Tarif, revizoři a vše kolem...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od trainzjohny » 27.12.2007 21:58

Oskar píše:No a to je možná ten hlavní problém. Myslím že prerekvizitou pro pochopení tarifu by rozhodně neměl být titul PhD. nebo vyšší. Tarif by tu měl být pro lidi a měl by obsahovat co nejméně nelogičností a výjimek potvrzujících pravidlo. V tomto směru s úctou vzpomínám na tarif PID, kdy se každé pásmo počítalo za jedno a jízdenku si člověk kupoval pouze s ohledem na požadovanou časovou a pásmovou platnost. Jedinou výjimkou tehdy byla nejlevnější jízdenka za 8, to ještě považuji za přípustný počet výjimek.
S tím souhlasím, je to složité a nepřehledné, ale hold je to integrovaná doprava a tak se musí skloubit spoustu požadavků. Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od Karotka » 27.12.2007 21:53

trainzjohny píše:
Karotka píše:z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14.
Další nepochopení. To je právě důvod zavedení Béčka. V Praze musíš platit minimálně 18 korun, zatímco ve středočeském kraji můžeš platit míň.
Tak to měli zavést nějak jinak, srozumitelněji a jednoznačně.
Základní problém je, že v mnoha případech delší cesta je levnější než kratší cesta stejnou linkou. Copak je možné lidem zakázat, aby si koupili lístek z pásma B do pásma 1 a potom vystoupili dřív? Co má v takovém případě dělat řidič, co revizor?

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od Oskar » 27.12.2007 19:55

trainzjohny píše: (-X Tady někdo neumí číst tabulku :roll: z pásma 0 do B můžeš jet za 26 (platnost 75 minut) NEBO za 18 (platnost 20 minut).
Nojo, ale ta je nepřestupní... a jen 20-ti minutová. Ta za 20 Kč je přestupní a 60-ti minutová, takže pro člověka cestujícího Z/DO pásem 0/B je jízdenka za 20 proti jízdence za 26 přinejmenším pásmově výhodnější a zcela jistě platná. Jízdenku za 26 si cestující musí koupit jen v případě, trvá-li jeho cesta mezi 60-ti a 75-ti minutami, nebo cestuje-li z pásma P. Ale budiž.
trainzjohny píše:Další rejpali prosím nejprve o pochopení tarifu, zase tak zcestnej není. A když už do toho chcete píchat a šťourat musíte tomu sakra dobře hovět.
No a to je možná ten hlavní problém. Myslím že prerekvizitou pro pochopení tarifu by rozhodně neměl být titul PhD. nebo vyšší. Tarif by tu měl být pro lidi a měl by obsahovat co nejméně nelogičností a výjimek potvrzujících pravidlo. V tomto směru s úctou vzpomínám na tarif PID, kdy se každé pásmo počítalo za jedno a jízdenku si člověk kupoval pouze s ohledem na požadovanou časovou a pásmovou platnost. Jedinou výjimkou tehdy byla nejlevnější jízdenka za 8, to ještě považuji za přípustný počet výjimek.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Tarif PID

Příspěvek od trainzjohny » 27.12.2007 17:43

Oskar píše:...Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20 :roll: :roll: :roll:
(-X Tady někdo neumí číst tabulku :roll: z pásma 0 do B můžeš jet za 26 (platnost 75 minut) NEBO za 18 (platnost 20 minut). Příště nejdřív koukej a pak si stěžuj :wink:
Karotka píše:Anebo z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14 :lol: napsal jsem jim o tom na ropid(a)ropid.mepnet.cz s hlavičkou "stížnost", tak na to budou muset odpovědět.
Další nepochopení. To je právě důvod zavedení Béčka. V Praze musíš platit minimálně 18 korun, zatímco ve středočeském kraji můžeš platit míň.

Další rejpali prosím nejprve o pochopení tarifu, zase tak zcestnej není. A když už do toho chcete píchat a šťourat musíte tomu sakra dobře hovět.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Ad pásmo B

Příspěvek od Karotka » 26.12.2007 23:11

Oskar píše:Ad pásmo B - to písmenko zcela jistě nezkracuje Border - hranici, ale Bordel.
Chci vidět ty řidiče příměstských BUSů, jak budou po Novém roce zkoumat, jestli mají prodat lístek za 10, za 14, za 18, za 20, nebo za 26 :roll:

Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20 :roll: :roll: :roll:
Anebo z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14 :lol: napsal jsem jim o tom na ropid(a)ropid.mepnet.cz s hlavičkou "stížnost", tak na to budou muset odpovědět.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Ad pásmo B

Příspěvek od Oskar » 26.12.2007 21:50

Ad pásmo B - to písmenko zcela jistě nezkracuje Border - hranici, ale Bordel.
Chci vidět ty řidiče příměstských BUSů, jak budou po Novém roce zkoumat, jestli mají prodat lístek za 10, za 14, za 18, za 20, nebo za 26 :roll:

Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20 :roll: :roll: :roll:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Postřehy z terénu

Příspěvek od MF » 26.12.2007 18:24

trainzjohny píše:
MF píše:Mohl by mě někdo říct, co je pásmo B? V Tarifu od 1. 1. 08 na stránkách DP jsem nic takového nenašel. Dík.
Co říká text co jsem dostal k novému tarifu:

Kód: Vybrat vše

Nově se zavádí pásmo B. Jedná se o úseky příměstských linek blízkých k hranici Prahy, které zasahují cca 5-7 km do území Prahy. Úseky linek PID zařazených v pásmu B jsou v příloze. Do těchto úseků lze použít dvoupásmovou přestupní jízdenku za 14Kč. V jednotlivém jízdném se pásmo B započítává samostatně a v předplatném se B a 0 počítá jako jedno pásmo a cestující si na doplňkové kupony zapisují pásmo 0. Tyto pak umožňují jízdu v pásmu B
Trošku jsem to zkrátil, ale snad je to jasné. Prostě aby jsi nejezdil za moc levno udělá se v tom bordel [-o<
Takže to vypadá, že se ROPID snaží, aby lidi preferovali předplatné kupóny a nestáli frontu u řidiče. Hlavně by to měli už konečně dát alespoň za polovinu těm déčkám (důchodcům). Ještě, že jezdim výhradně autem :^o

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Postřehy z terénu

Příspěvek od trainzjohny » 26.12.2007 18:19

MF píše:Mohl by mě někdo říct, co je pásmo B? V Tarifu od 1. 1. 08 na stránkách DP jsem nic takového nenašel. Dík.
Co říká text co jsem dostal k novému tarifu:

Kód: Vybrat vše

Nově se zavádí pásmo B. Jedná se o úseky příměstských linek blízkých k hranici Prahy, které zasahují cca 5-7 km do území Prahy. Úseky linek PID zařazených v pásmu B jsou v příloze. Do těchto úseků lze použít dvoupásmovou přestupní jízdenku za 14Kč. V jednotlivém jízdném se pásmo B započítává samostatně a v předplatném se B a 0 počítá jako jedno pásmo a cestující si na doplňkové kupony zapisují pásmo 0. Tyto pak umožňují jízdu v pásmu B
Trošku jsem to zkrátil, ale snad je to jasné. Prostě aby jsi nejezdil za moc levno udělá se v tom bordel [-o<
A pozor ještě jeden bonus na závěr. Na lístku bude strojek tisknou 8 a na panelu bude také 8, ale tam to bude i jako B vypadat. Tedy budeme mít pásma 0,1,2,3,4,5,8,P a tím pádem devítipásmové jízdenky.

Odpovědět