Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Re: Pražské metro

Příspěvek od stteep » 24.10.2007 23:09

Tonda Ježek píše:Dovolím si citovat kolegu McQ z metrowebu:
"...protože M1 je kompaktní 5vozový celek, musí to dělat jedině vozácká pohotovost se speciálním momentovým klíčem."
A co 81-71M ? To je přeci také 5ti vozový nedělitelný celek, pokud mám dobré informace. To je jistá obdoba M1 akorát je to reko ze starých ruských vozů. Nebo ne?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.10.2007 21:56

Dovolím si citovat kolegu McQ z metrowebu:
"...protože M1 je kompaktní 5vozový celek, musí to dělat jedině vozácká pohotovost se speciálním momentovým klíčem."

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Re: Pražské metro

Příspěvek od stteep » 24.10.2007 21:41

Tonda Ježek píše: Co se týče rozpojování M1, tak mi přijde podivné, že náš HZS na to není vybaven. Oba ostatní typy souprav rozpojit umí.
:roll: no jako jestli rozpojujou M1 pouze podnikový hasiči, tak by mě zajímalo za jak dlouho by v dopravní špičce dojeli z Kačerova třeba na Ládví nebo v budoucnosti do Letňan když na Muzeum jim to trvalo 17minut... za 30minut? :roll: To už by se nic ani rozpojovat nemuselo, by jen přijeli šťouchnout do soupravy a odloupnout mastnej flek po neboštíkovy.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 24.10.2007 21:14

I.am.good píše: No asi jo, nicméně tvůj příklad je blbej. :) Na fotkách je vidět akorát bezpražcové upevnění kolejnic, tam samozřejmě pražce nebudou, že? :) To na C a na A jsou pražce a tam jsou všude vcelku. Teda myslím, že ten kanál pod nima stejně je, ale je to "prořízlý" akorát ve stanici, kde to je z tohoto důvodu (prořízlý), aby se tam mohl člověk schovat... :wink:
Ty si rejpal, myslel jsem, že se spokojíš s formulací a vyskytuje se ve velké míře i v tunelech :D .
Na C jsou jenom na úseku I.C a v současné době byla zahájena jejich výměna za bezpražcové (Škoda, že jsem si to přečetl až teď, ráno jsem si toho mohl všímat).
Na A musím přiznat, že přesně nevím, ale všude rozhodně pražce také nejsou. :wink:

Co se týče rozpojování M1, tak mi přijde podivné, že náš HZS na to není vybaven. Oba ostatní typy souprav rozpojit umí.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Pražské metro

Příspěvek od DavidD » 24.10.2007 21:13

DavidD píše:
To All:
Když to tu tak čtu, tak by bylo nejlepší, kdyby tam vyjeli z HZS hl.m.P. z IPP a rozpojili to násilim za cenu zničení toho, co bude potřeba.. Možná by to měli za polovinu času :roll:
Myslím, že nejlepší je to prostě zvednout jeřábem, taky se to tak dělá a je to rychlé a nic se nezníčí.
Óóó..nějak jsem zaměnil KTčko s metrem ....nedočetl jsem to a myslel jsem, že se to týkalo Kačeny :oops:

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 24.10.2007 21:09

DavidD píše:Myslím, že nejlepší je to prostě zvednout jeřábem, taky se to tak dělá a je to rychlé a nic se nezníčí.
No jasně už vidím jak jedou hasiči dotoho metra s tím jeřábem :-) Dneska jsem potkal na Můstku mezi Ačkem a Bečkem Bergra a měl dosti na rychlo nevíte kam jel? :-) :-) :-) Zase někdo pod nějakým metrem nebo se jen zasekla plošina pro Invalidy?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Pražské metro

Příspěvek od DavidD » 24.10.2007 20:57

To All:
Když to tu tak čtu, tak by bylo nejlepší, kdyby tam vyjeli z HZS hl.m.P. z IPP a rozpojili to násilim za cenu zničení toho, co bude potřeba.. Možná by to měli za polovinu času :roll:
Myslím, že nejlepší je to prostě zvednout jeřábem, taky se to tak dělá a je to rychlé a nic se nezníčí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 24.10.2007 20:48

To Paulie: Možná by byl problém,aby se tam technikou, která by to byla schopna "rozpojit" dostali. Ony ty vozy jsou docela blízko sebe.

Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Re: Pražské metro

Příspěvek od Paulie » 24.10.2007 20:43

cwapa píše:Tak to co píšeš je pškná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.
To by mě zajímalo, se kterým podvozkem by si po (plácnu, nemám tuchy, jak dlouho to může trvat) hodinovém rozpojování podjel a který článek by si bez toho podvozku nechal žuchnout na chudáka vyprošťovaného :lol:


To All:
Když to tu tak čtu, tak by bylo nejlepší, kdyby tam vyjeli z HZS hl.m.P. z IPP a rozpojili to násilim za cenu zničení toho, co bude potřeba.. Možná by to měli za polovinu času :roll:

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Re: Pražské metro

Příspěvek od arny » 24.10.2007 20:15

Já si navíc myslím, že je jednoduší tu kačenku zvednout k lepšímu přístupu a vyprostit případnou osobu. U metra je jednoduší to rozpojit. Nevím jak by tam někdo lez tou 5. cm mezerou mezi vozem a nástupištěm nebo podlejzal vagony. :roll:

I.am.good

Re: Pražské metro

Příspěvek od I.am.good » 24.10.2007 19:54

cwapa píše:Tak to co píšeš je pškná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.
Jak si všímám na tvých příspěvcích, tak ty jsi nejchytřejší zřejmě. Jeden vůz KT8 je tříčlánkový, souprava metra typu M1 je pětivozová.
Obrovský rozdíl je v tom, že ač je to metro rozpojitelné leda nějakým tím speciálním klíčem, tak rozpojitelné je. Jednotlivé články KT8 ale rozpojit nejdou, ty se musí demontovat. Navíc pro rozčlánkování potřebuješ dva podvozky navíc. Plus ten čas - to metro rozpojili za 20minut, oddělit od sebe dva články na KT8 je práce na 20 hodin a to ssebou bude muset ten dělník hejbnout.
Dokázali jsme si tedy, že mám pravdu. Tak příště, prosím, nebuď tak arogantní ve svých příspěvcíh. Děkuji!

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od jara » 24.10.2007 19:48

cwapa píše:Tak to co píšeš je pškná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.
Metro je 5ti vozové. Je to souprava 5ti vozů!!!!! Přitom kačenka je 3članková tramvaj, která tvoří jeden vůz. Nebo snad kloubovej autobus také můžeš rozpojit? Ten je dvoučlánkovej :D . Rozpojit můžeš ale dělá se to jen při opravách tak to je s kačenkama.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Pražské metro

Příspěvek od cwapa » 24.10.2007 19:18

I.am.good píše:Tak KT8 není více vozů - je to jeden jediný vůz, takže není důvod ho rozpojovat, ani v nouzi. A když by se někdo pod tu tramvaj dostal tak, že by byl uprostřed, tak by z něj stejně už mnoho nebylo.. :) Ale u metra může nastat situace, že s jedním vozem se hnout nesmí (je tam poškozený), ale s ostatníma je záhodnou hnout kvůli přístupu. A z toho důvodu by měl mít jakýkoliv typ spojení možnost nouzového rozpojení, byť třeba za cenu nějakého poškození spojovacího mechanismu! Je vidět, že cena života je menší, jak cena spojky, hasiči prostě měli vzít rozbrus a to spřáhlo přeříznout - a bylo by rozpojeno po minutě... :(
Tak to co píšeš je pškná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.

admirak

Re: Pražské metro

Příspěvek od admirak » 24.10.2007 17:55

Ve včerejší 112ce na nově byla zrovna reportáž o pádu člověka do kolejiště v metru. Stalo se to na Muzeu asi před 2ma rokama.
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066

I.am.good

Re: Pražské metro

Příspěvek od I.am.good » 24.10.2007 16:46

P_V píše:Když ty vozy nejsou schopny provozu jinak než v ucelené soupravě, je to jako by ses pozastavoval nad tím, že je škandální, že se nedají rychle rozpojit třeba články od KT8.
(ovšem podle mého mínění, momentový klíč je třeba na utažení, ne na povolení šroubů, a na rozpojení byť zašroubovaných konektorů by asi rovněž měl stačit běžný vercajk.)
Tak KT8 není více vozů - je to jeden jediný vůz, takže není důvod ho rozpojovat, ani v nouzi. A když by se někdo pod tu tramvaj dostal tak, že by byl uprostřed, tak by z něj stejně už mnoho nebylo.. :) Ale u metra může nastat situace, že s jedním vozem se hnout nesmí (je tam poškozený), ale s ostatníma je záhodnou hnout kvůli přístupu. A z toho důvodu by měl mít jakýkoliv typ spojení možnost nouzového rozpojení, byť třeba za cenu nějakého poškození spojovacího mechanismu! Je vidět, že cena života je menší, jak cena spojky, hasiči prostě měli vzít rozbrus a to spřáhlo přeříznout - a bylo by rozpojeno po minutě... :(

Odpovědět