To by byl gól, kdyby se toto opravdu prokázalo.
Ostatně mám ve svém okolí několik lidí, kterým delší cesta v roušce způsobila respirační obtíže
Moderátor: TRAM-FÓRUM
4 jednotky. Kazda jednotka ma 2 ventilatory. Presne, zlata naporova ventilace. Kdyz vlak zastavi v tunelu, tak se tam vzduch ani nehne.mart337 píše: ↑04.9.2020 8:38Sorry, asi to dobře nechápu, původně jsi psal, že tam jsou čtyři - dva dovnitř a dva ven, takže takhle to asi chápu tak, že ty původní počty jsou brány na každé dveře.
Nicméně to nic nemění na tom, že když vlezeš do plného M1, tak je tam na padnutí s vyjímkou těch míst, kdy jsi přímo pod tím ventilátorem co tam vhání ten vzduch.
Bydlím na čtyřce a občas jsem nucen metrem C jet, ale z tohoto důvodu se pokavad možno snažím jezdit povrchově a necpat se do té "troubové sauny".
Zlaté staré ruské vozy na A a B. Tam to pořádně fouká po celé délce vozu.
Je to přesně stejné srovnání na povrchu v létě, když jedeš starou 15T a T3 s otevřenými okny. V 15 T je na padnutí s vnitřní teplotou dobře o 5 stupňů vyšší než v okolí venku V T3 je pořádný "průvan" a tudíž je tam daleko příjemněji.
Sorry, asi to dobře nechápu, původně jsi psal, že tam jsou čtyři - dva dovnitř a dva ven, takže takhle to asi chápu tak, že ty původní počty jsou brány na každé dveře.vs-metrak píše: ↑04.9.2020 8:05Což nemění nic na tom, že ventilátorů tam je 8 a ne 2, a že dírama ve dveřích se nic nevyfukuje.mart337 píše: ↑03.9.2020 22:23
Hm. To je bohapustá teorie, asi tak jako cirkulace vzduchu v 15T (starých).
Když je vedro a hodně lidí, tak je v těchto vozech naprosté nedýchatleno a trošku se dá vegetovat jedině u těch "dvou větráčků". Jinak všude je sauna. Ty dva větráčky to absolutně nemůžou stíhat.
Což nemění nic na tom, že ventilátorů tam je 8 a ne 2, a že dírama ve dveřích se nic nevyfukuje.mart337 píše: ↑03.9.2020 22:23Hm. To je bohapustá teorie, asi tak jako cirkulace vzduchu v 15T (starých).
Když je vedro a hodně lidí, tak je v těchto vozech naprosté nedýchatleno a trošku se dá vegetovat jedině u těch "dvou větráčků". Jinak všude je sauna. Ty dva větráčky to absolutně nemůžou stíhat.
Metro - uzavřenej špatně větratelnej podzemní prostor, sedíš nebo stojíš pár centimetrů od někoho jiného. Obchod - obvykle velký, z velký části nuceně ventilovaný prostory, kde lze udržovat rozestupy.Bobik píše: ↑03.9.2020 19:05Právě: metro- velký prostory s nucenou ventilací, čerstvý vzduch se vhání dovnitř, starý vzduch se vyhání ven, rouška být musí, supermarket - prostory srovnatelný s metrem, vzduch se v lepším případě nikam nevyhání, v horším se honí dokola ten samej skrz klimatizaci, roušky být nemusí.
Hm. To je bohapustá teorie, asi tak jako cirkulace vzduchu v 15T (starých).vs-metrak píše: ↑03.9.2020 21:49Což není pravda ! U M1 je rovnotlaká nucená ventilace. Dvě jednotky vhání vzduch dovnitř a dvě jednotky ven, což znamená, že tam je velmi intenzivní výměna vzduchu. Otvory ve dveřích tam jsou jenom proto, aby při zavření dveří ve voze nevznikaly tlakové rázy.mart337 píše: ↑03.9.2020 21:40Tady bych si dovolil trochu polemizovat. Ještě tak možná na "A" a "B". Ale na "C" v nových vozech to zrovna moc takhle nefunguje. Tam je sauna a nedýchatelno, protože v celém voze se vhání "čerstvý vzduch" akorát z malých větráčků ze stropu u dveří a odvod zkaženého vzduchu je jen malými otvory ve dveřích. Takže koloběh vzduchu je tam prakticky nulový.
Což není pravda ! U M1 je rovnotlaká nucená ventilace. Dvě jednotky vhání vzduch dovnitř a dvě jednotky ven, což znamená, že tam je velmi intenzivní výměna vzduchu. Otvory ve dveřích tam jsou jenom proto, aby při zavření dveří ve voze nevznikaly tlakové rázy.mart337 píše: ↑03.9.2020 21:40Tady bych si dovolil trochu polemizovat. Ještě tak možná na "A" a "B". Ale na "C" v nových vozech to zrovna moc takhle nefunguje. Tam je sauna a nedýchatelno, protože v celém voze se vhání "čerstvý vzduch" akorát z malých větráčků ze stropu u dveří a odvod zkaženého vzduchu je jen malými otvory ve dveřích. Takže koloběh vzduchu je tam prakticky nulový.
Právě: metro- velký prostory s nucenou ventilací, čerstvý vzduch se vhání dovnitř, starý vzduch se vyhání ven, rouška být musí, supermarket - prostory srovnatelný s metrem, vzduch se v lepším případě nikam nevyhání, v horším se honí dokola ten samej skrz klimatizaci, roušky být nemusí.
Dočkej času a bude to všude.
Právě: metro- velký prostory s nucenou ventilací, čerstvý vzduch se vhání dovnitř, starý vzduch se vyhání ven, rouška být musí, supermarket - prostory srovnatelný s metrem, vzduch se v lepším případě nikam nevyhání, v horším se honí dokola ten samej skrz klimatizaci, roušky být nemusí.
Vidíš, já zase nechápu, proč se furt někdo vlamuje do otevřených dveří. Podstatu roušky nikdo nezpochybňuje. Zpochybňuje nastavení smyslu a logiky jejího nošení. Jestliže to má zabránit souběhu respiračních omezení, proč to teda není "všude"?
Třeba to, že když sebou všude nosíš FFP2, jsou tam vysoký stropy a s někým v tý místnosti jsi jenom čtvrt hodiny, tak do karantény nemusíš? Tak to jsem v klidu, FFP všude nosím taky (v tašce) a s nikým se dlouho nevybavuju, takže mě se karanténa určitě taky týkat nebude.
hmmmm Pojedu Metrem v roušce - ostatní taky - projdu kolem turniketu a sundáme si roušky - jaký to má smysl? Následně se stejnými lidmi budu bez roušky na zastávcě BUS abychom ji nasadili a jako cetující pokračoval k domovu kde si ji sundám - cestou navštívím Lidl a koho tam bez rousky nevidím .... spolucestující z metra..... Jakou to má logiku ?Celkem nechápu, že je pro tolik lidí tak obtížné toto v té své mozkovně zpracovat.