Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 01.3.2007 17:54

I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.

Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.

A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 01.3.2007 17:24

adam_r píše:Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.

Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice :wink: Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
Jojo 14 v Paříži se líbila i mě, byl jsem tam asi dvě hodiny. :lol: No jasně já to hodně nadnesl, ale ono v brzké době bude vyřešeno i tohle, ta doba k otmu spěje. To pak budou úspory... :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.3.2007 16:39

DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
A v jiných městech lehké metro plně řídí počítače. Tam jsou ale oddělená nástupiště od kolejiště.

Tohle je ale opravdu silné OT

Neví tedy někdo, kdy přijede 9121? :)

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 01.3.2007 16:38

DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.

Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice :wink: Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 01.3.2007 16:32

I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 01.3.2007 16:17

I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
Rozumíš tomu správně, přesně tohle by měl zabezpečovač na Áčku umět. Dokonce to bylo popisováno v nějakém DP kontaktu.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 01.3.2007 16:11

Fořtík píše: zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická.
Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 28.2.2007 13:52

DJ LA DÉFENSE píše:Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečný
Mělo by se to upravit s postupným upgradem softwaru mimo jiné taky v souvislosti se zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická. V nové verzi obslužných programů by to mělo být odstraněno.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.2.2007 13:48

Fořtík píše:To co popisuješ je jev, který je k vidění na áčku. Je to jakási chyba v programovém vybavení. S kódem pro NPDEl by to nemělo mít nic společnýho. Ledky zhasínají nezávisle na nepřeklenutelném dělení. Fíra to opravdu ovlivnit nemůže. Ovládání otevírání dveří soupravy jedoucí v režimu RAV (režim automatického vedení vlaku) je plně v kompetenci vlakového zabezpečovače (pouze na A). Na trase C hlídá vlakový zabezpečovač pouze umístění nástupiště, strojvedoucí proto nemůže otevřít dveře ke zdi. Led diody zde ale svítí na obou stranách dveří. A pomatují si celkem dlouho. Třeba už na Ládví si můžete navolit, že chcete vystoupit na Hlavním nádraží. Pokud se nebudou strojvedoucí na Holeškách střídat, budou si to dveře "pomatovat". Na trase B je ovládání dveří plně v moci strojvedoucího. A to jak otevírání, tak volba levé/pravé. Led diody svítí vždy na té straně, kterou má strojvedoucí navolenou.

A nakonec několik obecných:
- bez ohledu na poptávkové otvírání se vždy otevírají první a poslední dveře soupravy
- při střídání a na konečných stanicích strovedoucí vždy otevírá všechny dveře soupravy. Vyjmutím identifikační karty se zruší možnost poptávkově si dveře otevřít a cestující by byli ve vlaku uvězněni (pokud by nebyli rychlejší a dřív než strovedoucí vyndá kartu si nestihli dveře navolit).

Tolik dovysvětlení k metru
Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečný

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 28.2.2007 12:08

7080 píše:Kde jsi přišel na to, že je to na každé trase jinak? Je to všude stejné jen na Béčku dosluhují staré vozy, které vždy otvírají centrálně.
Pokud je fíra nebo řidič rozumnej, tak na zastávce, kde je evidentní, že je potřeba otevřít všechno, otevře všechno a nebude čekat, až si to lidi navolí.
DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
To co popisuješ je jev, který je k vidění na áčku. Je to jakási chyba v programovém vybavení. S kódem pro NPDEl by to nemělo mít nic společnýho. Ledky zhasínají nezávisle na nepřeklenutelném dělení. Fíra to opravdu ovlivnit nemůže. Ovládání otevírání dveří soupravy jedoucí v režimu RAV (režim automatického vedení vlaku) je plně v kompetenci vlakového zabezpečovače (pouze na A). Na trase C hlídá vlakový zabezpečovač pouze umístění nástupiště, strojvedoucí proto nemůže otevřít dveře ke zdi. Led diody zde ale svítí na obou stranách dveří. A pomatují si celkem dlouho. Třeba už na Ládví si můžete navolit, že chcete vystoupit na Hlavním nádraží. Pokud se nebudou strojvedoucí na Holeškách střídat, budou si to dveře "pomatovat". Na trase B je ovládání dveří plně v moci strojvedoucího. A to jak otevírání, tak volba levé/pravé. Led diody svítí vždy na té straně, kterou má strojvedoucí navolenou.

A nakonec několik obecných:
- bez ohledu na poptávkové otvírání se vždy otevírají první a poslední dveře soupravy
- při střídání a na konečných stanicích strovedoucí vždy otevírá všechny dveře soupravy. Vyjmutím identifikační karty se zruší možnost poptávkově si dveře otevřít a cestující by byli ve vlaku uvězněni (pokud by nebyli rychlejší a dřív než strovedoucí vyndá kartu si nestihli dveře navolit).

Tolik dovysvětlení k metru

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro A

Příspěvek od Oskar » 28.2.2007 11:52

XSC píše:Je to chyba v softwaru, prý by měla být časem opravena, fíra s tím nic neudělá. Dříve to nedělalo a po upgradu se to objevilo.
JJ, už by to dávno mělo být opraveno, ale vyměnit software, co může ohrožovat lidské životy je něco jiného, než vyměnit firmware v mobilu. Vypozoroval jsem, že zhasnutí LEDek přichází nejspíš s kódem NPDEL, kterýžto má za úkol vypnout rekuperaci před opuštěním napájecí kolejnice na NePřeklenutelném DÉLení.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Metro A

Příspěvek od XSC » 27.2.2007 23:53

DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
Je to chyba v softwaru, prý by měla být časem opravena, fíra s tím nic neudělá. Dříve to nedělalo a po upgradu se to objevilo.

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 27.2.2007 23:41

DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
Nevím jak je to na áčku přesně dělaný, znám to z vlastní zkušenosti a todle se děje především vždy na Skalce (moje zkušenost) pokud sem to dobře vysledoval, tak tohle co popisuješ se stává když přejíždí výhybku před stanicí a nebo když vjíždí do stanice "svižným způsobem" nevím, ale asi jedno z toho to bude podle mě.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 27.2.2007 23:33

DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
JOjo. Na céčku se mi to občas stane u FLO taky. Jedu si z HL.N. a smáčknu kus před FLO. Blik-blak a nic. Na FLO pochopitlně už rpoblém, rpotože než se ty pitomý dveřeš otevřou, jiný se pomalu zavíraj.. To mě docela je.e

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 27.2.2007 23:27

Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???

Odpovědět