Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 29.5.2007 14:03

Taky by se dalo říci, že Vysočanská by se měla přejmenovat, protože podél této ulice budou ležet ještě další dvě stanice :D Ale je to název podle čtvrti.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 29.5.2007 13:53

Nejhorší případ je stanice Vltavská - existuje totiž i Vltavská ulice, která je úplně jinde (blízko Anděla).
Dejvická, Vysočanská - ulice stejného jména jsou blízko
Strašnická - ulice Starostrašnická
Sokolovská (dnes Florenc) - přejmenovala se kvůli prodloužení B, které vede podél Sokolovské ulice až do stanice Vysočanská.

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 29.5.2007 11:33

Děkuji Ti taky, zajimavé. :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 29.5.2007 11:11

KZsoci píše:Stanice linka A Dejvická, Hradčanská, Malostranská a Staroměstská dostaly svoje jmena od ulicích, které jsou nad stanicí? Nebo jmenují se kompletně např. "Malostranská stanice" nebo "Staroměstská stanice" atd.? Když druhé řešení je správné, tak proč nejmenují se stanice např. Chodov "Chodovská" nebo Vyšehrad "Vyšehradská" atd.?
Říká se, že tyto stanice se pojmenovaly podle sovětského vzoru. V Rusku se v názvech stanic tato koncovka často používá. Skutečně to má znamenat "Malostranská stanice", "Staroměstská stanice"... I mezi nově pojmenovanými stanicemi po revoluci jsou např. Dejvická (asi v souladu se sousedními stanicemi), Českomoravská (to je ale podle bývalé továrny) a Vysočanská (asi už se nechtělo měnit projektovou dokumentaci).

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 29.5.2007 11:10

Dík moc! :D

Nemyslel jsem na protest proti sovětským. :)

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 581
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 29.5.2007 11:03

KZsoci píše:Mám moc hloupou otázku:

Stanice linky A Dejvická, Hradčanská, Malostranská a Staroměstská dostaly svoje jmena od ulicích, které jsou nad stanicí? Nebo jmenují se kompletně např. "Malostranská stanice" nebo "Staroměstská stanice" atd.? Když druhé řešení je správné, tak proč nejmenují se stanice např. Chodov "Chodovská" nebo Vyšehrad "Vyšehradská" atd.?
Stanice se jmenují podle čtvrtí, které přímo obsluhují a slova "stanice" se v názvu nepoužívá. Myslím si, že tento styl byl inspirován sovětskými názvy, a proto u Chodova a Vyšehradu, které vznikly přejmenováním v r. 1990 se nepoužívá.

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 29.5.2007 10:58

Mám moc hloupou otázku:

Stanice linky A Dejvická, Hradčanská, Malostranská a Staroměstská dostaly svoje jmena od ulicích, které jsou nad stanicí? Nebo jmenují se kompletně např. "Malostranská stanice" nebo "Staroměstská stanice" atd.? Když druhé řešení je správné, tak proč nejmenují se stanice např. Chodov "Chodovská" nebo Vyšehrad "Vyšehradská" atd.?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 02.3.2007 20:28

2217 píše:Ty, Jabberwocky, co děláš na peďáku? Já myslla, že tam sou lidi, který myslej jako lidi... :lol: Mmch chudák pes! Myslim, že by to nežral...
Já jsem z katedry dějin. Tam jsme úchylní ouplně fšici :-) Btw., občas Tě potkávám okolí fakulty. Máš pěkné maskáče :-)

Fořtík: Díky.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 02.3.2007 10:36

Jabberwocky píše:Já bych tam žádné zabezpečení nedával. Prostě co je v kolejišti, je mrtvý maso a metráci si to můžou vzít domů pro psa ;-)

Ale měl bych otázku. Před nějakou dobou (cca čtvrt roku) začaly soupravy na trase A při jízdě vydávat takové zvláštní svištivé zvuky. Snažím se to lokalisovat a jde to zřejmě od podvozků. Také to původně nebylo slyšet na celé trase, je to zhruba od Můstku po Strašnickou. Začaly to dělat všechny vlaky naráz. Neví někdo, co se tam změnilo? Koleje? Nebo napájecí kolej?
Bylo (je) to způsobeno broušením kolejnic.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 02.3.2007 10:34

Jabberwocky píše:Já bych tam žádné zabezpečení nedával. Prostě co je v kolejišti, je mrtvý maso a metráci si to můžou vzít domů pro psa ;-)
Ty, Jabberwocky, co děláš na peďáku? Já myslla, že tam sou lidi, který myslej jako lidi... :lol: Mmch chudák pes! Myslim, že by to nežral...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 02.3.2007 9:17

Já bych tam žádné zabezpečení nedával. Prostě co je v kolejišti, je mrtvý maso a metráci si to můžou vzít domů pro psa ;-)

Ale měl bych otázku. Před nějakou dobou (cca čtvrt roku) začaly soupravy na trase A při jízdě vydávat takové zvláštní svištivé zvuky. Snažím se to lokalisovat a jde to zřejmě od podvozků. Také to původně nebylo slyšet na celé trase, je to zhruba od Můstku po Strašnickou. Začaly to dělat všechny vlaky naráz. Neví někdo, co se tam změnilo? Koleje? Nebo napájecí kolej?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 02.3.2007 8:19

DavidD píše:No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
Hlídat volnost staniční koleje včetně bezpečnostního pásu bude kamerový systém, dozorčí, SPT, možnost zastavit vlak má i vlakový dispečer. Přičemž kamerový systém jako by aktivuje nouzové zastavení vlaku. Na poučování se o tom zase tak konkrétně nemluvilo, ale snažil jsem se to poslouchat a pochopil jsem z toho asi tolik, že pokud souprava chcípne při odjezdu na obrat, znovu jí odešle SPT, chcípne-li na obratu, musí pro ní strojvedoucí dojít. A nakonec chcípne-li při vjezdu na 1. staniční kolej, tak: a) byl zastaven střežícím systémem, v tom případě DS zkontroluje volnost kolejí (bude mít možnost přehrát si záznam bezprostředně předcházející zastavení vlaku), anuluje Nouzové zastavení vlaku, pro chcíplotinu se vydává strojvedoucí; b) soupravu dříve než bdící systém zastaví jeden z pracovníků DS, SPT, či VD. V tom případě DS opět kontroluje volnost koleje a soupravu odesílá do stanice on. No, doufám, že jsem se nějakých zásadních chyb v odpovědi nedopustil. On to případně nějaký zbloudilý metrák doplní. Je to hodně složité a sám jsem na to zvědavý...

Jinak víkendová souprava v trase Mírák - Dejvice bude jezdit bez lidí.

limm
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 03.1.2007 16:08
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od limm » 02.3.2007 7:08

Pokud bude mít zítra někdo zájem fotit,tak z Plzně přivezou další soupravu metra a zároveň si jednu odvezou.Příjezd do Krče v dopoledních hodinách.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1566
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 01.3.2007 21:40

I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:
Je to ošetřené, kolejiště je snímané kamerami a obraz vyhodnocovaný na pohyb.
Jinak si ale myslím, že automatizace v metru u nás zatím k úsporám vést nemůže. Mzdové náklady jsou tu nízké, zatímco náklady na automatizaci a zabezpečení dost vysoké.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 01.3.2007 21:36

I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:
Jak znám DP tak se to neřeší. Co na otm, je to jen člověk... :o Ale jinak je to moc zajímavej posřteh. No, tak snad aby lidi na Dejvický neskákali... :wink:
Leda mě eště napadlo, že třeba by mohlo bejt v kolejišti nějkaý čidlo, ktaerý by pozanlo, když tam bude překážka. Jinak nás potěš Bůh. To aby byly vodící rýhy opravdu všude!!!

Odpovědět