A co 81-71M ? To je přeci také 5ti vozový nedělitelný celek, pokud mám dobré informace. To je jistá obdoba M1 akorát je to reko ze starých ruských vozů. Nebo ne?Tonda Ježek píše:Dovolím si citovat kolegu McQ z metrowebu:
"...protože M1 je kompaktní 5vozový celek, musí to dělat jedině vozácká pohotovost se speciálním momentovým klíčem."
Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 02.1.2007 17:39
- Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)
Re: Pražské metro
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Dovolím si citovat kolegu McQ z metrowebu:
"...protože M1 je kompaktní 5vozový celek, musí to dělat jedině vozácká pohotovost se speciálním momentovým klíčem."
"...protože M1 je kompaktní 5vozový celek, musí to dělat jedině vozácká pohotovost se speciálním momentovým klíčem."
-
- Uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 02.1.2007 17:39
- Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)
Re: Pražské metro
no jako jestli rozpojujou M1 pouze podnikový hasiči, tak by mě zajímalo za jak dlouho by v dopravní špičce dojeli z Kačerova třeba na Ládví nebo v budoucnosti do Letňan když na Muzeum jim to trvalo 17minut... za 30minut? To už by se nic ani rozpojovat nemuselo, by jen přijeli šťouchnout do soupravy a odloupnout mastnej flek po neboštíkovy.Tonda Ježek píše: Co se týče rozpojování M1, tak mi přijde podivné, že náš HZS na to není vybaven. Oba ostatní typy souprav rozpojit umí.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Ty si rejpal, myslel jsem, že se spokojíš s formulací a vyskytuje se ve velké míře i v tunelech .I.am.good píše: No asi jo, nicméně tvůj příklad je blbej. Na fotkách je vidět akorát bezpražcové upevnění kolejnic, tam samozřejmě pražce nebudou, že? To na C a na A jsou pražce a tam jsou všude vcelku. Teda myslím, že ten kanál pod nima stejně je, ale je to "prořízlý" akorát ve stanici, kde to je z tohoto důvodu (prořízlý), aby se tam mohl člověk schovat...
Na C jsou jenom na úseku I.C a v současné době byla zahájena jejich výměna za bezpražcové (Škoda, že jsem si to přečetl až teď, ráno jsem si toho mohl všímat).
Na A musím přiznat, že přesně nevím, ale všude rozhodně pražce také nejsou.
Co se týče rozpojování M1, tak mi přijde podivné, že náš HZS na to není vybaven. Oba ostatní typy souprav rozpojit umí.
Re: Pražské metro
Óóó..nějak jsem zaměnil KTčko s metrem ....nedočetl jsem to a myslel jsem, že se to týkalo KačenyDavidD píše:Myslím, že nejlepší je to prostě zvednout jeřábem, taky se to tak dělá a je to rychlé a nic se nezníčí.To All:
Když to tu tak čtu, tak by bylo nejlepší, kdyby tam vyjeli z HZS hl.m.P. z IPP a rozpojili to násilim za cenu zničení toho, co bude potřeba.. Možná by to měli za polovinu času
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
No jasně už vidím jak jedou hasiči dotoho metra s tím jeřábem Dneska jsem potkal na Můstku mezi Ačkem a Bečkem Bergra a měl dosti na rychlo nevíte kam jel? Zase někdo pod nějakým metrem nebo se jen zasekla plošina pro Invalidy?DavidD píše:Myslím, že nejlepší je to prostě zvednout jeřábem, taky se to tak dělá a je to rychlé a nic se nezníčí.
Re: Pražské metro
Myslím, že nejlepší je to prostě zvednout jeřábem, taky se to tak dělá a je to rychlé a nic se nezníčí.To All:
Když to tu tak čtu, tak by bylo nejlepší, kdyby tam vyjeli z HZS hl.m.P. z IPP a rozpojili to násilim za cenu zničení toho, co bude potřeba.. Možná by to měli za polovinu času
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
To Paulie: Možná by byl problém,aby se tam technikou, která by to byla schopna "rozpojit" dostali. Ony ty vozy jsou docela blízko sebe.
Re: Pražské metro
To by mě zajímalo, se kterým podvozkem by si po (plácnu, nemám tuchy, jak dlouho to může trvat) hodinovém rozpojování podjel a který článek by si bez toho podvozku nechal žuchnout na chudáka vyprošťovanéhocwapa píše:Tak to co píšeš je pškná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.
To All:
Když to tu tak čtu, tak by bylo nejlepší, kdyby tam vyjeli z HZS hl.m.P. z IPP a rozpojili to násilim za cenu zničení toho, co bude potřeba.. Možná by to měli za polovinu času
Re: Pražské metro
Já si navíc myslím, že je jednoduší tu kačenku zvednout k lepšímu přístupu a vyprostit případnou osobu. U metra je jednoduší to rozpojit. Nevím jak by tam někdo lez tou 5. cm mezerou mezi vozem a nástupištěm nebo podlejzal vagony.
Re: Pražské metro
Jak si všímám na tvých příspěvcích, tak ty jsi nejchytřejší zřejmě. Jeden vůz KT8 je tříčlánkový, souprava metra typu M1 je pětivozová.cwapa píše:Tak to co píšeš je pškná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.
Obrovský rozdíl je v tom, že ač je to metro rozpojitelné leda nějakým tím speciálním klíčem, tak rozpojitelné je. Jednotlivé články KT8 ale rozpojit nejdou, ty se musí demontovat. Navíc pro rozčlánkování potřebuješ dva podvozky navíc. Plus ten čas - to metro rozpojili za 20minut, oddělit od sebe dva články na KT8 je práce na 20 hodin a to ssebou bude muset ten dělník hejbnout.
Dokázali jsme si tedy, že mám pravdu. Tak příště, prosím, nebuď tak arogantní ve svých příspěvcíh. Děkuji!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Metro je 5ti vozové. Je to souprava 5ti vozů!!!!! Přitom kačenka je 3članková tramvaj, která tvoří jeden vůz. Nebo snad kloubovej autobus také můžeš rozpojit? Ten je dvoučlánkovej . Rozpojit můžeš ale dělá se to jen při opravách tak to je s kačenkama.cwapa píše:Tak to co píšeš je pškná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.
Re: Pražské metro
Tak to co píšeš je pškná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.I.am.good píše:Tak KT8 není více vozů - je to jeden jediný vůz, takže není důvod ho rozpojovat, ani v nouzi. A když by se někdo pod tu tramvaj dostal tak, že by byl uprostřed, tak by z něj stejně už mnoho nebylo.. Ale u metra může nastat situace, že s jedním vozem se hnout nesmí (je tam poškozený), ale s ostatníma je záhodnou hnout kvůli přístupu. A z toho důvodu by měl mít jakýkoliv typ spojení možnost nouzového rozpojení, byť třeba za cenu nějakého poškození spojovacího mechanismu! Je vidět, že cena života je menší, jak cena spojky, hasiči prostě měli vzít rozbrus a to spřáhlo přeříznout - a bylo by rozpojeno po minutě...
Re: Pražské metro
Ve včerejší 112ce na nově byla zrovna reportáž o pádu člověka do kolejiště v metru. Stalo se to na Muzeu asi před 2ma rokama.
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066
Re: Pražské metro
Tak KT8 není více vozů - je to jeden jediný vůz, takže není důvod ho rozpojovat, ani v nouzi. A když by se někdo pod tu tramvaj dostal tak, že by byl uprostřed, tak by z něj stejně už mnoho nebylo.. Ale u metra může nastat situace, že s jedním vozem se hnout nesmí (je tam poškozený), ale s ostatníma je záhodnou hnout kvůli přístupu. A z toho důvodu by měl mít jakýkoliv typ spojení možnost nouzového rozpojení, byť třeba za cenu nějakého poškození spojovacího mechanismu! Je vidět, že cena života je menší, jak cena spojky, hasiči prostě měli vzít rozbrus a to spřáhlo přeříznout - a bylo by rozpojeno po minutě...P_V píše:Když ty vozy nejsou schopny provozu jinak než v ucelené soupravě, je to jako by ses pozastavoval nad tím, že je škandální, že se nedají rychle rozpojit třeba články od KT8.
(ovšem podle mého mínění, momentový klíč je třeba na utažení, ne na povolení šroubů, a na rozpojení byť zašroubovaných konektorů by asi rovněž měl stačit běžný vercajk.)