Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.4.2013 22:39

fořtík: A) Ano máš pravdu - nemohl jsem najít ještě jednu podstatnou věc:
Silniční zákon, HLAVA 1, § 2 Vymezení základních pojmů píše:Pro účely tohoto zákona
...
n) stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení,
o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,
p) zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče,

...
Uvedeným argumentoval někdejší vedoucí "školního" při učení nepoužívat pravé směrovky při stanicování v zastávce bez ostrůvku, protože TRAM má v zastávce vždy přikázáno zastavit = zastavuje nezávisle na vůli řidiče. Nepomohly námitky, že existují zastávky občasné, v nichž zastavovat nemusí - jež řidiči IAD podle DZ rozeznat nemohou.

B) Původně mnou citované bylo dle pořadí uvedení v zákoně - ano, § 30 - odst.1 je zevšeho nejdůležitější, ale ostatní (zejména tučně zvýrazněné) jsou podpůrné argumenty k použití směrovek "z důvodu bezpečnosti" (podpoření podmínky § 30 - odst.1):
1.) § 30 - odst.2 = TRAM ještě před vjezdem do zastávky "dá řidičům za sebou včasnou informaci o zastavení" (ne každý řidič IAD jezdí neustále stejnými místy a zná polohu TRAM zastávek bez ostrůvku)
2.) § 26 - odst. 1 = díky předchozímu bodu mají mít následující vozidla sníženou rychlost = má být bezpečný vstup do vozovky vedle TRAM
3.) § 25 - odst. 5 = defakto zastavení TRAM v zastávce bez ostrůvku se rovná zastavení u krajnice, páč v podstatě je to "dočasné přiblížení krajnice k TRAM"
4.) § 21 - odst. 7 = zastavení v zastávce bez ostrůvku může být bráno za "jinou změnu směru jízdy", protože i autobus/trolejbus mohou jet v pruhu podél obrubníku a "naráz" zastavit v zastávce bez zálivu (tak jako jakákoliv IAD "jen tak" u chodníku) bez změny směru jízdy - všechna tato vozidla v daných situacích zastavují "závisle na vůli řidiče na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob" = mají povinnost při tom dát zanamení o změně směru.

C) Ještě je tu souvislost s:
Silniční zákon - ODDÍL 4 , § 49 Přeprava osob vozidlem hromadné dopravy osob píše:(1) Osoba, která čeká na zastávce vozidla hromadné dopravy osob, nastupuje do tohoto vozidla, přepravuje se v něm nebo z něj vystupuje, se musí chovat tak, aby neohrožovala bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
(2) Osoba, která čeká na zastávce vozidla hromadné dopravy osob, smí v zastávce bez nástupního ostrůvku vstoupit do vozovky až po zastavení vozidla hromadné dopravy osob v zastávce.
(3) V případech uvedených v odstavcích 1 a 2 je osoba povinna uposlechnout pokynů dopravce.

(4) Vyžadují-li provozní nebo jiné závažné důvody, aby osoby při vystupování z vozidla hromadné dopravy osob mimo zastávku nebo nastupování do něj mimo zastávku vstoupily do vozovky, je dopravce oprávněn zastavovat ostatní vozidla.
= Použití a (zejména) vypnutí pravé směrovky se dá považovat za POKYN DOPRAVCE "můžete/(již) nesmíte vstouvit do vozovky"!

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 26.4.2013 17:08

MM-Mikulovsky píše:Protože TRAM nemá vždy povinnost ve vyznačené zastávce zastavit - zastávka "na znamení", "občasná" či TRAM není určena pro pravidelnou přepravu cestujících = zastávka TRAM není obdoba značky "STŮJ - DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ!", tak řidič TRAM má povinnost vždy při stanicování v zastávce bez ostrůvku dát směrová světla!
A to jsi vyčetl z čeho? Ani z jednoho, co jsi zde uvedl tato povinnost nevyplývá. (-X Naopak bylo svého času techniky takové jednání vyčítáno a proto je dobré znát (a proto ho znovu odcituji - protože v té tvé směsi zapadá) ustanovení §30, ods. 1 zákona 361/2000 Sb:

§30 (1) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.


Nic jiného se k blinkru tramvaje v zastávce nevztahuje.

PS: Mele se to tady pořád dokola a dokola. Tady je i stanovisko ministerstva:
viewtopic.php?p=47518#p47518

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.4.2013 13:33

No sice toto vlákno bylo myšleno v jiném smyslu, ale myslím si, že i problematika (ne)dávání řidičů TRAM pravých směrovek v zastávkách bez ostrůvku je jejich "chování".

Silniční zákon, ODDÍL 1, § 21 Odbočování píše:(1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.
...
(3) Před odbočováním vpravo se musí řidič zařadit co nejblíže k pravému okraji vozovky; musí-li přitom s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu vybočit ze směru své jízdy vlevo, dává vždy jen znamení o změně směru jízdy vpravo. Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.
....
(7) Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě.
Silniční zákon, ODDÍL 1, § 25 Zastavení a stání píše:....
(5) Zajíždí-li řidič za účelem zastavení nebo stání k okraji pozemní komunikace nebo k chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy.
...
Silniční zákon, ODDÍL 1, § 26 Zastavení a stání píše:....
(1) Otevírat dveře nebo boční stěny vozidla, jakož i nastupovat do vozidla nebo vystupovat z něho se smí jen tehdy, není-li tím ohrožena bezpečnost nastupujících nebo vystupujících osob ani jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích.
...
Silniční zákon, ODDÍL 1, § 30 Zastavení a stání píše:(1) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
(2) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonu.
(3) Znamení o změně směru jízdy se dává směrovými světly. Není-li jimi vozidlo vybaveno nebo při jejich poruše, dává se znamení upažením. Paží ohnutou v lokti nahoru se dává znamení o změně směru jízdy na opačnou stranu. Vyžadují-li to okolnosti, zejména není-li znamení dávané směrovými světly nebo paží dostatečně viditelné například pro šířku nákladu nebo za snížené viditelnosti, musí se dávat znamení jiným zřetelným způsobem, například způsobilou a náležitě poučenou osobou. Jinak smí řidič provést zamýšlený jízdní úkon jen tehdy a takovým způsobem, aby nebyli ohroženi ani omezeni ostatní účastníci provozu na pozemních komunikacích.
(4) Znamení o změně směru jízdy dávané směrovými světly ponechá řidič jen do doby ukončení změny směru jízdy, vybočení z něho, nebo pokud vozidlo nezaujme místo v jízdním pruhu, do kterého přejíždí. Znamení o změně směru jízdy paží se dává jen před započetím jízdního úkonu.
(5) Při vjíždění na kruhový objezd a jízdě po kruhovém objezdu, nepřejíždí-li z jednoho jízdního pruhu do druhého podle § 12 odst. 5, řidič nedává znamení o změně směru jízdy; při vyjíždění z kruhového objezdu řidič je povinen dát znamení o změně směru jízdy.
Protože TRAM nemá vždy povinnost ve vyznačené zastávce zastavit - zastávka "na znamení", "občasná" či TRAM není určena pro pravidelnou přepravu cestujících = zastávka TRAM není obdoba značky "STŮJ - DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ!", tak řidič TRAM má povinnost vždy při stanicování v zastávce bez ostrůvku dát směrová světla!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 25.11.2012 22:39

Bohužel článek je trochu jednostranně zaměřen, ale má pravdu v tom, jaký mají obraz lidé vykonávající uvedená povolání. Slušní z řad si nechávají **** na hlavu a dementy si DP drží zuby nehty a kdyby je náhodou chtěl vyhodit tak dotyčný platí příspěvky té správné organizaci...

Bohužel...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od P_V » 25.11.2012 21:42

Ublognutí k tématu (a k rozpitvání)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 17.11.2012 23:50

Řidiče najít, dát prémie a pochvalu před nastoupenou jednotkou. =D>

Uživatelský avatar
Tedy
Uživatel
Příspěvky: 728
Registrován: 08.10.2006 12:19
Bydliště: Praha

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Tedy » 17.11.2012 21:07


Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od kruťák » 17.11.2012 18:12

Spíš by tam redaktoři Metra neměli pouštět vše, co jim přijde do schránky. Například nedávno tam bylo vyfocené auto se značkou "1AB 2345" (příklad) a popiskem "Co to je za divnou značku?" :D

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od KarlosK » 17.11.2012 16:11

nechci tu vymýšlet nějakou diktaturu a zákazy ale toho hlídače na Metro.cz bych zrušil. lidi tam posílají blbosti. některým asi také chybí zrušená funkce PSVB kde mohly donášet špínu na ostatní, tj špínu která nebyla pro ostatní kdovíjak špinavá viz řidič na pauze

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Sirka » 16.11.2012 17:12

von Špilberk píše:Správné by bylo, kdyby bylo právo na přestávku spojeno s právem na přiměřené soukromí. A když to nejde, tak mají čumilové smůlu. :zadnice
Právě že když to nejde, tak čumilové smůlu nemají, protože to vidí. Ale to nic nemění na tom, že ta ženská, co to (nejspíš nějakou svojí růžovou nokií) vyfotila, je (i podle toho textu) úplně vymaštěná... Ono kdyby poslala stížnost, tak to je snad i lepší, protože to by jí poslali do řiti rovnou, ale takhle se toho akorát chytnou další podobný inteligenti #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 15.11.2012 13:48

Souhlasím s většinou zde přítomných. Jak má řidič trávit přestávku uprostřed města, kde na něj všichni čumí :?: Má sedět v pozoru, aby někoho neurazil a aby reprezentoval :?:
Přestávka je od toho, aby si řidič odpočinul. Když je mu pohodlné odpočívat takto, je to jeho věc. Když mu to zakážete, bude neodpočinutý, naštvaný, a tedy i nebezpečný. Správné by bylo, kdyby bylo právo na přestávku spojeno s právem na přiměřené soukromí. A když to nejde, tak mají čumilové smůlu. :zadnice

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.11.2012 13:39

karotka: Díky - dobré odůvodnění, že první má být bezpečnost a až pak "nějaká" úroveň vystupování/presentace.
9001 píše: .... Co má říkat pokladní, která sedí 12 hodin na jednom místě a od lidí z druhé fronty ji v lepším případě odděluje vratká plastová zábrana.
I ona -jako každý zaměstnanec - má mít právo nejpozději po nějaké době (narozdíl od řidičů snad až po 6-ti hodinách) pauzu na svačinu/odpočinek (+právo na "lidské" vykoná fyziologické potřeby). Svačinu by měla mít možnost konzumovat v příslušných neveřejných postorách - žel řidiči MHD tuto možnost (až na pár vyjímek) nemají - pokud nechtějí jíst přímo na WC!

PS: To, že praxe je neojediněle úplně jiná je věcí těch, co protizákonné až nelidské zacházení bez odříká trpí! Za jejich stav nemůže nikdo jiný než oni sami - jejich zbabělost "rvát se" o svá práva.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Karotka » 15.11.2012 13:35

Zásadní je podle mě zdravotní hledisko. Radši ať si o pauze hodí nohy nahoru, než aby za jízdy dostal křeč nebo dokonce mrtvici (analogie "syndromu turistické třídy").

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Honza » 15.11.2012 13:27

9001 píše:Co má říkat pokladní, která sedí 12 hodin na jednom místě a od lidí z druhé fronty ji v lepším případě odděluje vratká plastová zábrana.
9001 píše:Mě osobně by přišlo i trapné si ty nohy na tom Karláku hodit na panel. Zvlášt když vidím, že na mě čumí plná zastávka nasraných lidí.
I ta pokladní má svou pauzu a během té si dělá co chce. Jediný rozdíl je v tom, že může vlézt do zázemí a tam na ní nečumí senzacechtiví ksichti s foťákama. Pokud na Karláku není střídací místnost, řidič si musí pauzu vybrat v buse a nohy na stole k odpočinku patří… Sám si nohy na stůl dám taky, ale v místnosti, kde mě vidí jenom kolegové. Pokud by mi takové místo zaměstnavatel nezajistil, udělám to beze všeho na place před lidmi a všichni mě můžou fotit jak chtějí a posílat na firmu/do Metra třeba v zlatém rámečku… Je tedy v zájmu každého zaměstnavatele, aby takovéto místo zajistil.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 15.11.2012 13:12

DG: To souhlasím. Bral jsem to jako trvalý stav, kdy 4 jezdí opět na Kubán.

MM: Dobře položím otázku jinak. Je v běžné civilizované práci si dávat nohy na stůl? Nejsme v Texasu, kde to je skoro kolorit. Co má říkat pokladní, která sedí 12 hodin na jednom místě a od lidí z druhé fronty ji v lepším případě odděluje vratká plastová zábrana.

Odpovědět