Linkové vedení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Teď nevím jestli to píšu do správného tématu (ale asi ne...) a jestli to tu už někde není, ale od 29.11. by měla být tato změna linkového vedení:
4 - Čechovo náměstí - ... - Anděl - Smíchovské nádraží - (Sídl. Barrandov)
13 - zrušena
16 - Spojovací - ... - Palackého náměstí - Anděl - Kotlářka - (Sídl. Řepy)
17 - Levského - Výstaviště/Sídliště Ďáblice (4min interval, do Ďáblic každý druhý spoj)
20 - Divoká Šárka - Sídliště Barrandov (celodenně)
21 - Nádraží Braník - Národní třída (v ranní špičce dvojice)
25 - Špejchar - Palmovka (so, ne, svátky)
4 - Čechovo náměstí - ... - Anděl - Smíchovské nádraží - (Sídl. Barrandov)
13 - zrušena
16 - Spojovací - ... - Palackého náměstí - Anděl - Kotlářka - (Sídl. Řepy)
17 - Levského - Výstaviště/Sídliště Ďáblice (4min interval, do Ďáblic každý druhý spoj)
20 - Divoká Šárka - Sídliště Barrandov (celodenně)
21 - Nádraží Braník - Národní třída (v ranní špičce dvojice)
25 - Špejchar - Palmovka (so, ne, svátky)
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postřehy z terénu - odpad
Celá diskuze přesunuta z Postřehů z terénu
opocenskylukas - můžeš mi krucinál vysvětlit co má tvůj dotaz společnýho s postřehy z terénu ?! Máme tu přece téma přímo o linkovém vedení, tedy příště laskavě nedělej nepořádek ! Pokud od tebe jediný příspěvěk uvidím mimo téma okamžitě mažu, máš i mě černý puntík.
opocenskylukas - můžeš mi krucinál vysvětlit co má tvůj dotaz společnýho s postřehy z terénu ?! Máme tu přece téma přímo o linkovém vedení, tedy příště laskavě nedělej nepořádek ! Pokud od tebe jediný příspěvěk uvidím mimo téma okamžitě mažu, máš i mě černý puntík.
Re: Postřehy z terénu
Takovou linku tu fakt nepotřebujeme:D Většina lidí jede z P6 na metro, do centra a dál, či do Dejvic.Kalanis píše:36 BH-Pohořelec-Střešovice-Petřiny
Re: Postřehy z terénu
No, trati u Pražského hradu je +1 linka fuk, ale na křižovatkách Badeniho/Na Valech, Brusnice a Sirotčinec a na kousku tratě dole na Mariánských hradbách vás nikdo nepochválí. Už teď je to tam (nyní mimo Badeniho) ve špičky mastné a přecpané. Dál je potřeba počítat s uzavírkou trati na Hládkově, takže na Vypich jen přes Pohořelec. A poslední fór je, že během stavby Blanky na Prašném mostě bude trať posunuta a pravděpodobně nebude zřízena náhradní zastávka u tram do Dejvic, což znamená, že tram bude stavět pravděpodobně na Brusnici či Střešovicích a pak až na Vítězném náměstí. V opačném směru není zastávka problém (zůstává stát tam, kde je). Ještě nám ve velmi dohledné době v souvislosti s přeložkama na Prašném mostě a užitím dočasného trojúhelníku hrozí povinná dvojitá krátkodobá výluka v Svatovítské (aby jste to neměli tak snadné). Dále nelze vykopnout z ulice U Brusnice auta, neboť pak chybí spojení z Kulaťáku a Střešovic směrem do centra na Malostranskou (Badeniho vám kvůli tomu nikdo otvírat nebude). Takže M18 a M22 (+ zbylé tram linky) se k Hradu a na Brusnici spolu s autíčky fakt nesloží.
Viděl bych to do doby, než bude vše v této oblasti dozahrabáno a tramvaje a auta relativně zpátky v původních trasách (i bez Hládkova, to už je vyjezditelné), nechat končit 15, 25 a 26 na Špejchaře, 1 a 8 přes Spartu a Hrad a 36 žít.
Výluka Prašný most, Svatovítská: 2 nebo něco trvale DŠ-Podbaba, 36 BH-Pohořelec-Střešovice-Petřiny nebo off, 8 na Špejchar nebo na BH
Pokud se napojí trasa od Hradčanské na Prašný most dřív než trasa od Střešovic: 8, 20 přes Hradčanskou, 36 ještě přes Hrad
2. Výluka Svatovítská: 2 nebo něco trvale DŠ-Podbaba, 36 off, 8 na BH
Pak už jen Hládkov - 15 přes Pohořelec
Viděl bych to do doby, než bude vše v této oblasti dozahrabáno a tramvaje a auta relativně zpátky v původních trasách (i bez Hládkova, to už je vyjezditelné), nechat končit 15, 25 a 26 na Špejchaře, 1 a 8 přes Spartu a Hrad a 36 žít.
Výluka Prašný most, Svatovítská: 2 nebo něco trvale DŠ-Podbaba, 36 BH-Pohořelec-Střešovice-Petřiny nebo off, 8 na Špejchar nebo na BH
Pokud se napojí trasa od Hradčanské na Prašný most dřív než trasa od Střešovic: 8, 20 přes Hradčanskou, 36 ještě přes Hrad
2. Výluka Svatovítská: 2 nebo něco trvale DŠ-Podbaba, 36 off, 8 na BH
Pak už jen Hládkov - 15 přes Pohořelec
Re: Postřehy z terénu
Mám pocit, že linka 8 by měla zůstat trvale na DŠ a 20 do Podbaby (minimálně jsem něco takového zaslech mezi řidiči)johndj píše:Pawle, nemůžu s Tebou souhlasit. Podle mého názoru je třeba přímé spojení od Sparty na Vozovnu Střešovice (V svém návrhu vlastně "prodlužuješ interval" pro spojení Sparty a Petřin). Při posílení linky 2 můžeš zajistit velmi dobré spojení Petřin a metra A. Linky 1 a 15 tak můžeš ukončit na Špejchaře a linku 25 pošleš na Vypich, lze uvažovat o ukončení již na Malovance. Linka 26 se vrátí na Šárku společně s linkou 20 (zajištění spojení jak od Sparty, tak z Malostranské). Linka 36 je tak už zcela zbytečná. Na Podbabu se vrátí linka 8 a u Hradu Ti přibude jenom jedna linka.
Re: Postřehy z terénu
Pawle, nemůžu s Tebou souhlasit. Podle mého názoru je třeba přímé spojení od Sparty na Vozovnu Střešovice (V svém návrhu vlastně "prodlužuješ interval" pro spojení Sparty a Petřin). Při posílení linky 2 můžeš zajistit velmi dobré spojení Petřin a metra A. Linky 1 a 15 tak můžeš ukončit na Špejchaře a linku 25 pošleš na Vypich, lze uvažovat o ukončení již na Malovance. Linka 26 se vrátí na Šárku společně s linkou 20 (zajištění spojení jak od Sparty, tak z Malostranské). Linka 36 je tak už zcela zbytečná. Na Podbabu se vrátí linka 8 a u Hradu Ti přibude jenom jedna linka.pawel píše:pokud chce ropid M18, má ideální šanci. 1 se odkloní do podbaby, 1+8 pojedou přes letnou a hotovo. tím ovšem přibyde další linka na spojovací trati u brusnice.
já bych to raději viděl takto: 18, 20 na petřiny, 22 na BH, 1 a 8 přes letnou a obě do dejvic (1 podbaba, 8 DŠ), 2 a 36 zachovány, 15/25/26 nadále na špejchar. pak zůstane počet vlaků identický. petřiny budou mít nadále dvě plné linky k metru a na letnou se holt bude u hradu přestupovat. kdo situaci v okolí zná, pochopí, že bude lepší si přestoupit mezi pravidelně jezdícími spoji než čekat v koloně tramvají ve svém přímém. pokud by přecijen bylo místo, pak ještě nanejvýš 15 či 25 přes pohořelec na malovanku jako bonus. ale podle mě by jen zbytečně znepravidelňovala M22 v zastávkách pohořelec a brusnice.
Re: Postřehy z terénu
No je pravda, že když jedu po ránu jedničkou do centra, tak u vozovny nás předjede linka 20, pak u brusnice 22 a jedeme v koloně a na Malostranské máme 2-3 minuty sekeru..Také bych nic nepřidávalpawel píše:jsem jednoznačně pro redukci. TT kolem pražského hradu unese možná všelicos, každopádně trať u brusnice s přilehlými křižovatkami je zacpaná už nyní. ne, tudy podle mě cesta nevede, přidání dalších linek by bylo jen kontraproduktivní. ostatně varianty LV jsme tu už rozebírali (nebo aspoň já:).
Re: Postřehy z terénu
pokud chce ropid M18, má ideální šanci. 1 se odkloní do podbaby, 1+8 pojedou přes letnou a hotovo. tím ovšem přibyde další linka na spojovací trati u brusnice.
já bych to raději viděl takto: 18, 20 na petřiny, 22 na BH, 1 a 8 přes letnou a obě do dejvic (1 podbaba, 8 DŠ), 2 a 36 zachovány, 15/25/26 nadále na špejchar. pak zůstane počet vlaků identický. petřiny budou mít nadále dvě plné linky k metru a na letnou se holt bude u hradu přestupovat. kdo situaci v okolí zná, pochopí, že bude lepší si přestoupit mezi pravidelně jezdícími spoji než čekat v koloně tramvají ve svém přímém. pokud by přecijen bylo místo, pak ještě nanejvýš 15 či 25 přes pohořelec na malovanku jako bonus. ale podle mě by jen zbytečně znepravidelňovala M22 v zastávkách pohořelec a brusnice.
já bych to raději viděl takto: 18, 20 na petřiny, 22 na BH, 1 a 8 přes letnou a obě do dejvic (1 podbaba, 8 DŠ), 2 a 36 zachovány, 15/25/26 nadále na špejchar. pak zůstane počet vlaků identický. petřiny budou mít nadále dvě plné linky k metru a na letnou se holt bude u hradu přestupovat. kdo situaci v okolí zná, pochopí, že bude lepší si přestoupit mezi pravidelně jezdícími spoji než čekat v koloně tramvají ve svém přímém. pokud by přecijen bylo místo, pak ještě nanejvýš 15 či 25 přes pohořelec na malovanku jako bonus. ale podle mě by jen zbytečně znepravidelňovala M22 v zastávkách pohořelec a brusnice.
Re: Postřehy z terénu
jsem jednoznačně pro redukci. TT kolem pražského hradu unese možná všelicos, každopádně trať u brusnice s přilehlými křižovatkami je zacpaná už nyní. ne, tudy podle mě cesta nevede, přidání dalších linek by bylo jen kontraproduktivní. ostatně varianty LV jsme tu už rozebírali (nebo aspoň já:).
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Postřehy z terénu
To jednak a navíc i tady padly informace, že zprovoznění Badeniho chce Ropid využít k nějakým trvalým změnám.Jakub píše:Jen aby se neudělalo nějaké redukční opatření. Unesla by trať okolo Pražského hradu špičkový traťový interval 1 minutu (průměrně)?
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Postřehy z terénu
Jen aby se neudělalo nějaké redukční opatření. Unesla by trať okolo Pražského hradu špičkový traťový interval 1 minutu (průměrně)?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postřehy z terénu
Proč návrhy? Jednoduché - návrat k původnímu stavu s lokální výlukou kolem Hradčanské. Zruší se 36, linky 1, 8, 18, 20, 25, 26 kolem Hradu a 15 stále na Špejchar.
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Postřehy z terénu - odpad
A jsou známy nějaké návrhy linkového vedení od 3.11.?
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Myslím si, že zavedení deseti metrolinek a pozrušování deseti normálních - zjednodušení linkového vedení není zrovna to pravé vořechové.
Zaprvé by lidi jezdící na nepřestupní lístky asi pěkně poděkovali. Dále by v případě nějakého většího průšvihu někde, došlo v jiné oblasti k výpadku dopravy totálně, protože proložené linky (i když třeba blbě) jsou schopné tento výpadek nahradit. Když ti vypadne jediná linka, nejede pak nic.
Zrovna tak třeba navrhované zrušení 24 Karlínem. Tam by ti asi pěkně poděkovali, kdybys jim tam nechal jen samotnou obyčejnou 8. Zkus se tam ráno narvat na Florenci do tramvaje a to jim ještě půlku spojů (24) zruš. Fakt je, že by mohli chodit pěšky a udělat něco pro své zdraví . Nebo zrušení 14 a pásmování 17. V Tróji by byli nadšení, až jim tam pojede tram jednou za půl hodiny.
Nejschůdnějším řešením označení zatažení je dle mého inverzní označení - to už se mělo udělat dávno, a pokud by to bylo i v příručkách pro cizince, tak se pak nemusí stávat, že se dostanou o půlnoci místo na Bílou Horu do Vokovic nebo jinam.
Jiné řešení je už značně složitější. To by pro zatažení z určitého místa musel být pro každou linku speciální kód, aby pro určitou linku šlo přesně nastavit překlápění (Dnes se číslo linky přebírá z nakódování a trasa z místa má svůj univerzální kód). To je dost práce navíc a otazník je co Apex pobere. Mě bylo jednou z DP odepsáno na můj dotaz, zda by nešlo na bočním panelu mít běžící text (po vzoru autobusů) s trasou jízdy - pro orientaci při výjezdu a zatažení (to když 4 zatahovala na PA od Kotlářky jak z Palačáku, tak z IPP, tak z Čechova nám. a zvenku na tram člověk nic nepoznal). Bylo mi odepsáno, že to z kapacitních důvodů nejde.
Zaprvé by lidi jezdící na nepřestupní lístky asi pěkně poděkovali. Dále by v případě nějakého většího průšvihu někde, došlo v jiné oblasti k výpadku dopravy totálně, protože proložené linky (i když třeba blbě) jsou schopné tento výpadek nahradit. Když ti vypadne jediná linka, nejede pak nic.
Zrovna tak třeba navrhované zrušení 24 Karlínem. Tam by ti asi pěkně poděkovali, kdybys jim tam nechal jen samotnou obyčejnou 8. Zkus se tam ráno narvat na Florenci do tramvaje a to jim ještě půlku spojů (24) zruš. Fakt je, že by mohli chodit pěšky a udělat něco pro své zdraví . Nebo zrušení 14 a pásmování 17. V Tróji by byli nadšení, až jim tam pojede tram jednou za půl hodiny.
Nejschůdnějším řešením označení zatažení je dle mého inverzní označení - to už se mělo udělat dávno, a pokud by to bylo i v příručkách pro cizince, tak se pak nemusí stávat, že se dostanou o půlnoci místo na Bílou Horu do Vokovic nebo jinam.
Jiné řešení je už značně složitější. To by pro zatažení z určitého místa musel být pro každou linku speciální kód, aby pro určitou linku šlo přesně nastavit překlápění (Dnes se číslo linky přebírá z nakódování a trasa z místa má svůj univerzální kód). To je dost práce navíc a otazník je co Apex pobere. Mě bylo jednou z DP odepsáno na můj dotaz, zda by nešlo na bočním panelu mít běžící text (po vzoru autobusů) s trasou jízdy - pro orientaci při výjezdu a zatažení (to když 4 zatahovala na PA od Kotlářky jak z Palačáku, tak z IPP, tak z Čechova nám. a zvenku na tram člověk nic nepoznal). Bylo mi odepsáno, že to z kapacitních důvodů nejde.
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Inverzní každopádně. Jinak prosím neplést normální stav a zátahy, tady se mluvilo různých konečných v průběhu dne, což mi přijde zbytečně chaotické, zvlášť pokud by to bylo pravidlem u více linek. Takže žádná krátká 20, ale prostě 20 jedoucí z Barr na Anděl a dále zátah na MO.trainzjohny píše:Mirek - a máš v tom pro kaštany 2x větší bordel (jednou jako "krátká" 20, podruhé při vyhození v motole z 9). To jsem spíše pro inverzní podbarvení linky.
Podle mě je pro cestující mnohem pochopitelnější mít na trati linky 9 tram označenou jako 9 s tím, že ale končí o pár stanic dřív, než tam mít tram, která tam "nemá vůbec co dělat" (např. ta 20 na řepské větvi).
Další možnost je, že by na Andělu zmizelo číslo úplně a dál se uváděl jen směr Vozovna Motol, neb tam stejně není kam jinam jet (ale tohle pravidlo by zase nešlo aplikovat plošně).