Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské metro
Já si samozřejmě uvědomuju, že bez IV.C2 by situace byla horší. Spíš jsem chtěl napsat, že i kdyby bylo nutno v tomto úseku přerušit provoz, tak to zas taková tragédie nebude, protože už dneska se tam jezdí pásmo a stále hodně lidí používá autobusy na B, protože je to pro ně výhodnější . A náhradní doprava by nemusela přesně kopírovat C, ale právě spíš posílit spojení na B, které je nedaleko.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Pražské metro
A řidiči by určitě nechávali svá auta v záchytném parkovišti v Letňanech (které se zanednouho dočká velkého návalu), kdyby měli dále pokračovat narvaným autobusem v kolonách...
Re: Pražské metro
Ha ha, ono by totiž vůbec nebylo nepohodlné postávat v narvanejch busech v zácpách na Proseku, U kříže a před Vysočanskou.8750 píše:Upřímně řečeno - při přerušení provozu C Ládví - Letňany by se přišlo na to, že je tento úsek klidně možné postrádat při současném trasování metra a organizaci povrchové MHD. Jediné, co by bylo záhodno udělat, je prodloužit 3XX z Letňanských polí na Českomoravskou a možná ještě zavést nějakou špičkovou 187 Ládví - Vysočanská a v pohodě by se to odvezlo.gabuliatko píše:Pak sice Siemens možná něco zaplatí, ale DPP bude mít starosti co vypravit. X-C Ládví - Leťnany zajistí HOT.
Re: Pražské metro
Upřímně řečeno - při přerušení provozu C Ládví - Letňany by se přišlo na to, že je tento úsek klidně možné postrádat při současném trasování metra a organizaci povrchové MHD. Jediné, co by bylo záhodno udělat, je prodloužit 3XX z Letňanských polí na Českomoravskou a možná ještě zavést nějakou špičkovou 187 Ládví - Vysočanská a v pohodě by se to odvezlo.gabuliatko píše:Pak sice Siemens možná něco zaplatí, ale DPP bude mít starosti co vypravit. X-C Ládví - Leťnany zajistí HOT.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Nestraš. To ani neodjezdí. Osobně bych radši doufal ve verzi předělání 81-71M zpátky na Matru, ale doufám, že nebudeme muset řešit nic takovéhogabuliatko píše:Do té doby dokud bude s čím jezdit. Pak sice Siemens možná něco zaplatí, ale DPP bude mít starosti co vypravit. X-C Ládví - Leťnany zajistí HOT.7080 píše:Čí je to vina, je podniku úplně šumák, podnik má smlouvu se Siemensem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Pražské metro
Do té doby dokud bude s čím jezdit. Pak sice Siemens možná něco zaplatí, ale DPP bude mít starosti co vypravit. X-C Ládví - Leťnany zajistí HOT.7080 píše:Čí je to vina, je podniku úplně šumák, podnik má smlouvu se Siemensem.
Re: Pražské metro
Jo, ale Škodovka má do Prahy dodat 250 tramvají. Kdyby se začala zdráhat, tak by jí to momentálně moc nepomohlo. Siemens závazky vůči DP nemá, takže nemůže přijít o to, co Škoda. Zase na 2. stranu, Siemens ani neví, v čem je problém, takže ho ani nemůže odstranit...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Doporučuji projít diskuzi o 15T a jejích kolech. Ano DPP nárokuje po Škodě náhradu, Škoda řekla ok a obratem řekla, že budou chtít náhradu po výrobci kol...7080 píše:Čí je to vina, je podniku úplně šumák, podnik má smlouvu se Siemensem. Jinak se příčina stále hledá.gabuliatko píše:Příčina problému je již nalezena, nebo se stále hledá? Zatím se mi to jeví tak, že se Siemens s Bomdardierem dohadují kdo za to může a oboum je celkem fuk, že je čím dál méně souprav, protože si myslí že to bude platit ten druhý.
Re: Pražské metro
Čí je to vina, je podniku úplně šumák, podnik má smlouvu se Siemensem. Jinak se příčina stále hledá.gabuliatko píše:Příčina problému je již nalezena, nebo se stále hledá? Zatím se mi to jeví tak, že se Siemens s Bomdardierem dohadují kdo za to může a oboum je celkem fuk, že je čím dál méně souprav, protože si myslí že to bude platit ten druhý.
Osobně bych tipoval na technologickou nekázeň při výrobě podvozků, byla by to ta lepší varianta.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Pražské metro
Příčina problému je již nalezena, nebo se stále hledá? Zatím se mi to jeví tak, že se Siemens s Bomdardierem dohadují kdo za to může a oboum je celkem fuk, že je čím dál méně souprav, protože si myslí že to bude platit ten druhý.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
DP nemá v dnešní době žádné opraváře metra, všichni přešli k Siemensu nebo ke Škodovce. Teoreticky to mohou dělat lidé z ÚDDP.9001 píše:Tonda: Takže mám chápat to, že DPP bude opravovat vlastníma silama je kachna a neznalost novinářů?
Jak je vidět, tak ještě jednání mezi Siemensem a DP neskončila a toto bych viděl jako upevňování svých pozic za pomoci médií.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Tonda: Takže mám chápat to, že DPP bude opravovat vlastníma silama je kachna a neznalost novinářů?
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Obecně to funguje tak, že DPP platí určitou částku peněz a požaduje za to, aby měl určitý počet souprav k dispozici pro provoz (tzv. dispontibilita). Pokud to firma starající se o soupravy není schopna dodržet (např. větší kumulace závad) platí DP smluvní pokuty. DP by v podstatě nemělo zajímat z jakého důvodu soupravy stojí, on chce mít prostě určený počet souprav k dispozici. S tímto rizikem do toho Siemens se Škodovkou šly. (Škodovka například musela vloni řešit problém se spřáhly). Ale samozřejmě záleží na obsahu smluv, které neznám.
V tomto, řekněme extrémním, případě záleží na dohodě všech zúčastněných stran, na čí náklady se to opravuje a zda Siemens nebude muset platit DP sankce za sníženou dispontibilitu.
Mimochodem, ten problém je už od července, akorát novináři si toho všimli poněkud později.
V tomto, řekněme extrémním, případě záleží na dohodě všech zúčastněných stran, na čí náklady se to opravuje a zda Siemens nebude muset platit DP sankce za sníženou dispontibilitu.
Mimochodem, ten problém je už od července, akorát novináři si toho všimli poněkud později.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 27.10.2011 0:20, celkem upraveno 2 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Tonda: Díky za upřesnění. Má tedy DPP pracovníky, kteří to mohou opravit a nebo to mám chápat tak,že DPP zaplatí ze svého opravu prasklých podvozků pracovníky firmy Siemens a pak bude po tom samém subjektu požadovat náhradu této částky?
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Jednoduše řečeno, máš v tom naprostej chaos.9001 píše:Jirka: Jednoduše. Depo Hostivař má přece ve správě Škoda, Kačerov má Siemens, kde tedy bude ty opravy dělat?
Škoda ani Siemens nemá ve správě žádné depo metra. Depa metra spravuje podniková jednotka Správa nemovitého majetku.
DPP má outsourcingové smlouvy na správu elektrických souprav metra. O soupravy M1 (+ Ečs) se stará firma Siemens, která sídlí v DK a o soupravy 81-71M (+ 81-71) se stará Škoda Transportation, která sídlí v DZ, DH a OZM.
Siemens si v jedné z hal DK vybudoval stanoviště těžké údržby, takže veškeré opravy M1 provádí na Kačerově.