik se vůbec v Praze vystřídalo u tramvají palubních počítačů?
Vím o Mypolu (JKZ Olomouc) a Apexu, ale v tématu o rekon. kačeně se píše o jakémsi DTčku.
http://www.apex-jesenice.cz/vyrobky/poc ... itace.html
- Té šestka
- Uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: 05.1.2006 11:08
- Bydliště: na trati l. 9-10-58-59 a 180
- Kontaktovat uživatele:
APEX-MYPOL
Na úvodní stránce Pražských tramvají,na 13.koleji,je hlas z Apexu:"Vůz má poruchu,prosíme vystupte."-tak nějak.Může mi někdo poradit jak to tam dostat?V menu to není,tam jsem našel pouze nápis OSKAR ve služebních jízdách,ale na transparentu se po kliknutí entru nic nedělo.(vůz 8162)
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Pokud vím tak ne. Autobusy mají zkrátka větší kapacitu paměti. Ale co je zajímavé tak třeba na M1 (nevím jestli to stále jde) šlo nastavit na transparentu i "Svatební jízda", což je ve metru docela využívanýMartin píše:Jestlipak jde tohle zobrazit i u tramvají![]()
(fotka je převzata z DP-arény, ale dneska jsem dtto viděl v reálu na 119)

- Kočí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 19.3.2005 14:26
- Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, tak to jsem měl na to asi zrovna nějakou smůlu, ale opravdu jsem to viděl... Na zrcátku by mohl být malinký BUSÍK jen pro 22místné menší číslo, ale to by to pak po Praze bylo teprve o zrcátkadušan píše:tento problém jsme mívali při výjezdu z ÚDDP, ale při puštěném topení v kabině řidiče tento problém mizel, jinak za provozu běžného jsem si toho nevšiml. spíš mne občas dožírá, že při slunci na tom není nic vidět. a chtělo by to taky nějakou orientaci, která by nahradila cedulku na zrcátku

- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
pawel píše:jj, já na to vždycky koukal u 23 (když ještě jezdily T3RP) v úseku Chotkova->vjezd na samostatné těleso v směr Král.lehohrádek. kolem je spoustu stromů a v tramvaji najednou zavládne tma.Kamera píše:Ano, je tomu tak. Vnitřní světelné informační panely BUSE opravdu zvyšují a snižují intenzitu svitu LED diod v závislosti na intenzitě okolního světla (z interiéru i exteriéru).
Já jsem si toho všimnul při vjezdu/výjezdu z/do tunelu na Barrandově