S tím souhlasím, je to složité a nepřehledné, ale hold je to integrovaná doprava a tak se musí skloubit spoustu požadavků. Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.Oskar píše:No a to je možná ten hlavní problém. Myslím že prerekvizitou pro pochopení tarifu by rozhodně neměl být titul PhD. nebo vyšší. Tarif by tu měl být pro lidi a měl by obsahovat co nejméně nelogičností a výjimek potvrzujících pravidlo. V tomto směru s úctou vzpomínám na tarif PID, kdy se každé pásmo počítalo za jedno a jízdenku si člověk kupoval pouze s ohledem na požadovanou časovou a pásmovou platnost. Jedinou výjimkou tehdy byla nejlevnější jízdenka za 8, to ještě považuji za přípustný počet výjimek.
Tarif, revizoři a vše kolem...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3147
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ad pásmo B
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Ad pásmo B
Tak to měli zavést nějak jinak, srozumitelněji a jednoznačně.trainzjohny píše:Další nepochopení. To je právě důvod zavedení Béčka. V Praze musíš platit minimálně 18 korun, zatímco ve středočeském kraji můžeš platit míň.Karotka píše:z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14.
Základní problém je, že v mnoha případech delší cesta je levnější než kratší cesta stejnou linkou. Copak je možné lidem zakázat, aby si koupili lístek z pásma B do pásma 1 a potom vystoupili dřív? Co má v takovém případě dělat řidič, co revizor?
Re: Ad pásmo B
Nojo, ale ta je nepřestupní... a jen 20-ti minutová. Ta za 20 Kč je přestupní a 60-ti minutová, takže pro člověka cestujícího Z/DO pásem 0/B je jízdenka za 20 proti jízdence za 26 přinejmenším pásmově výhodnější a zcela jistě platná. Jízdenku za 26 si cestující musí koupit jen v případě, trvá-li jeho cesta mezi 60-ti a 75-ti minutami, nebo cestuje-li z pásma P. Ale budiž.trainzjohny píše: Tady někdo neumí číst tabulku z pásma 0 do B můžeš jet za 26 (platnost 75 minut) NEBO za 18 (platnost 20 minut).
No a to je možná ten hlavní problém. Myslím že prerekvizitou pro pochopení tarifu by rozhodně neměl být titul PhD. nebo vyšší. Tarif by tu měl být pro lidi a měl by obsahovat co nejméně nelogičností a výjimek potvrzujících pravidlo. V tomto směru s úctou vzpomínám na tarif PID, kdy se každé pásmo počítalo za jedno a jízdenku si člověk kupoval pouze s ohledem na požadovanou časovou a pásmovou platnost. Jedinou výjimkou tehdy byla nejlevnější jízdenka za 8, to ještě považuji za přípustný počet výjimek.trainzjohny píše:Další rejpali prosím nejprve o pochopení tarifu, zase tak zcestnej není. A když už do toho chcete píchat a šťourat musíte tomu sakra dobře hovět.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3147
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Tarif PID
Tady někdo neumí číst tabulku z pásma 0 do B můžeš jet za 26 (platnost 75 minut) NEBO za 18 (platnost 20 minut). Příště nejdřív koukej a pak si stěžujOskar píše:...Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20
Další nepochopení. To je právě důvod zavedení Béčka. V Praze musíš platit minimálně 18 korun, zatímco ve středočeském kraji můžeš platit míň.Karotka píše:Anebo z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14 napsal jsem jim o tom na ropid(a)ropid.mepnet.cz s hlavičkou "stížnost", tak na to budou muset odpovědět.
Další rejpali prosím nejprve o pochopení tarifu, zase tak zcestnej není. A když už do toho chcete píchat a šťourat musíte tomu sakra dobře hovět.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Ad pásmo B
Anebo z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14 napsal jsem jim o tom na ropid(a)ropid.mepnet.cz s hlavičkou "stížnost", tak na to budou muset odpovědět.Oskar píše:Ad pásmo B - to písmenko zcela jistě nezkracuje Border - hranici, ale Bordel.
Chci vidět ty řidiče příměstských BUSů, jak budou po Novém roce zkoumat, jestli mají prodat lístek za 10, za 14, za 18, za 20, nebo za 26
Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20
Ad pásmo B
Ad pásmo B - to písmenko zcela jistě nezkracuje Border - hranici, ale Bordel.
Chci vidět ty řidiče příměstských BUSů, jak budou po Novém roce zkoumat, jestli mají prodat lístek za 10, za 14, za 18, za 20, nebo za 26
Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20
Chci vidět ty řidiče příměstských BUSů, jak budou po Novém roce zkoumat, jestli mají prodat lístek za 10, za 14, za 18, za 20, nebo za 26
Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20
Re: Postřehy z terénu
Takže to vypadá, že se ROPID snaží, aby lidi preferovali předplatné kupóny a nestáli frontu u řidiče. Hlavně by to měli už konečně dát alespoň za polovinu těm déčkám (důchodcům). Ještě, že jezdim výhradně autemtrainzjohny píše:Co říká text co jsem dostal k novému tarifu:MF píše:Mohl by mě někdo říct, co je pásmo B? V Tarifu od 1. 1. 08 na stránkách DP jsem nic takového nenašel. Dík.Trošku jsem to zkrátil, ale snad je to jasné. Prostě aby jsi nejezdil za moc levno udělá se v tom bordelKód: Vybrat vše
Nově se zavádí pásmo B. Jedná se o úseky příměstských linek blízkých k hranici Prahy, které zasahují cca 5-7 km do území Prahy. Úseky linek PID zařazených v pásmu B jsou v příloze. Do těchto úseků lze použít dvoupásmovou přestupní jízdenku za 14Kč. V jednotlivém jízdném se pásmo B započítává samostatně a v předplatném se B a 0 počítá jako jedno pásmo a cestující si na doplňkové kupony zapisují pásmo 0. Tyto pak umožňují jízdu v pásmu B
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3147
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Postřehy z terénu
Co říká text co jsem dostal k novému tarifu:MF píše:Mohl by mě někdo říct, co je pásmo B? V Tarifu od 1. 1. 08 na stránkách DP jsem nic takového nenašel. Dík.
Kód: Vybrat vše
Nově se zavádí pásmo B. Jedná se o úseky příměstských linek blízkých k hranici Prahy, které zasahují cca 5-7 km do území Prahy. Úseky linek PID zařazených v pásmu B jsou v příloze. Do těchto úseků lze použít dvoupásmovou přestupní jízdenku za 14Kč. V jednotlivém jízdném se pásmo B započítává samostatně a v předplatném se B a 0 počítá jako jedno pásmo a cestující si na doplňkové kupony zapisují pásmo 0. Tyto pak umožňují jízdu v pásmu B
A pozor ještě jeden bonus na závěr. Na lístku bude strojek tisknou 8 a na panelu bude také 8, ale tam to bude i jako B vypadat. Tedy budeme mít pásma 0,1,2,3,4,5,8,P a tím pádem devítipásmové jízdenky.