Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Tarif, revizoři a vše kolem...

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.1.2008 12:59

Chtěl založit takovéto téma o mužích středního věku, jenž černý kaštan ve voze MHD vidí víc nerad, než toho nejšpinavějšího a nejsmradlavějšího houmlesa.

A hnedka bych se rád zeptal, co obvykle dělá revizor, pokud najde dejme tomu samotné 9-leté dítě bez jízdenky a peněz, případně pokud by to dítě tereticky mělo peníze na "přirážku" (jak to stojí v pravidlech cestování v prostředcíh MHD, proč ne jednoduše pokuta Z:arrow: ), tak by mu jí mohlo zapltit, či to (díky nízkému věku černého pasažéra) musí udělat rodič v doplatkové pokladně DPP?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Tarif PID

Příspěvek od Karotka » 28.12.2007 22:37

Proxy píše:Trochu odbočím, víte, že i po novém roce je možné jet třeba z Vysočanské na Smíchovské nádraží jen za 18 korun nebo z Hradčanské na Náměstí Republiky za 13 korun :?:
Tarif ČD?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Tarif PID

Příspěvek od gabuliatko » 28.12.2007 20:11

re MF: tedy jeste jsem nepotkal ridice ktery by tarif umel, tak maximalne na sve lince, obvykla praxe kdyz nekdo chce dale po Praze je ta ze ridic proda jizdenku k metru a pravi tam si koupite dalsi listek.
Krom toho zvidavy ridic extremne prodluzuje dobu stanicovani. Je vubec nekde zakotveno, ze ridici PID je neco do toho kam a za kolik jedu? Jsem si myslel ze je to vec revizora.
Tresnickou na dortu je info nekolikrat potvrzene i vyvracene ze pasmove jizdenky nelze pouzit na ceste jen po Praze. Samozrejme ze lze.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Tarif PID

Příspěvek od gabuliatko » 28.12.2007 20:05

jsem dneska slysel drb o tom, ze se ROPID ma zaclenit do struktur Stredoceskeho kraje, jinak po tom co jsem jeste slysel obdivuji pracovniky mestskeho dopravce ze pro nej jeste pracuji, je to fakt sila

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Tarif PID

Příspěvek od Proxy » 28.12.2007 19:43

Trochu odbočím, víte, že i po novém roce je možné jet třeba z Vysočanské na Smíchovské nádraží jen za 18 korun nebo z Hradčanské na Náměstí Republiky za 13 korun :?:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tarif PID

Příspěvek od Absolut » 28.12.2007 15:00

No už někdy kolem milénia jsme na Ropidu debatovali o tom, že systém radíálních pásem kolem Prahy není optimální a že buňkový systém by byl lepší. Praxe zřizování stupidních dojezdových a popojezdových pásem to prozatím podle mého názoru potvrzuje.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od trainzjohny » 28.12.2007 13:18

MOp píše:A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Jo, pokud zruším ideláně všechna pásma, pak nejsem proti. Ale současný "integrovaný" systém je tak složitej, že je lepší kdyby nebyl. Buď ať se Praha,středočeský kraj a ČD dohodnou, nebo ať to rozdělej, byl by klid a lidi by věděli na čem jsou.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od trainzjohny » 28.12.2007 13:15

Fořtík píše:Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<
Vyjímka potvrzující pravidlo :lol:
Ne, jde o zastávky na hranici pásem u kterých si místní starostové vyhádali na ROPIDu že budou zařazeny do dvou tarifní pásem. Pro cestující se pak počítá to vyhodnější.
Příklad za všechny - zastávky Bž je v 2. pásmu, starosta pro ní vyhádal vyjímku a je tedy v pásmech 1 a 2. V buse se ti ukáže 12. Pokud jedeš z Prahy, stačí ti dvoupásmová jízdenka (počítá se pro tebe výhodnější pásmo tedy 1). Pokud babča z vesničky opodál ve čtvrtém pásmu pojede to téhle vesnice postačí jí lístek na tři pásma (počítá se pro ní výhodnější - tedy 2. pásmo).
Chudák řidič i cestující v tom tak mají hokej a neznalý člověk si radši koupí lístek o pásmo dál.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od MF » 28.12.2007 8:33

MOp píše:
trainzjohny píše: Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.
A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Jenže zásadní problém býval ten, že lidi to neuměli používat. Příklad: bydleli v pásmu 1, neměli legitku na Prahu a potřebovali jet ještě metrem na Povstání. Místo aby si koupili za tehdejších 18kč třípásmovou jízdenku, tak si koupili u řidiče ve frontě dvoupásmovou za 12kč a pak v metru za 8kč, aby mohli na Povstání....

Podobné to bylo v Praze, kde si lidi můžou potřebný lístek koupit nejpozději při výstupu z metra (kdyby byli chytří, tak už na výcepásmový jedou), ale to ne. Pěkně do fronty a zdržovat se navzájem. Pak nadávají, že bus jede pozdě...

Další fakt byl ten, že tehdejší dopravce CSAD Vrš. měl řidiče s absolutní neznalostí tarifu, tšm bylo putna jaký lístek komu prodají..

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od MF » 28.12.2007 8:27

Fořtík píše:
MOp píše:Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<
Možná by spíš měl odpovědět Trainzjohny, ale pokusím se odpovědět já. Jsou zastávky, které jsou na hranicích pásma, resp. jsou v obou pásmech. Pak se může na zobrazovači ukázat 10, 12, 23, 34 a dál (nevím kolik těch pásem už dneska je). Těch zastávek snad moc není. Já sám znám snad jen Psáry-ústav 1.2 (myslím, že to byla ona, už se v této oblasti leta nepohybuji).

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od Fořtík » 28.12.2007 5:37

MOp píše:Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od MOp » 27.12.2007 23:51

trainzjohny píše: Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.
A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od trainzjohny » 27.12.2007 22:35

Karotka píše:Poměr délka/cena je mi jasný, pokud srovnáváme odlišné situace (Praha - Praha × Horní Dolní - Přední Zadní). Tady ale vzniká ten nepoměr v totožné trase.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.
Jo, tohle je v té tabulce udělané podle puntičkářského braní definice platnosti lístku. Tam by bude psáno, že ho lze použít pro cestu z/do prvního pásma z pásma B ale nikoliv z/do pásma 0 do B, ovšem asi tam nebude, že ho nesmíš použít z B do B.

Ale řeknu to jinak, ta tabulka je stejně jen návrh. Tarif jako celek ještě není. Tedy možná že bude tato varianta rešena nějakým zvláštním odstavcem. Zatím je k dispozici jen výcuc.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od Karotka » 27.12.2007 22:21

Poměr délka/cena je mi jasný, pokud srovnáváme odlišné situace (Praha - Praha × Horní Dolní - Přední Zadní). Tady ale vzniká ten nepoměr v totožné trase.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od trainzjohny » 27.12.2007 22:06

Karotka píše:Tak to měli zavést nějak jinak, srozumitelněji a jednoznačně.
Základní problém je, že v mnoha případech delší cesta je levnější než kratší cesta stejnou linkou. Copak je možné lidem zakázat, aby si koupili lístek z pásma B do pásma 1 a potom vystoupili dřív? Co má v takovém případě dělat řidič, co revizor?
No, měli, ale moc možností nemají. Zkus navrhnout něco srozumitelnějšího a přitom splnit požadavky středočeského kraje i radnice Prahy. Jinak délka a cena jsou nerovnoměrné i teď, z 1 do 2 pásma můžeš jet za 8,- korun za to si v Praze sotva svezeš dítě.
Poznámku o cestě z B do 1 nechápu, vystoupit můžeš kdy chceš, klidně v pásmu kde nastupuješ.

Odpovědět