Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jasnacka, díky.Vim že nějaký čas na šejdrech je prostě povinnost, ale snad se pak dá domluvit na nástup do turnus.Chapu že si tím musí projít každý
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Využití šejdrpauzy: Nebudeš jediný, kdo dojíždí z větší dálky, takže stejný problém řešili už mnozí kolegové. Asi nejčastější využití je odpočinek, výpravny i střídací body disponují pohovkami a nějaká ta hodinka spánku se dá dohnat. Někdo chodí do fitka nebo do bazénu, dají se vyřídit pochůzky po úřadech...
Někdo jde fotit tramvaje...
Někdo jde fotit tramvaje...
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Moc děkuji za rady a odpovědi
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3874
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Linkové vedení - asi nebudu jediný, kdo doporučuje vzít si v infocentru mapu linek tram, v papírnictví koupit tlustou fixu a takhle při sobotním odpoledni si pár linek projet a projeté úseky vybarvovat. Řekněme hlavní osy sítě - 9, 17, 3, 7, 22. V tu chvíli se to v hlavě spojí a zafixuje daleko lépe. Spousta linek má společné úseky, takže na tu reálně projetou a na vlastní oči viděnou kostru pak není takový problém doplnit zbylé (odbočné, koncové) úseky. Mapu je také dobré si vybarvovat při jízdách cvičným vozem, kdy budete postupně projíždět celou kolejovou síť. Předpisy se dají drtit v kavárně, nebo kdekoli mimo, ale ty jízdy je třeba využít aktivně a koukat na trať, ne do stolu. A to nejen kde je jaká zastávka, ale i tvary křižovatek, kde všude se dá, nebo nedá odbočit, dostat pod nehty povědomí o dispozicích obratišť apod.
Turnus - řekl bych, že to možné není, první minimálně měsíc až dva jsou šejdry nevyhnutelné. Je potřeba si provoz náležitě osahat a vyjezdit v těch náročnějších obdobích provozu, tedy špičkách. Nicméně ani v turnusu se šejdrům řidič nevyhne. Ano, pro dojíždějící je to problematičtější, šejdry jsou všeobecně neoblíbený druh směny, ale je nedílnou součástí charakteru pražského provozu.
Turnus - řekl bych, že to možné není, první minimálně měsíc až dva jsou šejdry nevyhnutelné. Je potřeba si provoz náležitě osahat a vyjezdit v těch náročnějších obdobích provozu, tedy špičkách. Nicméně ani v turnusu se šejdrům řidič nevyhne. Ano, pro dojíždějící je to problematičtější, šejdry jsou všeobecně neoblíbený druh směny, ale je nedílnou součástí charakteru pražského provozu.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Hezké odpoledne všem,čeká mě nástup do kurzu a poprosil bych o dvě rady.
Jak se nejlépe učit linkove vedeni?Mám z toho fakt zamotanou hlavu a vše se mi plete.
Je nějaká možnost se dohodnout po ukončení kurzu na nástupu do turnus?Jsem už dlouho mimoprazsky a opravdu nevím co bych dělal třeba 4 hodiny mezi směnama.
Děkuji za odpovědi
Jak se nejlépe učit linkove vedeni?Mám z toho fakt zamotanou hlavu a vše se mi plete.
Je nějaká možnost se dohodnout po ukončení kurzu na nástupu do turnus?Jsem už dlouho mimoprazsky a opravdu nevím co bych dělal třeba 4 hodiny mezi směnama.
Děkuji za odpovědi
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ahoj.
Děkuju moc za informace.
Děkuju moc za informace.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6729
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Možnost ubytování pro mimopražské zaměstnance DPP:
Ubytovna ve vlastnictví DPP:
• UBYTOVNA ŘEPY
Reinerova 6, Praha 6
Andrea Gráfová
tel.: 296135770
lůžko na dvoulůžkovém pokoji v nové části ubytovny 2 453,- Kč vč. DPH
lůžko na dvoulůžkovém pokoji ve staré části ubytovny 2 642,- Kč vč. DPH
jednolůžkový pokoj 3 093,- Kč vč. DPH
Ubytovna, se kterou má DPP uzavřenou smlouvu:
• DEPOT PRAGUE, s.r.o.
Malešice, objekt č.p. 525,
U Vozovny č. 2a, Praha 10
Renata Elgrová
tel.: 272702741, 602216500
Každopádně neručím za aktuálnost, aktuálně se mi jeví minimálně Řepy jako obsazené, bližší informace by ti měli poskytnout na náboráři na telefonu 800 220 020.
Ubytovna ve vlastnictví DPP:
• UBYTOVNA ŘEPY
Reinerova 6, Praha 6
Andrea Gráfová
tel.: 296135770
lůžko na dvoulůžkovém pokoji v nové části ubytovny 2 453,- Kč vč. DPH
lůžko na dvoulůžkovém pokoji ve staré části ubytovny 2 642,- Kč vč. DPH
jednolůžkový pokoj 3 093,- Kč vč. DPH
Ubytovna, se kterou má DPP uzavřenou smlouvu:
• DEPOT PRAGUE, s.r.o.
Malešice, objekt č.p. 525,
U Vozovny č. 2a, Praha 10
Renata Elgrová
tel.: 272702741, 602216500
Každopádně neručím za aktuálnost, aktuálně se mi jeví minimálně Řepy jako obsazené, bližší informace by ti měli poskytnout na náboráři na telefonu 800 220 020.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ještě mám jeden dotaz. DPP má údajně už jen svou jedinou ubytovnu. Teď nevím,jestli Řepy, nebo Hostivař. Ale má s touto ubytovnou někdo zkušenosti? Cena, klid, čistota, jestli se po ubytovně pohybují i jiní pracující mimo DPP? Jde mi o to,jestli je tam klid na odpočinek a spánek. Nebo jestli se tam nepohybují "nepřizpůsobiví a podobná individua.
Děkuju za odpověď.
Děkuju za odpověď.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Moc děkuju za informace. Chápu,ze je to pokaždé trošku jinak. Ale i tak moc děkuju za informace.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
To není o tom, že by někdo nechtěl odpovědět. Ale ono se to těžko počítá Prakticky není měsíc bez přesčasů, příplatků, odměn, na druhou stranu srážek na penzijko, stravenky atd. Těžko to z tý pásky luštit, kolik je vyloženě čistá mzda
Ale asi takhle. Momentálně jsme na 242,1 hrubýho za hodinu.
A pro představu, loni v lednu jsme byli na 215,4.
Hele v čistým to fakt nevyluštím, ale pro alespoň hrubou představu tady jsou moje hrubý mzdy od ledna 23. 57K, 44K, 52K, 64K, 57K, 53K, 64K, 58K, 53K, 71K, 64K, 68K, 63K, 55K, 70K.
Je to mix všeho. Silnější měsíce, kdy je tam třeba odměna, svátek, náhrada za dovču, přesčas, víkendy atd. A nějaký slabší. V čistým to nepíšu, protože si ještě chodím občas z volna zajezdit na busy, loni i o dovolený, tak by to bylo skreslující
Resp. můžu to sem napsat i v čistým, ale nevim jak vypovídající to bude.
Dvojka se mi strhává na penzijko. A za loňskej rok i kolem patnácti stovek stržení na stravenky. Čili cca +3,5K ještě k tomu.
Na penzijko DPP mometnálně přispívá 16 stovek.
No a turnus viz příloha. Nějak jsem ho nenašel v celku, tak alespoň po měsících. Ale nějak mi to nechce nahrát víc než pět souborů. Tak alespoň něco.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) dreamerCZ dne 23.4.2024 18:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Klidně mi to napiste do soukrome zprávy. Jen nevím proč to nechcete nikdo napsat. Vždyť pracujeme kvůli penězům. Tak je to důležita součást práce. Výdělek, a spokojenost v práci je to, proč tu práci delame.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Děkuju. Myslel jsem si to tak nějak.
A ta reálná čistá mzda bez prescasu? Vím, kolik píše DPP hrubou, ale kolik je to reálné potom v čistém se všemi příplatky a pod.
A ta reálná čistá mzda bez prescasu? Vím, kolik píše DPP hrubou, ale kolik je to reálné potom v čistém se všemi příplatky a pod.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4476
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Hodně dotazů, tak aspoň něco:
DP má ubytovnu u Dílen v Hostivaři. Ve vozovnách a depech žádná oficiální možnost přespání (jako na velké dráze) není. Jestli by někoho výpravčí nechal přespat ve výpravně, netuším (ale asi ne, nebo jen v krizi).
Parkování je v areálech vozoven možné. Parkování mimo vozovny komplikují parkovací zóny.
Řidiči po kurzu chodí na několik měsíců na šejdry (dělená směna PO - Pá, každý víkend volno (+možnost jezdit o víkendu z volna)), pak si můžou vybrat, jestli chtějí do turnusu nebo chtějí zůstat na šejdrech.
Turnusů existuje víc: nejen klasický kde jsou ranní, odpolední, šejdry, noční. Je možné jezdit stálé noční, existuje i turnus odpolední/noční.
V klasickém turnusu vychází volný víkend každé 2 týdny. Délka směn je od 6 do 12 hod. Nástupy do vozovny na první ranní jsou i před 4.00, většina mezi 4 - 6. Poslední odpolední směny končí i 1:30 v noci. Většina pochopitelně dřív.
V každé vozovně je to ale trochu jinak, takže je potřeba prozkoumat poměry konkrétní vozovny. Hlavně se může lišit potřeba řidičů pro šejdry, do turnusu nebo na noční.
DP má ubytovnu u Dílen v Hostivaři. Ve vozovnách a depech žádná oficiální možnost přespání (jako na velké dráze) není. Jestli by někoho výpravčí nechal přespat ve výpravně, netuším (ale asi ne, nebo jen v krizi).
Parkování je v areálech vozoven možné. Parkování mimo vozovny komplikují parkovací zóny.
Řidiči po kurzu chodí na několik měsíců na šejdry (dělená směna PO - Pá, každý víkend volno (+možnost jezdit o víkendu z volna)), pak si můžou vybrat, jestli chtějí do turnusu nebo chtějí zůstat na šejdrech.
Turnusů existuje víc: nejen klasický kde jsou ranní, odpolední, šejdry, noční. Je možné jezdit stálé noční, existuje i turnus odpolední/noční.
V klasickém turnusu vychází volný víkend každé 2 týdny. Délka směn je od 6 do 12 hod. Nástupy do vozovny na první ranní jsou i před 4.00, většina mezi 4 - 6. Poslední odpolední směny končí i 1:30 v noci. Většina pochopitelně dřív.
V každé vozovně je to ale trochu jinak, takže je potřeba prozkoumat poměry konkrétní vozovny. Hlavně se může lišit potřeba řidičů pro šejdry, do turnusu nebo na noční.
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tak to zkusím.....
1. Jaká je reálná čistá mzda bez přesčasových hodin třeba roce ježdění?
2. Pro dojíždějící z UL je možno někde přespat při nástupu, nebo ukončení směny brzo ráno/pozdě večer.
3. Dělám na dráze, takže znám turnusy. Ale jak to v reálu vypadá u vás? Může třeba někdo poslat svoje směny za 2,3 měsíce zpátky, jak mu vychází volna, směny, nástupy a ukončení?
4. Je někde u vozoven (míst nástupu) možnost zaparkovat auto.
5. Po ukončení výcviku a školení, když začne člověk jezdit sám, jde nejprve do "letmá" jako střídač, nebo je zařazen do turnusu?
Pokud by mě neco.jeste napadlo, napíšu.
Pokud jsou některé informace z mých otázek "tajné", pochopím to.
Děkuji a přeji hezký den.
1. Jaká je reálná čistá mzda bez přesčasových hodin třeba roce ježdění?
2. Pro dojíždějící z UL je možno někde přespat při nástupu, nebo ukončení směny brzo ráno/pozdě večer.
3. Dělám na dráze, takže znám turnusy. Ale jak to v reálu vypadá u vás? Může třeba někdo poslat svoje směny za 2,3 měsíce zpátky, jak mu vychází volna, směny, nástupy a ukončení?
4. Je někde u vozoven (míst nástupu) možnost zaparkovat auto.
5. Po ukončení výcviku a školení, když začne člověk jezdit sám, jde nejprve do "letmá" jako střídač, nebo je zařazen do turnusu?
Pokud by mě neco.jeste napadlo, napíšu.
Pokud jsou některé informace z mých otázek "tajné", pochopím to.
Děkuji a přeji hezký den.