Možná by spíš měl odpovědět Trainzjohny, ale pokusím se odpovědět já. Jsou zastávky, které jsou na hranicích pásma, resp. jsou v obou pásmech. Pak se může na zobrazovači ukázat 10, 12, 23, 34 a dál (nevím kolik těch pásem už dneska je). Těch zastávek snad moc není. Já sám znám snad jen Psáry-ústav 1.2 (myslím, že to byla ona, už se v této oblasti leta nepohybuji).Fořtík píše:Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co?MOp píše:Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Tarif, revizoři a vše kolem...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Ad pásmo B
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ad pásmo B
Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co?MOp píše:Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ad pásmo B
A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!trainzjohny píše: Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.
Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3145
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ad pásmo B
Jo, tohle je v té tabulce udělané podle puntičkářského braní definice platnosti lístku. Tam by bude psáno, že ho lze použít pro cestu z/do prvního pásma z pásma B ale nikoliv z/do pásma 0 do B, ovšem asi tam nebude, že ho nesmíš použít z B do B.Karotka píše:Poměr délka/cena je mi jasný, pokud srovnáváme odlišné situace (Praha - Praha × Horní Dolní - Přední Zadní). Tady ale vzniká ten nepoměr v totožné trase.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.
Ale řeknu to jinak, ta tabulka je stejně jen návrh. Tarif jako celek ještě není. Tedy možná že bude tato varianta rešena nějakým zvláštním odstavcem. Zatím je k dispozici jen výcuc.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Ad pásmo B
Poměr délka/cena je mi jasný, pokud srovnáváme odlišné situace (Praha - Praha × Horní Dolní - Přední Zadní). Tady ale vzniká ten nepoměr v totožné trase.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3145
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ad pásmo B
No, měli, ale moc možností nemají. Zkus navrhnout něco srozumitelnějšího a přitom splnit požadavky středočeského kraje i radnice Prahy. Jinak délka a cena jsou nerovnoměrné i teď, z 1 do 2 pásma můžeš jet za 8,- korun za to si v Praze sotva svezeš dítě.Karotka píše:Tak to měli zavést nějak jinak, srozumitelněji a jednoznačně.
Základní problém je, že v mnoha případech delší cesta je levnější než kratší cesta stejnou linkou. Copak je možné lidem zakázat, aby si koupili lístek z pásma B do pásma 1 a potom vystoupili dřív? Co má v takovém případě dělat řidič, co revizor?
Poznámku o cestě z B do 1 nechápu, vystoupit můžeš kdy chceš, klidně v pásmu kde nastupuješ.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3145
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ad pásmo B
S tím souhlasím, je to složité a nepřehledné, ale hold je to integrovaná doprava a tak se musí skloubit spoustu požadavků. Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.Oskar píše:No a to je možná ten hlavní problém. Myslím že prerekvizitou pro pochopení tarifu by rozhodně neměl být titul PhD. nebo vyšší. Tarif by tu měl být pro lidi a měl by obsahovat co nejméně nelogičností a výjimek potvrzujících pravidlo. V tomto směru s úctou vzpomínám na tarif PID, kdy se každé pásmo počítalo za jedno a jízdenku si člověk kupoval pouze s ohledem na požadovanou časovou a pásmovou platnost. Jedinou výjimkou tehdy byla nejlevnější jízdenka za 8, to ještě považuji za přípustný počet výjimek.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Ad pásmo B
Tak to měli zavést nějak jinak, srozumitelněji a jednoznačně.trainzjohny píše:Další nepochopení. To je právě důvod zavedení Béčka. V Praze musíš platit minimálně 18 korun, zatímco ve středočeském kraji můžeš platit míň.Karotka píše:z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14.
Základní problém je, že v mnoha případech delší cesta je levnější než kratší cesta stejnou linkou. Copak je možné lidem zakázat, aby si koupili lístek z pásma B do pásma 1 a potom vystoupili dřív? Co má v takovém případě dělat řidič, co revizor?
Re: Ad pásmo B
Nojo, ale ta je nepřestupní... a jen 20-ti minutová. Ta za 20 Kč je přestupní a 60-ti minutová, takže pro člověka cestujícího Z/DO pásem 0/B je jízdenka za 20 proti jízdence za 26 přinejmenším pásmově výhodnější a zcela jistě platná. Jízdenku za 26 si cestující musí koupit jen v případě, trvá-li jeho cesta mezi 60-ti a 75-ti minutami, nebo cestuje-li z pásma P. Ale budiž.trainzjohny píše: Tady někdo neumí číst tabulku z pásma 0 do B můžeš jet za 26 (platnost 75 minut) NEBO za 18 (platnost 20 minut).
No a to je možná ten hlavní problém. Myslím že prerekvizitou pro pochopení tarifu by rozhodně neměl být titul PhD. nebo vyšší. Tarif by tu měl být pro lidi a měl by obsahovat co nejméně nelogičností a výjimek potvrzujících pravidlo. V tomto směru s úctou vzpomínám na tarif PID, kdy se každé pásmo počítalo za jedno a jízdenku si člověk kupoval pouze s ohledem na požadovanou časovou a pásmovou platnost. Jedinou výjimkou tehdy byla nejlevnější jízdenka za 8, to ještě považuji za přípustný počet výjimek.trainzjohny píše:Další rejpali prosím nejprve o pochopení tarifu, zase tak zcestnej není. A když už do toho chcete píchat a šťourat musíte tomu sakra dobře hovět.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3145
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Tarif PID
Tady někdo neumí číst tabulku z pásma 0 do B můžeš jet za 26 (platnost 75 minut) NEBO za 18 (platnost 20 minut). Příště nejdřív koukej a pak si stěžujOskar píše:...Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20
Další nepochopení. To je právě důvod zavedení Béčka. V Praze musíš platit minimálně 18 korun, zatímco ve středočeském kraji můžeš platit míň.Karotka píše:Anebo z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14 napsal jsem jim o tom na ropid(a)ropid.mepnet.cz s hlavičkou "stížnost", tak na to budou muset odpovědět.
Další rejpali prosím nejprve o pochopení tarifu, zase tak zcestnej není. A když už do toho chcete píchat a šťourat musíte tomu sakra dobře hovět.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Ad pásmo B
Anebo z B do B za 18 (26), ale z B do 1 za 14 napsal jsem jim o tom na ropid(a)ropid.mepnet.cz s hlavičkou "stížnost", tak na to budou muset odpovědět.Oskar píše:Ad pásmo B - to písmenko zcela jistě nezkracuje Border - hranici, ale Bordel.
Chci vidět ty řidiče příměstských BUSů, jak budou po Novém roce zkoumat, jestli mají prodat lístek za 10, za 14, za 18, za 20, nebo za 26
Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20
Ad pásmo B
Ad pásmo B - to písmenko zcela jistě nezkracuje Border - hranici, ale Bordel.
Chci vidět ty řidiče příměstských BUSů, jak budou po Novém roce zkoumat, jestli mají prodat lístek za 10, za 14, za 18, za 20, nebo za 26
Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20
Chci vidět ty řidiče příměstských BUSů, jak budou po Novém roce zkoumat, jestli mají prodat lístek za 10, za 14, za 18, za 20, nebo za 26
Navíc v téhle křížové tabulce mají chybu - Z pásma 0 do pásma B to určitě nebude za 26, když z pásma 0 do pásma 1 (přes pásmo B) to bude za 20
Re: Postřehy z terénu
Takže to vypadá, že se ROPID snaží, aby lidi preferovali předplatné kupóny a nestáli frontu u řidiče. Hlavně by to měli už konečně dát alespoň za polovinu těm déčkám (důchodcům). Ještě, že jezdim výhradně autemtrainzjohny píše:Co říká text co jsem dostal k novému tarifu:MF píše:Mohl by mě někdo říct, co je pásmo B? V Tarifu od 1. 1. 08 na stránkách DP jsem nic takového nenašel. Dík.Trošku jsem to zkrátil, ale snad je to jasné. Prostě aby jsi nejezdil za moc levno udělá se v tom bordelKód: Vybrat vše
Nově se zavádí pásmo B. Jedná se o úseky příměstských linek blízkých k hranici Prahy, které zasahují cca 5-7 km do území Prahy. Úseky linek PID zařazených v pásmu B jsou v příloze. Do těchto úseků lze použít dvoupásmovou přestupní jízdenku za 14Kč. V jednotlivém jízdném se pásmo B započítává samostatně a v předplatném se B a 0 počítá jako jedno pásmo a cestující si na doplňkové kupony zapisují pásmo 0. Tyto pak umožňují jízdu v pásmu B
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3145
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Postřehy z terénu
Co říká text co jsem dostal k novému tarifu:MF píše:Mohl by mě někdo říct, co je pásmo B? V Tarifu od 1. 1. 08 na stránkách DP jsem nic takového nenašel. Dík.
Kód: Vybrat vše
Nově se zavádí pásmo B. Jedná se o úseky příměstských linek blízkých k hranici Prahy, které zasahují cca 5-7 km do území Prahy. Úseky linek PID zařazených v pásmu B jsou v příloze. Do těchto úseků lze použít dvoupásmovou přestupní jízdenku za 14Kč. V jednotlivém jízdném se pásmo B započítává samostatně a v předplatném se B a 0 počítá jako jedno pásmo a cestující si na doplňkové kupony zapisují pásmo 0. Tyto pak umožňují jízdu v pásmu B
A pozor ještě jeden bonus na závěr. Na lístku bude strojek tisknou 8 a na panelu bude také 8, ale tam to bude i jako B vypadat. Tedy budeme mít pásma 0,1,2,3,4,5,8,P a tím pádem devítipásmové jízdenky.