T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
Já bych byl spíše pro 2+1. Dříve jsem sice obhajoval 1+1, ale to bylo v době, kdy tramvaje jezdily plnější. Dneska je v 95% případů tramvaj plná tak, že by se i stojící sestující měli pohodlně i při 2+1. Nadruhou stranu je pravda, že v situaci velkého zaplnění vozu, což se přeci jen občas stává, je výhodnější uspořádání 1+1 (viz noční linky). Nicméně se situací přeplněnosti jde vždycky něco dělat. Takže bych v erpéčkách bych byl pro 2+1 (stejně jsou sedačky ve dvojicích vždy né všude). A to i s nějakou rezervou několika vozů s normálním 1+1.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: BN12
Já jsem to použil jako příklad proto, že jsem s tím zrovna dneska poprvé jel. A jak jsem sledoval reakce ostatních cestujících, tak zrovna moc pochvalné nebyly, dost jich říkalo, že ty starší (asi myšleno CB), jsou mnohem lepší a že vnitřek je řešen dost neštěstně.Kotelník píše:BN12 Conexu je takový mutant se třemi dveřmi. Svez se nějakým normální(DP Liberec) a uvidíš,že Citybus je prasečina. V Liberci Citybusy nesnášíme a BN12 milujeme
A abych se vrátil k tématu...dva cestující, sedící na dvousedačkách, měli na sedadle u okna tašku a to ten autobus byl zaplněný. Takže když si představím takovouto situaci v T3R.P...
BN12
BN12 Conexu je takový mutant se třemi dveřmi. Svez se nějakým normální(DP Liberec) a uvidíš,že Citybus je prasečina. V Liberci Citybusy nesnášíme a BN12 milujemeTonda Ježek píše:Doporučuji se svézt SORem BN 12 (Connex Praha - na l.č. 165) a budeš ještě na CB vzpomínat...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel se to ale vyskystuje v celkem velké míře a je také nutno počítat...Tom píše:ale to je zase nějaký zvláštní argument... tohle se děje i na jednosedácích ... že si někdo položí tašku a stojí nad tím. Takže ani takové argumenty nebrat.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 23.4.2005 20:13, celkem upraveno 1 x.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Doporučuji se svézt SORem BN 12 (Connex Praha - na l.č. 165) a budeš ještě na CB vzpomínat...watslaw píše: Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1).
Ono dvousedačky jsou docela problém, jenom se podívejta tam kde jsou, kolik lidí sedí na tý u uličky a blokuje tím tu druhou, protože mnoho cestujících raději zůstanou stát, než by se propasírovávali na tu k oknu. Další věcí je také obsaditelnost, když jsou sedačky 1+1, tak je větší a o to DP asi jde. Protože ve špičce jezdí tramvaje dost plné a když náhodou přijede T6 2+1, tak je o něco víc plnější. A kdysi DP Praha snad tvrdil, že uspořádání 1+1 si na základě průzkumů přáli sami cestující. Kždopádně já bych byl pro takový kompromis, jak zde již psal TOM, 2+1 pouze vzadu.
Podle mě o celé veřejné dopravě rozhodují většinou lidé, kteří jezdí zásadně v autech...TOM píše: Já mám vždycky pocit že o tramvajích rozhoduje někdo, kdo tramvajemi vůbec nejezdí.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 23.4.2005 18:22, celkem upraveno 1 x.
Obecný problém uspořádání 1+1 nebo 2+1 je asi nerozhodnutelný, ale zrovna u T3R.P je situace jednoduchá - vzhledem k uchycení sedáků k bočnici je prý 1+1 jedinou možností, 2+1 by to nemuselo unést.
Ale přece jen k obecném problému: Pro špatné časy (třeba na linky X-A a X-B) by podle mě mělo být vždy k dispozici dost vozů s uspořádáním 1+1.
Ale přece jen k obecném problému: Pro špatné časy (třeba na linky X-A a X-B) by podle mě mělo být vždy k dispozici dost vozů s uspořádáním 1+1.
Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1). To 2+1 mi připadá nejlepší kompromis, mezi počtem míst k sezení a propustností, a to i v tramvajích i v busech.Tom píše:to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... Tenhle tedy nebrat...Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Hmm, tak mě napadá, není tu někdo komu se nelíbí vůbec žádná sedadla... tedy aby tam bylo jen místo k stání ? A nebo někdo kdo by radči trojsedadla?Béďa Trávníček píše:Já nerad sedávám na dvousedadle "vzádu", protože se bojím jaká existence si jedne vedle mě... Ale zase pokud si někdo vedle mě sedne (a vypadá slušně), tak se nemusejí pouštět důchodci...Tom píše:ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Každý máme na dvousedadla svůj názor, mě se například třebas vůbec nelíbí...
Já nerad sedávám na dvousedadle "vzádu", protože se bojím jaká existence si jedne vedle mě... Ale zase pokud si někdo vedle mě sedne (a vypadá slušně), tak se nemusejí pouštět důchodci...Tom píše:ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Každý máme na dvousedadla svůj názor, mě se například třebas vůbec nelíbí...
to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... Tenhle tedy nebrat...Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?