Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 02.3.2007 9:17

Já bych tam žádné zabezpečení nedával. Prostě co je v kolejišti, je mrtvý maso a metráci si to můžou vzít domů pro psa ;-)

Ale měl bych otázku. Před nějakou dobou (cca čtvrt roku) začaly soupravy na trase A při jízdě vydávat takové zvláštní svištivé zvuky. Snažím se to lokalisovat a jde to zřejmě od podvozků. Také to původně nebylo slyšet na celé trase, je to zhruba od Můstku po Strašnickou. Začaly to dělat všechny vlaky naráz. Neví někdo, co se tam změnilo? Koleje? Nebo napájecí kolej?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 02.3.2007 8:19

DavidD píše:No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
Hlídat volnost staniční koleje včetně bezpečnostního pásu bude kamerový systém, dozorčí, SPT, možnost zastavit vlak má i vlakový dispečer. Přičemž kamerový systém jako by aktivuje nouzové zastavení vlaku. Na poučování se o tom zase tak konkrétně nemluvilo, ale snažil jsem se to poslouchat a pochopil jsem z toho asi tolik, že pokud souprava chcípne při odjezdu na obrat, znovu jí odešle SPT, chcípne-li na obratu, musí pro ní strojvedoucí dojít. A nakonec chcípne-li při vjezdu na 1. staniční kolej, tak: a) byl zastaven střežícím systémem, v tom případě DS zkontroluje volnost kolejí (bude mít možnost přehrát si záznam bezprostředně předcházející zastavení vlaku), anuluje Nouzové zastavení vlaku, pro chcíplotinu se vydává strojvedoucí; b) soupravu dříve než bdící systém zastaví jeden z pracovníků DS, SPT, či VD. V tom případě DS opět kontroluje volnost koleje a soupravu odesílá do stanice on. No, doufám, že jsem se nějakých zásadních chyb v odpovědi nedopustil. On to případně nějaký zbloudilý metrák doplní. Je to hodně složité a sám jsem na to zvědavý...

Jinak víkendová souprava v trase Mírák - Dejvice bude jezdit bez lidí.

limm
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 03.1.2007 16:08
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od limm » 02.3.2007 7:08

Pokud bude mít zítra někdo zájem fotit,tak z Plzně přivezou další soupravu metra a zároveň si jednu odvezou.Příjezd do Krče v dopoledních hodinách.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 01.3.2007 21:40

I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:
Je to ošetřené, kolejiště je snímané kamerami a obraz vyhodnocovaný na pohyb.
Jinak si ale myslím, že automatizace v metru u nás zatím k úsporám vést nemůže. Mzdové náklady jsou tu nízké, zatímco náklady na automatizaci a zabezpečení dost vysoké.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 01.3.2007 21:36

I.am.good píše:Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:
Jak znám DP tak se to neřeší. Co na otm, je to jen člověk... :o Ale jinak je to moc zajímavej posřteh. No, tak snad aby lidi na Dejvický neskákali... :wink:
Leda mě eště napadlo, že třeba by mohlo bejt v kolejišti nějkaý čidlo, ktaerý by pozanlo, když tam bude překážka. Jinak nás potěš Bůh. To aby byly vodící rýhy opravdu všude!!!

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 01.3.2007 21:32

trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
Mno podle mě jich tam moc není. Právě proto mi to přišlo celkem nepravděpodobné, že by to fakt nechali jezdit samotné. Při náhodném pádu do kolejiště v době příjezdu vlaku to prostě toho cestujícího přejede bez rozmýšlení. Je to super nápad, ale zrovna tohle je zajímavá věc, moc by mě zajímalo, zda to je nějak ošetřené, či zda prostě se to raději neřeší. :wink:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 01.3.2007 21:31

trainzjohny píše:Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?
No, ale nemůžeš se spoléhat na to, že to zmáčkne někdo s cestujících.Co kdyby to nikdo nezmáčknul....tak ho to přejede jen kuli tomu, že tam nebyl řidič?Uznej to je blbost.

Uživatelský avatar
Valema
Uživatel
Příspěvky: 208
Registrován: 08.11.2006 18:58

Příspěvek od Valema » 01.3.2007 21:08

Fořtík píše:No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.

Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.

A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...
a nevíte jestli bude jezdit s cestujicima

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3147
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 01.3.2007 21:00

DavidD píše:No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?
Co ty tlačítka na nástupišti ?!?!?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 01.3.2007 20:57

No a jak bude ošetřeno to, aby vlak zastavil v případě pádu cestujícího do kolejiště, když vlak bude přijížd na Dejvické z konečné a nebude v něm řidič?

Uživatelský avatar
Dushman_8252
Uživatel
Příspěvky: 78
Registrován: 28.1.2007 14:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dushman_8252 » 01.3.2007 20:32

to jako bude jezdit samo metro ?? looool bez ridice ?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 01.3.2007 17:54

I.am.good píše:Tomu mám rozumět tak, že fíra vypustí lidi, zavře dveře, vyleze z kabiny, dojde na druhý konec nástupiště a vlak sám od sebe dojede na obrat, zreverzuje se a přijede mu zpět?? To asi ne, že? :D
No, v podstatě tomu rozumíš dobře. Po zkušebním provozu by to mělo fungovat tak, že strojvedoucí soupravu přiveze, odešle jí na obrat a ona sama "odcouvá" zpět k nástupišti. Zkušební provoz začíná tuto sobotu, kdy bude na trase A jezdit speciální vlak v trase Náměstí Míru - Dejvická (na Mírák proto, aby na Dejvicích udělal co nejvíc obratů). Zkušební jízdy budou dále pokračovat každý víkend. V prvním kole budou obsazena obě stanoviště strojvedoucího, v druhém kole pouze stanoviště směrem ke stanici Hradčanská a konečně v posledním kole nebude obsazené ani jedno ze staovišť.

Bezobslužný obrat na Dejvické sice ušetří takzvané obratové čety (výhledově), nicméně finančí úspora, kterou přinese je zanedbatelná. Navíc toto zařízení bude zejména ze začátku dělat velké nepříjemnosti jak jízdnímu, tak staničnímu personálu.

A k čemu je taková paráda nakonec dobrá? K ověření technologie...

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 01.3.2007 17:24

adam_r píše:Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.

Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice :wink: Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".
Jojo 14 v Paříži se líbila i mě, byl jsem tam asi dvě hodiny. :lol: No jasně já to hodně nadnesl, ale ono v brzké době bude vyřešeno i tohle, ta doba k otmu spěje. To pak budou úspory... :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.3.2007 16:39

DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
A v jiných městech lehké metro plně řídí počítače. Tam jsou ale oddělená nástupiště od kolejiště.

Tohle je ale opravdu silné OT

Neví tedy někdo, kdy přijede 9121? :)

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 01.3.2007 16:38

DJ LA DÉFENSE píše:Dyť dneska už je metru strojvůdce prej hodně spíš jen na ozdobu, teda jen pro kontrolu,počítače už za nás umějí...
Skoro. System neumi rozhodnout, kdy uz nastoupili cestujici a mohou se zavirat dvere, a neumi (alespon na C) kodovat docasne snizeni rychlosti (analogie Z+K na zeleznici). V usecich s pomalou jizdou se jezdi na "ruku". Jinak ale to umi ledacos vcetne prizpusobeni jizdy nasledujici soupravy tak, aby nebylo nutno zastavovat v tunelu na signalu stuj, optimalizaci spotreby proudu apod.

Jinak plne automatickym metrem jsem jel, a je docela zajimave stat na miste, kde ma byt kabina ridice :wink: Memu 10-ti letemu brachovi se to hodne libilo, ze mohl "ridit".

Odpovědět