Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3878
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Karosák » 20.1.2025 21:48

Progressy (RP digital a KTN) jistý druh omezovače mají. Při 65 km/h regulátor omezí tah, a jde do výběhu. Ale není to rozhodně žádný gadget pro potřeby řidičů, je to bezpečností pojistka a při jízdě ze svahu by to také žádný efekt nemělo.

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od sajmon » 20.1.2025 20:25

9001 píše:
20.1.2025 19:13
sajmon: Já myslel, že 14T má natvrdo omezovač na 60 :-).
Ano, právě kromě zmíněné 9117.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10246
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od 9001 » 20.1.2025 19:13

sajmon: Já myslel, že 14T má natvrdo omezovač na 60 :-).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6746
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od demon » 20.1.2025 11:15

Proto se zatím úprava softu na dalších 14T nerealizovala, jelikož pouhou změnu Vmax nelze provést bez kompletního přehrání systému a výrobce si za takovou operaci řekl o sedmimístnou částku...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.1.2025 20:42

Díky za info. S těma 14T jsem to teda přecenil. To zlobení je zajímavé, předpokládám, že 13T s tou 70 problém nemaj. Takže dát omezavoač na 75 a nebude se tomu chít nad 70? :twisted:

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od sajmon » 19.1.2025 10:06

70 umí teoreticky stále jen 9117, ale v praxi se jí přes 65 nechce a začne sama brzdit. Omezovač samozřejmě udržuje navolenou rychlost i při jízdě ze svahu. Žádné KT omezovač ani tempomat nemá.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.1.2025 22:05

Jak je to vlastně dnes s omezovači rychlostí?

Přistihl jsem se, že vlastně nevím, zda ho mají KT8N, případně zda tam záleží na výrobní serii.

Dále - 14T ho mají již všechny posunutx na Vmax = 70?

A konečně opět z hlavy nedám - omezovač pouze vypíná jízdu nebo ze svahu i aktivuje EDB?

P.S.: Jednoho uživatele T-F tímto poprosím o to, aby raději značkoval patníky.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 10.3.2024 0:27

No ale žlábky se teda musely sólo vyškrabávat nějakou špachtlí, než tam tramvaj projela? Jen aby člověk měl představu, kolik s*aní s tim odhnojením bylo... =P~

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4134
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od P_V » 08.3.2024 21:24

Zajede se s pluhem do myčky, ne? :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3167
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od kruťák » 08.3.2024 20:07

A umejvat to bude kdo? :twisted:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.3.2024 22:59

Jakou má tramvaj maximální průjezdnost hnojem?

A může být nápomocen PSP-01 #4604?

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Afterman » 16.11.2021 20:08

trainzjohny píše:
16.11.2021 17:01
Dneska jsem dvou na R.Péčkách (tuším 8478-8479) viděl nějakou novou verzi nehodové kamery, nebo to možná byla ta stejná, ale v jakémsi kovovém krytu, vypadalo to o poznání lépe než ta "čínská přidělaná Pepou na koleni" , nevíte zda se to bude šířit, nebo je to nějaký hokus pokus ?
Je to ta stejná kamera, kryt je plastový, už se šíří. Jediná výhoda je, že to zabraňuje neúmyslnému natočení úhlu záběru. Nevýhoda je, že úmyslnému nezabraňuje, naopak ještě zhoršuje, protože teď nebude vidět, že kamera "kouká" do země.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3148
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od trainzjohny » 16.11.2021 17:01

Dneska jsem dvou na R.Péčkách (tuším 8478-8479) viděl nějakou novou verzi nehodové kamery, nebo to možná byla ta stejná, ale v jakémsi kovovém krytu, vypadalo to o poznání lépe než ta "čínská přidělaná Pepou na koleni" , nevíte zda se to bude šířit, nebo je to nějaký hokus pokus ?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3148
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od trainzjohny » 08.5.2020 23:09

Naštěstí maximálně nějakým filtrem navíc, ale ne vypnutím.
Nedávno jsem jel 15T kde se příjemně chladilo, naopak 14T začíná být v kombinaci skleník+rouška skoro smrtelně nebezpečná.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.5.2020 22:43

Jak se vlastně bude řešit ventilace/klimatizace u 15T4, případně v novějších SORkách a Solarisech? Ta mi přijde jako idelální pro případný přenos viru. Osobně bych byl pro to jí vůbec nezapínat a míst jen důsledně otevřená okna. Taková T3 se všemi oknami otevřenými by mi přišla "epidemiologicky nejbezpečnější"....

Odpovědět