Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 2217 » 01.3.2007 21:36
I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší.
Jak znám DP tak se to neřeší. Co na otm, je to jen člověk...
Ale jinak je to moc zajímavej posřteh. No, tak snad aby lidi na Dejvický neskákali...
Leda mě eště napadlo, že třeba by mohlo bejt v kolejišti nějkaý čidlo, ktaerý by pozanlo, když tam bude překážka. Jinak nás potěš Bůh. To aby byly vodící rýhy opravdu všude!!!
-
I.am.good
Příspěvek
od I.am.good » 01.3.2007 21:32
trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší.
-
DavidD
- Uživatel
- Příspěvky: 1624
- Registrován: 10.5.2006 17:36
Příspěvek
od DavidD » 01.3.2007 21:31
trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
No, ale nemůžeš se spoléhat na to, že to zmáčkne někdo s cestujících.Co kdyby to nikdo nezmáčknul....tak ho to přejede jen kuli tomu, že tam nebyl řidič?Uznej to je blbost.
-
Valema
- Uživatel
- Příspěvky: 208
- Registrován: 08.11.2006 18:58
Příspěvek
od Valema » 01.3.2007 21:08
Fořtík píše:No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.
Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.
A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...
a nevíte jestli bude jezdit s cestujicima
-
trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3145
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od trainzjohny » 01.3.2007 21:00
DavidD píše:No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
-
DavidD
- Uživatel
- Příspěvky: 1624
- Registrován: 10.5.2006 17:36
Příspěvek
od DavidD » 01.3.2007 20:57
No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
-
Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Dushman_8252 » 01.3.2007 20:32
to jako bude jezdit samo metro ?? looool bez ridice ?
-
Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Fořtík » 01.3.2007 17:54
I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.
Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.
A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...
-
DJ LA DÉFENSE
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Příspěvek
od DJ LA DÉFENSE » 01.3.2007 17:24
adam_r píše:Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.
Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice
Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
Jojo 14 v Paříži se líbila i mě, byl jsem tam asi dvě hodiny.
No jasně já to hodně nadnesl, ale ono v brzké době bude vyřešeno i tohle, ta doba k otmu spěje. To pak budou úspory...
-
Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Smurfx » 01.3.2007 16:39
DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
A v jiných městech lehké metro plně řídí počítače. Tam jsou ale oddělená nástupiště od kolejiště.
Tohle je ale opravdu silné OT
Neví tedy někdo, kdy přijede 9121?
-
adam_r
- Uživatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 17.6.2004 10:23
- Bydliště: Brno
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od adam_r » 01.3.2007 16:38
DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.
Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice
Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
-
DJ LA DÉFENSE
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Příspěvek
od DJ LA DÉFENSE » 01.3.2007 16:32
I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
-
7080
- Uživatel
- Příspěvky: 1084
- Registrován: 02.12.2005 13:40
- Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22
Příspěvek
od 7080 » 01.3.2007 16:17
I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
Rozumíš tomu správně, přesně tohle by měl zabezpečovač na Áčku umět. Dokonce to bylo popisováno v nějakém DP kontaktu.
-
I.am.good
Příspěvek
od I.am.good » 01.3.2007 16:11
Fořtík píše: zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická.
Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že?
-
Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Fořtík » 28.2.2007 13:52
DJ LA DÉFENSE píše:Nemůžu najít sekci pražského metra, tak to nechám tady... A kdy se to odstraní, tohle je pro lidi hrozně matečný
Mělo by se to upravit s postupným upgradem softwaru mimo jiné taky v souvislosti se zahájením (zatím zkušebního provozu) bezobslužného obratu ve stanici Dejvická. V nové verzi obslužných programů by to mělo být odstraněno.