T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3878
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Tak když vleču něco tak těžkého a velkého, jako je třeba tramvaj, tak bych i navzdory hyperkorektní době neodevzdal veškerou jistotu spřahovacímu "jeklu", který je schopný se ohnout celkem snadno. Nehledě třeba na ty materiálové vady po nehodách. Proč jsou v každém starém vlečném voze průvodčí, kteří jsou legislativně brzdaři? Proč, když se kdysi tahal reklamní plošiňák s Peugeotem 206, tak tam mrzl brzdař? Proč se na železnici dělají takové věci jako odvratné výhybky, nebo výkolejky, když přeci ty odstavené vozy jsou zabrzděné a zaklínované. Proč je PSP01 kromě spřáhla spojen s tlačným vozem ještě dvojicí jistících řetězů? Atd...
Vlečený 7122 je toho času neprovozní, tzn. vůz, který nedisponuje žádnou brzdou, kterou by mohl případný brzdař uvnitř vozu aktivovat - není tam baterie, takže nemáš k dispozici kolejovky. Běžná zajišťovací brzda není v provozu, protože vůz je mrtvý, bez palubního napájení. A mechanické ovládání zajišťovací brzdy není možné zevnitř vozu. Takže logicky do toho nikdo nechce a ani nesmí lézt! Výlet jednoho (účetně odepsaného) krycího SU přes Prahu tam a zpět se v obrovském režijním balíku podnikových GWh ztratí jak kapka v moři a manipulační řidič jež jej obsluhuje, je v denní směně za jedny peníze.
Vlečený 7122 je toho času neprovozní, tzn. vůz, který nedisponuje žádnou brzdou, kterou by mohl případný brzdař uvnitř vozu aktivovat - není tam baterie, takže nemáš k dispozici kolejovky. Běžná zajišťovací brzda není v provozu, protože vůz je mrtvý, bez palubního napájení. A mechanické ovládání zajišťovací brzdy není možné zevnitř vozu. Takže logicky do toho nikdo nechce a ani nesmí lézt! Výlet jednoho (účetně odepsaného) krycího SU přes Prahu tam a zpět se v obrovském režijním balíku podnikových GWh ztratí jak kapka v moři a manipulační řidič jež jej obsluhuje, je v denní směně za jedny peníze.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1558
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Byla tuším nějaká taškařice v počátcích provozu 14T - sunutí Chotkovou, ohnuté aut. spřáhlo s milionovou škodou. Ale tehdy vydrželo neprasknout.
Nicméně byl to tuším důvod, proč se velmi rychle ustoupilo od aut. spřáhel.

- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2629
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Spíš mě napadá odpadnutí nějakého deklu...?
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Jak by se to mohlo rozpojit? Spřáhlo při delším nepoužívání měkne? 

- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6746
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
A přitom je to přesně naopak.
V minulosti se takové šachy neprováděli, ale žijeme v hyperkorektní době, takže se vymýšlí varianty co by se dělo, kdyby se něco dělo...
V minulosti se takové šachy neprováděli, ale žijeme v hyperkorektní době, takže se vymýšlí varianty co by se dělo, kdyby se něco dělo...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2629
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Zajímavé. Optimisticky se mi chce dodat, že už 25 let nic nespadlo a je to jen přežitek z doby low-cost údržby, aka (když přejdu na jinou trakci) totálně omlácené 4-6 roků staré B732 z počátku 90s, ale... možná bych se divil. 

- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6746
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
A je správně.fricoolinek2 píše: ↑08.1.2025 1:54A jaký je vlastně účel onoho krycího vozu? To se kalkuluje s rizikem rozpojení oné soupravy nebo dokonce s tím, že by z taženého vozu mělo něco odpadnout? Min. energetické náklady na krycí vůz na poměrně dalekém výletu ze Střešovic do Hostíku budou někde kolem stovek Kč..?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2629
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
A jaký je vlastně účel onoho krycího vozu? To se kalkuluje s rizikem rozpojení oné soupravy nebo dokonce s tím, že by z taženého vozu mělo něco odpadnout? Min. energetické náklady na krycí vůz na poměrně dalekém výletu ze Střešovic do Hostíku budou někde kolem stovek Kč..?
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Včera dopoledne proběhl převoz dlouhodobě neprovozního vozu #7122 ze Střešovic do Ústředních dílen. Pro odtažení bylo použito Coupé #5573, role krycího vozu se ujalo "metro" #7188.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4488
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Tramvaj ČKD Tatra T3 na pamětní minci ČNB s dílčím pokovením
https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove- ... pokovenim/
https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove- ... pokovenim/
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Dnes bude venku souprava #6102+6149 na komentované projíždce "Dobovou tramvají do mrazivých dnů invaze roku 1968". Vyjíždí se v 10:00 ze Střešovic po trase Vozovna Střešovice – Pražský hrad – Kamenická – Vltavská – Štvanice – Bílá Labuť – Náměstí Republiky – Čechův most – Malostranská – Staroměstská – Národní divadlo – Myslíkova – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – Václavské náměstí a zpět do Střešovic.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Docela mě překvapilo, že dnes vyjely tyristorky - čtyři soupravy (8, 14 a 2x16) + jedno sólo (11)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10246
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Že tam jsou moderní čudlíky je spíš o tom, že ty staré nejdou reálně sehnat....