Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské autobusy
Dneska jsem pozoroval reboot infosystému u Soru. Že je tam Linux mi přijde normální. Ale k čemu se tam spouští Firefox? Jestli ho používají k zobrazení informací, tak se nedivím, že se to tak cuká.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Není to tím, že Vršobice byli nejdřív trolejbusové? Možná proto.
U tramvají by teoreticky šla použít 6 místo Střešovic.
U tramvají by teoreticky šla použít 6 místo Střešovic.
Re: Pražské autobusy
Nojo, ale třeba takové Vršovice jsou starší, než Klíčov, že... ledaže by to číslo podědil.
Edit: a Řepy starší, než Hostivař. Prostě je v tom binec.
Edit: a Řepy starší, než Hostivař. Prostě je v tom binec.
Naposledy upravil(a) Bobek dne 11.12.2011 17:42, celkem upraveno 1 x.
Re: Pražské autobusy
Jj, mělo by to být historicky, ale narozdíl od tramvají na první pohled nelogické (i když pokud by přibyla nová vozovna, taky by se to muselo taky nějak měnit) ...
Určité procento ostatních dopravců se jezdí odstavovat k depu.johndj píše:zajímalo by mě kde se budou odstavovat autobusy MHD po 11. prosinci, kdy na Zličíně budou linky 164, 264, 180 a 380. Moc místa navíc tam nevidím.
Re: Pražské autobusy
Je to, myslím, podle roku uvedení do provozu - Dejvice (1) byly nejstarší, zatímco Řepy (7) jsou nejnovější.Bobek píše:1 Dejvice
2 Klíčov
3 Libeň
4 Vršovice
5 Kačerov
6 Hostivař
7 Řepy
Systém se v tom radši nepokouším hledat.
Re: Pražské autobusy
1 Dejvice
2 Klíčov
3 Libeň
4 Vršovice
5 Kačerov
6 Hostivař
7 Řepy
Systém se v tom radši nepokouším hledat.
2 Klíčov
3 Libeň
4 Vršovice
5 Kačerov
6 Hostivař
7 Řepy
Systém se v tom radši nepokouším hledat.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
A když už jsme u těch číslíček a garáží, tak protože v busech jsem šotouš jen velmi okrajově...spíš jen uživatelsky, mají se číslíčka jako u tramvají
1 Dejvice
2 Hostivař
3 Kačerov
4 Klíčov
5 Řepy
6 Vršovice
...
Děkuji za případné doplnění/opravení.
1 Dejvice
2 Hostivař
3 Kačerov
4 Klíčov
5 Řepy
6 Vršovice
...
Děkuji za případné doplnění/opravení.
Re: Pražské autobusy
Taky to souviselo s tím, že se přestalo používat označení "garáž" a začalo se používat "provozovna". Nakonec (prý hlavně kvůli dispčerům) zůstala pouze ta malá čísla označující provozovnu (podobně jak u tramvají na pořadovkách).fricoolinek2 píše:Jinak tuším správně, že změna napaditejch barevnejch nálepek s označenim garáže za fádní šedý probíhala současně s lepenim preclíků?
Re: Pražské autobusy
Jo, to by odpovídalo. Rok 2001.fricoolinek2 píše:Jinak tuším správně, že změna napaditejch barevnejch nálepek s označenim garáže za fádní šedý probíhala současně s lepenim preclíků?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Jinak tuším správně, že změna napaditejch barevnejch nálepek s označenim garáže za fádní šedý probíhala současně s lepenim preclíků?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Když jsem jezdil autoškolu s řidičem busu, tak mi to bylo vysvětleno tak, že busy měly být všech bez nějakého rozdělování garáží, protože zmizely i nálepky za kabinou, ale pak se vrátili jenom čísla... Takže je všechno při starém
Re: Pražské autobusy
Z odkazů, co se v poslední době na fóru objevily, mi vyvstala otázka, která mi leží v hlavě už dlouho. Možná jsem odpověď už našel a zapomněl, možná jsem jí nenašel nikdy.
Dříve bylo na autobusech označení vozovny jak zvenku (vpředu a vzadu), tak i uvnitř na zadní stěně kabiny řidiče (spolu s evidenčním číslem). Později velké barevné nápisy zepředu zmizely a vzadu se začala používat manší šedo-bílá verze. I toto označení postupně zmizelo a tak zbylo označení jenom uvnitř autobusu na kabině řidiče. Nic netrvá věčně a tak i označneí garáže začalo být z kabin ořezávání a zůstalo jen evidenční číslo.
Neví někdo důvod, proč se autobusy přestaly "veřejně" označovat, případně nějaké podrobnosti?
Pár fotek z netu pro představu o čem mluvím:
Dříve bylo na autobusech označení vozovny jak zvenku (vpředu a vzadu), tak i uvnitř na zadní stěně kabiny řidiče (spolu s evidenčním číslem). Později velké barevné nápisy zepředu zmizely a vzadu se začala používat manší šedo-bílá verze. I toto označení postupně zmizelo a tak zbylo označení jenom uvnitř autobusu na kabině řidiče. Nic netrvá věčně a tak i označneí garáže začalo být z kabin ořezávání a zůstalo jen evidenční číslo.
Neví někdo důvod, proč se autobusy přestaly "veřejně" označovat, případně nějaké podrobnosti?
Pár fotek z netu pro představu o čem mluvím:
Re: Pražské autobusy
Těchto písmen (A až E) jsem si všimnul pouze na autobusech provozovny Kačerov. Když byste si někam zapsal několik po sobě jdoucích evidenčních čísel a k nim dané písmeno, tak zjistíte, že (jak jsem vypozoroval) např. 7443 má A, 7444 B, 7445 C, 7446 D, 7447 E atd, u B951E to jde taky postupně dle evidenčních čísel ve sledu A-B-C-D-E-A... U vozů převedených na Kačerov z jiných garáží budou nejspíš různé "výjimky z tohoto pravidla". Takže garáž to rozhodně není (ta je značena číslicí vepředu na obou bocích a na zádi) a "skupina linek", kam jsou nasazovány taky ne. Spíš bych to tipoval na něco souvisejícího s úklidem nebo údržbou.Prukl píše:Je zde dotaz na znalce: Na některých autobusech (možná na všech), je na boku čelního skla vpravo před prvními dveřmi nalepena samolepka s velkým písmenem (A,B,C,D,E a mpžná i další), rád bych se zeptal, co znamenají, kolik jich je..apod.
Ještě k té "skupině linek". Všimnul jsem si, a opět u autobusů provozovny Kačerov, malého čísla pod pravým bočním blinkrem (citybusy tam ale všechny mají tuším "V", u ostatních autobusů čísla 1 až 5). Nemohou tato čísla označovat nějakou tu "skupinu linek", kam jsou nasazovány?
Re: Pražské autobusy
93xE a 94xE také dostaly kotoučové brzdy na přední nápravu. Podlaha snížena o 10 cm. O B961E se mluvilo (četl jsem o 10-ti kusech), ale prý se na ně nenašly peníze...fricoolinek2 píše:To "E" znamená "Evoluce" (teda, někde jsem to tak četl). U B 941E byla evoluce v podobě snížený podlahy, u B 961E byla evoluce v podobě lepenejch skel či jiný čelní masky.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
To "E" znamená "Evoluce" (teda, někde jsem to tak četl). U B 941E byla evoluce v podobě snížený podlahy, u B 961E byla evoluce v podobě lepenejch skel či jiný čelní masky.
B 961E DPP nemá, před nějakými 5-6 lety fórama probíhaly nějaký spekulace o tom, že se nějaký koupěj (a došlo by k využití dnes neužívané řady čísel 64xx), ale nakonec došlo (na podzim 2006) jen k nákupu pár Citelisů 12M a několika desítek Karos B 951E (což byly poslední dodané VP busy a také poslední Karosy legendární řady 700/900)
B 961E DPP nemá, před nějakými 5-6 lety fórama probíhaly nějaký spekulace o tom, že se nějaký koupěj (a došlo by k využití dnes neužívané řady čísel 64xx), ale nakonec došlo (na podzim 2006) jen k nákupu pár Citelisů 12M a několika desítek Karos B 951E (což byly poslední dodané VP busy a také poslední Karosy legendární řady 700/900)