Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
22
Je to digitální jev (modří vědí) a zároveň větší než 11, která také bývala symbolem, ale teď je spíš kuriozitou (trasa tvaru U, většinou bez souběhu s jinými linkami, o víkendu vyjíždí z dalekých vozoven).
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Problém je ale v tom, že dost cestujících zajímá jenom číslo linky. A ten nápis "Služební jízda" registrujou jenom okrajově a domnívají se, že se jedná o normální název konečné. A když tam má i číslo linky, je jasné, jak cestující budou reagovat.KM píše:Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
Podbaby.
ad matus: mrknu se na to.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
To by tam pak ta orientace nemusela být vůbec. Totéž si myslí řidič dnešní ranní osmičky s vozem 7174, který na přátelské upozornění na špatnou orientaci (fakt jsem mu to říkal s úsměvem, opravdu jsem se dnes dobře vyspal) povídá: To přece ví každej že když jedu tudy že nejedu do Podbaby.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
To by tam pak ta orientace nemusela být vůbec. Totéž si myslí řidič dnešní ranní osmičky s vozem 7174, který na přátelské upozornění na špatnou orientaci (fakt jsem mu to říkal s úsměvem, opravdu jsem se dnes dobře vyspal) povídá: To přece ví každej že když jedu tudy že nejedu do Podbaby.
Krasa standardu kvality ISO a rovnez jinych norem, napr. smernic EU, napr. standardu rizeni ITIL a podobne spociva v tom, ze pouze definuji co je potreba hlidat, jake schemata se zvyknou uplatnovat a podobne. Nejedna se vsak o zadny konkretni rozpis presne implementace do toho-ktereho podniku. V principu, pokud si poradne vezmete ITIL, Prince2, ISO a dalsi smernice vetsina z nich je postavena na tom, ze je potreba procesy vytvaret nad existujicimi zvyklostmi a takovym zpusobem, ktery efektivne zajisti dosahnuti vysledku pri urcite urovni kontroly tohoto procesu a za dodrzeni nekterych konkretnich ukazatelu, ktere je pri danem typu procesu sledovat.KM píše:No... asi by se odpověď našla ve standardech kvality ISO. Tady se něco porušuje...
Takze, pokud je v nejakem predpisu, ze pri napisu Sluzebni jizda musi byt i cislo linky, rozhodne za to nemuze ani ISO, ani EU ani nikdo jiny, nez DP a clovek, ktery tento predpis vytvoril. Pokud mel duvod tam naridit zobrazovani linky musi byt schopen jej uvest a obhajit prakticky, nikoliv odvolavkou na nejakou smernici. Pokud vsak neni realny prakticky duvod protoze napr. od napsani prislusneho predpisu uz z nejakeho duvodu pominul, tak ISO a ITIL a podobne jine normy na to pamatuji a vyslovene narizuji delat pravidelne audity vnitrnich predpisu za ucelem odstranovani podobnych kostlivcu. Vzdy me to vsak pobavi, kdyz nekdo jako argument pro konkretni dotaz pouzije napr. ISO normy
Nápis služební jízda je takhle malý právě z toho důvodu, aby zůstalo zachováno zobrazení linky. Pokud např. pro závadu stahuješ nějakou soupravu z linky, musí zůstat označení linky viditelné, doplněné textem služební jízda (stejná kombinace jakou T3 se závadou, kde čelní orinetace také zůstává, případně KT8D5, kde nápis služební jízda na Pragotronu doplňuje číslo linky ve střešním budníku.
tak to je teda doopravdy absurdní. je vidět, že DP je v mnohém ještě stále v roce eins zwei... a jinak, v praxi naopak často vídám variatu s vyhozenými cedulemi z vnitřku + zad.čela T3, někdy i z předního. včera jsem pro změnu na evropské viděl d-1 s nulovým označením na čele a jinak všude.
tak to je teda doopravdy absurdní. je vidět, že DP je v mnohém ještě stále v roce eins zwei... a jinak, v praxi naopak často vídám variatu s vyhozenými cedulemi z vnitřku + zad.čela T3, někdy i z předního. včera jsem pro změnu na evropské viděl d-1 s nulovým označením na čele a jinak všude.
Označení vlaků
V NK se objevilo v souvislo s tím, že se mi nezdá vhodné označovat služební vlaky i číslem. Tedy 3 Služební jízda. Nevím proč tam není umístěno, Zkušební jízda, nebo trojúhelník a služební jízda.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
-Moje odpověď, já nevim zda to je fér, třeba určitě cizinec nechápe tento výraz, ale řídí se většinou podle linky. Pokud by to bylo alespoň invertní, tak by se to dalo ještě trochu pochopit, ale takhel je to skutečně zbytečné. Většina z řidičů neumí žbleptnout anglicky ani ň, až na čestné vyjímky, takže proč přidělávat cizinci práci.
Petr napsal:
Nápis služební jízda je takhle malý právě z toho důvodu, aby zůstalo zachováno zobrazení linky. Pokud např. pro závadu stahuješ nějakou soupravu z linky, musí zůstat označení linky viditelné, doplněné textem služební jízda (stejná kombinace jakou T3 se závadou, kde čelní orinetace také zůstává, případně KT8D5, kde nápis služební jízda na Pragotronu doplňuje číslo linky ve střešním budníku.
-Pokud se k tomu staví takto, tak skutečně Buse transparenty pro DP jsou vyhozené peníze oknem a stačí Vám pouze plastové cedule. Když už ta možnost je, tak proč přidělávat práci v orientaci, je to zbytečné navíc to není pracné naťukat kód a hned je každému jasno. Ne že by takhle nebylo, ale kolik lidí skočí na špek... Přijde mi to jako zbytečnost. Když už jsme pokročili.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
-Moje odpověď, já nevim zda to je fér, třeba určitě cizinec nechápe tento výraz, ale řídí se většinou podle linky. Pokud by to bylo alespoň invertní, tak by se to dalo ještě trochu pochopit, ale takhel je to skutečně zbytečné. Většina z řidičů neumí žbleptnout anglicky ani ň, až na čestné vyjímky, takže proč přidělávat cizinci práci.
Petr napsal:
Nápis služební jízda je takhle malý právě z toho důvodu, aby zůstalo zachováno zobrazení linky. Pokud např. pro závadu stahuješ nějakou soupravu z linky, musí zůstat označení linky viditelné, doplněné textem služební jízda (stejná kombinace jakou T3 se závadou, kde čelní orinetace také zůstává, případně KT8D5, kde nápis služební jízda na Pragotronu doplňuje číslo linky ve střešním budníku.
-Pokud se k tomu staví takto, tak skutečně Buse transparenty pro DP jsou vyhozené peníze oknem a stačí Vám pouze plastové cedule. Když už ta možnost je, tak proč přidělávat práci v orientaci, je to zbytečné navíc to není pracné naťukat kód a hned je každému jasno. Ne že by takhle nebylo, ale kolik lidí skočí na špek... Přijde mi to jako zbytečnost. Když už jsme pokročili.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Apex = DT 01Tombus píše:Kolik se vůbec v Praze vystřídalo u tramvají palubních počítačů?
Vím o Mypolu (JKZ Olomouc) a Apexu, ale v tématu o rekon. kačeně se píše o jakémsi DTčku.
http://www.apex-jesenice.cz/vyrobky/poc ... itace.html