Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 951
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 18.11.2021 11:16

Eden včera z osmi průjezdů šestkrát čistý průlet, děkujeme =D> =D> =D>

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 654
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 17.11.2021 23:36

Velký Eden je skutečně v dynamice. Záhadně hapruje odhlašovák do centra. Do řízení to nemá až takový vliv, ale do svícení výzvy ano. Pátrání.

Křižovatky Vršovická - Kodaňská a U Slavie - Vladivostocká jsou s velkým Edenem nyní v běžném provozu dynamicky koordinovány. Pro TRAM do centra to znamená, že pokud projedou v hlavní fázi Edenem, na Kodaňské projedou na 100% bez zdržení. Pokud na Edenu jedou ve vložené fázi a na Kodaňské se předtím prodlužovalo od jiné TRAM, může ke zdržení dojít. Ale spíše také ne. V opačném směru je na Kodaňské téměř 100% plynulý průjezd, ale na složitějším Edenu je to samozřejmě horší.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 17.11.2021 19:12

Petr: Aha ... tak teď jsi mně dostal. Je docela možné, že jsou z první modernizační vlny. Nicméně ty stožáry s výložníky na chodnících jsou určitě nové, ale to asi nikdo nezpochybňuje :wink:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1995
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petr » 17.11.2021 13:12

Karosák píše:
16.11.2021 10:31
K Olšanům jen doplním, že sloupky na ostrůvcích se teď měnily. Zánovní živičné "čtverce" budiž toho důkazem. (...)
No a to je otázka na níž neznám odpověď. Ven šly určitě, aby se k nim natáhlo vedení spodem. Ale opravdu jsou nové? Nebo jen byly vyndané a vrácené?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4280
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 17.11.2021 9:21

Tak u Edenu bude (doufám) cílem, aby se určitě projelo přes oba semafory jedním vrzem. Nebo ne :?: [-o<

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 16.11.2021 22:29

A pro dnešek do třetice - odpoledne běhala u Edenu dynamika @3634 :shock: :shock:
Nicméně je to asi trochu složitější řešení, takže jsem se v něm zatím příliš nezorientoval a buďte ostražití.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 16.11.2021 14:15

Ještě mně na těch Olšanech dostala jedna věc - na severní straně řízeného přechodu se nacházely, určitě i před rokem 2018, 3 stožáry (má domněnka jsou 4, ale nemám důkaz, ten čtvrtý již tehdy nenesl nic, než korozi a plakáty). A sice na SSZ, VO a TV. Různého stáří, stavu a tedy i vzhledu. Během let se mnohé rekonstruovalo, také nám vznikl nějaký manuál pro veřejná prostranství...
A tak tam máme po letech - - chvilka napětí - - ano 3 stožáry \:D/ :zadnice
-zánovní kulatý pozinkovaný od SSZ
-mírně zašlý hraněný pozink od VO
-zanovní hraněný masivní stožár TV v černém nátěru dle manuálu.
Malou naději dává fakt, že ten od TV je dostatečně masivní, jako jeho bráškové okolo, nesoucí VO, takže zde by mohlo dojít v budoucnu ke sdružení, ale pro pána jána... [-o<

Mimochodem kdy se dělala Vršovická a sdružovaly se stožáry VO na TV do osy TT s tím, že ty "fuj hyzdící chodníky" zmizí? První část se podařila, ovšem ta druhá - - ano, stojí tam krásná alej hnijících stožárů VO bez svítidel od Kubánského náměstí až (na malé výjimky) po Otakarovu :smt021

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 16.11.2021 10:31

K Olšanům jen doplním, že sloupky na ostrůvcích se teď měnily. Zánovní živičné "čtverce" budiž toho důkazem. Souhrnně bych netvrdil, že se dělá tatáž rekonstrukce 2x po sobě. V té první akci došlo na sw a nějaké (nezbytné) periferie, nyní došlo na hw. Sice zvláštně rozkouskované, ale nevidím problém, naopak je dobře, že se i na starém SSZ jen s mírnými úpravami povedo nasadit preferenci o 3 roky dříve. Všichni víme, jaké to tam bylo peklo.

U Nákladového nádraží x Jana Želivského v posledních dnech (ale bylo to i v jarní úpravě a nevím jestli to dělá celodenně, nebo náhodně, nebo jen za slabého provozu) zařazuje velmi podivnou, cca 30 vteřinovou fázi a sice >> všude červená, včetně chodců a stůj pro tram, pouze od Želivského zelená pro IAD, což mi nedává žádný smysl.

Chodovská x U Plynárny nyní teď dopoledne oproti víkendu delší cyklus s volnem pro 2 vlaky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 654
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 15.11.2021 22:22

Jeseniovu a Jana Želivského - U nákladového nádraží DC prověřím. Díky. Z opačné strany snad došlo k úpravě dat, aby byla zohledněna zrušená zastávka. Domnívám se, že zřídka to může padnout na stůj, protože historicky zde vždy byla preference uplatňována spíše krácením než prodlužováním vlastní fáze. A prostě tam chybí nějaké sekundy navíc.

O tom, že na Olšanských hřbitovech se v krátké době podruhé měnilo komplet SSZ, se dozvídám už potřetí. Moc se mi to nezdálo. Kouknul jsem na veřejně dostupné zdroje a vlastní fotky a zjistil jsem, že zde byly v roce 2018 v rámci RTT vztyčeny 2 nové sloupky SSZ s výstrojí, a to na tramvajových ostrůvcích, doplněna detekce TRAM, chodecká tlačítka a možná detekce aut z boku. Kabely ke sloupkům byly vedeny provizorně vzduchem. Vše ostatní zůstalo původní: tedy všechny ostatní stožáry s výstrojí, řadič a předpokládám i kabeláž, kterou ale nevidíme. To se obnovilo letos. Zda se ty stožárky na ostrůvcích využily, nevím.

Na obnoveném SSZ nebyly koncem minulého týdne v provozu výzvové návěstidlo ZC a detekce TRAM od Želvy. Tento týden by mělo být dokončeno.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6491
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 14.11.2021 22:21

Jana Želivského x U nákladového nádraží DC nesvítí stromeček, ale na stůj mi to nešlo ani jednou ze 3 průjezdů, naopak ZC se sice ve zrušené zastávce rozsvítí, ale okamžitě jde na stůj.
Jana Želivského x Jeseniova ZC bez preference.
Věděl by někdo, proč se podruhé za dva roky měnilo komplet SSZ na Olšanských hřbitovech ? Na současném jsou nefunkční všechna výzvová návěstidla, ale preference zřejmě běží...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 14.11.2021 13:51

Chodovská x U Plynárny má teď v neděli (14.11. dopoledne) nějaký kratší cyklus. Vypadá to na 60", ovšem z logiky věci je volno velmi krátké, takže 2 vlaky neprojedou. Nevím jak všední dny...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4280
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 14.11.2021 9:02

preference píše:14.11.2021 Na náměstí Jiřího z Poděbrad je preference
Nejen doplnění přechodů pro chodce, ale také dynamické řízení s preferencí tramvají přinesla obnova semaforu na náměstí Jiřího z Poděbrad. SSZ 2.307 Vinohradská – U Vodárny uplatňuje preferenci prodlužováním a krácením vlastního volna a krácením kolizního volna. Ve směru z centra byl nahrazen původní úzký nástupní ostrůvek mysem s jízdou aut po kolejích, což signalizace řeší vytlačováním kolony a následně vlastní preferencí tramvaje. Stopčára křižovatky je totiž přímo u označníku a případná auta mezi tramvají a křižovatkou znemožňují stanicování. Úspěšnost zásahů ale závisí zejména na aktuálních intenzitách provozu. Naopak během pobytu v zastávce již auta nepředjíždí tramvaj před kritickým navazujícím úsekem. V zastávce do centra zůstal ostrůvek a vozidla jezdí mimo trať. Dle koncepční studie Vinohradské z roku 2016 mají ale i zde jezdit po kolejích, s mysovou zastávkou těsně u křižovatky. Vinohradskou ulici používá ve špičce až 800 aut za hodinu, což vede k tvorbě kolon s dopadem do plynulosti provozu tramvají v místech s jízdou po kolejích. Po roce 2023 zde přibude tramvají v souvislosti s výstavbou tramvajové trati na Václavském náměstí.
Tak uvidíme...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10024
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.11.2021 20:02

Ústečák: Jamrtál už je hotový? :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.11.2021 19:40

Tím minulým časem tedy sděluješ, že už tam preference běží?
Jinak co Eden? Dáme sázky, že to letos (zase) nevyjde? =P~

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Ústečák » 11.11.2021 15:33

Já bych teda nebyl tak tvrdej. Je to dáno okolnostmi: obnova SSZ je výhodná nyní, kdy dojíždí smlouva, přechody tam měly být už před dvaceti lety nejpozději a jejich absence byl obrovský dluh, konečně se při rozjezdu ze zastávky nebudeme přetahovat s IAD a ta preference vyloženě chyběla. Forma je strašná, to každý vidí na první pohled, ale opět to je důsledek aktuálních možností (možnost rychlých úprav vs. čekání na stavební povolení). Ten rok, dva na to snad koukat vydržíme, obzvlášť když to tam funkčně bude mnohem lepší. No a pak se to udělá komplet. Jako kdybychom to neznali z iks dalších míst. Čili poplach bych odvolal. :)

Odpovědět