Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Ústečák » 07.4.2021 8:08

9001 píše:
06.4.2021 21:28
Ústečák: Ale většinu trasy v Praze jezdí na diesel :D

Ale trochu k tématu. Už se reálně ví, kdy bude VŘ hotové a kdy se začne stavět?
Samozřejmě, když ten jeden stroj ve středu a v říjnu vyjede, tak jede většinu trasy na dieselagregát, ale překvapuje mě, že to někoho překvapuje, smysl toho stroje byl popsán tolikrát... :)

Ohledně linky 58 - já vím akorát to, co proběhlo veřejně. Tedy: získalo se stavební povolení, soutěží se trolejbusy a dodavatel stavební části, financování je zajištěné. S tím, že první část stavebních prací by měla proběhnout letos v koordinaci s pracemi TSK v Prosecké, většina prací v Libni a Letňanech by pak měla proběhnout v příštím roce. No a tyto informace jsou zatím relativně aktuální, resp. nejsou starší než je průměrná délka výběrového procesu dodavatelů, takže na nějaké další informace si pravděpodobně ještě budeme muset nějaký ten týden počkat.

Zanedlouho to taky bude měsíc od uplynutí lhůty pro podání nabídek na dodávku dvaceti dvojkloubů pro trať na letiště, tak uvidíme, jestli i z toho v následujících týdnech nevypadne nějaká nová informace.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9938
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 06.4.2021 21:28

Ústečák: Ale většinu trasy v Praze jezdí na diesel :D

Ale trochu k tématu. Už se reálně ví, kdy bude VŘ hotové a kdy se začne stavět?

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Ústečák » 06.4.2021 20:28

MPL píše:
06.4.2021 17:07
9001 píše:
04.4.2021 19:39
Tak jsem googlil. Ve Zlíně to porovnávali a prý si 24Tr mlaskla 56l/100km.

Ale ono jeho provoz je spíš kvůli papírům než kvůli ekologii....
Co se divíte, vozit baterky něco stojí. Ale co,hlavně, že to je "moderní" (čti fanatiky "ekologismu" podporovaný) dopravní prostředek. (-X
Co to píšete? Vždyť 24 Tr žádné baterky nemá, je to přiznaně obstarožní stroj mající za úkol překlenout období před dodáním nových trolejbusů. Vždyť to tu padlo tolikrát... Navíc drtivou většinu své životnosti samozřejmě prožil bezpečně pod trolejemi. Nějak tomu vašemu příspěvku nerozumím...

MPL
Uživatel
Příspěvky: 169
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MPL » 06.4.2021 17:07

9001 píše:
04.4.2021 19:39
Tak jsem googlil. Ve Zlíně to porovnávali a prý si 24Tr mlaskla 56l/100km.

Ale ono jeho provoz je spíš kvůli papírům než kvůli ekologii....
Co se divíte, vozit baterky něco stojí. Ale co,hlavně, že to je "moderní" (čti fanatiky "ekologismu" podporovaný) dopravní prostředek. (-X

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9938
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 04.4.2021 21:08

Tam to paní poměřovala vůči bateriovému tbusu
http://www.smartcityvpraxi.cz/prezentac ... urtova.pdf

Klasická SOR má myslím 30-35l/100km

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3822
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 04.4.2021 20:58

Kolik to bylo ve srovnání s autobusem?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9938
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 04.4.2021 19:39

Tak jsem googlil. Ve Zlíně to porovnávali a prý si 24Tr mlaskla 56l/100km.

Ale ono jeho provoz je spíš kvůli papírům než kvůli ekologii....

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2453
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 04.4.2021 3:19

Nevěděl by někdo, zda ta 24Tr na té trolejbusové lince nesežere více nafty, než by tam sežrala běžná SORka NB12?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1979
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Petr » 30.3.2021 14:54

Karosák píše:
26.3.2021 13:45
Na Želivského byly dnes ztopořeny 4 stožáry pro nabíjecí místo e-busů a rozjely se i související výkopové práce.
Aby v souvislosti s výkopovými pracemi brzy neochably :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3659
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 26.3.2021 13:45

Na Želivského byly dnes ztopořeny 4 stožáry pro nabíjecí místo e-busů a rozjely se i související výkopové práce.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MARV » 08.3.2021 12:08

PvvS píše:
06.3.2021 13:33
Aby na těch tratích mělo co jezdit.
Neboj, když bude nejhůře, tak magoš pořídí šlapací drezíny.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1400
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od PvvS » 06.3.2021 13:33

Aby na těch tratích mělo co jezdit.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Ústečák » 05.3.2021 8:33

P_V píše:
05.3.2021 8:22
Mně připadá takové divné, že se tyhle léta odkládané či obstruované projekty prošťouchly zrovna ve chvíli, kdy se valí velká krize. Přínos politiky nového zastupitelstva? Přestalo to obstruenty bavit, když vidí, že to krize zařídí za ně? Nebo jen shoda okolností?
Největší rozdíl je v tom, že se s problémovými majiteli pozemků začalo jednat trošku jinak. Netlačilo se tolik na sílu a opravdu se dařilo hledat například kompromisní výměny pozemků. Ale nejedná se o výsledek, který přišel "zrovna ve chvíli". Je to (u těchto tratí) konec dlouhého, několikaletého procesu, kdo ho sledoval, všiml si změny v jednání města již dříve a nyní není příliš překvapen, ostatně v posledním roce se schylovalo výrazně a mnozí tu o tom i psali. Samozřejmě to v hromadě příspěvků o tom, že "určitě zas nic nebude", trochu zapadlo, ale kdo chtěl vidět, viděl.

Krize současně se stavebními povoleními je skutečně shoda okolností (například Libuš se podařilo výrazně nakopnout poté, co se směnily pozemky s nemocnicí, teď si nepamatuju jakou, snad Motol?, na kterou převedl pozemky její zesnulý pacient - to prostě nějakou dobu trvá). A naštěstí EU nyní poměrně výrazně podporuje ekologizaci městské dopravy a daří se získávat dotace, bez nich by to zdaleka tak slavně v současné situaci nevypadalo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3822
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 05.3.2021 8:22

Mně připadá takové divné, že se tyhle léta odkládané či obstruované projekty prošťouchly zrovna ve chvíli, kdy se valí velká krize. Přínos politiky nového zastupitelstva? Nebo toho minulého se zpožděním? Přestalo to obstruenty bavit, když vidí, že to krize zařídí za ně? Nebo jen shoda okolností?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1474
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Radek » 05.3.2021 6:08

Zrovna soutěže DPP docela umí. Kdy se naposled těžce zaseklo VŘ na rekonstrukci tramvajové tratě? Hostivař 2012?

Odpovědět