Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Napsal: 10.3.2024 0:27
No ale žlábky se teda musely sólo vyškrabávat nějakou špachtlí, než tam tramvaj projela? Jen aby člověk měl představu, kolik s*aní s tim odhnojením bylo...
*
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=14&t=548
Je to ta stejná kamera, kryt je plastový, už se šíří. Jediná výhoda je, že to zabraňuje neúmyslnému natočení úhlu záběru. Nevýhoda je, že úmyslnému nezabraňuje, naopak ještě zhoršuje, protože teď nebude vidět, že kamera "kouká" do země.trainzjohny píše: ↑16.11.2021 17:01Dneska jsem dvou na R.Péčkách (tuším 8478-8479) viděl nějakou novou verzi nehodové kamery, nebo to možná byla ta stejná, ale v jakémsi kovovém krytu, vypadalo to o poznání lépe než ta "čínská přidělaná Pepou na koleni" , nevíte zda se to bude šířit, nebo je to nějaký hokus pokus ?
Aha. Já jsem si myslel, že se v těch kolech vrtaj i na PA. Kdysi se přivážely na nálaďáku celý podvozky, ale to už jsem dlouho neviděl. A nyní občas brkámě a přelejzáme přes odstrojené podvozky, co jsou mimo vozy v hale (vozy jsou na provizorních podvozcích) a myslím, že jsem tam viděl na paletách kromě motorů taky složená i samotná kola.?DavidD píše:Problematika kol je překvapivě docela složitá a není to vlastně ani tak o jejich průměrech. Oni obě tramvaje to ojedou cca stejně, ale pokud dojde k potřebě přehození obručí na 14T, tak stačí zvedeky a trochu nářadí a kola si klidně prohodi na vozovně, ale pokud máš vůz 15T tak musíš nejen sundat podvozek z vozu, ale i ho celý rozebrat. Dále sundal z podvozku nápravnice a teprve pak kola vyměnit. Takový proces jde udělat pouze v UD nebo ve Škodovce..Podvozkárna, která tento proces umí, již teď nestíhá z důvodu nedostatku lidí standartní PUčka, tak pak není divu, že vozovnám nestíhají ani přezout vozy, které jsou jen sjeté bez nároku na PU..
Problematika kol je překvapivě docela složitá a není to vlastně ani tak o jejich průměrech. Oni obě tramvaje to ojedou cca stejně, ale pokud dojde k potřebě přehození obručí na 14T, tak stačí zvedeky a trochu nářadí a kola si klidně prohodi na vozovně, ale pokud máš vůz 15T tak musíš nejen sundat podvozek z vozu, ale i ho celý rozebrat. Dále sundal z podvozku nápravnice a teprve pak kola vyměnit. Takový proces jde udělat pouze v UD nebo ve Škodovce..Podvozkárna, která tento proces umí, již teď nestíhá z důvodu nedostatku lidí standartní PUčka, tak pak není divu, že vozovnám nestíhají ani přezout vozy, které jsou jen sjeté bez nároku na PU..Karosák píše:A pak mám ještě jedno dumání: Když má 14T také malá kola jako 15T, má větší nápravové tlaky, pevné podvozky, čili větší pravděpodobnost sjetí a přesto jsem za dobu jejich existence nezaznamenal problém s koly na 14T. Proč? Je jich méně a tudíž výrobce stíhá dodávat? Nebo se sjíždí méně?...
Tech zavad muze byt vice. S tim alarmem muze byt zanesen kondenzator, a pak to neodvadi teplo a pada to do vysokeho tlaku, tepelna ochrana taky muze padat od prehrati, ale nevim, jak je to tam poskladane. A kdyz se to tvari, ze to jako jede, ale nechladi to, s nejvetsi pravdepidobnosti pomaly unik chladiva, a az to dorazi k ochrane, tak se vypne. A bude trojuhelnicek. Podle me zaklad je v udrzbe. Vi nekdo, na jakem chladivu to pracuje?Karosák píše:Kdo jste trochu do techniky: Proč mají ty waní Thermo Kingy problémy? Na 14T to chladí normálně? Na tý waně to totiž do 25C taky jeden normálně a pak se rozsvítí červený trojúhelník a už to jen fouká. Přehřívání kompresoru? A pak je tu druhá vlna závad, že prostě klima fouká, kompresor sepne a vrní, žádná závada se nehlásí, ale prostě to nevyrobí zimu. To je ztráta tlaku / únik chladiva?
Eh, omlouvám se, ale jelikož jsem podvozek 14T na vlastní oči neviděl (volně) - jen na foto na PT - platí tedy že jsou kola velká? Předpokládám, že na těch fotkách byly nejspíš podvozky 14T a T6 z Motola.Karosák píše:To je tutovka. Když se procházíš kolem vyskládaných podvozků různých typů je to vidět na první pohled.