Krom toho, říznutá výhybka vypovídá o součinnosti strojvedoucího se zařízením mnohé.
![Anxious 8-[](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
V tomto nebyl hlavní problém. Ke zmizení vlaku docházelo i dřív, ale nic se nedělo. Na volné trati se totiž používá úplná bloková podmínka - již obsazený KO se nemůže stát volným, dokud nedojde k jeho uvolnění a zároveň obsazení následujícího KO. Ve stanicích, kde je aplikace úplné blokové podmínky díky větvení složitá, se to dřív neřešilo. Bylo to na výpravčím. Když se přešlo na automatiku, nechalo se to neřešené a problém byl na světě. V případě uvolnění se automaticky stavěla nová cesta, i když uvolněno bylo "zmizením" vlaku. Po nehodě v Moravanech byla provedena úprava softu, takže při zmizení vlaku padne všude stůj.Karosák píše:U jaké společnosti se to stalo je celkem fuk, zakopanej pes byl v technologii. Což bylo o vyladění proudů v relátkách, jež vyhodnocují obsazení koleje na základě nápravou uzavřeného obvodu, tedy nedostatečné šuntování.
To jo, ale u SŽDC a ČD, kde před pár lety "mizely" vlaky na kolejích a ty byly (díky použití písku lokomotivami) vyhodnoceny místo obsazení jako volné (což proběhlo i tiskem/TV), jsem schopen očekávat vše!Bobek píše:To pochybuju. Zlaté pravidlo říká, že výsledkem poruchy bezpečnostně relevantního zařízení musí být bezpečnější stav.
Jsou k tomu bližší spekulaceHonza píše:Nějak si nedovedu představit, jak k tomu došlo, jsou nějaké bližší informace?
Nějak si nedovedu představit, jak k tomu došlo, jsou nějaké bližší informace?Mediafax píše:Škoda na místě události je odhadnuta na 450 tisíc korun na poškozené výhybce.