Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Pražské metro

Příspěvek od 8750 » 17.10.2011 12:18

Já si samozřejmě uvědomuju, že bez IV.C2 by situace byla horší. Spíš jsem chtěl napsat, že i kdyby bylo nutno v tomto úseku přerušit provoz, tak to zas taková tragédie nebude, protože už dneska se tam jezdí pásmo a stále hodně lidí používá autobusy na B, protože je to pro ně výhodnější . A náhradní doprava by nemusela přesně kopírovat C, ale právě spíš posílit spojení na B, které je nedaleko.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Pražské metro

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 17.10.2011 10:45

A řidiči by určitě nechávali svá auta v záchytném parkovišti v Letňanech (které se zanednouho dočká velkého návalu), kdyby měli dále pokračovat narvaným autobusem v kolonách... #-o

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od thriller2 » 17.10.2011 6:35

8750 píše:
gabuliatko píše:Pak sice Siemens možná něco zaplatí, ale DPP bude mít starosti co vypravit. X-C Ládví - Leťnany zajistí HOT.
Upřímně řečeno - při přerušení provozu C Ládví - Letňany by se přišlo na to, že je tento úsek klidně možné postrádat při současném trasování metra a organizaci povrchové MHD. Jediné, co by bylo záhodno udělat, je prodloužit 3XX z Letňanských polí na Českomoravskou a možná ještě zavést nějakou špičkovou 187 Ládví - Vysočanská a v pohodě by se to odvezlo.
Ha ha, ono by totiž vůbec nebylo nepohodlné postávat v narvanejch busech v zácpách na Proseku, U kříže a před Vysočanskou.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Pražské metro

Příspěvek od 8750 » 16.10.2011 10:02

gabuliatko píše:Pak sice Siemens možná něco zaplatí, ale DPP bude mít starosti co vypravit. X-C Ládví - Leťnany zajistí HOT.
Upřímně řečeno - při přerušení provozu C Ládví - Letňany by se přišlo na to, že je tento úsek klidně možné postrádat při současném trasování metra a organizaci povrchové MHD. Jediné, co by bylo záhodno udělat, je prodloužit 3XX z Letňanských polí na Českomoravskou a možná ještě zavést nějakou špičkovou 187 Ládví - Vysočanská a v pohodě by se to odvezlo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 15.10.2011 22:57

gabuliatko píše:
7080 píše:Čí je to vina, je podniku úplně šumák, podnik má smlouvu se Siemensem.
Do té doby dokud bude s čím jezdit. Pak sice Siemens možná něco zaplatí, ale DPP bude mít starosti co vypravit. X-C Ládví - Leťnany zajistí HOT.
Nestraš. To ani neodjezdí. Osobně bych radši doufal ve verzi předělání 81-71M zpátky na Matru, ale doufám, že nebudeme muset řešit nic takového :wink:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské metro

Příspěvek od gabuliatko » 15.10.2011 21:59

7080 píše:Čí je to vina, je podniku úplně šumák, podnik má smlouvu se Siemensem.
Do té doby dokud bude s čím jezdit. Pak sice Siemens možná něco zaplatí, ale DPP bude mít starosti co vypravit. X-C Ládví - Leťnany zajistí HOT.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Pražské metro

Příspěvek od Láďa » 15.10.2011 21:13

Jo, ale Škodovka má do Prahy dodat 250 tramvají. Kdyby se začala zdráhat, tak by jí to momentálně moc nepomohlo. Siemens závazky vůči DP nemá, takže nemůže přijít o to, co Škoda. Zase na 2. stranu, Siemens ani neví, v čem je problém, takže ho ani nemůže odstranit...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 15.10.2011 20:39

7080 píše:
gabuliatko píše:Příčina problému je již nalezena, nebo se stále hledá? Zatím se mi to jeví tak, že se Siemens s Bomdardierem dohadují kdo za to může a oboum je celkem fuk, že je čím dál méně souprav, protože si myslí že to bude platit ten druhý.
Čí je to vina, je podniku úplně šumák, podnik má smlouvu se Siemensem. Jinak se příčina stále hledá.
Doporučuji projít diskuzi o 15T a jejích kolech. Ano DPP nárokuje po Škodě náhradu, Škoda řekla ok a obratem řekla, že budou chtít náhradu po výrobci kol...

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Pražské metro

Příspěvek od 7080 » 15.10.2011 20:34

gabuliatko píše:Příčina problému je již nalezena, nebo se stále hledá? Zatím se mi to jeví tak, že se Siemens s Bomdardierem dohadují kdo za to může a oboum je celkem fuk, že je čím dál méně souprav, protože si myslí že to bude platit ten druhý.
Čí je to vina, je podniku úplně šumák, podnik má smlouvu se Siemensem. Jinak se příčina stále hledá.
Osobně bych tipoval na technologickou nekázeň při výrobě podvozků, byla by to ta lepší varianta.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské metro

Příspěvek od gabuliatko » 15.10.2011 20:29

Příčina problému je již nalezena, nebo se stále hledá? Zatím se mi to jeví tak, že se Siemens s Bomdardierem dohadují kdo za to může a oboum je celkem fuk, že je čím dál méně souprav, protože si myslí že to bude platit ten druhý.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 15.10.2011 20:20

9001 píše:Tonda: Takže mám chápat to, že DPP bude opravovat vlastníma silama je kachna a neznalost novinářů?
DP nemá v dnešní době žádné opraváře metra, všichni přešli k Siemensu nebo ke Škodovce. Teoreticky to mohou dělat lidé z ÚDDP.
Jak je vidět, tak ještě jednání mezi Siemensem a DP neskončila a toto bych viděl jako upevňování svých pozic za pomoci médií.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 15.10.2011 20:08

Tonda: Takže mám chápat to, že DPP bude opravovat vlastníma silama je kachna a neznalost novinářů?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 15.10.2011 19:50

Obecně to funguje tak, že DPP platí určitou částku peněz a požaduje za to, aby měl určitý počet souprav k dispozici pro provoz (tzv. dispontibilita). Pokud to firma starající se o soupravy není schopna dodržet (např. větší kumulace závad) platí DP smluvní pokuty. DP by v podstatě nemělo zajímat z jakého důvodu soupravy stojí, on chce mít prostě určený počet souprav k dispozici. S tímto rizikem do toho Siemens se Škodovkou šly. (Škodovka například musela vloni řešit problém se spřáhly). Ale samozřejmě záleží na obsahu smluv, které neznám.

V tomto, řekněme extrémním, případě záleží na dohodě všech zúčastněných stran, na čí náklady se to opravuje a zda Siemens nebude muset platit DP sankce za sníženou dispontibilitu.
Mimochodem, ten problém je už od července, akorát novináři si toho všimli poněkud později.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 27.10.2011 0:20, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 15.10.2011 19:25

Tonda: Díky za upřesnění. Má tedy DPP pracovníky, kteří to mohou opravit a nebo to mám chápat tak,že DPP zaplatí ze svého opravu prasklých podvozků pracovníky firmy Siemens a pak bude po tom samém subjektu požadovat náhradu této částky?

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 15.10.2011 17:32

9001 píše:Jirka: Jednoduše. Depo Hostivař má přece ve správě Škoda, Kačerov má Siemens, kde tedy bude ty opravy dělat?
Jednoduše řečeno, máš v tom naprostej chaos.
Škoda ani Siemens nemá ve správě žádné depo metra. Depa metra spravuje podniková jednotka Správa nemovitého majetku.
DPP má outsourcingové smlouvy na správu elektrických souprav metra. O soupravy M1 (+ Ečs) se stará firma Siemens, která sídlí v DK a o soupravy 81-71M (+ 81-71) se stará Škoda Transportation, která sídlí v DZ, DH a OZM.
Siemens si v jedné z hal DK vybudoval stanoviště těžké údržby, takže veškeré opravy M1 provádí na Kačerově.

Odpovědět