Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1560
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od XSC » 04.5.2021 17:05

OKN81 píše:
02.5.2021 12:21
Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo. :?:
Minimálně v Ostravě to na profláklých trasách zkoušeli/jí aspoň trochu redukovat. Tedy ne kontrolor v každém voze, ale vyšší nasazení na známé linky.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6394
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od demon » 03.5.2021 17:34

Zásadně odmítam takový svinstvo vozit, takže ve chvíli kdy se o jeho přítomnosti dozvim, tak jde ven. V drtivý většině to šlo po dobrym, občas se mu musí trochu dopomoct a jen dvakrát jsem musel využít pomoc Policie.
Jednou nějaký tupě zírající a cosi mumlající Úkáčko s rukama v kapsách a podruhý klasická hadrová panenku, u který jsem byl rád že se silou vůle aspoň drží na sedačce...
Zatim si na mě nikdo nestěžoval, ale nejezdim noční, tak tim můžou bejt moje zkušenosti ovlivněný, i když víkendový rána bejvaj taky výživný...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3033
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 03.5.2021 16:45

Bobik píše:
02.5.2021 20:53
...
Jo a k tomu "ideálně hned řidičem" - ne nadarmo si říkáme, že v noci vyžadovat dodržování přepravního řádu znamená de iure, že by nám tam nejdál druhou zastávku zbylo tak pět lidí a de fakto, že by nám nejdál druhou zastávku někdo rozbil hubu.
:devilsmokin
Ano, proto jsem ono ideálně dával do uvozovek, protože v praxi je to neproveditelné, nejen v noci, ale i ve dne.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OKN81 » 03.5.2021 7:35

fricoolinek2 píše:
03.5.2021 0:17
A jdou konflikty s kentusákama i do tý míry, že ho PČR/MP "manuálně" vyndá z vozu? Nebo vždycky na (byť velice důraznou) slovní výzvu vystoupí?

Resp. má vůbec tramvaják nějaký možnosti, pokud na výzvu k vystoupení bezďák nereaguje a má tramvajáka v pí... broskvi. =P~
trainzjohny píše:
02.5.2021 9:43
Přepravní kontrolor je oprávněn uložit přirážku, není povinen.
Díky. To jsem si právě nebyl jist. Jsem myslel, že revizor ani NESMÍ být outlocitný.
Legální možnost máš jen jednu. Zavolat MP. Nikdo jinej na něj sáhnout fyzicky legálně nemůže. Revizor na něj sáhnout legálně může, ale jen za účelem zadržení do příjezdu policie.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4631
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Bobik » 03.5.2021 5:45

fricoolinek2 píše:
03.5.2021 0:17
A jdou konflikty s kentusákama i do tý míry, že ho PČR/MP "manuálně" vyndá z vozu?
Někdy ano. Většinou si na "důraznou výzvu" nechaj říct, některý jsou "drsný" jen před řidičem, ale ve chvíli, kdy viděj policajta, tak jsou nedělní škola (základní hyginecký návyky to nemá, ale svoje práva zná dokonale), ovšem někdy je holt potřeba je zkrátka "fyzicky vystěhovat". A dopředu nevíš jak to nakonec bude, protože to není jak poznat (nejhorší je, že ty jejich pochody v těch jejich vypitejch/vyfetlejch mozečcích neodhadnou ani oni sami, takže ani sami nevědí, co v příštím okamžiku udělaj).

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2462
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od fricoolinek2 » 03.5.2021 0:17

A jdou konflikty s kentusákama i do tý míry, že ho PČR/MP "manuálně" vyndá z vozu? Nebo vždycky na (byť velice důraznou) slovní výzvu vystoupí?

Resp. má vůbec tramvaják nějaký možnosti, pokud na výzvu k vystoupení bezďák nereaguje a má tramvajáka v pí... broskvi. =P~
trainzjohny píše:
02.5.2021 9:43
Přepravní kontrolor je oprávněn uložit přirážku, není povinen.
Díky. To jsem si právě nebyl jist. Jsem myslel, že revizor ani NESMÍ být outlocitný.

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od sajmon » 02.5.2021 22:50

trainzjohny píše:
02.5.2021 9:43
ideálně hned řidičem.
Já sám nemám náladu vozit nějaké smradlavé netáhla, ale vyhazuju jen tehdy, když na to mám čas. Což je málokdy. Vyhození jednoho bezďáka, když se nevzpouzí, trvá přinejlepším minutu. Po trase jich naberu několik. Na takové sedmnáctce to v týdnu znamená, že se v Modřanech ani nestihnu otočit do času.
Taky bych nerad přišel k úrazu, nebo něco chytil.
Prostě není v mých silách vyhazovat každého bezďáka, který, ke mně nastoupí. Pokud je to nějaký vyložený kentusák tak letí, to je jasné, ale ono je kolikrát těžké rozeznat, jestli je to bezdomovec nebo jen člověk který se nestará o hygienu.
Nemluvě o tom, že v případě konfliktu se mě nikdo nezastane, naopak, kolikrát jsem před kaštany za tyrana, který vyhazuje chudáka bezďáka ven do zimy.
Ale toto je velkým problémem pražské MHD, hojný výskyt nejen bezďáků, ale různých asociálů, smažek, co dělají ve voze binec, hluk, v současné době nepoužívají ochranné pomůcky...já nejsem zrovna korba a ranař a s takovými specielně mám regulérně strach jednat...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4631
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Bobik » 02.5.2021 22:25

Nojo, jenže "peníze" (náklady), jsou vždycky až na prvním místě...

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OKN81 » 02.5.2021 22:04

Je však otázka kolik lidí by to naopak přilákalo jet MHD, když by věděli, že mají zaručeno bezpečí, díky vykázání z přepravy nežádoucích osob ( bezdomovci, ožralové,..). Taková skupina lidí totiž existuje a MHD nejezdí právě pro ten pocit, že tam takové lidi nechce potkat. Totálně by to změnilo kultůru cestování.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4631
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Bobik » 02.5.2021 20:53

No, minimálně v noci by se to vyplatit mohlo. I když tam by byl značný průnik množin "by si koupilo nějaký lístek (nebo ho už má)" a "by nejelo", protože do množiny "by nejelo" (bo moc vožralí atd) v noci spadá i dost těch, co nějaký lístek mají. A pak by se spustil řev nárokové společnosti na téma "mám lístek, mám právo"...

Jo a k tomu "ideálně hned řidičem" - ne nadarmo si říkáme, že v noci vyžadovat dodržování přepravního řádu znamená de iure, že by nám tam nejdál druhou zastávku zbylo tak pět lidí a de fakto, že by nám nejdál druhou zastávku někdo rozbil hubu.
:devilsmokin

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3033
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 02.5.2021 13:57

OKN81 píše:
02.5.2021 12:21
Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo. :?:
Kdyby se to jen vzdáleně vyplatilo, už by to dávno někdo zkusil. Stálo by to šílený balík peněz a ty nikdy na tom jízdném nevybere. Oněch 10-15% si vycucal jistý člověk z prstu, reálně se vždy uvádělo okolo 5%.
Otázka je, kolik lidí z této množiny by:
- si koupilo jednorázové jízdné
- by se stalo předplatiteli
- by prostě nejelo
Každopádně se to ani zdaleka a ani při velmi bodrých výpočtech nevyplatí. Nakonec ani turnikety se nezaplatí a to jsou levnější než průvodčí.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od OKN81 » 02.5.2021 12:21

Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo. :?:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3033
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od trainzjohny » 02.5.2021 9:43

fricoolinek2 píše:
01.5.2021 23:26
Nevíte, dělá si třeba DPP analýzy, již cílem je zjsitit, zda se může permanentní jezdění na "blacka" vyplatit a podle toho i třeba zvyšuje početní stavy revizorů atp?
Ne, takto pružně DPP zásadně nefunguje.
fricoolinek2 píše:
01.5.2021 23:26
Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.
Ono dost záleží na tom jak jezdíš, jezdit častěji metrem se ti nemůže vyplatit, naopak jezdit autobusem někde v kotěhůlkách jednou za uherák v pohodě vyjde načerno levněji.
fricoolinek2 píše:
01.5.2021 23:26
BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?
Přepravní kontrolor je oprávněn uložit přirážku, není povinen.
fricoolinek2 píše:
01.5.2021 23:26
A u bezďáka by to správně měl řešit jak?
Ideálně se na nic neptat a rovnou ho za porušení smluvních přepravních podmínek vyloučit z přepravy, a to nejen přepravním kontrolorem, ale ideálně hned řidičem.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1477
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od Radek » 02.5.2021 7:07

Osobní zkušenost mám takovou, že teď od začátku roku četnost kontrol velmi výrazně narostla.
Zřejmě dopad krize a nutnost navýšit příjmy. Dle jednoho z posledních DPK je u nás tak 10-15% neplatičů.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2462
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od fricoolinek2 » 01.5.2021 23:26

Nevíte, dělá si třeba DPP analýzy, již cílem je zjsitit, zda se může permanentní jezdění na "blacka" vyplatit a podle toho i třeba zvyšuje početní stavy revizorů atp?

Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.

BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?

A u bezďáka by to správně měl řešit jak?

Máte jízdenku?

Nemám.

Prosím vaše doklady.

Nemám, vole.


Pak už se může volat MP? =P~

Odpovědět