Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
6529
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 17.1.2004 21:57

Příspěvek od 6529 » 12.4.2005 8:19

Béďa Trávníček píše:
MOp píše:
Šmarjá, to už to mám tak zaryté v paměti? :o To jsem teda případ 8-)
Já mám v paměti zarytý ještě ten starší a delší nápis:Zazní-li zvukové znamení a rozsvítí-li se nápis NEVYSTUPUJTE,opusťte urychleně dveřní prostor :) .

Béďa Trávníček

Příspěvek od Béďa Trávníček » 11.4.2005 18:21

Gagarin píše:Ty si někdy viděl cedulku neopírejte se o dveře v tramvaji?
Žádná tam není, jen je tam cedule: "Zazní-li výstraha opusťte dveřní prostor" (Je to trochu jinak, ale napamatuju si to přesně) :oops: :oops: A z toho by se dalo odvodit, že nemáš být u dveří po zaznění bzučáku...

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 11.4.2005 15:56

MOp píše:
Marek píše:To myslím, že ne. Ale kdysi jsem jel v zadním voze narvané soupravy T3 na schodech, držel jsem se dveří a v pravotočivé zatáčce jsem je neúmyslně roztrh (já fakt nerad). Na lince 16, ta křižovatka jak se najíždí z vedlejší před zastávkou Šumavská směr Spojovací. Od té doby se dveří u T3 nedržím.
to je to, proč je tam cedulka neopírejte se o dveře. Já vím, držadla ve dveřích svádí k tomu, aby se jich člověk intuitivně držel, ale stačí jen málo a dveře jsou otevřené.
Ty si někdy viděl cedulku neopírejte se o dveře v tramvaji?

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 11.4.2005 14:39

slimman píše:Párkrát se mi u nějaké T3 stalo, že se dveře samy pootevřely při ostrém průjezdu zatáčkou.
Občas se stává,že se dveře mírně pootevřou, ale pouze u T3 s původními pohony. Spíše bych to formuloval jako "větší netěsnost těsnících gum".
V provozu kolejových vozidel neexistuje "zatáčka", nýbrž "oblouk".

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 11.4.2005 14:34

Párkrát se mi u nějaké T3 stalo, že se dveře samy pootevřely při ostrém průjezdu zatáčkou.

MOp

Příspěvek od MOp » 11.4.2005 14:07

Tombus píše:Ty madla na skládačkách předpokládám slouží k přidržení se při vystupování a nastupování, že?
ano, samozrejme..

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 11.4.2005 13:53

Ty madla na skládačkách předpokládám slouží k přidržení se při vystupování a nastupování, že?

MOp

Příspěvek od MOp » 11.4.2005 8:37

Marek píše:To myslím, že ne. Ale kdysi jsem jel v zadním voze narvané soupravy T3 na schodech, držel jsem se dveří a v pravotočivé zatáčce jsem je neúmyslně roztrh (já fakt nerad). Na lince 16, ta křižovatka jak se najíždí z vedlejší před zastávkou Šumavská směr Spojovací. Od té doby se dveří u T3 nedržím.
to je to, proč je tam cedulka neopírejte se o dveře. Já vím, držadla ve dveřích svádí k tomu, aby se jich člověk intuitivně držel, ale stačí jen málo a dveře jsou otevřené.

MOp

Příspěvek od MOp » 11.4.2005 8:35

fricoolinek2 píše:Jdou BAHOZY "roztrhnout" ?
Za pomoci velké síly ANO. Poškození jak psal Marek je nenávratné a souprava musí odcestovat bez cestujících do Vozovny. (Je tam nějaká torzní tyč bo co, která se tímto přetrhne.)
fricoolinek2 píše:Ještě jsem se chtěl zeptat, kdyby se někdo těžký, kdo se nedrží a stojí proti dveřím, při průjezdu nějakou "šikanou" (třeba Sm. nádr-ČSAD Sm.) se neudrží a vrazí do dveří jestli je vahou své těla může prorazit, vypadnout z vozu a ...
Proč myslíš, že je v každém voze u dveří cedulka "neopírejte se o dveře"?
Samozřejmě. Takto cestovat je pouze na vlastní riziko.
fricoolinek2 píše:A to bych se chtěl zeptat obecně a zejména jak je to s tímhle (myslím to proražení dveří vlastní vahou) u klasických T3, současně doufám že Bahozy a IFE jsou v tomto ohledu bezpečný :!:
Zde je to bez komenáře. Je to ještě horší než předchozí bod.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 11.4.2005 1:55

fricoolinek2 píše:Jdou BAHOZY "roztrhnout" :?: :?: :?:
- Klasické dveře u T3 jdou rozrhnout a použitím velmi velké síly asi i prorazit. (Dveře vyražené ven byly vidět na nějakých fotkách tragické nehody T1 na Špejcharu. Mít tenkrát T1 výklopné IFE, možná by tenkrát obětí bylo méně.)
- Dveře se zarážkou dole (na posledním schodu) (Bahozy, ale i T3M2DVC) budou podle mě proti proražení odolnější.
- Bahozy jdou prý s použitím velké síly roztrhnout, ale dojde tím k jejich na místě neopravitelnému poškození.
fricoolinek2 píše:eště jsem se chtěl zeptat, kdyby se někdo těžký, kdo se nedrží a stojí proti dveřím, při průjezdu nějakou "šikanou" (třeba Sm. nádr-ČSAD Sm.) se neudrží a vrazí do dveří jestli je vahou své těla může prorazit, vypadnout z vozu a ... icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif
A to bych se chtěl zeptat obecně a zejména jak je to s tímhle (myslím to proražení dveří vlastní vahou) u klasických T3, současně doufám že Bahozy a IFE jsou v tomto ohledu bezpečný :!:
To myslím, že ne. Ale kdysi jsem jel v zadním voze narvané soupravy T3 na schodech, držel jsem se dveří a v pravotočivé zatáčce jsem je neúmyslně roztrh (já fakt nerad). Na lince 16, ta křižovatka jak se najíždí z vedlejší před zastávkou Šumavská směr Spojovací. Od té doby se dveří u T3 nedržím.

Bezpečnostní upozornění: Nevíte-li, proč je trhání dveří špatný nápad, zeptejte se ve fóru.

6529
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 17.1.2004 21:57

Příspěvek od 6529 » 11.4.2005 0:20

Martin.KT8D5 píše:
fricoolinek2 píše:
Asi tolik. Určitě by to jít nemělo... Ale... Víme, že řada dveří není nejnovějších, takže bych to nezkoušel. Myslim u klasiky, možná, u dveří výklopnejch by to jít nemělo vůbec, ale nevim...
Nevím,jak je to s dveřmi dnes,ale vzpomínám si,že cca v letech 1988-89 stačilo,když některý vůz se ve větší rychlosti houpal ze strany na stranu a některé dveře se pootevřely.Stávalo se to v Kolbenově (tehdy Fučíkově) ulici ve Vysočanech ještě před výměnou panelů,kdy ta trať nebyla rovná,takže když to řidič trochu rozjel,občas k pootevření došlo.

Martin.KT8D5

Příspěvek od Martin.KT8D5 » 11.4.2005 0:07

fricoolinek2 píše:Ještě jsem se chtěl zeptat, kdyby se někdo těžký, kdo se nedrží a stojí proti dveřím, při průjezdu nějakou "šikanou" (třeba Sm. nádr-ČSAD Sm.) se neudrží a vrazí do dveří jestli je vahou své těla může prorazit, vypadnout z vozu a ... :cry: :cry: :cry:
Asi tolik. Určitě by to jít nemělo... Ale... Víme, že řada dveří není nejnovějších, takže bych to nezkoušel. Myslim u klasiky, možná, u dveří výklopnejch by to jít nemělo vůbec, ale nevim...

6529
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 17.1.2004 21:57

Příspěvek od 6529 » 11.4.2005 0:05

Anonymous píše:Jdou BAHOZY "roztrhnout" :?: :?: :?:
Neměly by jít roztrhnout,v tom se liší od dveří v klasických T3,T3M a SUCS.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 10.4.2005 23:39

Anonymous píše:Jdou BAHOZY "roztrhnout" :?: :?: :?:
To jsem napsal já !

Ještě jsem se chtěl zeptat, kdyby se někdo těžký, kdo se nedrží a stojí proti dveřím, při průjezdu nějakou "šikanou" (třeba Sm. nádr-ČSAD Sm.) se neudrží a vrazí do dveří jestli je vahou své těla může prorazit, vypadnout z vozu a ... :cry: :cry: :cry:

A to bych se chtěl zeptat obecně a zejména jak je to s tímhle (myslím to proražení dveří vlastní vahou) u klasických T3, současně doufám že Bahozy a IFE jsou v tomto ohledu bezpečný :!:

Odpovědět