T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3878
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Karosák » 20.1.2025 22:06

Tak když vleču něco tak těžkého a velkého, jako je třeba tramvaj, tak bych i navzdory hyperkorektní době neodevzdal veškerou jistotu spřahovacímu "jeklu", který je schopný se ohnout celkem snadno. Nehledě třeba na ty materiálové vady po nehodách. Proč jsou v každém starém vlečném voze průvodčí, kteří jsou legislativně brzdaři? Proč, když se kdysi tahal reklamní plošiňák s Peugeotem 206, tak tam mrzl brzdař? Proč se na železnici dělají takové věci jako odvratné výhybky, nebo výkolejky, když přeci ty odstavené vozy jsou zabrzděné a zaklínované. Proč je PSP01 kromě spřáhla spojen s tlačným vozem ještě dvojicí jistících řetězů? Atd...
Vlečený 7122 je toho času neprovozní, tzn. vůz, který nedisponuje žádnou brzdou, kterou by mohl případný brzdař uvnitř vozu aktivovat - není tam baterie, takže nemáš k dispozici kolejovky. Běžná zajišťovací brzda není v provozu, protože vůz je mrtvý, bez palubního napájení. A mechanické ovládání zajišťovací brzdy není možné zevnitř vozu. Takže logicky do toho nikdo nechce a ani nesmí lézt! Výlet jednoho (účetně odepsaného) krycího SU přes Prahu tam a zpět se v obrovském režijním balíku podnikových GWh ztratí jak kapka v moři a manipulační řidič jež jej obsluhuje, je v denní směně za jedny peníze.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1558
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Radek » 20.1.2025 20:51

P_V píše:
20.1.2025 11:29
Jak by se to mohlo rozpojit? Spřáhlo při delším nepoužívání měkne? :)
Byla tuším nějaká taškařice v počátcích provozu 14T - sunutí Chotkovou, ohnuté aut. spřáhlo s milionovou škodou. Ale tehdy vydrželo neprasknout.
Nicméně byl to tuším důvod, proč se velmi rychle ustoupilo od aut. spřáhel. :)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6746
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od demon » 20.1.2025 15:30

P_V píše:
20.1.2025 11:29
Jak by se to mohlo rozpojit? Spřáhlo při delším nepoužívání měkne? :)
Proč si to myslíš ?
Nemůže třeba u vozu po nehodě dojít k trhlinám a lomům namáhaných součástí ? #-o

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od fricoolinek2 » 20.1.2025 14:37

Spíš mě napadá odpadnutí nějakého deklu...?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4134
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od P_V » 20.1.2025 11:29

Jak by se to mohlo rozpojit? Spřáhlo při delším nepoužívání měkne? :)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6746
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od demon » 20.1.2025 11:17

A přitom je to přesně naopak.
V minulosti se takové šachy neprováděli, ale žijeme v hyperkorektní době, takže se vymýšlí varianty co by se dělo, kdyby se něco dělo...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.1.2025 20:49

Zajímavé. Optimisticky se mi chce dodat, že už 25 let nic nespadlo a je to jen přežitek z doby low-cost údržby, aka (když přejdu na jinou trakci) totálně omlácené 4-6 roků staré B732 z počátku 90s, ale... možná bych se divil. :shock:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6746
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od demon » 08.1.2025 6:17

fricoolinek2 píše:
08.1.2025 1:54
A jaký je vlastně účel onoho krycího vozu? To se kalkuluje s rizikem rozpojení oné soupravy nebo dokonce s tím, že by z taženého vozu mělo něco odpadnout? Min. energetické náklady na krycí vůz na poměrně dalekém výletu ze Střešovic do Hostíku budou někde kolem stovek Kč..?
A je správně.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2629
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.1.2025 1:54

A jaký je vlastně účel onoho krycího vozu? To se kalkuluje s rizikem rozpojení oné soupravy nebo dokonce s tím, že by z taženého vozu mělo něco odpadnout? Min. energetické náklady na krycí vůz na poměrně dalekém výletu ze Střešovic do Hostíku budou někde kolem stovek Kč..?

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1032
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od ZXS91 » 07.1.2025 12:47

ZXS91 píše:
04.1.2025 12:53
Včera dopoledne proběhl převoz dlouhodobě neprovozního vozu #7122 ze Střešovic do Ústředních dílen. Pro odtažení bylo použito Coupé #5573, role krycího vozu se ujalo "metro" #7188.
A obrazem:
rr5573+7122-mj-vozovna_stresovice-20250103-1.JPG
rr5573+7122-mj-vozovna_stresovice-20250103-3.JPG
rr7188-50_let_metra-23mj-vozovna_stresovice-20250103.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1032
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od ZXS91 » 04.1.2025 12:53

Včera dopoledne proběhl převoz dlouhodobě neprovozního vozu #7122 ze Střešovic do Ústředních dílen. Pro odtažení bylo použito Coupé #5573, role krycího vozu se ujalo "metro" #7188.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4488
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od von Špilberk » 20.6.2024 11:32

Tramvaj ČKD Tatra T3 na pamětní minci ČNB s dílčím pokovením
https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove- ... pokovenim/

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1032
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od ZXS91 » 20.8.2023 9:13

Dnes bude venku souprava #6102+6149 na komentované projíždce "Dobovou tramvají do mrazivých dnů invaze roku 1968". Vyjíždí se v 10:00 ze Střešovic po trase Vozovna Střešovice – Pražský hrad – Kamenická – Vltavská – Štvanice – Bílá Labuť – Náměstí Republiky – Čechův most – Malostranská – Staroměstská – Národní divadlo – Myslíkova – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – Václavské náměstí a zpět do Střešovic.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1032
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od ZXS91 » 03.7.2023 15:55

Docela mě překvapilo, že dnes vyjely tyristorky - čtyři soupravy (8, 14 a 2x16) + jedno sólo (11)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10246
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 9001 » 25.7.2022 20:16

Že tam jsou moderní čudlíky je spíš o tom, že ty staré nejdou reálně sehnat....

Odpovědět