T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Taky díky za informace.
A ještě se zeptám, jak se má projekt Galileo?
A ještě se zeptám, jak se má projekt Galileo?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Jsi si jistý? Mám pocit, že pokusy o tohle už byly, ale vždycky to skončilo odvoláním neúspěšných uchazečů. A protože rozhodovací instituce čas netlačí, tak se to vleklo a vleklo a nebylo nic, čili přišel befel od toho upustit a jít cestou "nejmenšího odporu" (cena).trainzjohny píše: ↑21.11.2020 14:26...pokud zadám správně výběrko, mohu dostat jak moderní tak nejlepší co chci...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Neházel bych všechno na politiky, tohle je bordel u DPP, pokud zadám správně výběrko, mohu dostat jak moderní tak nejlepší co chci, ale kdy se takové naposledy vypsalo...
Politik kecá do obecných a velkých věcí, tohle je pod jeho rozlišovací schopnost.
Politik kecá do obecných a velkých věcí, tohle je pod jeho rozlišovací schopnost.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Brzdou pokroku jsou prachy, resp. politik, který požaduje na všechno nejlevnější řešení, a ne nejlepší nebo nejmodernější.trainzjohny píše: ↑21.11.2020 14:04Každopádně se přidávám k poděkování vysvětlení kde jsou brzdy pokroku.
RETRO NAVŽDY...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Stálý soupravy, jsou problém spíš kvůli nedostatku vozů (nehody, nový zázraky se co chvíli se.ou a podobně, takže se vozy porůznu přeposílaj mezi vozovnama, aby všude byl dostatek, rozkuplovávaj na noční a ráno zase spojujou a podobně. Ostatně záměr na stálý soupravy už tu byl, viz vínový vleky k Wanám, kdysi. A jak sám víš, nakonec to nedopadlo.
Stálý soupravy byly možný v době, kdy bylo vesměs všecko vysoký. Dneska je trend nízkopodlažnosti, takže vysoká souprava spíše vyjímečně a používaj se spíš sola. A hlavně náklady, náklady, náklady, nikdo nebude držet stálou soupravu přes víkend ve vozovně a místo ní vyžene jiný solo, to už se to spíš rozkupluje a doma se nechá jen druhej vůz.
Stálý soupravy byly možný v době, kdy bylo vesměs všecko vysoký. Dneska je trend nízkopodlažnosti, takže vysoká souprava spíše vyjímečně a používaj se spíš sola. A hlavně náklady, náklady, náklady, nikdo nebude držet stálou soupravu přes víkend ve vozovně a místo ní vyžene jiný solo, to už se to spíš rozkupluje a doma se nechá jen druhej vůz.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Až na tu drobnost, že aby nová vozidla nebyla jiná, koupí se stejně starou výbavou, nikdo přece nebude udržovat dva zcela odlišné systémy, když ten první se neruší ...
Každopádně se přidávám k poděkování vysvětlení kde jsou brzdy pokroku.
Každopádně se přidávám k poděkování vysvětlení kde jsou brzdy pokroku.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
To ano, ale už to vím v souvislostech a neirituje mně to tolik, jako paragraf 1. Na věci to samozřejmě nic nemění. Ale prostě nic není "jenom". U BUSů celý proces urychluje menší životnost a cena vozidel a rychlejší obnova flotily, než vozidel drážních. A zase jsme u té dlouhodobé koncepce
A fakt by nešlo i v Praze, využít této chvíle a zkusit stálé soupravy? Nemyslím změnu koncepce provozu, to ani není cílem, ale zkusit třeba 10 souprav na vyzkoušení a odladění.
Prostě když přijde nová wana, tak už k ní vyhlídnout RP na PO, kterému by se už při PO také udělal Ethernet, nemusela by se dodělávat klima, případě by se zadní vůz mohl oholit o zbytné příslušenství, a toto malé ušetření nákladů by mírně kompenzovalo investicí do novější technologie OISu.
Jenže si i trochu odpovím - to nejde, protože PO už běží podle původního plánu, který nějaká zlepšení neobsahoval a už je podepsána dodávka na klimy, materiál...takže se to musí dobastlit postaru. A navíc proč to dělat, když se přece další generace vozidel nakoupí s novou výbavou bez bastlení. Nebo ne? To je fakt ježek v kleci
A fakt by nešlo i v Praze, využít této chvíle a zkusit stálé soupravy? Nemyslím změnu koncepce provozu, to ani není cílem, ale zkusit třeba 10 souprav na vyzkoušení a odladění.
Prostě když přijde nová wana, tak už k ní vyhlídnout RP na PO, kterému by se už při PO také udělal Ethernet, nemusela by se dodělávat klima, případě by se zadní vůz mohl oholit o zbytné příslušenství, a toto malé ušetření nákladů by mírně kompenzovalo investicí do novější technologie OISu.
Jenže si i trochu odpovím - to nejde, protože PO už běží podle původního plánu, který nějaká zlepšení neobsahoval a už je podepsána dodávka na klimy, materiál...takže se to musí dobastlit postaru. A navíc proč to dělat, když se přece další generace vozidel nakoupí s novou výbavou bez bastlení. Nebo ne? To je fakt ježek v kleci
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Zajímavé to je, ale poněkud smutné. Dozvěděli jsme se (vlastně náhodou), jak jsme zaostalí.
Je vidět, že šotoušárny mají přednost před technologickým pokrokem, který není na první pohled vidět a nedá se vyfotit.
A když jsme u technologického pokroku, tak trochu OT: neměl být rok 2020 tím rokem, kdy se BUSy DP vybaví terminály pro bezhotovostní nákup jízdenek Kde se to zase zaseklo
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Konečně trochu zajímavých informací. Díky chlapci
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Tedy problémy jsou v podstatě dva - "interní" komunikace v rámci vozu, a komunikace mezi vozy.
Cca polovina vozového parku první problém nemá, protože s ničím nekomunikuje (KT,14T,15T) ovšem všechny jsou aktuálně "zakonzervované" na IBISu a jediná naděje je předělat to v rámci PO (aby byla minimální práce navíc) a používat vyměněné díly jako náhradní na ostatní nepředělané vozy a v horizontu desítky let bude předěláno.
U spřahovaných vozů by šlo výše uvedené aplikovat s tím, že by ale mezi vozová komunikace byla pak problém, protože by se musela R.Péčka rozdělit na dva typy. Je asi na místě se ptát, zda třeba zároveň s tím nevyměnit i mezivozovou zásuvku a kabely a posunout celé R.Péčko od T3 z 60. let dál do 21. století.
Řešit to má asi cenu jen u perspektivních R.Péček, T3M2 i retrovozy "vem čert", přesněji veme je čas.
Otázka je, dělají se první vlaštovky až teď (miškolecké KT, nové wany) a tedy se značně zaspala doba, ale je naděje, že se současný stav konečně přestane konzervovat na další desítky let, nebo se třeba něco aplikovalo už na 15T ?
Cca polovina vozového parku první problém nemá, protože s ničím nekomunikuje (KT,14T,15T) ovšem všechny jsou aktuálně "zakonzervované" na IBISu a jediná naděje je předělat to v rámci PO (aby byla minimální práce navíc) a používat vyměněné díly jako náhradní na ostatní nepředělané vozy a v horizontu desítky let bude předěláno.
U spřahovaných vozů by šlo výše uvedené aplikovat s tím, že by ale mezi vozová komunikace byla pak problém, protože by se musela R.Péčka rozdělit na dva typy. Je asi na místě se ptát, zda třeba zároveň s tím nevyměnit i mezivozovou zásuvku a kabely a posunout celé R.Péčko od T3 z 60. let dál do 21. století.
Řešit to má asi cenu jen u perspektivních R.Péček, T3M2 i retrovozy "vem čert", přesněji veme je čas.
Otázka je, dělají se první vlaštovky až teď (miškolecké KT, nové wany) a tedy se značně zaspala doba, ale je naděje, že se současný stav konečně přestane konzervovat na další desítky let, nebo se třeba něco aplikovalo už na 15T ?
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ano umi, napriklad hlašení zastavek je na nem uz dnes..
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Zvědavej dotaz: umí DT-06 jak IBIS tak ethernet? Jestli by třeba nešlo některé periferie nechat na IBISu a něco píchnout na ethernet...
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ja pevne verim, ze kodovani smen pujde i za soucasneho stavu(stale se ceka na vyrazeni vsech DT01-aktualne zadni vozy a sluzebni vozy). I kdyz se jedna o prenos velkeho mnozstvi dat do vozidla z dispecinku a tam jsme opet omezeny ibis sbernici mezi DTckem a vysilackou..horsi je to s myslenkou treba kompletnich jizdnich radu, zobrazovani informaci na transparentech typu prestup na metro A,B,C ci prestup na vlak apod.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Tak na školeních nám už x-krát říkali, že až skončí DT01, tak to půjde. Teď, z reakcí ne tento příspěvek, to vypadá, že zase nic.trainzjohny píše: ↑20.11.2020 19:32To že neumí "službu", takže si musí řidiči musí měnit kódy a hlídat na konečných koleje...
Ještě je otázka, co DT04, který je na velké části vozů 15T.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Už mě předběhl David, tak jen dovětek - každý takový zařízení je tak chytrý, jak chytrá je jeho obsluha a teď tim výjimečně nemyslim řidiče.trainzjohny píše: ↑20.11.2020 19:32Konečně děláš s tím sám, tak víš jak i přes malé pokroky je to stále hloupé zařízení.
Podívej se jak dlouho trvá banální zapracování dávno dohodnutých změn v přednastavených hlášeních do salonu...
Řešíme od roku 2016 !!!