pawel píše:v úseku ŽE>depo je to dáno tím, že jde původně o manipulační trať, takže její parametry neumožňují svižnější jízdu (někdo znalejší jistě může vysvětlit více). obvykle se mi ale zdá, že se metro plouží i na II.A, vysvětlení pro to nemám. taky by mě zajímalo, jestli se nižší rychlost podílí na na pražské poměry relativně nízké obsazenosti celého východního úseku A (samozřejmě k tomu je nutno připočíst trasování, hloubku stanic a zejména souběžné tramvajové tratě). občas jezdím na skalku a připadá mi vždycky, že se cesta hrozně táhne
Já bych neřekl, že to bude dáno tím, že jde o původně manipulační trať. Trať byla sice manipulační to ano, ale vzhledem k tomu, že se ve Strašnicích, Sklace, Zahradním městě vyrostla sídliště, tak se počítalo s pravidelným provozem s cestujicími. Představ si, že dneska by metro končilo na Želivského a dál bys musel tramvají, řekl by sis proč musim jet tramvají, když tam vedou koleje? proč tam neudelaj stanici? Právě proto aby se předešlo těmto otázkám typu: ..."koleje tam sice vedou ale metro nám tam nestaví", tak se postupem času otevřela třebas Skalka
a já si myslím, že vzhledem k traťovým poměrům tam asi vyšší rychlost nelze provozovat (konkrétně u Strašnická - Skalka, kde je spousta vyhybek a pochybuji, že v metru jsou vyhybky kde je provozní rychlost vyšši 40 km/h a konstrukční 60 km/h). Ale zase si nemyslím, že nízká obsaditelnost je zaviněná tím, že stanice jsou hluboko, nebo že soupravy jezdí pomalu, když pořád je to rychlejší metrem než tramvají. Tedy toť můj názor.