Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Mám moc hloupou otázku:
Stanice linky A Dejvická, Hradčanská, Malostranská a Staroměstská dostaly svoje jmena od ulicích, které jsou nad stanicí? Nebo jmenují se kompletně např. "Malostranská stanice" nebo "Staroměstská stanice" atd.? Když druhé řešení je správné, tak proč nejmenují se stanice např. Chodov "Chodovská" nebo Vyšehrad "Vyšehradská" atd.?
Stanice linky A Dejvická, Hradčanská, Malostranská a Staroměstská dostaly svoje jmena od ulicích, které jsou nad stanicí? Nebo jmenují se kompletně např. "Malostranská stanice" nebo "Staroměstská stanice" atd.? Když druhé řešení je správné, tak proč nejmenují se stanice např. Chodov "Chodovská" nebo Vyšehrad "Vyšehradská" atd.?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Bylo (je) to způsobeno broušením kolejnic.Jabberwocky píše:Já bych tam žádné zabezpečení nedával. Prostě co je v kolejišti, je mrtvý maso a metráci si to můžou vzít domů pro psa
Ale měl bych otázku. Před nějakou dobou (cca čtvrt roku) začaly soupravy na trase A při jízdě vydávat takové zvláštní svištivé zvuky. Snažím se to lokalisovat a jde to zřejmě od podvozků. Také to původně nebylo slyšet na celé trase, je to zhruba od Můstku po Strašnickou. Začaly to dělat všechny vlaky naráz. Neví někdo, co se tam změnilo? Koleje? Nebo napájecí kolej?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Já bych tam žádné zabezpečení nedával. Prostě co je v kolejišti, je mrtvý maso a metráci si to můžou vzít domů pro psa ;-)
Ale měl bych otázku. Před nějakou dobou (cca čtvrt roku) začaly soupravy na trase A při jízdě vydávat takové zvláštní svištivé zvuky. Snažím se to lokalisovat a jde to zřejmě od podvozků. Také to původně nebylo slyšet na celé trase, je to zhruba od Můstku po Strašnickou. Začaly to dělat všechny vlaky naráz. Neví někdo, co se tam změnilo? Koleje? Nebo napájecí kolej?
Ale měl bych otázku. Před nějakou dobou (cca čtvrt roku) začaly soupravy na trase A při jízdě vydávat takové zvláštní svištivé zvuky. Snažím se to lokalisovat a jde to zřejmě od podvozků. Také to původně nebylo slyšet na celé trase, je to zhruba od Můstku po Strašnickou. Začaly to dělat všechny vlaky naráz. Neví někdo, co se tam změnilo? Koleje? Nebo napájecí kolej?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Hlídat volnost staniční koleje včetně bezpečnostního pásu bude kamerový systém, dozorčí, SPT, možnost zastavit vlak má i vlakový dispečer. Přičemž kamerový systém jako by aktivuje nouzové zastavení vlaku. Na poučování se o tom zase tak konkrétně nemluvilo, ale snažil jsem se to poslouchat a pochopil jsem z toho asi tolik, že pokud souprava chcípne při odjezdu na obrat, znovu jí odešle SPT, chcípne-li na obratu, musí pro ní strojvedoucí dojít. A nakonec chcípne-li při vjezdu na 1. staniční kolej, tak: a) byl zastaven střežícím systémem, v tom případě DS zkontroluje volnost kolejí (bude mít možnost přehrát si záznam bezprostředně předcházející zastavení vlaku), anuluje Nouzové zastavení vlaku, pro chcíplotinu se vydává strojvedoucí; b) soupravu dříve než bdící systém zastaví jeden z pracovníků DS, SPT, či VD. V tom případě DS opět kontroluje volnost koleje a soupravu odesílá do stanice on. No, doufám, že jsem se nějakých zásadních chyb v odpovědi nedopustil. On to případně nějaký zbloudilý metrák doplní. Je to hodně složité a sám jsem na to zvědavý...DavidD píše:No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
Jinak víkendová souprava v trase Mírák - Dejvice bude jezdit bez lidí.
Je to ošetřené, kolejiště je snímané kamerami a obraz vyhodnocovaný na pohyb.I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší.
Jinak si ale myslím, že automatizace v metru u nás zatím k úsporám vést nemůže. Mzdové náklady jsou tu nízké, zatímco náklady na automatizaci a zabezpečení dost vysoké.
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Jak znám DP tak se to neřeší. Co na otm, je to jen člověk... Ale jinak je to moc zajímavej posřteh. No, tak snad aby lidi na Dejvický neskákali...I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší.
Leda mě eště napadlo, že třeba by mohlo bejt v kolejišti nějkaý čidlo, ktaerý by pozanlo, když tam bude překážka. Jinak nás potěš Bůh. To aby byly vodící rýhy opravdu všude!!!
Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší.trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
a nevíte jestli bude jezdit s cestujicimaFořtík píše:No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.
Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.
A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3147
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
- Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
- Kontaktovat uživatele: