T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6553
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 15.8.2022 22:58

fricoolinek2 píše:
15.8.2022 21:48
...což i tedy odpovídá dedikované životnosti 15-20 lety.
Teď úplně nevím, co mám z tvé dojmologie rozporovat dřív.
Nejstarší kusy mají 22 let a dál jezdí, průměrná doba do GO 25 let tak není problém.
Dojíždění kilometrů do prohlídek se plánuje s ohledem na kapacity a vzhledem k prodloužení proběhů oproti minulosti a rozložení prací na více kooperantů je provádění GO tempem 2-3 vozy měsíce určitě reálné.
Vozový park se bude rozhodně rozšiřovat, zapomínáš totiž na Kachny a připravovaný nákup nových vozů.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4808
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 15.8.2022 22:41

mart337 píše:
15.8.2022 22:13
Pokud si pamatuju, tak to je kombinace vlastností některých vozů a pak taky ojetí kolejí. Nějaký ten čas to byl otřes jak třeba v Modřanech, tak i na Řepech či na Barrandov. Byly i kusy (vozy), že se na rovným úseku nedalo jet víc jak třicet, abych nespadnul ze sedačky.
Nezapomínej, že T3 je "teréňák", schopný jezdit i po poli po plaňkách od plotu (15T by nezvládla ani polovinu z toho). Ovšem zkus s takovým teréňákem jet rychlostní závody. Navíc po tom poli. :D
Jasně, pokud je v perfektním stavu (hlavně kola a podvozky) a je v perfektním stavu i trať, pak v ní 65 ani nepoznáš a mnohé by klidně daly i víc. Ovšem kombinace ojetého vozu a navíc ne moc kvalitního žlábku (žlábková kolej taky není konstruovaná na žádné závratné rychlosti) způsobuje to houpání.
Samozřejmě je to věcí nákladů. I ta houpavá tramvaj je pro normální provoz ve městě naprosto dostačující. Akorát se s ní nedá jet rychle. Takže otázka spíš politická.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6553
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 15.8.2022 22:24

P_V píše:
15.8.2022 21:19
T3 byla konstruována na 65 km/h a této závratné rychlostí zatím nikde v Praze nelze legálně dosáhnout.
65 se v Praze jezdí zcela legálně úplně běžně.
Problém není v rychlosti, jako spíš ve stavu kol. Jsou kusy co sedí v 65 jako přibyté a kusy co už v 55 mají tendenci opustit koleje.
trainzjohny píše:
15.8.2022 17:24
To že se vedle opravárenský haly už rok válí nové karoserie, na které se od dodání nešáhlo ?!
Už to, že tam stojí nové kastle znamená, že se na nich pracuje. Z nebe fakt nespadly.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1026
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 15.8.2022 22:13

P_V píše:
15.8.2022 21:19
Bobik píše:
15.8.2022 16:43
K houpání T3 na rovné trati dochází ve vyšších rychlostech u ojetých vozů (před prohlídkami) a to je způsobeno tím, že T3 pro nějaké vysoké rychlosti nebyla konstruována.
T3 byla konstruována na 65 km/h a této závratné rychlostí zatím nikde v Praze nelze legálně dosáhnout.
Pokud si pamatuju, tak to je kombinace vlastností některých vozů a pak taky ojetí kolejí. Nějaký ten čas to byl otřes jak třeba v Modřanech, tak i na Řepech či na Barrandov. Byly i kusy (vozy), že se na rovným úseku nedalo jet víc jak třicet, abych nespadnul ze sedačky. Říkal jsem tomu "šejkr", jak jsem tam lítal v kabině ze strany na stranu.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2520
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od fricoolinek2 » 15.8.2022 21:48

MKzB píše:
12.8.2022 18:17
Ano, bylo by lepší pořídit nové tramvaje, ale problémem jsou peníze. Pokud vím, tak 15T nejsou ještě zaplacené.
Opakuji, že se nejedná o nové tramvaje, ale víceméně se jede podle toho, že nejstarší T3R.P dojíždí kilometry do GO a oprava jejich kastle by byla spíš novostavbou. Proto je levnější nová kastle a když už, tak s NP středem.
...což i tedy odpovídá dedikované životnosti 15-20 lety.

Ovšem tedy ty R.Pčka budou za chvíli dojíždět km do GO (odovzuji z rychlosti modernizací v první půlce 00s) tempem 3-4 kusy měsíčně. A tímto tempem, přepkládám, nové wany vyjíždět z UDDP nebudou.

Takže bude početní stav vozů úbývat? V okamžiku rozšiřování sítě o Holyni/Slivenec, Libuš a Dědinu?

A propo - už se daří nějak racionlizovat tempo oprav 15T po MU? Už je někde na skladě po několika kusech ND, které jsou nejčastěji zasaženy při nehodě - nárazníky, světla, čelní skla? Se ŠT je uzavřena nějaká dohoda na opravu po těžší nehodě, kdyby takovou operaci mohli případně provést rychleji?

T3 je starý krumpl s velmi vysokými schody. Wanizace je v podstatě jen 1/3 řešení.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3970
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 15.8.2022 21:19

Bobik píše:
15.8.2022 16:43
K houpání T3 na rovné trati dochází ve vyšších rychlostech u ojetých vozů (před prohlídkami) a to je způsobeno tím, že T3 pro nějaké vysoké rychlosti nebyla konstruována.
T3 byla konstruována na 65 km/h a této závratné rychlostí zatím nikde v Praze nelze legálně dosáhnout.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3096
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 15.8.2022 17:24

demon píše:
15.8.2022 16:11
Reálně je rozpracováno asi 20 vozů, na všechny nejsou ještě ani "dárci orgánů".
Co tou reálností myslíš ? :shock: :shock: To že se vedle opravárenský haly už rok válí nové karoserie, na které se od dodání nešáhlo ?! Podle mě to, že se se šrotů vyrabují použitelné díly nejsou rozpracování nového vozu, ale rozborka starého...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4808
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 15.8.2022 16:43

MPL píše:
15.8.2022 16:06
co je na nich "ostuda"? Tato nálepka může těžko souviset s mediálními akcemi DP.
Bohužel souvisí. Jako kdyby jsi "vytuněněnou" Š100 v dnešní době "prodával" coby "moderní vozidlo". Lidi, co tomu nerozumí, tedy běžní cestující, pořád vidí tu starou kastli. Která je podle nich už "out", zvlášť, když jsou k vidění modernější (vzhledově) vozidla. Nějaké jízdní vlastnosti, či cena za údržbu jsou pod jejich rozlišovací schopnosti a kdyby se ty "starý" vnitřnosti (na kterých ale není moc co vymýšlet) nacpaly do moderní kastle (což je vlastně třeba EVO), budou "spokojený".
MPL píše:
15.8.2022 16:06
...jak velký rozdíl v jízdních vlastnostech je mezi jednotlivými modely...
Značný. Tím nejdůležitějším je přechodnost. S 15T zkrátka nejde jezdit jako s T3, má jinak zavěšené podvozky (krajní nemají čep ve středu, mezičlánkové mají čepy dva, takže vlastně tvoří nepřiznané články), což se projevuje vlivem na trať i na jízdních vlastnostech, má díky nízký podlaze a výzbroji na střeše vysoko těžiště, což se projevuje na jízdních vlastnostech, nemá osy, takže mechanické brzdy působí přímo na kola, což přináší problémy. Zjednodušeně řečeno, oblouky je s 15T nutno projíždět rychlostí cca o 10-15km nižší. Z technického hlediska je to zkrátka "něco za něco", jenže z pohledu laika působí "moderně".
K houpání T3 na rovné trati dochází ve vyšších rychlostech u ojetých vozů (před prohlídkami) a to je způsobeno tím, že T3 pro nějaké vysoké rychlosti nebyla konstruována.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4369
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 15.8.2022 16:31

MPL píše:
15.8.2022 9:47
Co je natěch tramvajích "ostuda"? To, že vypadají hodně podobně jako modely staré 60 let nebo tomu chybí něco jiného? Pokud něco jiného, tak co?
Osobně nezastávám názor, že všechno co je staré, je "ostuda", pokud je to funkční.
Nechybí tomu nic, ale taky to nemá nic navíc. Celé zlepšení je 1/3 nízkopodlažnosti. Řidič může ocenit klimatizaci kabiny, pokud funguje. :D
Jinak si myslím, že to s mediálním pojetím souvisí: přehnaná reklama vyvolává přehnanou kritiku.
Ostuda je, že nemáme na nové tramvaje a musíme obnovovat dokola tramvaje staré.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6553
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 15.8.2022 16:11

von Špilberk píše:
15.8.2022 11:18
Reálně vznikly 2, protože kapacita ÚD. Přitom RP po železárnách se slušně nahromadily.
Reálně je rozpracováno asi 20 vozů, na všechny nejsou ještě ani "dárci orgánů".
von Špilberk píše:
15.8.2022 11:18
v čem jsou jízdní vlastnosti wany lepší než u obyčejného RP :?:
Třeba že má větší výkon jízdy i brzdy, pravda je to vynucené navýšením hmotnosti díky tomu, že je delší.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 213
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MPL » 15.8.2022 16:06

von Špilberk: díky za analýzu, já ale zopakuji svůj dotaz: co je na nich "ostuda"? Tato náleopka může těžko souviset s mediálními akcemi DP. Nejsem řidič tramvaje, takže opravdu nevím, jak velký rozdíl v jízdních vlastnostech je mezi jednotlivými modely. To jako, že 15T se na "křivolaké" trati nehoupe a T3 na "rovné" ano?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4369
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 15.8.2022 11:18

Skoro bych řekl, že hlavní problém je reklama, kterou tomu záměru dělá vedení města a DP, aby předvedlo, že něco dělá. Můžeme si to zrekapitulovat: záměr byl původně až 120 wan, pak 90, teď 60. Reálně vznikly 2, protože kapacita ÚD. Přitom RP po železárnách se slušně nahromadily. Kdyby se šlo cestou, že se průběžně kupuje pár kastlí ročně, aby bylo s čím jezdit, tak by to bylo OK. Je to věc, která si podle mne nezaslouží větší mediální pozornost.
Ale město a DP s tím dělá humbuk, přidává vznosné kecy o modernizaci a "rozvoji" vozového parku, a tak vzniká odpor a nesouhlas těch, co si moderní tramvaj ve 3. desetiletí 21. století představují jinak.
Kdyby se jen řeklo, že je to náhrada havarované kastle za novou, aby bylo s čím jezdit, tak by to možná i část kritiků pochopila. Jenže to by zase na magistrátu a v DP asi měl někdo pocit, že je to prezentováno málo přitažlivě. 8-)

demon: pardon, ale dotaz: v čem jsou jízdní vlastnosti wany lepší než u obyčejného RP :?: To jsem si fakt nikdy nevšiml. Naopak: wana se houpe jak sviňa. :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6553
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 15.8.2022 11:07

A to je právě ten omyl, tady byly jednoznačně eliminovány nevýhody a zvýrazněny výhody.
Nacpáním nového motoru do Š100 nezměníš komfort ani jízdní vlastnosti toho vozu, tady ano.
Aniž bych chtěl jejich modernizaci hájit, musím prostě přijmout důvody pro pokračování provozu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10097
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 15.8.2022 10:06

Prostě je to pořád T3 se všemi výhodami i nevýhodami...

Přeložil bych to tak, že jako, kdyby si do Škody 100 nacpal moderní TSI motor.....

MPL
Uživatel
Příspěvky: 213
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MPL » 15.8.2022 9:47

Petrpes, demon: Předesílám, nejsem "šotoušek" a chci se zeptat (opravdu mne to zajímá):
Co je natěch tramvajích "ostuda"? To, že vypadají hodně podobně jako modely staré 60 let nebo tomu chybí něco jiného? Pokud něco jiného, tak co?
Osobně nezastávám názor, že všechno co je staré, je "ostuda", pokud je to funkční.

Odpovědět