Pražské trolejbusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské trolejbusy
Přesně, tady přemýšlejí jestli ti přidají 100 kč (3Euro ) a tak určitě na nějaký trolejbusy nemají pomyšlení. No kdyby tu byly, tak už s nimi jezdím Viděl bych to tak, že je nutné udělat něco s IAD a začít opravdu s preferencí dopravy a možná i méně linek, aby to bylo přehlednější a více spojů (ovšem ne tak jako dnes 22). Samosebou doplnit tratě jako Václavák, Příkopy atp. Jedno z míst kam bych tbus vrátil je na Smíchov do těch kopců. Dále taková trať Knížecí - Újezd - Strahov - Královka - Dejvice je ideální. Busem neekologické, kopce pro trolejbus ideální a "nekonkuruje" si to s jinými elekrickými trakcemi a k tamní obsluze ideální.
To Marek Kubík: ono to je těžké, tehdy pro všechny druhy dopravy nebylo pochopení a tak kdyby trolejbusy zůstaly, tak zase třeba nejezdíme tramvají na Barrandov a možná i po nějakých dnes dobitých tratích (Řepy atd)...
To Marek Kubík: ono to je těžké, tehdy pro všechny druhy dopravy nebylo pochopení a tak kdyby trolejbusy zůstaly, tak zase třeba nejezdíme tramvají na Barrandov a možná i po nějakých dnes dobitých tratích (Řepy atd)...
Re: Pražské trolejbusy
Tady bych to hlavně viděl na tu ekonomickou krizi ... DP si nemuze ted dovolit ani to co si vymyslel natož pak do Praglu vrátit trolejbusy. Myšlenku neodsuzuji, ale v dohledné době (a možná i nedohledné) je to nerealizovatelný projekt (podle mě). Navíc Praze by prospělo méně gumařů, kteří musí pořád jezdit autama ikdyž můžou jet sockou (a to je asi u některých problém). A za další, už takle je v tý dopravě bordel v Praze
-
- Uživatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 05.12.2008 18:36
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Ahoj,tramvaje by se i nadále rozvíjely a společně s metrem,autobusy a trolejbusy by se navzájem doplnovaly.MF píše:I když to byla chyba, tak bych další druh dopravy v Praze nezaváděl. Snažil bych se víc uplatnit stávající systém tramvaje. Trolejbusy udržovat tam, kde jsou již zavedeny. myslím, že v současné době a při ekonomické krizi si na nové nejen trolejbusové provozy můžeme nechat zajít chuť.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Hmm, oddeleny menirny maji hodne vyhod. Krome vetsi bezpecnosti , i mensi zavislost a ovlivnitelnost site. Akorat jsou o neco slozitejsi krizeni.
Vyhoda pro stavajici provozy je prachmizerna. Nemoznost nouzovyho preklenuti useku, moznost vzniku zemnich smycek, jednodussi vznik urazu elektrickym proudem. Staci si uvedomit ze tram je v podstate trvale uzemnena, krezto trbus trvale odizolovanej.
Vyhoda pro stavajici provozy je prachmizerna. Nemoznost nouzovyho preklenuti useku, moznost vzniku zemnich smycek, jednodussi vznik urazu elektrickym proudem. Staci si uvedomit ze tram je v podstate trvale uzemnena, krezto trbus trvale odizolovanej.
Re: Pražské trolejbusy
I když to byla chyba, tak bych další druh dopravy v Praze nezaváděl. Snažil bych se víc uplatnit stávající systém tramvaje. Trolejbusy udržovat tam, kde jsou již zavedeny. myslím, že v současné době a při ekonomické krizi si na nové nejen trolejbusové provozy můžeme nechat zajít chuť.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 05.12.2008 18:36
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Ahoj,i když nejsem ekonom,myslím že by bylo lepší i levnější novelizovat zákon/normu.Byla by to výhoda pro všechna města kde jezdí nebo budou jezdit tramvaje a trolejbusy,tedy nejen pro Prahu.I když zákon/norma by nebyl bohužel změněn,tak by se s obnovou trolejbusů mělo začít co nejdřív a nejen kvůli čistčímu vzduchu,ale hlavně kvůli chybě komunistů že v Praze je zrušili.
Re: Pražské trolejbusy
To se zakonodarce zase jednou spatne vyspal?adam_r píše:Problem je hlavne, ze by se to dle platnych zakonu nedalo pripojit na tramvajove menirny. Musely by se bud zmenit zakony, nebo postavit nova menirna a nove kabelove trasy. Vyjimku na pripojeni na stavajici napajeci soustavu tramvaji nikdo neda.
Duvodem je pozadavek na "izolovanou napajeci soustavu", tedy ze mezi troleji (ani jednou) a zemi neni napeti. Potom i pri velmi spatnem izolacnim stavu trolejbusu nedochazi k probijeni ve chvili, kdy cestujici stoji jednou nohou na zemi a jednou jiz v trolejbusu (viz Plzen pred cca 10 lety). V pripade pouziti spolecne napajeci soustavy s tramvaji je mezi "+" (nebo "-" podle toho, kde je u tramvaje "+") vodicem pro trolejbus 600V.
Coz takhle radsi znormovat ten izolacni stav trolejbusu?
Spolecne menirny pro tramvaje a trolejbusy se bezne pouzivaji v cele rade zemi. Americti soudruzi dokonce pouzivaji nejen spolecne menirny, ale i spolecnou trolej (tramvaj pouziva ve spolecne casti trasy jednu z trolejbusovych troleji). Nevsiml jsem si, ze by toto reseni pusobilo jakekoliv problemy.
Mam pocit, ze v Cesku je v posledni dobe jedna vyhlaska blbejsi nez druha.
Mezi ty uplne nejblbejsi vyhlasky ji vsak zaradit nemuzu, protoze tam jednoznacne vede vyhlaska o reznickych spalcich, podle ktere byly drevene nezavadne spalky nahrazeny plastovymi necistitelnymi a tedy hygienicky zavadnymi. Hned za ni na cestnem druhem miste jsou paternosterove vytahy, kde zakonodarce zakazal stavbu novych jen protoze nevedel co to ten paternosterovy vytah vlastne je.
Schvalne, otazka pro ekonoma: Co je levnejsi? Stavet nove menirny nebo novelizovat zakon/normu?
- Matošo
- Uživatel
- Příspěvky: 279
- Registrován: 06.6.2007 11:46
- Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
tím, že nahradíš tramvaje trolejbusama čisčí ovduší nebude...marek kubík píše:Ahoj,je zde forum o vlastním DP,který by provozoval v Praze tramvajovou dopravu a tak mě napadlo že by místo tramvajové dopravy provozoval trolejbusovou.Trolejbusy v Praze by měly dostat druhou šanci a pokud o ně Pražský magistrát a DPP nemá zájem tak by měl s jejich obnovou začít někdo jiný,je to v zájmu všech obyvatel Prahy aby dýchali čistčí vzduch.
jedině snad nahradit autobusy trolejbusama...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 05.12.2008 18:36
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské trolejbusy
Ahoj,je zde forum o vlastním DP,který by provozoval v Praze tramvajovou dopravu a tak mě napadlo že by místo tramvajové dopravy provozoval trolejbusovou.Trolejbusy v Praze by měly dostat druhou šanci a pokud o ně Pražský magistrát a DPP nemá zájem tak by měl s jejich obnovou začít někdo jiný,je to v zájmu všech obyvatel Prahy aby dýchali čistčí vzduch.
Re: Pražské trolejbusy
Myslenka minimalne zajimava, realizace vsak uz horsi.7080 píše:Napájení trati by taky nebyl problém, dalo by se využít určitě tramvajovou měnírnu, a pokud by se jezdilo ve stopách první trolejbusové trati, tak by se omezilo křížení s tramvajovou trolejí na minimum.
Problem je hlavne, ze by se to dle platnych zakonu nedalo pripojit na tramvajove menirny. Musely by se bud zmenit zakony, nebo postavit nova menirna a nove kabelove trasy. Vyjimku na pripojeni na stavajici napajeci soustavu tramvaji nikdo neda.
Duvodem je pozadavek na "izolovanou napajeci soustavu", tedy ze mezi troleji (ani jednou) a zemi neni napeti. Potom i pri velmi spatnem izolacnim stavu trolejbusu nedochazi k probijeni ve chvili, kdy cestujici stoji jednou nohou na zemi a jednou jiz v trolejbusu (viz Plzen pred cca 10 lety). V pripade pouziti spolecne napajeci soustavy s tramvaji je mezi "+" (nebo "-" podle toho, kde je u tramvaje "+") vodicem pro trolejbus 600V.
Re: Pražské trolejbusy
No proč ne.. Ale nebylo by fér vybírat od přispěvatelů ještě jízdné. Co třeba nějaké popíchnutí, jako permice pro každého, kdo přispěje alespoň 1000,-Kč?Zakutaleny.banan píše:No jako na Narodni divadlo... Ja muzu dat az 500 Kc. Co vy?
Re: Pražské trolejbusy
Ideální by to bylo, jenže jsem někdy, snad v MfD četl, že se podnik garáží už zbavil a místo nich snad bude hypermarket nebo něco podobného obludnéhoI.am.good píše:Uplně ideální by bylo garáž Dejvice proměnit v gumokolní část muze MHD (najednou by bylo více místa ve Střešovicích), alespoň by se těch autobusů mohlo zachovávat více. A mezi voz. Střešovice a gar. Dejvice natáhnout trolejbus, který by sloužil pro návoz návštěvníků zeshora. Vstupné by se malinko zvýšilo a v ceně by bylo právě to jízdné trolejbusem. Myslím, že by to bylo velice atraktivní spojení a třeba by i přispělo svojí praktickou ukázkou k vyřešení otázky návratu trolejbusů do Prahy.
Nebránil bych se rozdělení muzea na gumokolní a kolejovou část, stejně už skoro není kam exponáty dávat. Napájení trati by taky nebyl problém, dalo by se využít určitě tramvajovou měnírnu, a pokud by se jezdilo ve stopách první trolejbusové trati, tak by se omezilo křížení s tramvajovou trolejí na minimum.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14.2.2007 11:14
Re: Pražské trolejbusy
No jako na Narodni divadlo... Ja muzu dat az 500 Kc. Co vy?Paulie píše:Uznávám, že by se mi to líbilo, ale opravdu netuším, kdo by na to dal peníze
Re: Pražské trolejbusy
Uznávám, že by se mi to líbilo, ale opravdu netuším, kdo by na to dal penízeI.am.good píše:Uplně ideální ....