Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:50

Jakou může mít tramvaj maximální "brodivost" ?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:47

ma to cenu se nekde plazit ?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:39

PvvS píše:udelal. Ale musi se vzit v potaz i proud. Ono 600V 500 A , aby solo T3 trochu jela uz je solidni generator. A polovodicovy vyzbroje bych nepouzival. Zrychl ma vyhodu ze pojede i pri nizsim napeti.

Kdyby měl třeba 200kW ?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 19.6.2005 21:32

PvvS píše:S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku...
Kdyby měl ocelová kola s okolkem a rozchodem 1435mm, proč ne? :wink:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:29

udelal. Ale musi se vzit v potaz i proud. Ono 600V 500 A , aby solo T3 trochu jela uz je solidni generator. A polovodicovy vyzbroje bych nepouzival. Zrychl ma vyhodu ze pojede i pri nizsim napeti.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:23

PvvS píše:S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku. Teoreticky by to bylo mozne, po oprave v elektrovyzbroji se vozy zkousi na nizke napeti (okolo 60V) , kolikrat poslouzi i svarecka.

Ve svete uz takovy reseni byla, u ns nikde o zadnym nevim.

Generátor s dieselelmotorem by neudělal víc než nějakejch 60V ?!

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:22

S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku. Teoreticky by to bylo mozne, po oprave v elektrovyzbroji se vozy zkousi na nizke napeti (okolo 60V) , kolikrat poslouzi i svarecka.

Ve svete uz takovy reseni byla, u ns nikde o zadnym nevim.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:12

Mohly by tramvaje jezdit bez elektrikcýho proudu v troleji a s návěsem se spalovacim motorem, kterej by sloužil jako elektrocentrála, jenž by vyráběla proud pro onu tramvaj ?

Popřípadě má DP už v Praze takovéto zařízení ???

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2395
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 13.5.2005 19:06

ad 1) vidím to následovně: postupně post-péóčkový 6xxx KO->SA a vybrané 8xxx SA->HL
ad 2) souhlas s Radkem
ad 3) viz (2). jinak mě to taky pěkně štve, že jdou do SA. T3RPV jsou danajský dar, protože teď se s nima občas svezu docela rád, jenže při vědomí, že v týhle muzejní podobě tu budou vopruzovat ještě dvacet třicet let, se mi dělá blbě (už se vidím jak se jako důchodce škrábu do olezlé 81xx - ve stavu á la někdejší 6688 - na 22). to už raději aspoň T3RP. nebo wany v podobě bulwa, ty jsou aspoň určitým pokrokem, i když ne velkým.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1558
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 13.5.2005 12:17

ad 2) Není to kvůli tomu, aby měl Motol co dát na výměnu třeba kobyliskému řidiči :?:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 13.5.2005 10:05

tramvajak píše:Dovolím si několik otázek:
1) když se z Hloubětína houfně vyřazují tyristorky, čím budou nahrazeny? Nepamatuji se, že by měl Hloubětín nadbytek vozů...
2) dodávky T3R.PV pro Motol končí ev.č.8170, tedy celkem 20 vozů. Proč do Motola raději nešlo 20 žižkovských T6A5, aby byl komplet osazen té šestkami? Dyť Pankrác, Kobylisy i Hloubětín jsou jasnými důkazy, že DP-SVT chce mít ve vozovnách co největší počet vozů stejného typu...
3) proč Motol dostal 20 T3R.PV a následují Strašidelnice, když právě tyto dvě vozovny mají dostat poršetry???
Rád bych věděl, kdo rozhoduje o rozmístění vozů a popovídal si s ním.
ad 1) nevím
ad 2) protože do Motola půjdou poršata, tak je to jen provizorní řešení, pak se imho krnováci přesunou jinam (třeba do SA)
ad 3) k nám do SA poršata stejně nepůjdou, tak nám asi chtějí hodit kost :-)

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 13.5.2005 9:31

Dovolím si několik otázek:
1) když se z Hloubětína houfně vyřazují tyristorky, čím budou nahrazeny? Nepamatuji se, že by měl Hloubětín nadbytek vozů...
2) dodávky T3R.PV pro Motol končí ev.č.8170, tedy celkem 20 vozů. Proč do Motola raději nešlo 20 žižkovských T6A5, aby byl komplet osazen té šestkami? Dyť Pankrác, Kobylisy i Hloubětín jsou jasnými důkazy, že DP-SVT chce mít ve vozovnách co největší počet vozů stejného typu...
3) proč Motol dostal 20 T3R.PV a následují Strašidelnice, když právě tyto dvě vozovny mají dostat poršetry???
Rád bych věděl, kdo rozhoduje o rozmístění vozů a popovídal si s ním.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Re: 2X

Příspěvek od tramvajak » 13.5.2005 9:24

Jonáš píše:
4021 píše:Samozřejmě bez cestujících, bylo okolo 12.45 a na displeji měla takovej ten trojúhelníček.
Trojúhelníček je služební jízda a ve voze na vnitřním buse svítí 2X.
Trojúhelníček je v podstatě označení linky a lze jej použít k jakémukoliv nápisu na apexu (konečná, přeprava invalidů, ...), stejně jako dětičky, invalidu atd.

Jonáš

2X

Příspěvek od Jonáš » 13.5.2005 8:28

4021 píše:Samozřejmě bez cestujících, bylo okolo 12.45 a na displeji měla takovej ten trojúhelníček.
Trojúhelníček je služební jízda a ve voze na vnitřním buse svítí 2X.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 12.5.2005 17:19

4021 píše:To opravdu ne, hned bych je samozřejmě napsal. Já už je viděl když sem byl v té uličce co vede od Zenklový k Delvitě (kousek pod autobusákem) a viděl sem je vlastně z boku a jely moc rychle, ani mě nenapalo se kouknout na evid. č. To je mě líto teďka.
Ne, dobrý jen jsem se ptal...no kdyby to byli nové vozy, tak ty většinou jezdí z ÚD do Kobylis sami.

Odpovědět