Stránka 55 z 56

Tarif, revizoři a vše kolem...

Napsal: 11.1.2008 12:59
od fricoolinek2
Chtěl založit takovéto téma o mužích středního věku, jenž černý kaštan ve voze MHD vidí víc nerad, než toho nejšpinavějšího a nejsmradlavějšího houmlesa.

A hnedka bych se rád zeptal, co obvykle dělá revizor, pokud najde dejme tomu samotné 9-leté dítě bez jízdenky a peněz, případně pokud by to dítě tereticky mělo peníze na "přirážku" (jak to stojí v pravidlech cestování v prostředcíh MHD, proč ne jednoduše pokuta Z:arrow: ), tak by mu jí mohlo zapltit, či to (díky nízkému věku černého pasažéra) musí udělat rodič v doplatkové pokladně DPP?

Re: Tarif PID

Napsal: 28.12.2007 22:37
od Karotka
Proxy píše:Trochu odbočím, víte, že i po novém roce je možné jet třeba z Vysočanské na Smíchovské nádraží jen za 18 korun nebo z Hradčanské na Náměstí Republiky za 13 korun :?:
Tarif ČD?

Re: Tarif PID

Napsal: 28.12.2007 20:11
od gabuliatko
re MF: tedy jeste jsem nepotkal ridice ktery by tarif umel, tak maximalne na sve lince, obvykla praxe kdyz nekdo chce dale po Praze je ta ze ridic proda jizdenku k metru a pravi tam si koupite dalsi listek.
Krom toho zvidavy ridic extremne prodluzuje dobu stanicovani. Je vubec nekde zakotveno, ze ridici PID je neco do toho kam a za kolik jedu? Jsem si myslel ze je to vec revizora.
Tresnickou na dortu je info nekolikrat potvrzene i vyvracene ze pasmove jizdenky nelze pouzit na ceste jen po Praze. Samozrejme ze lze.

Re: Tarif PID

Napsal: 28.12.2007 20:05
od gabuliatko
jsem dneska slysel drb o tom, ze se ROPID ma zaclenit do struktur Stredoceskeho kraje, jinak po tom co jsem jeste slysel obdivuji pracovniky mestskeho dopravce ze pro nej jeste pracuji, je to fakt sila

Re: Tarif PID

Napsal: 28.12.2007 19:43
od Proxy
Trochu odbočím, víte, že i po novém roce je možné jet třeba z Vysočanské na Smíchovské nádraží jen za 18 korun nebo z Hradčanské na Náměstí Republiky za 13 korun :?:

Re: Tarif PID

Napsal: 28.12.2007 15:00
od Absolut
No už někdy kolem milénia jsme na Ropidu debatovali o tom, že systém radíálních pásem kolem Prahy není optimální a že buňkový systém by byl lepší. Praxe zřizování stupidních dojezdových a popojezdových pásem to prozatím podle mého názoru potvrzuje.

Re: Ad pásmo B

Napsal: 28.12.2007 13:18
od trainzjohny
MOp píše:A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Jo, pokud zruším ideláně všechna pásma, pak nejsem proti. Ale současný "integrovaný" systém je tak složitej, že je lepší kdyby nebyl. Buď ať se Praha,středočeský kraj a ČD dohodnou, nebo ať to rozdělej, byl by klid a lidi by věděli na čem jsou.

Re: Ad pásmo B

Napsal: 28.12.2007 13:15
od trainzjohny
Fořtík píše:Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<
Vyjímka potvrzující pravidlo :lol:
Ne, jde o zastávky na hranici pásem u kterých si místní starostové vyhádali na ROPIDu že budou zařazeny do dvou tarifní pásem. Pro cestující se pak počítá to vyhodnější.
Příklad za všechny - zastávky Bž je v 2. pásmu, starosta pro ní vyhádal vyjímku a je tedy v pásmech 1 a 2. V buse se ti ukáže 12. Pokud jedeš z Prahy, stačí ti dvoupásmová jízdenka (počítá se pro tebe výhodnější pásmo tedy 1). Pokud babča z vesničky opodál ve čtvrtém pásmu pojede to téhle vesnice postačí jí lístek na tři pásma (počítá se pro ní výhodnější - tedy 2. pásmo).
Chudák řidič i cestující v tom tak mají hokej a neznalý člověk si radši koupí lístek o pásmo dál.

Re: Ad pásmo B

Napsal: 28.12.2007 8:33
od MF
MOp píše:
trainzjohny píše: Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.
A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Jenže zásadní problém býval ten, že lidi to neuměli používat. Příklad: bydleli v pásmu 1, neměli legitku na Prahu a potřebovali jet ještě metrem na Povstání. Místo aby si koupili za tehdejších 18kč třípásmovou jízdenku, tak si koupili u řidiče ve frontě dvoupásmovou za 12kč a pak v metru za 8kč, aby mohli na Povstání....

Podobné to bylo v Praze, kde si lidi můžou potřebný lístek koupit nejpozději při výstupu z metra (kdyby byli chytří, tak už na výcepásmový jedou), ale to ne. Pěkně do fronty a zdržovat se navzájem. Pak nadávají, že bus jede pozdě...

Další fakt byl ten, že tehdejší dopravce CSAD Vrš. měl řidiče s absolutní neznalostí tarifu, tšm bylo putna jaký lístek komu prodají..

Re: Ad pásmo B

Napsal: 28.12.2007 8:27
od MF
Fořtík píše:
MOp píše:Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<
Možná by spíš měl odpovědět Trainzjohny, ale pokusím se odpovědět já. Jsou zastávky, které jsou na hranicích pásma, resp. jsou v obou pásmech. Pak se může na zobrazovači ukázat 10, 12, 23, 34 a dál (nevím kolik těch pásem už dneska je). Těch zastávek snad moc není. Já sám znám snad jen Psáry-ústav 1.2 (myslím, že to byla ona, už se v této oblasti leta nepohybuji).

Re: Ad pásmo B

Napsal: 28.12.2007 5:37
od Fořtík
MOp píše:Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.
Souhlasím s tím, že by se situace ohledně pásem měla zjednodušit. Když jezdim busem na chajdu (Mnich pod Brdy), tak je tam často k vidění, že to jako pásmo ukazuje 34, nebo 23. A to je i na zastávkových jízdních řádech - to má být zase co? [-o<

Re: Ad pásmo B

Napsal: 27.12.2007 23:51
od MOp
trainzjohny píše: Možná, zdůrazňuji to možná, by bylo lepší celý PID jako takový odloučit od pražské dopravy. V metru,tramvajích a busech na území hl.m (stovky a dvoustovky) by byl tarif pražský a na třístovkách a vlacích by byl tarif druhý integrovaný. Přestup na jednu jízdenku mezi těmito systémy nemožný a šmitec.
A tím bys to totalně pohrbil. Kouzlo integrovaneho systemu je prave to, ze muzes jet v urcite oblasti na jeden jizdni doklad jakymkoliv druhem dopravniho prostredku!

Naopak, snaha by mela byt takova, aby se pocet pasem kolem Prahy zmenil a vytvorily se misto kruhu kruhove vysece - cili neco mezi pasmovym a zonovym tarifem.

Re: Ad pásmo B

Napsal: 27.12.2007 22:35
od trainzjohny
Karotka píše:Poměr délka/cena je mi jasný, pokud srovnáváme odlišné situace (Praha - Praha × Horní Dolní - Přední Zadní). Tady ale vzniká ten nepoměr v totožné trase.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.
Jo, tohle je v té tabulce udělané podle puntičkářského braní definice platnosti lístku. Tam by bude psáno, že ho lze použít pro cestu z/do prvního pásma z pásma B ale nikoliv z/do pásma 0 do B, ovšem asi tam nebude, že ho nesmíš použít z B do B.

Ale řeknu to jinak, ta tabulka je stejně jen návrh. Tarif jako celek ještě není. Tedy možná že bude tato varianta rešena nějakým zvláštním odstavcem. Zatím je k dispozici jen výcuc.

Re: Ad pásmo B

Napsal: 27.12.2007 22:21
od Karotka
Poměr délka/cena je mi jasný, pokud srovnáváme odlišné situace (Praha - Praha × Horní Dolní - Přední Zadní). Tady ale vzniká ten nepoměr v totožné trase.
Příklad 1: nastoupím na Opatově do 300busu, řeknu řidiči, že chci jenom támhle za roh (z B do B) -> 18 Kč
Příklad 2: nastoupím na Opatově do stejné linky, řeknu řidiči, že jedu až do Kotěhůlek (z B do 1) -> 14 Kč (a stejně mohu vystoupit před hranicí Prahy)
Úmysl zdražit tedy v tomto případě nevyšel, protože 18Kč lístek si nikdo dobře informovaný nekoupí.

Re: Ad pásmo B

Napsal: 27.12.2007 22:06
od trainzjohny
Karotka píše:Tak to měli zavést nějak jinak, srozumitelněji a jednoznačně.
Základní problém je, že v mnoha případech delší cesta je levnější než kratší cesta stejnou linkou. Copak je možné lidem zakázat, aby si koupili lístek z pásma B do pásma 1 a potom vystoupili dřív? Co má v takovém případě dělat řidič, co revizor?
No, měli, ale moc možností nemají. Zkus navrhnout něco srozumitelnějšího a přitom splnit požadavky středočeského kraje i radnice Prahy. Jinak délka a cena jsou nerovnoměrné i teď, z 1 do 2 pásma můžeš jet za 8,- korun za to si v Praze sotva svezeš dítě.
Poznámku o cestě z B do 1 nechápu, vystoupit můžeš kdy chceš, klidně v pásmu kde nastupuješ.