Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3803
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Zítra mám 26, tak uvidíme.
Re: Preference / antipreference MHD
Včera už tam ta výhybka fungovala. Ostatně sedmnáctky a šestky Kostelní registrovala. Ale dnes jsem koukal, že už je to normálně bralo, tak asi tedy v pořádku.

- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3803
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
K té Kostelní - 20.3. tam byla závada ROV od Kamenické, takže Stross vybíral od Horákové volna do všech směrů cyklicky, neb ROV měla nejdříve závadu a pak byla pro opravu potmě. Takže Stross nemohl předat nárok na Kostelní

- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4847
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Nemyslím, že je tam chyba v logice. Prostě je takhle ta křižovatka nastavená. Podobně jako je nastaveno okamžité padání stůj/červené v případě, že si někdo zmáčne čudla na spoustě jiných křižovatek - namátkou hned o kus dál na Albertově. Tam se mi nejednou stalo, že si někdo zmáčnul čudl ve chvíli, kdy už jsem do ní vjel, takže než jsem jí stačil předrncat, přes vzdálenější přechod už jsem projížděl za svitu zelenýho panáčka.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 261
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
Toho bych se v tomto případě nebál. Botanickou prověříme, je možné, že je tam nějaká chyba v řídicí logice.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4847
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Jestli to bude fungovat stejně "kvalitně", jako třeba u Botanický (kde to autům z vedlejší padá prakticky do jízdy, bez ohledu na to co a hlavně jak daleko od SSZ je na hlavní), tak to bude vadit docela silně.vencavasek píše: ↑20.3.2023 15:22Pokud jde o Palouček, ono samozřejmě až tam bude dynamika s preferencí, kdy bude v noci svítit na Táborské trvale zelená a přerušovaná bude pouze v případě nároku chodců nebo vozidel z Lounských/Petra Rezka, tak už asi moc vadit nebude, že SSZ svítí celou noc.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 261
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
Tak aby se dalo SSZ na noc vypnout, tak musí především splňovat rozhledové poměry (aby bylo z vedlejší dobře vidět, zda někdo jede po hlavní apod.). Pokud jde o tu délku přechodů, tak to se dá vyřešit tím, že je chodcům umožněno si stisknutím tlačítka SSZ na několik minut zapnout (tak to je např. na té Čimické - K Pazderkám). Nicméně toto řešení se zase nelíbí především DP, protože umožňuje situaci, kdy chodec spustí SSZ těsně před přijíždějící tramvají/autobusem, takže jim najednou padá stůj. V důsledku to znamená, že na takových SSZ je preference de facto jen přes den. Známe z Hradčanské a dalších míst...
Pokud jde o Palouček, ono samozřejmě až tam bude dynamika s preferencí, kdy bude v noci svítit na Táborské trvale zelená a přerušovaná bude pouze v případě nároku chodců nebo vozidel z Lounských/Petra Rezka, tak už asi moc vadit nebude, že SSZ svítí celou noc.
Re: Preference / antipreference MHD
Dnes tam zase pořád čekám, takže závada přetrvává. Díky.

EDIT: Vypadá to taky na nefunkční přihlašovák do Dukelských hrdinů x Kostelní při jízdě z Milady Horákové (pravý oblouk 8/26)
Naposledy upravil(a) sajmon dne 21.3.2023 9:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Preference / antipreference MHD
Co musí SSZ splňovat, aby šlo na noc vypnout? Třeba Čimická x K Pazderkám se na noc vypíná často, a to tam je přechod přes tři pruhy v jednom směru jízdy - což taky s bezbariérovostí podle vyhlášky nemá nic společného...
Re: Preference / antipreference MHD
kruťák: Na Paloučku zatím preferenci není možné zapnout, protože není v řadiči SSZ připravena. Preference jako součást dynamického řízení, se musí vždy naprojektovat, projednat, naprogramovat, odladit na zkušebním řadiči a po vydání stanovení odborem PKD MHMP s vyjádřením PČR nakonec nasadit = zapnout. Nyní jsme ve fázi, kdy se již více než rok projektuje a projednává. Domnívám se, že brzy by se mohlo začít programovat. Kdy bude preference nasazena, si netroufám odhadovat.
Vypnutí po 20. hodině možné není, protože délka a charakter přechodů pro chodce neodpovídá bezbariérové vyhlášce pro neřízený provoz a v Praze je přístup k věci poměrně rigorózní. To je ostatně záležitost všech nočních provozů SSZ.
sajmon: Na Kublov jsem požádal o prověření a opravu. Stále to blbne? Díky.
Vypnutí po 20. hodině možné není, protože délka a charakter přechodů pro chodce neodpovídá bezbariérové vyhlášce pro neřízený provoz a v Praze je přístup k věci poměrně rigorózní. To je ostatně záležitost všech nočních provozů SSZ.
sajmon: Na Kublov jsem požádal o prověření a opravu. Stále to blbne? Díky.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3151
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Nad Paloučkem se cosi kope v ulici Lounských, ulice je totálně uzavřena a zahrazena barikádou, přesto SSZ Táborská x Lounských vesele běží dál. Ať žije zdravý rozum.
Bude aspoň po dokončení prací konečně zapnuta ta preference? Nebo aspoň vypnutí SSZ po 20. hodině? Je to fakt k vzteku
Bude aspoň po dokončení prací konečně zapnuta ta preference? Nebo aspoň vypnutí SSZ po 20. hodině? Je to fakt k vzteku

Re: Preference / antipreference MHD
Poslední cca. dva týdny mám dojem, že přechod pro chodce na Kublově občas/vůbec nedetekuje tramvaje. Především ve směru ZC tam často vykysávám, protože si právě vystoupivší člověk zmáčkne čudlítko a okamžitě dostává zelenou.
Re: Preference / antipreference MHD
Přátelé, tedy postupně:
1) Magistrála funguje přes den trvale ve stovkách.
2) Mírák: DIO zajišťuje ten, kdo tam něco dělá. Takže v tomto případě asi zhotovitel vodáren. Pevný program by nebyl lepší. Musel by mít podíl volna pro TRAM přes 50 %, což by však nezajistilo kapacitu pro auta a nastal by problém TRAM v Jugoslávské, jak psal Karosák. DIO je založeno na prodloužení cyklu z 60 na 80 s. Dle měření na místě je základní nezelená pro auta od Rumunské cca 20 s, prodlužovaná od aut 28, prodlužovaná od TRAM 56. Můžou být nějaké "odlišnosti", přišlo mi, že shora to na TRAM čeká nějak méně, kromě toho, že je přihlášení docela blízko. K tomu mohou tramvaje krátit auta o 10 s. Jako DIO nic hrozného. Hlavně doporučuji porovnat se momentem, kdy TRAM není. Pak je opravdu silná podpora Rumunské. Auta od Francouzské a chodci docela čekají. Průměrné zdržení TRAM narostlo, ale pevný program by byl horší. Jednosměrný výběr volna by chtěl poladit i v tom trvalém režimu. Nějaké doladění by někdy nastat mohlo.
3) Vladycká. Detekce funguje. Výzva se ale rozsvěcí při stůj asi vždy po přihlášení. Při volnu jen někdy. Na první pohled není důvod zřejmý. Bude prověřeno DŘ, případně i SW. Někdy. V pořadí.
4) Užocká předáno. Musíte na ty kontakty jemně.
1) Magistrála funguje přes den trvale ve stovkách.
2) Mírák: DIO zajišťuje ten, kdo tam něco dělá. Takže v tomto případě asi zhotovitel vodáren. Pevný program by nebyl lepší. Musel by mít podíl volna pro TRAM přes 50 %, což by však nezajistilo kapacitu pro auta a nastal by problém TRAM v Jugoslávské, jak psal Karosák. DIO je založeno na prodloužení cyklu z 60 na 80 s. Dle měření na místě je základní nezelená pro auta od Rumunské cca 20 s, prodlužovaná od aut 28, prodlužovaná od TRAM 56. Můžou být nějaké "odlišnosti", přišlo mi, že shora to na TRAM čeká nějak méně, kromě toho, že je přihlášení docela blízko. K tomu mohou tramvaje krátit auta o 10 s. Jako DIO nic hrozného. Hlavně doporučuji porovnat se momentem, kdy TRAM není. Pak je opravdu silná podpora Rumunské. Auta od Francouzské a chodci docela čekají. Průměrné zdržení TRAM narostlo, ale pevný program by byl horší. Jednosměrný výběr volna by chtěl poladit i v tom trvalém režimu. Nějaké doladění by někdy nastat mohlo.
3) Vladycká. Detekce funguje. Výzva se ale rozsvěcí při stůj asi vždy po přihlášení. Při volnu jen někdy. Na první pohled není důvod zřejmý. Bude prověřeno DŘ, případně i SW. Někdy. V pořadí.
4) Užocká předáno. Musíte na ty kontakty jemně.

Re: Preference / antipreference MHD
Vypadá to, že zhoustl provoz na magistrále, tak jí byl rozšířen interval zelené.
Včera jsem jel kolem poledne z Anglické na JM a na všech 3 SSZ (Bělehradská, Legerova i Mezibranská) v tomto směru projela max. 3 auta a už zase byla červená. Jestli je to tak standardní, tak se omlouvám, dlouho jsem tam už nejel, ale tohle nepamatuju.
Včera jsem jel kolem poledne z Anglické na JM a na všech 3 SSZ (Bělehradská, Legerova i Mezibranská) v tomto směru projela max. 3 auta a už zase byla červená. Jestli je to tak standardní, tak se omlouvám, dlouho jsem tam už nejel, ale tohle nepamatuju.